Перший (бакалаврський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11666
Browse
Search Results
Item Розробка технологічного процесу та оснащення для відновлення розподільчого валу двигуна ЯМЗ-236 на базі ТОВ "Калита-Нова" м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-05-30) Авксентьєв, Дмитро Андрійович; Avksentiev, DmytroВ роботі представлено основні етапи розвитку ТОВ «Калита-Нова». Обґрунтовано тему кваліфікаційної атестаційної роботи. Детально розглянуто технічну характеристику двигуна ЯМЗ-236 та порядок його розбирання. Особливу увагу приділено розгляду питання роботи механізму газорозподілення двигуна ЯМЗ-236. Надано інформацію про конструктивно-технологічні особливості розподільчих валів. Подано аналіз відомих методів ремонту розподільчих валів двигунів. Розглянуто аналіз основних зносів розподільчого валу та їх вплив на технічний стан двигуна. Обґрунтовано вибір раціонального способу відновлення деталі. Запропоновано використання вібродугового наплавлення в якості способу відновлення деталей. Розроблено технологічний процес відновлення розподільчого валу двигуна ЯМЗ-236. Виконано розрахунок та вибір режимів технологічного процесу відновлення та норми часу на виконання технологічних операцій для розробленого технологічного процесу. Розглянуто призначення дільниці ремонту двигунів ЯМЗ. Виконані розрахунки показників трудомісткості робіт на дільниці, режимів роботи на підприємстві, кількості робочої сили. Визначено технологічне обладнання, що застосовується для виконання зазначених робіт. The paper presents the main stages of development of "Kalita-Nova" LLC. The topic of the qualification attestation work is substantiated. The technical characteristics of the YaMZ-236 engine and the order of its disassembly are considered in detail. Special attention was paid to consideration of the operation of the gas distribution mechanism of the YaMZ-236 engine. Information is provided on the structural and technological features of camshafts. The analysis of known methods of repairing camshafts of engines is presented. The analysis of the main wear of the camshaft and their influence on the technical condition of the engine is considered. The choice of a rational way of restoring the part is substantiated. The use of vibrating arc surfacing as a method of restoring parts is proposed. The technological process of restoring the camshaft of the YaMZ-236 engine has been developed. The calculation and selection of modes of the technological process of restoration and the norms of time for the execution of technological operations for the developed technological process have been carried out. The appointment of the YaMZ engine repair station was considered. Calculations of indicators of the labor intensity of work at the site, work modes at the enterprise, and the number of the workforce were performed. The technological equipment used to perform the specified works is defined.Item Розробка технології та оснащення для відновлення кулачкового валу двигуна ЯМЗ-236 в умовах TОB «Калнта-Нова» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-05-30) Лубенець, Артем Олександрович; Lubenets, ArtemВ роботі наведена детальна характеристика двигуна ЯМЗ-236, яка крім технічних даних, вміщує умови роботи двигуна, а також процеси, що відбуваються на протязі експлуатації. Особливу увагу приділено конструкції паливного насосу високого тиску, до складу якого входить кулачковий вал. Показані закономірності виникнення дефектів кулачкового валу. Також представлено конструктивно-технологічні особливості кулачкового валу, виконано аналіз причин зносу деталі, показано характер, вид і величини зносу. Виокремлені дефекти кулачкового валу паливного насосу високого тиску двигуна ЯМЗ-236. Представлені технологічні маршрути відновлення кулачкового валу. Обґрунтовано вибір раціонального способу відновлення деталі. Розроблено структурну послідовність виконання технологічних операцій відновлення кулачкового валу. Обрано установчі бази, технологічне обладнання, різальний, вимірювальний та контрольний інструмент. Виконано розрахунок режимів операцій технологічного процесу відновлення кулачкового валу двигуна ЯМЗ-236, а також норми часу по кожній операції. Представлено організацію робіт на зварювально-наплавлювальній дільниці. Визначено трудомісткість робіт, проведені розрахунки фондів часу, робочої сили. The work provides a detailed description of the YaMZ-236 engine, which, in addition to technical data, includes engine operating conditions, as well as processes occurring during operation. Special attention is paid to the design of the high-pressure fuel pump, which includes a camshaft. The regularities of the occurrence of camshaft defects are shown. The structural and technological features of the camshaft are also presented, the causes of wear of the part are analyzed, the nature, type and amount of wear are shown. Isolated defects of the cam shaft of the high-pressure fuel pump of the YaMZ-236 engine. The technological routes of camshaft restoration are presented. The choice of a rational way of restoring the part is substantiated. The structural sequence of performing technological operations of camshaft restoration has been developed. Installation bases, technological equipment, cutting, measuring and control tools are selected. The calculation of the operation modes of the technological process of cam shaft restoration of the YaMZ-236 engine, as well as the time norms for each operation, was performed. The organization of work at the welding and surfacing section is presented. The labor intensity of the work was determined, calculations of time funds and labor force were carried out.Item Розробка технології ремонту турбокомпресорів двигунів сімейства СМД-60,62 з проектом дільниця по ремонту турбокомпресорів у ТОВ «Завод «Дзеркальник»» м. Кропивницький»(ЦНТУ, 2024-05-30) Загородній, Сергій Олександрович; Zahorodnii, SerhiiВ роботі представлена технічна характеристика турбокомпресора двигуна СМД-62 ТКР-11. Наведені умови роботи та основних процесів зношування турбокомпресора і