Наукові публікації кафедри ЕП
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/957
Browse
18 results
Search Results
Item type:Item, Інноваційна практика розбудови готельно-курортних комплексів: кейс Goro Mountain Resort(2025) Рутинський, М. Й.; Зайченко, В. В.; Rutynskyi, M.; Zaychenko, V.Актуальність. Україна переживає доленосний період історії, проте неухильно наближається до вступу в ЄС. Це відкриває перед українською сферою гостинності глобальний ринок із мільйонними туристичними потоками, натомість із сучасними споживацькими вимогами та стандартами гостьового сервісу. Отже, для України вкрай актуальним є критичний аналіз інноваційних кейсів творення новітньої готельно-курортної інфраструктури на засадах сталого розвитку. Мета дослідження сфокусована на окресленні й аналізі інноваційних складових сучасної європейської практики розбудови готельно-курортних комплексів, а об’єктом дослідження обрано найбільший інвестиційний проєкт України останніх років у цій царині. GORO Mountain Resort – це амбітна ініціатива холдингу OKKO Group із залучення українських та іноземних інвестицій у розбудову в Україні на рівні кращих світових стандартів всесезонного гірського курорту міжнародного класу. Результати. Проаналізовано історичні та соціально-економічні передумови і обґрунтовано доцільність подальшої розбудови індустрії туризму й гостинності в Українських Карпатах із жорстким дотриманням новітніх стандартів ландшафтно-екостійкого планування та цінностей сталого розвитку. Вичленено варті вивчення і запозичення ключові інноваційні рішення, розроблені австрійською ILF Group, що будуть реалізовані при розбудові GORO Mountain Resort. Оцінено позитивні соціально-економічні ефекти від запуску курорту у тісній колаборації з місцевим підприємницьким середовищем для поліпшення рівня життя низки периферійних гірських громад України. Висновки та обговорення. Новизна та практичне значення результатів дослідження полягають в окресленні сучасних засадничих акцентів при розробленні науковцями і практиками проєктів розвитку гірської рекреаційної інфраструктури з дотриманням інноваційних стандартів, екологічних і суспільних цінностей та традиційної карпатської айдентики. Topicality. Ukraine is going through a fateful period in history, but is steadily approaching accession to the EU. This opens up a global market with millions of tourist flows to the Ukrainian hospitality sphere, but with modern consumer requirements and standards of guest service. Therefore, a critical analysis of innovative cases of creating a modern hotel and resort infrastructure on the basis of sustainable development is extremely relevant for Ukraine. The aim of the study is focused on outlining and analysing the innovative components of modern European practice of developing hotel and resort complexes, the largest investment project of Ukraine in recent years in this area was chosen as the object of research. GORO Mountain Resort is an ambitious initiative of the OKKO Group holding to attract Ukrainian and foreign investments in the development of an international-class all-season mountain resort in Ukraine at the level of the best world standards. Results. The historical and social and economic prerequisites are analysed, the feasibility of further development of the tourism and hospitality industry in the Ukrainian Carpathians is grounded with strict adherence to the latest standards of landscape and eco-sustainable planning and the values of sustainable development. Key innovative solutions developed by the Austrian ILF Group that will be implemented during the development of GORO Mountain Resort are identified and worth studying and borrowing. The positive social and economic effects of launching the resort in close collaboration with the local business environment to improve the standard of living of a number of peripheral mountain communities of Ukraine are assessed. Conclusions and discussion. The novelty and practical significance of the study results lie in outlining modern fundamental emphases in the elaboration by scientists and practitioners of mountain recreational infrastructure development projects in compliance with innovative standards, environmental and social values, traditional Carpathian identity.Item type:Item, The development trend of fine dining restaurants in Ukraine(Baltija Publishing, 2023) Rutynskyi, M.; Рутинський, М. Й.Item type:Item, Креативні тренди гастрономічної моди: кейс поширення популярності трикутної слайс-піци в Україні(Гельветика, 2025) Рутинський, М. Й.; Rutynskyi, M.Індустрія масового харчування у ХХІ столітті перебуває під потужним впливом глобалізаційних трендів та взаємовпливів англо-американської і азійської культур ресторанного споживання їжі. Американський вплив, передусім через міжнародно поширені американські мережі ресторанів швидкого харчування, веде, за нашими спостереженнями, до гамбургеризації ресторанного бізнесу планети. Тобто формування у пересічних споживачів різних націй і континентів усталеної моди на споживання тієї їжі, яку рекламують і подають у США, цебто розпіарених через фаст-фуд корпорації, кіноіндустрію, телебачення, інтернет, ютуб і соціальні медіа страв: гамбургерів, чізбургерів, картоплі-фрі, хрумких крилець, ролів, нагетсів тощо у незмінному супроводі кока-коли. Отож, сьогодні попит на американізовану кухню значно переважає інші національні гастротренди. Ринкова ніша ресторанів зі стравами, народженими