Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Другий (магістерський) рівень by Title
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
Item Вдосконалення експлуатаційних характеристик деталей типу вал трансмісії автотранспортних засобів у ТОВ "АТП 2004" м.Кропивницький(ЦНТУ, 2022-06-25) Щикот, Владислав Олександрович; Shchykot, VladyslavВ магістерській роботі розглядається проблема вдосконалення експлуатаційних характеристик деталей типу вал трансмісії автотранспортних засобів. Дано історію створення підприємства ТОВ "АТП 2004" м. Кропивницький", його організаційну структуру. На основі питомої витрати палива і характеристик транспортних засобів та виконаної транспортної роботи транспортних засобів введено коефіцієнт узгодження. Побудована математична модель узгодження характеристик транспортних засобів з умовами його функціонування. Встановлено характер зміни коефіцієнта питомої витрати палива від швидкісного режиму автомобіля КамАЗ-4308. Зроблено аналіз технологій відновлення та зміцнення деталей розподільної коробки вантажних автомобілів, зокрема, первинного валу. Ґрунтуючись на проведеному аналізу, запропоновано заходи щодо удосконалення технології відновлення первинного валу розподільної коробки автомобіля КамАЗ 4310. Запропонований спосіб відновлення, електролітичне залізнення, дозволяє одержати економічний ефект за рахунок автоматизації процесів, полегшити тяжкі умови роботи зварювальника і підвищити надійність відновленої деталі в порівнянні з базовим. The master's thesis considers the problem of improving the operational characteristics of parts such as transmission shafts of motor vehicles. The history of the establishment of the company "ATP 2004" LLC in Kropyvnytskyi, its organizational structure is given. Based on the specific fuel consumption and characteristics of vehicles and the performed transport work of vehicles, a matching coefficient was introduced. A mathematical model of matching the characteristics of vehicles with the conditions of its operation was built. It was established the nature of the change in the specific fuel consumption coefficient from the high-speed mode of the KamAZ-4308 car. An analysis of the technologies for restoring and strengthening parts of the distribution box of trucks, in particular, the primary shaft, was made. Based on the analysis, measures were proposed to improve the technology of restoring the primary shaft of the transfer box of the KamAZ 4310 car. The proposed method of restoration, electrolytic fertilizing, makes it possible to obtain an economic effect due to the automation of processes, to ease the difficult working conditions of the welder, and to increase the reliability of the restored part in comparison with the basic one.Item Визначення впливу методу підготовки основи на адгезійну міцність електродугових покриттів при відновленні деталей автомобілів у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-23) Андрусенко, Дмитро Олександрович; Andrusenko, DmytroМетою роботи є визначення оптимальних методів підготовки поверхонь деталей автомобілів при відновленні електродуговим напиленням з забезпеченням необхідного рівня адгезії. В роботі проведено дослідження впливу методів підготовки поверхні на адгезійну міцність: струминно абразивної обробки, дробоструменевої обробки, надзвукової термоабразивної обробки, накатування, нарізання «рваної» різьби та електроерозійної обробки. При цьому на основі літературного аналізу визначено технологічність, екологічну чистоту та інші переваги та недоліки застосування пропонованих методів попередньої підготовки поверхні основи. Розглянувши руйнівні та неруйнівні методи контролю адгезії визначено, що неруйнівні методи контролю потребують застосування складного обладнання в умовах сертифікованих лабораторій, вибрано метод дослідження в вигляді відриву конічного штифта від покриття. Враховуючи, що стандартами чітко не регламентовано застосування цього методу в дослідженнях, прийнято рішення розробити власний пристрій для контролю адгезії. Основними факторами, що впливають на адгезію покриттів є шорсткість поверхні для забезпечення механічного зчеплення часток покриття з основою, зварювання аморфних часток покриття з поверхнею та забезпечення міжатомної взаємодії. Тому актуально дослідити вплив цих факторів в залежності від конкретного технологічного методу обробки. Одним з найважливіших показників ефективності способу відновлення різних деталей машин, що піддаються дії змінної зовнішньої напруги, служити величина опору втомі матеріалу після відновлення. Втома металу є найбільш поширеною причиною руйнування деталей і механізмів різних машин в результаті дії на них змінної зовнішньої напруги в період всієї експлуатації деталей машин. Тому актуально дослідити вплив дослідити вплив методу підготовки поверхні на втомну міцність. Отже задача провести дослідження та на їх основі розробити технологічні рекомендації по вибору методу підготовки поверхонь деталей автомобілів для відновлення ЕДН з урахуванням їх характеристик та особливостей експлуатації є актуальною для забезпечення ефективності процесу ремонту та технічного обслуговування автомобілів. The purpose of the work is to determine the optimal methods of preparing the surfaces of car parts during restoration by electric arc spraying to ensure the required level of adhesion. In the work, the effect of surface preparation methods on adhesive strength was investigated: jet abrasive treatment, shot blasting treatment, supersonic thermoabrasive treatment, rolling, cutting of "torn" thread and electroerosion treatment. At the same time, on the basis of the literature analysis, the manufacturability, environmental cleanliness and other advantages and disadvantages of using the proposed methods of preliminary preparation of the base surface were determined. Having considered the destructive and non-destructive methods of adhesion control, it was determined that non-destructive control methods require the use of complex equipment in the conditions of certified laboratories, the research method was chosen in the form of a conical pin separation from the coating. Given that the standards do not clearly regulate the use of this method in research, it was decided to develop our own device for adhesion control. The main factors affecting adhesion of coatings are surface roughness to ensure mechanical adhesion of coating particles to the base, welding of amorphous coating particles to the surface, and ensuring interatomic interaction. Therefore, it is important to investigate the influence of these factors depending on the specific technological method of processing. One of the most important indicators of the efficiency of the method of restoration of various parts of machines exposed to the action of variable external voltage is the fatigue resistance of the material after restoration. Metal fatigue is the most common cause of destruction of parts and mechanisms of various machines as a result of the action of variable external stress on them during the entire operation of machine parts. Therefore, it is important to investigate the influence of the method of surface preparation on fatigue strength. Therefore, the task of conducting research and, based on them, developing technological recommendations for choosing a method of preparing the surfaces of car parts for the restoration of EDN, taking into account their characteristics and operational features, is