його сполучень. Обґрунтовано вибір теми бакалаврської роботи. Розроблена технологія відновлення корпусу середнього. Особливістю наданої технології є відновлення основних дефектів аргоно-дугового зварюванням та наплавленням, цим методом пропонується відновлювати центральний осьовий отвір під підшипник ротора різьбового отвору й обломи та тріщини корпусу. The paper presents the technical characteristics of the turbocharger of the SMD-62 TKR-11 engine. The operating conditions and main wear processes of the turbocharger and its connections are given. The choice of the topic of the bachelor's thesis is justified. The medium hull recovery technology has been developed. The peculiarity of the provided technology is the restoration of the main defects by argon-arc welding and surfacing, this method is proposed to restore the central axial hole under the rotor bearing of the threaded hole and the breakdown and cracks of the housing.Item Розробка технології відновлення деталей шатунно-поршневої групи ДВЗ на прикладі відновлення поршневих пальців з проектом дільниці їх відновлення у ТОВ «Завод «Дзеркальник»» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-05-30) Загребельний, Вадим Сергійович; Zahrebelnyi, VadymВ роботі розроблена технологія відновлення поршневих пальців автомобільних дизельних двигунів методом гарячого пластичного деформування. Наведені загальні відомості про підприємство, про збиральну одиницю, деталь, що відновлюється. Описані умови роботи деталі та вузла в цілому, види та механізми зношування, наявні дефекти поршневих пальців, характеристика деталі. Зроблено аналіз існуючих методів відновлення поршневих пальців, наведено опис обраного методу відновлення, розроблений маршрут відновлення. Розроблена технологія відновлення поршневих пальців дизельних двигунів методом гарячого пластичного деформування. In the work, the technology of restoration of piston fingers of automotive diesel engines by the method of hot plastic deformation is developed. General information about the enterprise, the assembly unit, the part being restored is given. The working conditions of the part and the unit as a whole, types and mechanisms of wear, existing defects of the piston fingers, characteristics of the part are described. An analysis of existing piston pin restoration methods was made, a description of the selected restoration method was given, and a restoration route was developed. The technology for restoring the piston fingers of diesel engines by the method of hot plastic deformation has been developed.Item Вдосконалення діагностування та сервісного обслуговування двигунів легкових автомобілів у ПП «Авто-Шанс Центр» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-05-30) Веретенніков, Андрій Станіславович; Veretennikov, AndriiУ представленій роботі на основі аналізу особливостей роботи та причин виходу з ладу двигунів легкових автомобілів розроблено комплекс заходів по підвищенню їх експлуатаційної надійності, які реалізуються шляхом розробки та впровадження на підприємстві спеціалізованого підрозділу із діагностування та обслуговування ДВЗ автомобілів із оснащенням його сучасним технологічним обладнанням та забезпеченням нешкідливих та безпечних умов праці виробничого персоналу. In the presented work, based on an analysis of the features of the operation and causes of failure of passenger car engines, a set of measures has been developed to increase their operational reliability, which are implemented by developing and implementing a specialized unit at the enterprise for diagnosing and servicing internal combustion engines of cars, equipping it with modern technological equipment and ensuring harmless and safe working conditions for production personnel.Item Розробка технології ремонту корпусу масляного насосу системи мащення двигунів сімейства СМД-60, 62 у ПРАТ «Завод «Дзеркальник»» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-06-25) Пуліковський, Ілля Володимирович; Pulikovskyy, IllyaВ даній бакалаврській роботі розроблені питання підвищення ефективності ремонту масляного насоса системи змащування двигунів сімейства СМД-60,62. Одною з найбільш складною та дорогою запчастиною насоса масляного є його корпус. В цей час на заводі корпус насоса не відновлюється й майже не надходять на завод як запасна частина. Тому в технічно логічній частині проекту розроблена технологія відновлення корпусу масляного насосу. Особливістю наданої технології є відновлення основних дефектів корпуса насоса поза ванним осталюванням. Запропоновані заходи по вдосконаленню організації ремонта масляного насоса. При цьому пропонується організувати самостійну дільницю по ремонту масляних насосів. Розрахована дільниця по ремонту масляного насоса. Приведений список робіт по відновленню насоса, приведені розрахунки їх трудоємкості, необхідної кількості робочих та робочих місць, обладнання, визначена необхідна виробнича площа. Знайдено компоновочне рішення і накреслено планування ділянки відновлення масляного насоса. In this bachelor's work, issues of improving the efficiency of repair of the oil pump of the lubrication system of engines of the SMD-60, 62 family have been developed. One of the most complex and expensive spare parts of an oil pump is its housing. At this time, the pump housing is not restored at the factory and almost no spare parts are sent to the factory. Therefore, in the technically logical part of the project, the oil pump casing restoration technology was developed. A feature of the provided technology is the restoration of the main defects of the pump housing outside the bath. Proposed measures to improve the organization of oil pump repair. At the same time, it is proposed to organize an independent department for repairing oil pumps. Estimated oil pump repair station. The list of works on the restoration of the pump is given, the calculations of their labor intensity, the required number of workers and workplaces, equipment, and the required production area are given. A layout solution was found and the layout of the oil pump restoration section was drawn.