Browsing by Author "Shepelenko, I."
Now showing 1 - 20 of 32
Results Per Page
Sort Options
Item Comparison between Experimental and Simulation Results of Bending Extruded Aluminum Profile(ЦНТУ, 2017) Naser, M.Elkhmri; Budar, Mohamed R. F.; Hamza, Abobakr O.; Shepelenko, I.; Насер, М. Елкхмрі; Будар, Мохамед Р. Ф.; Хамза, Абобакр О.; Шепеленко, І. В.This paper focuses on the reliability of vehicle body structure made of aluminum alloy, it also investigates the influence of bending process on strength and forming quality of the part. The optimization of profile shape section during bending process is very crucial factor for the component reliability and forming quality. However, it is difficult to get ideal solution for optimization of forming process by using only theoretical analysis and experiments. Therefore numerical simulation based on finite element is used more and more to analyze the forming mechanism, to predict the defects and to optimize the process parameters. ABAQUS software shows detailed preprocessing steps of the profile design and formation followed by an accurate model to work on. The simulations allow investigating critical areas of the profile during the formation process. This paper studied the evolution of thickness deformation along the profile, the middle section was targeted since it is the most deformed area, then compared the variations of thickness between simulation and experiments in all cases using punch only and die-punch. The agreement between the experiments and the simulations is fairly good for most cases, which proves the validity of the established numerical model. У статті досліджені надійність конструкції кузова автомобіля з алюмінієвого сплаву, а також вплив процесу вигину на міцність та якість штампування деталі. Оптимізація форми перетину профілю в процесі вигину є важливим чинником підвищення надійності та якості виготовлення деталей. Метою даної роботи є оптимізація параметрів процесу вигину штампованого алюмінієвого профілю, яка реалізовувалася чисельним моделюванням з використанням програмного забезпечення ABAQUS. Програмне забезпечення ABAQUS засноване на методі кінцевих елементів для виконання віртуальних випробувань з використанням реалістичного моделювання, що допомагає скоротити витрати й час на розробку продукту, а також підвищити надійність виробів, що випускаються у машинобудуванні. Моделювання дозволяє знаходити та досліджувати критичні ділянки профілю в процесі їх формування. Використання програмного комплексу ABAQUS дозволило здійснити візуалізацію процесу вигину алюмінієвого профілю, дослідити дефекти, що виникають у процесі вигину профілю. Розглянуто найбільш деформовані області середньої частини профілю шляхом порівняння результатів моделювання й експериментів. Кореляція між результатами моделювання й експериментів доводить обґрунтованість встановленої чисельної моделі. Для підвищення міцності алюмінієвого профілю рекомендовано змінити його внутрішню конструкцію, при цьому вага й дизайн профілю залишилися незмінним.Item Improvement of finishing antifriction treatment without abrasive of the rubbing parts surfaces of agricultural machineries(2014) Shepelenko, I.; Cherkun, V.; Warouma, A.; Шепеленко, І. В.; Черкун, В. В.The wear of machines and mechanisms after rubbing is a major concern. The costs of manufacturing and restoration parts for agricultural machinery are enormous such as the trunnions pinions of hydraulic pumps. Finishing treatment antifriction without abrasive (FTAA) is the existing method of manufacturing and restoration, but it has disadvantages like low work efficiency and the frequent replacement of the instrument. That is why a new method of FTAA parts type ''tree'' has been developed called vibratory finishing treatment antifriction without abrasive, (VFTAA) method. The study was conducted at the laboratory of the State Technical University of Kirovograd (Ukraine) where turn 16K20, the profilograph-profilometer "Talysurf-5", the scanning electron microscope REM-106I, friction machine MI-1M and the stand KI-28097-02M were used respectively for machining, study of micro relief before and after the VFTAA, microstructure, wear resistance and the determination of the break-in period of parts. The results showed that