relevant to ensure the efficiency of the process of car repair and maintenance.Item Вплив конструктивних особливостей та технічного стану гальмівних систем легкових автомобілів на показники ефективності їх гальмування в контексті проведення експертного аналізу дорожньо-транспортної пригоди на базі кафедри «Експлуатація та ремонт машин» Центральноукраїнського національного технічного університету(ЦНТУ, 2022-12-23) Димура, Олександр Миколайович; Dymura, OleksandrПроведено оцінку стану безпеки дорожнього руху в Україні та визначений його вплив на формування задач автотехнічної експертизи ДТП; обґрунтовано актуальність обраного напрямку наукових досліджень; встановлено причинно-наслідковий механізм виникнення ДТП; визначені: мета, об'єкт, предмет досліджень та поставлені основні завдання, які потребують вирішення в роботі. Так об’єктом дослідження обрано процес гальмування транспортних засобів. Предметом дослідження була оцінка ефективності гальмування транспортних засобів при дослідженні ДТП. В кваліфікаційній роботі вирішені наступні завдання: підвищено точність методу оцінки ефективності гальмування ТЗ на основі підвищення точності визначення коефіцієнту ефективності гальмування та усталеного сповільнення; розроблено та вирішена математична модель оцінки ефективності гальмування ТЗ, яка враховує реальний технічний стан елементів основної гальмівної системи; проведено оцінку адекватності запропонованої математичної моделі та методу оцінки ефективності роботи гальмівної системи ТЗ. Проаналізовані методи оцінки гальмівного та зупиночного шляхів ТЗ; сповільнення транспортних засобів під час гальмування. У відповідності до діючих нормативних положень розроблена математична модель визначення коефіцієнту ефективності гальмування ТЗ з урахуванням ступеня ефективності роботи елементів гальмівної системи автомобіля категорії М1. Визначенні вимоги та особливості проведення оцінки технічного стану гальмівної системи автомобіля при забезпеченні безпечних умов праці й зроблені рекомендації щодо застосування результатів наукового дослідження. The state of road traffic safety in Ukraine was assessed and its impact on the formation of the tasks of auto technical examination of road accidents was determined; the relevance of the chosen direction of scientific research is substantiated; the cause-and-effect mechanism of road accidents is established; defined: the goal, the object, the subject of research and the main tasks that need to be solved in the work. Thus, the object of research was the braking process of vehicles. The subject of the study was the evaluation of the braking efficiency of vehicles in the study of road accidents. In the qualification work, the following tasks were solved: the accuracy of the method of evaluating the braking efficiency of motor vehicles was increased on the basis of increasing the accuracy of determining the coefficient of braking efficiency and steady deceleration; a mathematical model for assessing the braking efficiency of vehicles was developed and solved, which takes into account the real technical condition of the elements of the main braking system; an assessment of the adequacy of the proposed mathematical model and method of evaluating the performance of the braking system of the vehicle was carried out. Analyzed methods of evaluation of braking and stopping paths of vehicles; deceleration of vehicles during braking. In accordance with the current regulatory provisions, a mathematical model was developed for determining the coefficient of braking efficiency of vehicles, taking into account the degree of efficiency of the elements of the braking system of a category M1 car. The requirements and features of the assessment of the technical condition of the braking system of the car while ensuring safe working conditions were determined and recommendations were made regarding the application of the results of scientific research.Item Дослідження дорожньої безпеки автомобільного транспорту в зимовий період у ТОВ «АГРОСПЕЦСЕРВІС» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-23) Трач, Ігор Дмитрович; Trach, IhorЕфективність автомобільного транспорту значною мірою залежить від технічного рівня та стану дорожнього покриття. Погані технічні умови дорожнього покриття в зимовий період знижують продуктивність і безпеку дорожнього руху, а також збільшують транспортні витрати. Це необхідно для забезпечення в період снігопадів, ожеледиці, інших несприятливих погодних умов першочергового виконання обробки посипальними матеріалами дорожнього покриття із складними умовами руху. Визначена мета, об’єкт і предмет дослідження та наукова новизна. Проведений аналіз природно-кліматичних умов району дослідження та описаний вплив дорожнього покриття на аварійність в зимовий період на дорозі. Розроблено математичну модель для оцінки коефіцієнта зчеплення коліс автомобіля з дорожнім покриттям, а також розроблена модель для оцінки траєкторії руху автомобіля при гальмуванні. Проведені експериментальні дослідження впливу дорожнього покриття в зимовий період на гальмівний шлях і безпеку транспортного засобу та проведена оцінка економічної ефективності заходів з підвищення безпеки руху в зимовий період. The efficiency of road transport largely depends on the technical level and condition of the road surface. Bad technical conditions of the road surface in winter reduce the productivity and safety of road traffic, and also increase transport costs. This is necessary to ensure the priority execution of processing with aggregate materials of the road surface with difficult traffic conditions in the period of snowfall, ice, and other adverse weather conditions. The purpose, object and subject of research and scientific innovation are determined. An analysis of the natural and climatic conditions of the study area was carried out and the impact of the road surface on accidents in the winter period on the road was described. A mathematical model was developed to estimate the coefficient of adhesion of car wheels to the road surface, as well as a model was developed to estimate the trajectory of the car during braking. Experimental studies of the influence of the road surface in the winter period on the braking distance and safety of the vehicle were carried out, and an assessment of the economic effectiveness of measures to improve traffic safety in the winter period was carried out.Item Дослідження зміни просторової геометрії колінчастих валів при експлуатації, шліфуванні та відновленні в ПрАТ КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2021-12-08) Григоренко, Олександр Юрійович; Grygorehko, OleksandrВ роботі вивчено конструкцію двигуна ЯМЗ - 236, проаналізовано причини зношування колінчастого вала та способи його відновлення. Розроблена методика дослідження та пристосування для визначення рівня скрученості колінчастого вала. Дослідження зміни просторової геометрії колінчастих валів при експлуатації, перешліфовуванні та відновлені. Розроблено методику правки наклепом колінчастих валів при наявності згину, технологічний процес відновлення колінчастих валів електродуговим напиленням та розроблено пристрій для електродугового напилення. The design of the engine YaMZ - 236 is studied, the reasons of wear of a cranked shaft and ways of its restoration are analyzed. A method of research and devices for determining the level of twisting of the crankshaft has been developed. Investigation of changes in the