Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Другий (магістерський) рівень by Author "Diadyk, Serhii"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Підвищення ефективності антикорозійного захисту кузова легкового автомобіля в умовах ПП «Ковальов Авто» с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2022-12-23) Дядик, Сергій Миколайович; Diadyk, SerhiiПоказано, що термін служби сучасного автомобіля багато в чому визначається корозійною стійкістю його кузова, який є основним елементом автомобіля. Встановлено, що на днищі кузова легкового автомобіля можливий прояв усіх видів корозійних проявів. Запропоновано варіант підвищення стійкості днища кузова легкового автомобіля до дії агресивних компонентів забруднення дорожнього покриття за рахунок застосування складу для антикорозійної обробки. Встановлено та експериментально підтверджено вимоги до складів, що визначають стійкість днища кузова легкового автомобіля до впливу агресивних компонентів. Метою представленої роботи є науково-обґрунтований вибір та розробка методів підвищення антикорозійної стійкості кузова легкового автомобіля до дії агресивних компонентів забруднення дорожнього полотна. На прикладі елементу кузова – днища автомобіля відмічено доцільність антикорозійного захисту кузова. Сформульовані предмет та об’єкт дослідження. Предметом дослідження є підвищення стійкості днища кузова легкового автомобіля до дії агресивних компонентів забруднення дорожнього полотна у регіональних умовах експлуатації. Об'єкт дослідження – процес впливу агресивного середовища дорожнього полотна на днище кузова легкового автомобіля. Доведено, що за рахунок використання розглянутого складу підвищується ефективність антикорозійного захисту кузова автомобілів. It is shown that the service life of a modern car is largely determined by the corrosion resistance of its body, which is the main element of the car. It has been established that all kinds of corrosion manifestations are possible on the bottom of the passenger car body. An option to increase the resistance of the bottom of the passenger car body to the action of aggressive components of road surface pollution due to the use of a composition for anti-corrosion treatment is proposed. The requirements for compositions that determine the resistance of the bottom of the passenger car body to the influence of aggressive components have been established and experimentally confirmed. The purpose of the presented work is the scientifically based selection and development of methods of increasing the anti-corrosion resistance of the passenger car body to the action of aggressive components of road surface pollution. The expediency of anti-corrosion protection of the body is noted on the example of the body element - the bottom of the car. The subject and object of research are formulated. The subject of the study is to increase the resistance of the bottom of the passenger car body to the action of aggressive components of road surface pollution in regional operating conditions. The object of research is the process of the impact of the aggressive environment of the road surface on the bottom of the passenger car body. It has been proven that due to the use of the considered composition, the effectiveness of anti-corrosion protection of the car body increases.