the VFTAA helped reduce the roughness Ra of the samples studied by half compared to the samples processed by polishing and 1.3 times compared to those treated with the FTAA, the break-in period has been reduced four times , this leads to an increase in the life of the hydraulic pump. This technology can be recommended for manufacturing and repair of hydraulic units of agricultural machineries.Item Improvements of harrows wear resistance(IJARIT Rescarch Foundatior, 2015) Arifa, W.; Aulin, V.; Shepelenko, I.; Аулін, В. В.; Шепеленко, І. В.Wear is the main reason for the loss of performance of the parts for agricultural machinery. It leads to the degradation of the soil working quality. This work aims to highlight the wear resistance of the harrows discs manufactured, consolidated and sharpened differently. The tests were conducted in the laboratory and the field of the Faculty of Exploitation and Repair of Agricultural Machinery of the State Technical University of Kirovograd (Ukraine) in 2015. The technical equipment consists of devices for consolidation by electric discharge and for measurement the linear wear of discs, a harrow, a sand test bed, a tractor and discs made of different materials and technologies. Some parameterized were collected during the laboratory test each 5 ha and up to 20 ha of operation and in the fields each 30 ha until the time limit of exploitation. The Laboratory tests have shown that after twenty (20) ha of operation, the wear resistance of the experimental discs made of steel 65G and consolidated by electric discharge with simultaneous grinding (sharpening angle of 30°) is 2.95 times higher than the discs in series made of steel 28MnB5. The field experiment gave the following results: According to agro technical requirements, the plowing depth limit of serial discs made of steel 28MnB5 was reached after an operating duration of 120 ha while for experimental discs made of steel 65G and consolidated by electric discharge with simultaneous grinding (sharpening angle of 30 degrees) this duration is of 156 ha. The diameter wear limit of experimental discs was reached after an operating duration of 179 ha against 154 ha for the serial ones. Therefore, the new technology can be applied during the manufacture and / or the repair of the discs.Item Optimization Value of Springback for Aircraft Panel after Stretching Process(ЦНТУ, 2017) Hamza Abobakr, O.; Naser M. Elkhmri; Budar Mohamed, R. F.; Shepelenko, I.; Хамза Абобакр, О.; Насер М. Елкхмри; Будар Мохамед, Р. Ф.; Шепеленко, И. В.; Насер М. Елкхмрі; Шепеленко, І. В.The purpose of this work is to simulate the process of stretching the aluminium profile using the ABAQUS/CAE software and the finite element method. This problem is relevant for many parts of the agricultural technology, automobile and aerospace industry and the choice of their optimal values is very difficult, since it depends on many factors. The research methods used in the past were based on an empirically-intuitive basis. The main content of the presented work includes numerical modelling with a detailed description of the sequential operations undertaken to achieve the optimum value of springback. In the process of searching for the optimum value of springback of the material, the use of the ABAQUS/CAE software made it possible to visualize the presented process by the example of an aluminium alloy, to perform a number of experiments with different distances and stretching angles. The use of such a modelling system for details of the aerospace industry will significantly reduce the number of experiments, and, consequently, reduce the costs of conducting them. Целью данной работы является моделирование процесса растяжения алюминиевого профиля с использованием программного обеспечения ABAQUS/CAE и метода конечных элементов. Для многих деталей сельскохозяйственной техники, автомобильной и аэрокосмической промышленности данная проблема представляется актуальной, а сам выбор их оптимальных значений весьма сложен, так как зависит от многих факторов. Применяемые в прошлом исследовательские методы основаны на эмпирически – интуитивной основе. Основное содержание представленной работы включает численное моделирование с подробным описанием последовательных