spatial geometry of crankshafts during operation, grinding and restoration. The method of correction of crankshaft deflection in the presence of bending, the technological process of restoration of crankshafts by electric arc spraying and developed a device for electric arc sprayingItem Дослідження роботи турбокомпресорів ДВЗ сільськогосподарської техніки у ФГ «ГОНЧАРЕНКО» с. Трепівка Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2023-12-23) Хавтулярін, Андрій Олегович; Havtularin, AndrewНезважаючи на стрімкий розвиток систем двигунів внутрішнього згорання (ДВЗ) довговічність деяких систем залишається низькою, до таких систем відноситься наддув в якому використовується нагнітач (турбокомпресор). Вихід з ладу турбокомпресора тягне за собою порушення нормальної роботи ДВЗ і як наслідок, простої техніки на ремонтних базах, а також зниження економічної ефективності його роботи. Існують два типи турбокомпресорів, а саме з механічним та турбінним приводами (якщо брати останній то він використовує енергію відпрацьованих газів, яка перетворюється на крутний момент, що приводить у дію турбокомпресор). Аналізуючи роботу турбокомпресора можна зробити висновок що деякі його деталі під час експлуатації піддаються зносу. Відмови турбокомпресорів відбуваються в результаті зносу поверхонь валу ротора, підшипника, середнього корпусу, диска ущільнення компресора, масловідбивача, кілець ущільнювачів. Через те, що вартість нового турбокомпресора в залежно від моделей і виробника складає від 6,0 тис. грн. до 30,0 тис. грн. На даний момент існують різні методи ремонту. Однак застосування одних передбачає велику трудомісткість за низьких витратах на запасні частини, що не доцільно, застосування інших – низьку трудомісткість ремонту, за високої вартості запасних частин, що становить до 70 % вартості нового турбокомпресора, що, своєю чергою, економічно невигідно. Крім цього застосування одного методу не завжди дозволяє відновлювати 100 % деталей турбокомпресора. Ефективність ремонту обумовлюється в основному наявністю в більшості деталей залишкових ресурсів довговічності закладених ще на етапі їх проектування і виготовлення. Тому для економії матеріальних ресурсів доцільно впроваджувати у виробництво спосіб вторинного використання деталей списаних машин. Despite the rapid development of internal combustion engine (ICE) systems, the durability of some systems remains low, such systems include supercharging in which a supercharger (turbocharger) is used. The failure of the turbocharger entails a violation of the normal operation of the internal combustion engine and, as a result, simple equipment at repair bases, as well as a decrease in the economic efficiency of its operation. There are two types of turbochargers, namely with mechanical and turbine drives (if you take the latter, it uses the energy of the exhaust gases, which is converted into torque, which drives the turbocharger). Analyzing the operation of the turbocharger, we can conclude that some of its parts are subject to wear and tear during operation. Failures of turbocompressors occur as a result of wear of the surfaces of the rotor shaft, bearing, middle housing, compressor sealing disk, oil deflector, and sealing rings. Due to the fact that the cost of a new turbocharger, depending on the model and manufacturer, is from UAH 6,000. up to UAH 30,000 Currently, there are various methods of repair. However, the use of some involves high labor intensity at low costs for spare parts, which is not advisable, the use of others - low labor intensity of repair, at high cost of spare parts, which is up to 70% of the cost of a new turbocharger, which, in turn, is economically unprofitable. In addition, the use of one method does not always allow restoring 100% of turbocharger parts. The effectiveness of the repair is determined mainly by the presence in most parts of residual durability resources laid down at the stage of their design and manufacture. Therefore, in order to save material resources, it is advisable to introduce into production a method of secondary use of scrapped machine parts.Item Дослідження та розробка практичних рекомендацій щодо підвищення довговічності автомобільних шин на базі кафедри "Експлуатація та ремонт машин" Центральноукраїнського національного технічного університету(ЦНТУ, 2022-06-25) Нургільдієва, Ділдора; Nurheldiieva, DildoraВ магістерській роботи представлена загальна інформація про кафедру «Експлуатація та ремонт машин» Центральноукраїнського національного технічного університету. Запропоновані рекомендації щодо підвищення довговічності автомобільних шин. Для цієї мети були розглянуті конструкція і експлуатаційні характеристики автомобільних шин та фактори, що вливають на їх довговічність, проведені ряд експериментів. Для підвищення терміну служби шин автомобіля сформульовані ряд положень. Виконано розрахунок шиномонтажної дільниці з розробкою її планування. Подані загальні відомості про шини легкових автомобілів та фактори, що впливають на їх довговічність. Розроблений технологічний процес ремонту шин легкових автомобілів. The master's thesis presents general information about the department "Operation and repair of machines" of the Central Ukrainian National Technical University. Recommended recommendations for increasing the durability of automobile tires. For this purpose, the design and operational characteristics of car tires and the factors affecting their durability were considered, and a number of experiments were conducted. To increase the service life of car tires, a number of provisions have been formulated. The calculation of the tire fitting station with the development of its planning has been completed. General information about passenger car tires and factors affecting their durability are provided. The technological process of car tire repair has been developed.Item Дослідження шляхів забезпечення ефективності знешкодження шкідливих речовин у відпрацьованих газах автомобільних ДВЗ в експлуатаційних умовах на базі кафедри «Експлуатація та ремонт машин» Центральноукраїнського національного технічного університету(ЦНТУ, 2022-06-25) Андрєєв, Владислав Володимирович; Andrieiev, VladyslavВ представленій магістерській роботі на основі оцінки впливу експлуатаційних факторів на технічний стан системи випуску відпрацьованих газів легкових автомобілів та ефективні показники роботи їх ДВЗ, проведені дослідження шляхів підвищення ефективності знешкодження шкідливих компонентів у відпрацьованих газах при застосуванні спеціальних присадок до моторних палив з ефектом очищення каталітичного нейтралізатора. In the presented master's thesis, based on the assessment of the influence of operational factors on the technical condition of the exhaust gas emission system of passenger cars and the effective performance of their internal combustion engines, research was carried out on ways to increase the efficiency of neutralization of harmful components in exhaust gases when using special additives for motor fuels with the effect of cleaning the catalytic converter.Item Забезпечення стійкості автомобілів у неустановлених режимах руху у ТОВ «АГРОСПЕЦСЕРВІС» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-23) Рудий, Андрій Миколайович; Rudyi, AndriIВизначена мета та задачі дослідження, проведений аналіз курсової стійкості руху легкового автомобіля та досліджено вплив експлуатаційних і конструктивних параметрів шини на вибіг автомобіля. Зроблено