Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Другий (магістерський) рівень by Subject "adhesion"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Визначення впливу методу підготовки основи на адгезійну міцність електродугових покриттів при відновленні деталей автомобілів у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-23) Андрусенко, Дмитро Олександрович; Andrusenko, DmytroМетою роботи є визначення оптимальних методів підготовки поверхонь деталей автомобілів при відновленні електродуговим напиленням з забезпеченням необхідного рівня адгезії. В роботі проведено дослідження впливу методів підготовки поверхні на адгезійну міцність: струминно абразивної обробки, дробоструменевої обробки, надзвукової термоабразивної обробки, накатування, нарізання «рваної» різьби та електроерозійної обробки. При цьому на основі літературного аналізу визначено технологічність, екологічну чистоту та інші переваги та недоліки застосування пропонованих методів попередньої підготовки поверхні основи. Розглянувши руйнівні та неруйнівні методи контролю адгезії визначено, що неруйнівні методи контролю потребують застосування складного обладнання в умовах сертифікованих лабораторій, вибрано метод дослідження в вигляді відриву конічного штифта від покриття. Враховуючи, що стандартами чітко не регламентовано застосування цього методу в дослідженнях, прийнято рішення розробити власний пристрій для контролю адгезії. Основними факторами, що впливають на адгезію покриттів є шорсткість поверхні для забезпечення механічного зчеплення часток покриття з основою, зварювання аморфних часток покриття з поверхнею та забезпечення міжатомної взаємодії. Тому актуально дослідити вплив цих факторів в залежності від конкретного технологічного методу обробки. Одним з найважливіших показників ефективності способу відновлення різних деталей машин, що піддаються дії змінної зовнішньої напруги, служити величина опору втомі матеріалу після відновлення. Втома металу є найбільш поширеною причиною руйнування деталей і механізмів різних машин в результаті дії на них змінної зовнішньої напруги в період всієї експлуатації деталей машин. Тому актуально дослідити вплив дослідити вплив методу підготовки поверхні на втомну міцність. Отже задача провести дослідження та на їх основі розробити технологічні рекомендації по вибору методу підготовки поверхонь деталей автомобілів для відновлення ЕДН з урахуванням їх характеристик та особливостей експлуатації є актуальною для забезпечення ефективності процесу ремонту та технічного обслуговування автомобілів. The purpose of the work is to determine the optimal methods of preparing the surfaces of car parts during restoration by electric arc spraying to ensure the required level of adhesion. In the work, the effect of surface preparation methods on adhesive strength was investigated: jet abrasive treatment, shot blasting treatment, supersonic thermoabrasive treatment, rolling, cutting of "torn" thread and electroerosion treatment. At the same time, on the basis of the literature analysis, the manufacturability, environmental cleanliness and other advantages and disadvantages of using the proposed methods of preliminary preparation of the base surface were determined. Having considered the destructive and non-destructive methods of adhesion control, it was determined that non-destructive control methods require the use of complex equipment in the conditions of certified laboratories, the research method was chosen in the form of a conical pin separation from the coating. Given that the standards do not clearly regulate the use of this method in research, it was decided to develop our own device for adhesion control. The main factors affecting adhesion of coatings are surface roughness to ensure mechanical adhesion of coating particles to the base, welding of amorphous coating particles to the surface, and ensuring interatomic interaction. Therefore, it is important to investigate the influence of these factors depending on the specific technological method of processing. One of the most important indicators of the efficiency of the method of restoration of various parts of machines exposed to the action of variable external voltage is the fatigue resistance of the material after restoration. Metal fatigue is the most common cause of destruction of parts and mechanisms of various machines as a result of the action of variable external stress on them during the entire operation of machine parts. Therefore, it is important to investigate the influence of the method of surface preparation on fatigue strength. Therefore, the task of conducting research and, based on them, developing technological recommendations for choosing a method of preparing the surfaces of car parts for the restoration of EDN, taking into account their characteristics and operational features, is relevant to ensure the efficiency of the process of car repair and maintenance.