операций, предпринятых для достижения оптимального значения упругих свойств материала. В процессе поиска оптимального значения упругих свойств алюминиевого профиля использование программного обеспечения ABAQUS/CAE позволило визуализировать представленный процесс на примере алюминиевого сплава, провести ряд экспериментов с различными расстояниями и углами растяжения. Применение подобной системы моделирования применительно к деталям аэрокосмической промышленности позволит значительно сократить количество экспериментов, а следовательно, снизить материальные затраты на их проведение. У статті виконана оптимізація пружних властивостей аеродинамічної поверхні. Із цією метою проведено моделювання процесу розтягування алюмінієвого профілю з використанням програмного забезпечення ABAQUS/CAE та методу кінцевих елементів. Для багатьох деталей сільськогосподарської техніки, автомобільної та аерокосмічної промисловості дана проблема є актуальною, а сам вибір їх оптимальних значень досить складний, тому що залежить від багатьох факторів. Раніше застосовувані дослідницькі методи ґрунтувалися на емпірично–інтуїтивному підході. Основний зміст представленої роботи включає чисельне моделювання з детальним описом послідовних операцій, які виконуються для досягнення оптимального значення пружних властивостей. Випробування проводилися на традиційному лабораторному устаткуванні, на зразках стандартної форми для кожного виду випробувань при зміні технологічних факторів. У процесі пошуку оптимального значення пружності матеріалу використання програмного забезпечення ABAQUS/CAE дало змогу візуалізувати представлений процес на прикладі алюмінієвого сплаву, провести ряд експериментів з різними відстанями й кутами розтягування. Застосування подібної системи моделювання на основі розрахунково-експериментальної бази для цілеспрямованого пошуку оптимального значення стосовно деталей сільськогосподарської техніки дозволить значно скоротити кількість експериментів, а отже, знизити матеріальні витрати на їх проведення.Item Restoration of bronze bushes by the method of surface plastic deformation(Science Publishing Corporation, 2016) Shepelenko, I.; Warouma, A.; Sherkun, V.; Шепеленко, І. В.; Черкун, В. В.The restoration cost for agricultural machinery parts systematically influences on that of agricultural production. Hence theneed to find the most effective and less expensive methods for repairing these parts. The bushes of the connecting rods of internal combustion engines are among the parts that wear out quickly and are made with expensive and deficient bronzes. The technical equipment used consists a worn out bushes of bronze treated by various methods, a vibro-rolling device, deformation software, a profilograph-profilometer, a mi-croscope, and a machine of friction. In order to analyze the performance of the bushesof the connecting rods of internal combustion engines resulting from various treatments, the following parameters were determined: the height of the micro-relief elements, the absorp-tion and the surface oil retention force, the optimum support surface, the wear and the wear intensity, the temperature of the friction area and the duration of the running-in period. The vibro-rolling followed by the deformation by broaching increases oil retention force from 1.8 to 2 times, and the wear resistance from 1.86 to 3.45 times as compared with the traditional technology. This new technology can be used for the restoration of the bushes of the connecting rods of internal combustion engines.Item Антифрикционные свойства поверхности при обработке ФАБВО(КНТУ, 2010) Кропивный, В. Н.; Шепеленко, И. В.; Черкун, В. В.; Kropivniy, V.; Shepelenko, I.; Cherkun, V.; Кропівний, В.; Шепеленко, І.