опис впливу подовжньої сили, що виникає під час контакту дорожнього покриття з колесом, а також на курсову стійкість руху легкового автомобіля. Приведені результати дослідження стійкості автомобіля у неустановлених режимах руху, а також забруднення навколишнього середовища продуктами зношування автомобілів. The purpose and objectives of the research were determined, the directional stability of the passenger car was analyzed, and the impact of the operational and design parameters of the tire on the car's runout was investigated. The effect of the longitudinal force that occurs during the contact of the road surface with the wheel, as well as on the directional stability of the passenger car movement, is described. The results of the study of the car's stability in unspecified driving modes, as well as environmental pollution by car wear and tear products, are given.Item Моделювання привабливості міської пасажирської мережі м. Кропивницького у ПП «Олікс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-19) Лукашук, Ігор Петрович; Lukashuk, IhorМета роботи: підвищення точності існуючих закономірностей перерозподілу пасажиропотоків на міських автобусних маршрутах. Об'єкт дослідження: є процес формування вибору пасажирами маршруту міського пасажирського транспорту. Предмет дослідження: закономірності перерозподілу пасажиропотоків на міських автобусних маршрутах в залежності від параметрів роботи міського маршруту. Завдання, які необхідно вирішити в процесі виконання роботи такі: провести аналіз існуючих методів визначення привабливості маршрутів міського пасажирського транспорту; виявити фактори, що впливають на привабливість маршрутів міського пасажирського транспорту; провести експериментальні дослідження та анкетування користувачів міського пасажирського транспорту; розробити математичну модель визначення привабливості маршрутів міського пасажирського транспорту. Робоча гіпотеза: перерозподіл пасажиропотоків на міських маршрутах залежить від ряду техніко-експлуатаційних і техніко-економічних показників, які відображають рівень комфорту та якість транспортних послуг. The purpose of the work: to improve the accuracy of the existing patterns of redistribution of passenger flows on city bus routes. Object of research: there is a process of formation of the choice of the route of urban passenger transport by passengers. The subject of the study: patterns of redistribution of passenger flows on city bus routes depending on the parameters of the city route. The tasks that need to be solved in the course of the work are as follows: analyze the existing methods of determining the attractiveness of urban passenger transport routes; to identify factors affecting the attractiveness of urban passenger transport routes; conduct experimental studies and questionnaires for users of urban passenger transport; to develop a mathematical model for determining the attractiveness of urban passenger transport routes. Working hypothesis: redistribution of passenger flows on urban routes depends on a number of technical-operational and technical-economic indicators that reflect the level of comfort and quality of transport services.Item Оптимізація пасажирських перевезень на маршрутах транспортної мережі м. Кропивницький, з урахуванням екологічного фактору у ПП "Олікс" м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-21) Маркушин, Артур Олексійович; Markushyn, ArturМета дослідження: використовуючи метод оптимізації пасажирських перевезень на маршрутах транспортної мережі міста Кропивницького обґрунтувати вибір екологічного транспорту і транспортних засобів. Об’єктом дослідження є оптимізація пасажирських перевезень на маршрутах транспортної мережі міста Кропивницького. Предметом дослідження є вибір більш екологічного виду транспорту та транспортних засобів на міських пасажирських перевезеннях із забезпеченням режиму "зелена хвиля". В роботі проаналізовано ступінь забруднення на маршрутах міста Кропивницький автобусів МАЗ-203 і МАЗ-206. Актуальність виконаного дослідження відповідає тренду на оздоровлення екологічної ситуації міста. Основним шляхом зменшення шкоди від вихлопних газів це застосування тролейбуса з динамічною підзарядкою. Проведене порівняння альтернативних видів міського пасажирського транспорту показало, що застосування тролейбуса з динамічною підзарядкою доцільно з точки зору меншої собівартості, а також економії за рахунок паливної складової (під час руху на безконтактній ділянці мережі). У процесі впровадження на міських маршрутах тролейбусів з динамічною підзарядкою вирішуються такі стратегічні завдання для міської агломерації: створюється технічна база для організації бездротового руху тролейбуса міськими маршрутами; на тролейбусах формується система обладнання для підзарядки та руху в автономному режимі незалежно від контактної мережі; сфера застосування таких тролейбусів, хоча в даний час і обмежена відсутністю інфраструктури (зарядних пунктів), але може знайти розширене застосування за умови створення мережі зарядних пунктів на території міських агломерацій на існуючих та перспективних маршрутах міського тролейбусного транспорту. Запропоновані в результаті дослідження рекомендації щодо формування алгоритму вибору та покрокової інструкції процедури порівняння виду транспорту, що відрізняються комплексним підходом до оцінки показників експлуатації та апробовані на прикладі реального міського маршруту, надають методичний інструментарій менеджерам транспортних управлінь та підприємств для обґрунтування прийнятих рішень щодо альтернативних видам транспорту, економічним та нешкідливим до навколишнього середовища. The purpose of the study: using the method of optimizing passenger transportation on the routes of the transport network of the city of Kropyvnytskyi, to justify the choice of ecological transport and means of transport. The object of the study is the optimization of passenger transportation on the routes of the transport network of the city of Kropyvnytskyi. The subject of the study is the choice of a more ecological mode of transport and means of transport for urban passenger transportation with the provision of the "green wave" regime. The paper analyzes the degree of pollution on the routes of the city of Kropyvnytskyi by MAZ-203 and MAZ-206 buses. The relevance of the performed research corresponds to the trend to improve the ecological situation of the city. The main way to reduce damage from exhaust gases is the use of a trolleybus with dynamic recharging. The comparison of alternative types of urban passenger transport showed that the use of a trolleybus with dynamic recharging is advisable from the point of view of lower cost, as well as savings due to the fuel component (when driving on a contactless section of the network). In the process of introducing trolleybuses with dynamic recharging on city routes, the following strategic tasks for the urban agglomeration are solved: a technical base is created for the organization of wireless trolleybus traffic on city routes; a system of equipment for recharging and driving in autonomous mode is being formed on trolleybuses, regardless of the contact network; the scope of application of such trolleybuses, although currently limited by the lack of infrastructure (charging points), can find expanded application under the condition of creating a network of charging points in the territory of urban agglomerations on existing and prospective urban trolleybus transport routes. The recommendations proposed as a result of the research on the formation of the selection algorithm and step-by-step instructions for the procedure of comparing the mode of transport, which are distinguished by a comprehensive approach to the evaluation of operation indicators and tested on the example of a real urban route, provide a methodological toolkit for managers of transport departments and enterprises to justify the decisions made regarding alternative modes of transport. economical and environmentally friendly.Item Оптимізація шляхів контролю технічного стану пневматичних приводів гальмівних систем вантажних автомобілів-тягачів на базі ДП «Кіровоградський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» філія «Кіровоградська ДЕД»(ЦНТУ, 2022-12-23) Арутюнян, Ігор Вартанович; Arutiunan, IhorНаведена характеристика підприємства та його діяльності. Проведено аналіз основних несправностей гальмівних систем з пневматичним приводом та їх наслідки на безпеку руху транспортних засобів. Виконано порівняльний аналіз методів діагностування гальмівних систем взагалі, а також розглянуто методи оцінки технічного стану пневматичних приводів гальмівних систем вантажних автомобілів. Запропоновано спосіб підвищення ефективності діагностування гальмівної системи з пневмоприводом та виконано попередню оцінку ефективності застосування даного методу. Досліджено вплив зміни тиску в пневматичному приводі гальм автомобілів автопоїздів на гальмівні якості автомобіля. Розроблені вимоги безпеки під час проведення технічного обслуговування автомобілів та виконання робіт по обслуговуванню та ремонту гальмівних систем. Об'єктом дослідження є методичне забезпечення технології попередження дорожньо-транспортної пригоди автомобіля при гальмуванні по фактору технічного стану пневмоприводів гальмівних механізмів. Предметом дослідження є методика стендового контролю технічного стану пневмоприводів гальмівних механізмів автомобіля. The characteristics of the enterprise and its activities are given. An analysis of the main malfunctions of brake systems with a pneumatic drive and their consequences on the safety of the movement of vehicles was carried out. A comparative analysis of the methods of diagnosing braking systems in general was performed, as well as the methods of assessing the technical condition of pneumatic actuators of brake systems of trucks were considered. A method of increasing the efficiency of diagnosing a brake system with a pneumatic drive is proposed, and a preliminary assessment of the effectiveness of the application of this method is performed. The influence of the change in pressure in the pneumatic drive of the brakes of road trains on the braking qualities of the car was studied. Safety requirements have been developed during the maintenance of cars and the performance of maintenance and repair of brake systems. The object of the study is the methodical provision of the technology of prevention of a traffic accident of a car during braking based on the factor of the technical condition of the pneumatic actuators of the braking mechanisms. The subject of the research is the technique of bench control of the technical condition of the pneumatic actuators of the car's braking mechanisms.Item Оцінка ефективності застосування газополуменевого наплавлення для нанесення композиційних покриттів на деталі сільськогосподарської техніки у ФГ «Гончаренко» Знам’янського району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2024-01-30) Колісник, Сергій Володимирович; Kolisnyk, SerhiiМетою представленої роботи є підвищення довговічності відновлених деталей машин газополуменевим наплавленням композиційних керамікометалевих покриттів. Об'єктом дослідження є процес газопорошкового наплавлення зносостійких покриттів поверхонь деталей сільськогосподарської техніки. Предмет дослідження – властивості композиційних покриттів та їх використання для підвищення довговічності відновлених деталей. На підставі аналізу літературних джерел зроблено висновок, що в умовах жорсткого абразивного зношування, якому піддаються деталі сільськогосподарських (особливо ґрунтообробних) машин, доцільно застосовувати композиційні керамікометалеві матеріали у вигляді покриттів. Для нанесення композиційних покриттів було обрано газополуменеве наплавлення як один з найдоступніших способів. Проведено теоретичний аналіз газополуменевого наплавлення керамікометалевих покриттів. У рамках гідродинамічної моделі трифазного газопорошкового потоку при ГПН здійснено розрахунок швидкостей і температур порошкових частинок, показано, що для плакованих частинок кераміки зменшується мінімальна швидкість їх занурення в розплав покриття. Експериментальні дослідження керамікометалевих покриттів дозволили встановити, що більш сприятлива мікроструктура покриттів з точки зору кількості та рівномірності розподілу наповнювача в матриці властива для композиційних покриттів, отриманих із суміші з плакованою керамікою. На основі вивчення структури та властивостей композиційних покриттів визначено оптимальні склади порошкових сумішей для газополуменевого наплавлення покриттів, що працюють в умовах абразивного зношування. Розраховано економічний ефект при використанні розробленого технологічного процесу газополуменевого наплавлення композиційних покриттів на стрілчаті лапи культиваторів. The purpose of the presented work is to increase the durability of restored machine parts by gas-flame welding of composite ceramic-metal coatings. The object of the study is the process of gas powder surfacing of wear-resistant coatings on the surfaces of parts of agricultural machinery. The subject of research is the properties of composite coatings and their use to increase the durability of restored parts. On the basis of the analysis of literary sources, it was concluded that in the conditions of hard abrasive wear, to which the parts of agricultural (especially tillage) machines are exposed, it is advisable to use composite ceramic-metal materials in the form of coatings. For the application of composite coatings, gas flame surfacing was chosen as one of the most affordable methods. A theoretical analysis of gas-flame surfacing of ceramic-metal coatings was carried out. Within the framework of the hydrodynamic model of the three-phase gas-powder flow at GPN, the velocities and temperatures of the powder particles were calculated, it was shown that the minimum speed of their immersion in the coating melt decreases for coated ceramic particles. Experimental studies of ceramic-metal coatings made it possible to establish that a more favorable microstructure of coatings in terms of the amount and uniformity of filler distribution in the matrix is characteristic of composite coatings obtained from a mixture with plated ceramics. Based on the study of the structure and properties of composite coatings, the optimal composition of powder mixtures for gas-flame surfacing of coatings operating under conditions of abrasive wear has been determined. The economic effect is calculated when using the developed technological process of gas-flame welding of composite coatings on the arrow legs of cultivators.Item Оцінка ефективності контейнерних міжнародних перевезень вантажів автомобільним транспортом у ТОВ "АТП-2004" м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-19) Головченко, Ілля Станіславович; Holovchenko, IlliaМетою дослідження є підвищення