В статье представлены результаты исследований антифрикционных свойств поверхностей трения, обработанных ФАБВО. Доказано, что ФАБВО сокращает период приработки и интенсивность изнашивания соединения «сталь - бронза», а также улучшает их прирабатываемость. Это позволяет использовать данный метод для повышения износостойкости цапф шестерен гидронасосов. У статті наведені результати досліджень антифрикційних властивостей поверхонь тертя, оброблених ФАБВО. Доведено, що ФАБВО скорочує період припрацювання та інтенсивність зношування з'єднання «сталь - бронза», а також поліпшує їх припрацьовуваність. Це дозволяє використовувати даний метод для підвищення зносостійкості цапф шестерень гідронасосів. In the article the results of researches of antifriktsionnih properties of surfaces of friction, treated FABVO are presented. It is proved, that FABVO abbreviates the period of earning extra money and intensity of wear of connection «steel - bronze», and also prirabativaemost improves them. It allows to use the given method for the rise of wearproof of pins of cog-wheels of gidronasosov.Item Влияние состояния исходной поверхности на процесс ФАБВО(ТДАТУ, 2013) Шепеленко, И. В.; Черкун, В. В.; Шепеленко, І. В.; Черкун, В. В.; Shepelenko, I.; Cherkun, V.в статье приведены результаты по исследованию влияния исходного качества поверхности на процесс формирования латунного покрытия финишной антифрикционной безабразивной вибрационной обработкой (ФАБВО).Item Деформування порошкового дроту при контактному наварюванні(КНТУ, 2011) Василенко, І. Ф.; Шепеленко, І. В.; Красота, М. В.; Vasylenko, I.; Shepelenko, I.; M. Krasota, M.У статті наведені теоретичні дослідження зміни площі перерізу порошкового дроту при контактному наварюванні, а також площі контакту порошкового дроту з відновлюваною деталлю та роликом-електродом. Це відкриває можливість теоретичного визначення режимів контактного наварювання порошкових дротів. Theoretical researches of the change area sections of the powdered wires are brought in article under contact welding, as well as area of the contact of the powdered wire with restored by detail and roller-electrode. This opens the possibility of the theoretical determination mode contact welding powdered wires.Item Дослідження методів обробки порошкових покриттів(КНТУ, 2011) Красота, М. В.; Шепеленко, І. В.; Василенко, І. Ф.; Русских, В. В.; Krasota, M.; Shepelenko, I.; Vasilenko, I.; Russky, V.В статті наведено аналіз методів обробки порошкових покриттів, що використовуються на теперішній час, виявлено їх недоліки. Розглянуто альтернативні методи обробки та можливість їх використання для покриттів, що отримуються методами наварювання, наплавлення та напилювання порошкових матеріалів. Запропоновано використання поверхневого пластичного деформування для калібрування поверхні та зменшення припуску на подальшу механічну обробку. Через високу твердість та крихкість порошкових покриттів деформування пропонується виконувати у твердому стані з використанням остаточного тепла в одному технологічному циклі з нанесенням покриття. In article the analysis of methods of processing of powder coverings is resulted that are used at present, their lacks are defined. Alternative methods of processing and possibility of their use for coverings that are put by methods of welding and a dusting of powder materials are considered. It is offered to use superficial plastic deformation for calibration of a surface and reduction of an allowance by the subsequent machining. Because of high hardness and fragility of coverings deformation is offered to be carried out in a firm condition with use of residual heat in one work cycle with covering drawing.Item Комбинированный метод обработки поверхностей трения(КНТУ, 2011) Черновол, М. И.; Шепеленко, И. В.; Варума, А.; Черновол, М.; Шепеленко, І.; Варума, А.; Chernovol, M.; Shepelenko, I.; Warouma, ArifaВ статье предложен комбинированный метод обработки поверхностей трения, суть которого заключается в нанесении регулярного микрорельефа и его заполнения антифрикционным материалом. Предложенная обработка позволит повысить долговечность работы деталей прецизионных пар трения. У статті запропонований комбінований метод обробки поверхонь тертя, суть якого полягає в нанесенні регулярного мікрорельєфу і його заповненні антифрикційним матеріалом. Запропонована обробка дозволить підвищити довговічність роботи деталей прецизійних пар тертя. The following article introduces a combined method of friction surfaces treatment which lies in application of a regular micro relief and its filling with antifrictional substance. The above mentioned treatment will allow to increase the durability of details of precise friction pairs.Item Комбінована проятжка(ДП “Український інститут промислової власності”, 2017) Чернявський, О. В.; Шепеленко, І. В.; Посвятенко, Е. К.; Немировський, Я. Б.; Єрьомін, П. М.; Чернявський, О. О.; Cherniavskyi, O.; Shepelenko, I.; Posviatenko, E.; Nemyrovskyi, Y.; Yeriomin, P.; Cherniavskyi, O.