ефективності перевезення вантажів у контейнерах у міжнародному сполученні за рахунок впровадження технології тайм-слотування. Об'єкт дослідження – процес контейнерних перевезень вантажів у Міжнародному сполученні. Предметом дослідження – закономірності підвищення ефективного від показників контейнерних перевезень у міжнародному сполученні. Наукова новизна магістерської роботи полягає в наступному: запропоновано кібернетичну та математичну постановки завдання ефективної організації перевезень вантажів у контейнерах; в якості критеріїв ефективності контейнерних перевезень і витрати на перевезення; визначено із сукупністю показників технології слотування на контейнерному терміналі практична значущість результатів магістерської роботи; побудовані кібернетична та математичні моделі логістичного підходу до системи міжнародних контейнерних перевезень; визначено можливі схеми обслуговування замовлення по контейнерним перевезенням та сукупність транспортних операцій. The purpose of the study is to increase the efficiency of cargo transportation in containers in international traffic due to the introduction of time-slotting technology. The object of research is the process of container transportation of goods in international traffic. The subject of the study is the regularity of the increase in the effective indicators of container transportation in international traffic. The scientific novelty of the master's thesis is as follows: a cybernetic and mathematical formulation of the task of effective organization of cargo transportation in containers is proposed; as criteria for the efficiency of container transportation and transportation costs; the practical significance of the results of the master's work was determined with the set of indicators of the slotting technology at the container terminal; constructed cybernetic and mathematical models of the logistic approach to the system of international container transportation; possible service schemes for container transportation orders and the totality of transport operations are determined.Item Оцінка працездатності парку тракторів у системі технічного сервісу АПК у «АГРОСПЕЦЕКСПОРТ» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-01-30) Тарасенко, Євген Олегович; Tarasenko, YevhenМетою даної роботи є розробка методології формування якості функціонування системи технічного сервісу парку тракторів АПК шляхом обґрунтування складу системи обслуговування. Під системою спеціалізованого технічного обслуговування АПК ми розуміємо сукупність служб технічного обслуговування сільськогосподарських підприємств і дилерів, що містять штат виконавців технічного сервісу або сервісних інженерів, які мають необхідні технічні засоби для здійснення сервісної діяльності. Проведений аналіз ефективності виробничої діяльності ТОВ «АГРОСПЕЦСЕРВІС» та обґрунтовано тему магістерської роботи її актуальність та задачі дослідження. Описані технології технічного обслуговування і ремонту та проведений аналіз математичної моделі формування якості технічного обслуговування та ступенів відповідності елементів якості технічного сервісу. Розроблено систему технічного сервісу при встановлених цілях діяльності, а саме відомого складу тракторного парку та відомих технологій і виконавців ТО і ремонту. Описана реалізація технічного сервісу тракторів господарства мобільними ланками, що показала високу ефективність роботи групи виконавців. The purpose of this work is to develop a methodology for the formation of the quality of the functioning of the technical service system of the tractor fleet of the agricultural industry by substantiating the composition of the service system. Under the system of specialized technical maintenance of the agricultural industry, we understand the totality of technical maintenance services of agricultural enterprises and dealers, which include a staff of technical service performers or service engineers who have the necessary technical means to carry out service activities. The analysis of the efficiency of the production activity of "AGROSPETSSERVIS" LLC was conducted and the topic of the master's thesis was substantiated, its relevance and research objectives. Technical maintenance and repair technologies are described, and the analysis of the mathematical model of the formation of the quality of maintenance and the degree of conformity of elements of the quality of technical service is carried out. A system of technical service has been developed with the established goals of the activity, namely the known composition of the tractor fleet and known technologies and performers of maintenance and repair. The implementation of the technical service of farm tractors by mobile units is described, which showed the high efficiency of the work of the group of performers.Item Оцінка рівня зміни динамічних властивостей легкових автомобілів в експлуатаційних умовах на ПП «Ковальов Авто» с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2022-12-23) Терешко, Євген Миколайович; Tereshko, YevhenМетою дослідження виступало встановлення впливу зміни ефективних показників двигуна та змінних експлуатаційних факторів на динамічні властивості автомобілів категорії М1. Проведена оцінка виробничого потенціалу підприємства та виконаний «SWOT-аналіз» ефективності організації його діяльності; визначене суттєве зниження ефективних показників двигунів автомобілів, що є причиною зниження їх динамічних властивостей; обґрунтована актуальність наукових досліджень роботи; визначено мету, об'єкт і предмет досліджень та сформовані основні завдання, які потребують розв’язання у роботі. Так об’єктом дослідження є динамічні властивості автомобілів категорії М1 в різних режимах руху, а предметом - виступають напрямки поліпшення динамічних властивостей автомобілів категорії М1 в експлуатаційних умовах. Основними завданнями кваліфікаційної роботи є: проведення аналітичних дослідження з оцінки динамічних властивостей легкових автомобілів; визначення основних експлуатаційних факторів, що визначають рівень динамічних властивостей легкових автомобілів; розроблення практичних рекомендації щодо експериментального визначення та відновлення динамічних властивостей легкових автомобілів. Встановлено основні показники оцінки динамічних властивостей ТЗ та розроблена удосконалена математична модель визначення коефіцієнтів динамічності автомобілів, яка дозволяє провести аналіз динамічних показників при зміні ефективних показників роботи ДВЗ та змінних дорожніх умовах. Запропоновано методику та проведені розрахунки коефіцієнтів формули С.Р. Лейдермана для побудови ЗШХ ДВЗ; розраховані зміни динамічних коефіцієнтів групи автомобілів категорії М1 при зниженні динамічних показників їх ДВЗ за ЗШХ; встановлені граничні значення коефіцієнтів динамічності дослідної групи автомобілів. Визначено особливості використання динамометричних стендів для оцінки динамічних показників автомобілів; наведені умови, правила та порядок проведення випробувань двигунів із дотриманням безпеки виробничих процесів та зроблені обґрунтовані практичні рекомендації із використання отриманих наукових результатів під час сервісу автомобілів на підприємствах галузі. The purpose of the study was to establish the influence of changes in effective engine parameters and variable operating factors on the dynamic properties of M1 category cars. An assessment of the production potential of the enterprise was carried out and a "SWOT-analysis" of the effectiveness of the organization of its activity was performed; a significant decrease in the effective performance of car engines was determined, which is the reason for the decrease in their dynamic properties; substantiated relevance of scientific work research; the goal, object and subject of research are determined and the main tasks that need to be solved in the work are formed. Thus, the object of the research is the dynamic properties of M1 category cars in different driving modes, and the subject is directions for improving the dynamic properties of M1 category cars in operational conditions. The main tasks of the qualification work are: conducting analytical research on the assessment of dynamic properties of passenger cars; determination of the main operational factors that determine the level of dynamic properties of passenger cars; development of practical recommendations for experimental determination and restoration of dynamic properties of passenger cars. The main indicators for evaluating the dynamic properties of vehicles have been established, and an improved mathematical model for determining the coefficients of dynamism of cars has been developed, which allows for the analysis of dynamic indicators when the effective performance indicators of the internal combustion engine and changing road conditions are changed. The method was proposed and the coefficients of the formula S.R. were calculated. Leiderman for the construction of ZSHH DVZ; calculated changes in the dynamic coefficients of the group of cars of the M1 category when the dynamic indicators of their internal combustion engines are reduced according to the ZSHh; the limit values of the dynamism coefficients of the experimental group of cars are set. The specifics of using dynamometric stands for evaluating the dynamic performance of cars are determined; the conditions, rules and procedure for conducting engine tests with compliance with the safety of production processes are given, and reasonable practical recommendations are made for the use of the obtained scientific results during car service at the enterprises of the industry.Item Оцінка шляхів підвищення надійності елементів силових гідравлічних систем сільськогосподарської техніки у ТОВ «Ремсинтез» м.Кропивницький(ЦНТУ, 2024-01-30) Самілик, Владислав Олександрович; Samilyk, VladyslavМетою дослідження виступало встановлення основних експлуатаційних факторів, які викликають зниження показників надійності основних елементів силових гідравлічних систем сільськогосподарської техніки та мінімізація їх негативної дії. Проведена оцінка виробничого потенціалу підприємства та виконаний «SWOT-аналіз» ефективності організації його діяльності; визначене суттєве зниження показників надійності силових гідроциліндрів, якими комплектуються с/г машини вироблені підприємством; обґрунтована актуальність наукових досліджень роботи; визначено мету, об'єкт та предмет досліджень; сформовані основні завдання, які потребують розв’язання у роботі. Встановлені основних показників надійності гідроприводу с/г техніки; проведено аналіз факторів, що впливають на експлуатаційну надійність силових гідроприводів та досліджено вплив забрудненості робочої гідравлічної рідини на ефективність роботи гідроагрегатів с/г техніки. Запропоновані конструктивні схеми додаткових систем фільтрації робочих гідравлічних рідин для застосування в експлуатаційних умовах; описана методика оцінки властивостей оливи в процесі фільтрації та представлені результати оцінки ефективності очищення робочих гідравлічних рідин додатковими системами фільтрації. Визначені основні правила експлуатації та технічного обслуговування гідроприводів с/г техніки й описані особливості модифікації гідросистем с/г машин. The purpose of the study was to establish the main operational factors that cause a decrease in the reliability indicators of the main elements of the power hydraulic systems of agricultural machinery and to minimize their negative effects. An assessment of the production potential of the enterprise was carried out and a "SWOT analysis" of the effectiveness of the organization of its activity was carried out; a significant decrease in the reliability indicators of power hydraulic cylinders, which are equipped with agricultural machines produced by the enterprise; substantiated relevance of scientific work research; the purpose, object and subject of research are determined; the main tasks that need to be solved in the work are formed. The main indicators of the reliability of the hydraulic drive of agricultural machinery are established; an analysis of factors influencing the operational reliability of power hydraulic drives was carried out, and the effect of contamination of the working hydraulic fluid on the efficiency of hydraulic units of agricultural machinery was investigated. Proposed structural schemes of additional filtering systems of working hydraulic fluids for use in operational conditions; the method of evaluating the properties of oil in the filtration process is described and the results of the evaluation of the efficiency of cleaning working hydraulic fluids by additional filtration systems are presented. The main rules of operation and maintenance of hydraulic drives of agricultural machinery are defined and the features of modification of hydraulic systems of agricultural machines are described.Item Підвищення довговічності вантажних автомобілів покращенням фізико-хімічних характеристик моторної оливи у ПАТ "АТП 2004" м.Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-23) Литвинчук, Артем Олександрович; Lytvynchuk, ArtemМета дослідження: підвищення довговічності вантажних автомобілів покращенням властивостей та фізико-хімічних характеристик моторної оливи додаванням композиційної добавки на основі геомодифікатору КГМТ-1. Об'єкт дослідження – процес покращення показників і властивостей моторної оливи при додаванні композиційної добавки на основі геомодифікатора. Предметом дослідження – закономірності впливу композиційної добавки на довговічність силового агрегату автомобіля. Робоча гіпотеза: між показниками надійності та ефективності процесу доставки сільськогосподарської продукції та значеннями часу доставки та часу затримки існують залежності, які дозволять розробити оперативну систему підвищення ефективності процесу перевезення. Наукова новизна магістерської роботи полягає в наступному: запропоновано механізм впливу композиційної добавки на показники і властивості моторної оливи і робочі поверхні рухомих спряжень деталей; теоретично обґрунтовано, а. експериментально доведено покращення показників і властивостей моторних олив і робочих поверхонь спряжень деталей і відповідно можливість підвищення довговічності силового агрегату, а отже і довговічності вантажного автомобіля. Практична цінність результатів досліджень містить наступне: запропоновано методики синтезу ефективної композиційної добавки до моторної оливи, дослідження показників і властивостей модифікованої оливи; отримані регресійні математичні моделі властивостей моторної оливи дають можливість здійснювати їх прогнозування з напрацюванням силового агрегату. The purpose of the study: increasing the durability of trucks by improving the properties and physicochemical characteristics of motor oil by adding a composite additive based on the КГМТ-1 geomodifier. The object of research is the process of improving the indicators and properties of motor