Корисна модель належить до області обробки металів різанням і холодним пластичним деформуванням, зокрема, до інструменту для обробки отворів в деталях типу втулок та корпусів.Item Оцінка міцності поршневих пальців, відновлених за рахунок роздачі внутрішнього отвору(ЦНТУ, 2022) Немировський, Я. Б.; Шепеленко, І. В.; Красота, М. В.; Nemyrovskyi, Ya.; Shepelenko, I.; Krasota, M.Одним із найбільш прогресивних методів відновлення поршневих пальців ДВЗ є роздача внутрішнього отвору, що забезпечує збільшення зовнішнього діаметра зношеного пальця. У процесі подальшої обробки виконується знімання припуску із зовнішньої поверхні, що викликає витончення стінки та необхідність проведення розрахунків на міцність пальця. В роботі виконані перевірочні розрахунки міцності пальців двигунів Д245. При цьому використана схема із жорстким закріпленням вільних кінців, для чого розраховано статично невизначену балку. Виконано експериментальну перевірку аналітичних розрахунків. Проведені дослідження дозволили встановити, що використання роздачі отвору при відновленні поршневих пальців не змінює міцність та геометричні характеристики деталі. Це дозволило рекомендувати дану технологію при відновленні робочих поверхонь поршневих пальців. One of the most progressive methods of proceeding in the piston fingers of engines of internal combustion there is distribution of the internal opening that provides the increase of external diameter of threadbare finger. In the process of further treatment the output of assumption is executed from an external surface that causes reduction walls and necessity of realization of calculations on durability of finger. The aim of researches is realization of calculation on durability of piston fingers of engines of internal combustion, treat the deforming reaching. It is considered existing methodologies of estimation of durability of finger. The checking calculations of durability of fingers of motor-vehicle and tractor engines are in-process executed. Thus used chart with the hard fixing of free ends, for what an indefinite beam is expected static. The terms of fixing of finger are analysed in a piston. Verification of analytical calculations executed on the experimental setting. Realization of research allowed to set next conclusions: 1. Methodology of calculation is improved on durability of piston fingers. The use of an offer methodology allowed to execute checking calculations on durability of piston fingers of motor-vehicle and tractor engines. 2. Experimental verification of theoretical positions allowed to assert about correctness offered approach near a calculation on durability. 3. The executed analytical calculations and experimental researches showed that using of method of distribution of the internal opening for proceeding in piston fingers not substantially influenced on their durability and geometrical descriptions. It allows to recommend this technology for proceeding in this class of details.Item Поверхнево-активне середовище для нанесення покриттів фрикційно-механічним методом(2009-05-25) Кропівний, В. М.; Шепеленко, І. В.; Павлюк-Мороз, В. А.; Черкун, В. В.; Красота, М. В.; Соколенко, І. М.; Kropivnyi, V.; Shepelenko, I.; Pavliuk-Moroz, V.; Cherkun, V.; Krasota, M.; Sokolenko, I.Поверхнево-активне середовище для нанесення покриттів фрикційно-механічним методом містить соляну кислоту, гліцерин, ізопропіловий спирт, олеїнову кислоту і ортофосфорну кислоту. Поверхностно-активная среда для нанесения покрытий фрикционно-механическим методом содержит соляную кислоту, глицерин, изопропиловый спирт, олеиновую кислоту и ортофосфорную кислоту. A surface-active medium for application of coatings by friction-mechanical method contains hydrochloric acid, glycerin, isopropyl alcohol, oleic acid and orthophosphoric acid.Item Пристрої для фрикційно-механічного нанесення покриттів(КНТУ, 2013) Черновол, М. І.; Шепеленко, І. В.; Chernovol, M.; Shepelenko, I.