oil when adding a composite additive based on a geomodifier. The subject of the study is the regularity of the effect of the composite additive on the durability of the car's power unit. Working hypothesis: there are dependencies between the indicators of reliability and efficiency of the agricultural product delivery process and the values of delivery time and delay time, which will allow the development of an operational system for improving the efficiency of the transportation process. The scientific novelty of the master's thesis is as follows: the mechanism of the effect of the compositional additive on the indicators and properties of motor oil and the working surfaces of movable couplings of parts is proposed; theoretically justified, a. it was experimentally proven to improve the indicators and properties of motor oils and the working surfaces of the coupling parts and, accordingly, the possibility of increasing the durability of the power unit, and therefore the durability of the truck. The practical value of the research results includes the following: methods of synthesis of an effective composite additive to motor oil, research of indicators and properties of modified oil are proposed; obtained regression mathematical models of engine oil properties make it possible to forecast them with the power unit running.Item Підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи дизельних двигунів автомобілів та тракторів реалізації ефекту вибіркового перенесення на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький(ЦНТУ, 2024-01-30) Лютікова, Марія Олександрівна; Liutikova, MariiaМетою представленої роботи є підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи дизельних двигунів за рахунок реалізації у з’єднаннях тертя вибіркового перенесення. Об'єкт дослідження – з’єднання тертя «гільза циліндрів – кільце поршньове». Предметом дослідження робоча поверхня гільзи циліндрів. Показано, що ресурс роботи двигуна внутрішнього згорання залежить від довговічності деталей циліндро-поршневої групи. Саме на зношування деталей циліндро-поршневої групи приходиться найбільша кількість відмов. Зроблено висновок, що одним з напрямків з підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи є використання триботехнічних методів, що забезпечують ефект вибіркового перенесення. Розкрито механізм вибіркового перенесення у вузлах тертя. Одним з напрямків практичного використання вибіркового перенесення є фінішна антифрикційна безабразивна обробка деталей. Запропонована до використання комплексна технологія обробки гільз циліндрів, що реалізації вибіркового перенесення, суть якої полягає в попередньому нанесенні на поверхні деталей покриттів, що вміщують мідь, для захисту від зношування в період припрацювання й наступної їх експлуатації на мастильних матеріалах з використанням металоплакуючої присадки. Представлені результати експериментальних досліджень та стендові випробування двигунів засвідчили значне підвищення зносостійкості та довговічності гільз циліндрів ДВЗ. The purpose of the presented work is to increase the durability of parts of the cylinder-piston group of diesel engines due to the implementation of selective transfer in friction joints. The object of research is the friction connection "cylinder liner - piston ring". The subject of research is the working surface of the cylinder liner. It is shown that the service life of the internal combustion engine depends on the durability of the parts of the cylinder-piston group. It is the wear and tear of parts of the cylinder-piston group that causes the largest number of failures. It was concluded that one of the directions for increasing the durability of parts of the cylinder-piston group is the use of tribotechnical methods that provide the effect of selective transfer. The mechanism of selective transfer in friction nodes is revealed. One of the areas of practical use of selective transfer is the final anti-friction non-abrasive processing of parts. A complex technology for processing cylinder liners that implements selective transfer is proposed for use, the essence of which is the preliminary application of copper-containing coatings on the surface of parts to protect against wear during the run-in period and their subsequent use on lubricants using a metal-coating additive. The presented results of experimental studies and bench tests of engines proved a significant increase in wear resistance and durability of internal combustion engine cylinder liners.Item Підвищення довговічності деталей шатунно-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання сучасними методами реновації на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький(ЦНТУ, 2024-01-30) Парфенюк, Валентин Володимирович; Parfeniuk, ValentynМетою представленої роботи є підвищення якості відновлення деталей двигунів внутрішнього згорання. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення бронзових втулок двигунів внутрішнього згорання. Предметом дослідження є робоча поверхня бронзової втулки. З’ясовано, що спряження «шатунна втулка – поршневої палець» працює в граничній фазі тертя за високих питомих тисків і навантажень за наявності абразиву. Показано, що для відновлення бронзових втулок з незначними зносами доцільним представляється використання вібраційного розкочування. Для збільшення опорної площі вібророзкатаної поверхні можливе використання деформуючого протягування. Аналіз зносного стану показав, що кількість втулок із зносом до 0,05 мм становить 9,3%. Запропонована комплексна технологія відновлення бронзових втулок з використанням технології вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням дозволяє досягати граничного ступеня зміцнення оброблюваної поверхні. Доведено, що вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням забезпечує підвищення зносостійкості. в умовах граничного і сухого тертя. Розроблений технологічний процес відновлення шатунних втулок з використанням вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням може бути використаний для підвищення довговічності сполучення «втулка - поршневий палець». The purpose of the presented work is to improve the quality of restoration of internal combustion engine parts. The object of research is the technological process of restoration of bronze bushings of internal combustion engines. The subject of the research is the working surface of the bronze sleeve. It was found that the conjugation "connecting rod sleeve - piston pin" works in the limit phase of friction at high specific pressures and loads in the presence of an abrasive. It is shown that it is advisable to use vibration rolling to restore bronze bushings with minor wear. To increase the support area of the vibro-rolled surface, it is possible to use deforming drawing. Analysis of the wear state showed that the number of bushings with wear up to 0.05 mm is 9.3%. The proposed complex technology of restoration of bronze bushings using the technology of vibro-rolling with subsequent deforming drawing allows to achieve the maximum degree of strengthening of the treated surface. It has been proven that vibro-rolling followed by deforming drawing provides increased wear resistance. in conditions of marginal and dry friction. The developed technological process of restoring connecting rod bushings using vibro-rolling with subsequent deforming drawing can be used to increase the durability of the "sleeve - piston pin" connection.