У статті представлено аналіз відомих пристроїв для фінішної антифрикційної безабразивної обробки (ФАБО) фрикційно-механічним способом. Існуючі конструкції пристосувань для ФАБО мають низьку продуктивність, що перешкоджає широкому застосуванню даної обробки в промислових умовах. З метою підвищення продуктивності ФАБО запропонована конструкція пристрою, при роботі якого використовується принцип протягування шляхом зворотно-поступального руху інструмента з одночасним дискретним обертанням деталі. This article analyses all known devices for the treatment of non-abrasive anti-friction finish by way of mechanical friction. All existing devices have low productivity, which prevents wide usage of this type of finish in industry. The aim of this work is to develop a device for the treatment of non-abrasive anti-friction finishes which will help to increase the productivity of the process and durability of the finish. The aim is reached by using the principle of drawing, which is carried by the reciprocating motion of the tool with simultaneous rotation of discrete parts. The using of this device will result in increasing of productivity and quality of treatment of friction surfaces.Item Пристрій для комбінованої обробки поверхонь тертя(ДП “Український інститут промислової власності”, 2011) Кропівний, В. М.; Шепеленко, І. В.; Чернявський, О. В.; Красота, М. В.; Василенко, І. Ф.; Kropivnyi, V.; Shepelenko, I.; Cherniavskyi, O.; Krasota, M.; Vasylenko, I.Корисна модель належить до обробки деталей поверхневим пластичним деформуванням з одночасним нанесенням антифрикційних покриттів і може бути використана як в машинобудуванні, так і в ремонтному виробництві.Item Пристрій для фрикційно-механічного нанесення антифрикційних покриттів(ДП “Український інститут інтелектуальної власності”, 2015) Черновол, М. І.; Чернявський, О. В.; Шепеленко, І. В.; Мохамед, Р. Ф.; Chernovol, M.; Cherniavskyi, O.; Shepelenko, I.; Mokhamed, R.Корисна модель належить до нанесення антифрикційних покриттів і може бути використана як в машинобудуванні, так і в ремонтному виробництві.Item Пристрій для фрикційно-механічного нанесення антифрикційних покриттів(2015-10-12) Черновол, М. І.; Чернявський, О. В.; Шепеленко, І. В.; Будар, Мохамед Р. Ф.; Chernovol, M.; Cherniavskyi, O.; Shepelenko, I.; Budar, Mokhamed R. F.Пристрій для фрикційно-механічного нанесення антифрикційних покриттів складається з цанги, на пелюстках якої розташовані антифрикційні бруски. Пристрій додатково оснащений конічною оправкою з планкою та болтом. Устройство для фрикционно-механического нанесения антифрикционных покрытий состоит из цанги, на лепестках которой расположены антифрикционные бруски. Устройство дополнительно оснащено конической оправкой с планкой и болтом. An apparatus for friction-mechanical application of antifriction coatings consists of a collet on petals of which antifriction bars are located. The apparatus is additionally equipped with a conical mandrel with a rod and a bolt.Item Пристрій для фрикційно-механічного нанесення покриттів(ДП “Український інститут промислової власності”, 2012) Чернявський, О. В.; Шепеленко, І. В.; Василенко, І. Ф.; Красота, М. В.; Кропівна, А. В.; Cherniavskyi, O.; Shepelenko, I.; Vasylenko, I.; Krasota, M.; Kropivna, A.Корисна модель належить до нанесення антифрикційних покриттів і може бути використана як в машинобудуванні, так і в ремонтному виробництві.Item Пристрій для фінішної антифрикційної безабразивної обробки внутрішніх циліндричних поверхонь(2016-07-11) Черновол, М. І.; Чернявський, О. В.; Шепеленко, І. В.; Красота, М. В.; Будар, Мохамед Р. Ф.; Chernovol, M.; Cherniavskyi, O.; Shepelenko, I.; Krasota, M.; Budar, Mokhamed R. F.Пристрій для фінішної антифрикційної безабразивної обробки внутрішніх циліндричних поверхонь, що складається з оправки, на якій розташовані розрізні втулки з антифрикційними брусками, який відрізняється тим, що пристрій додатково має корпусні втулки з пружиною між ними та гайки.Item Пристрій для фінішної антифрикційної безабразивної обробки внутрішніх циліндричних поверхонь(ДП “Український інститут інтелектуальної власності”, 2016) Черновол, М. І.; Чернявський, О. В.; Шепеленко, І. В.; Красота, М. В.; Мохамед, Р. Ф.; Chernovol, M.; Cherniavskyi, O.; Shepelenko, I.; Krasota, M.; Mokhamed, R.Корисна модель належить до нанесення антифрикційних покриттів і може бути використана як в машинобудуванні, так і в ремонтному виробництві.