в США, на всіх обжитих континентах з кожним роком демонструє тренд невпинного зростання. У статті окреслено тренд розвитку в Україні креативної гастрономічної моди на слайс-піцу. Ця мода полягає у зацікавленні дедалі численнішого сегменту клієнтів піцерій і стріт-фуд ресторанчиків не традиційними піцами, а порційованими піцами у формі трикутних нью-йоркських слайсів. Проведене дослідження дає підстави автору констатувати: попит на новомодні слайси серед українців зростає; пошукова система Google, а також мобільні застосунки з доставляння їжі до порогу оселі фіксують розростання ринкової ніші споживання “рizza by slice” в Україні. У цій статті наведено факти й узагальнено тенденцію динамічного впровадження закладами громадського харчування столиці і регіональних центрів України слайс-піц у креативних фірмових подачах. Нішева орієнтація на індивідуальних відвідувачів та цінова доступність слайс продукту сьогодні є запоруками широкого розповсюдження цієї страви у сфері громадського харчування України. Таку продуктову диверсифікацію лінійки пропозиції піцерій і барів розцінюємо як одну з рушійних сил адаптативної трансформації ресторанного бізнесу України в реаліях затяжної кризи та спаду економіки. The mass catering industry in the 21st century is under the strong influence of globalization trends and the mutual influence of Anglo-American and Asian cultures of restaurant food consumption. American influence, primarily through internationally distributed American fast food restaurant chains, leads, according to our observations, to the hamburgerization of the restaurant business of the planet. That is, the formation of an established fashion among average consumers of different nations and continents for consuming the food that is advertised and served in the USA, that is, dishes promoted through fast food corporations, the film industry, television, the Internet, YouTube and social media: hamburgers, cheeseburgers, French fries, crispy wings, rolls, nuggets, etc., invariably accompanied by Coca-Cola. So, today the demand for Americanized cuisine significantly outweighs other national gastronomic trends. The market niche of restaurants with dishes born in the USA on all inhabited continents demonstrates a trend of continuous growth every year. The article outlines the trend of development in Ukraine of a creative gastronomic fashion for slice pizza. This fashion consists in the interest of an increasingly numerous segment of clients of pizzerias and street food restaurants not in traditional pizzas, but in portioned pizzas in the form of triangular New York slices. The conducted research gives the author grounds to state: the demand for newfangled slices among Ukrainians is growing; the Google search engine, as well as mobile applications for delivering food to the doorstep, record the growth of the market niche of “pizza by slice” consumption in Ukraine. This article presents facts and summarizes the trend of dynamic introduction of slice pizza in creative signature dishes by catering establishments in the capital and regional centers of Ukraine. Niche orientation towards individual visitors and affordability of the slice product today are the keys to the wide distribution of this dish in the catering sector of Ukraine. We consider such product diversification of the offer line of pizzerias and bars as one of the driving forces of adaptive transformation of the restaurant business of Ukraine in the realities of a protracted crisis and economic downturn.Item type:Item, Гостинність та туризм: пріоритети державної політики у контексті післявоєнного відновлення України(Baltija Publishing, 2025) Рутинський, М. Й.; Зайченко, В. В.Україна виборює своє право на існування на мапі світу, при цьому її державні інституції продовжують працювати над розробкою механізмів державної політики у різних сферах, зокрема й у сфері гостинності й туризму. Дослідження вагомості цієї політики гостро актуальне як під час фази гарячої війни, так і у контексті післявоєнного відновлення України та її інтеграції у світ вільних націй. За десятиліття розбудови незалежної держави Україна пройшла непростий шлях у царині розбудови власної сфери гостинності й туризму та її інтеграції із зовнішнім світом. Бути невід’ємною частиною вільного світу, безбар’єрно комунікувати з народами вільного світу, пізнавати красу і щедроти власної держави, щиро гостити у себе усіх людей доброї волі – такі цінності нині є світоглядною підвалиною нової державної політики у сфері туризму та гостинності. Бізнес-філософія глобалізованої гостинності та міжнародного туризму творить у ХХІ столітті світоглядно новий безбар’єрний світ глобалізованого соціуму. Україна не має права залишатися на периферії відкритого глобалізованого світу. Цю тезу слід постулювати як одну зі стратегічних місій функціонування профільних українських урядових інституцій та бізнес-асоціацій. Приєднання України у 2021 році до європейських галузевих організацій HOTREC (The association of hotels, restaurants and cafés in Europe) та HSU (Hotel Stars Union) знаменує початок нового етапу інтеграції української індустрії послуг у глобалізований ринок.Item type:Item, Hotel and restaurant industry of Ukraine: modernization, innovatization, challenges and losses of the war era(Baltija Publishing, 2025) Rutynskyi, M.; Zaychenko, V.; Рутинський, М. Й.; Зайченко, В. В.Since 2014, The Hotel and Restaurant Industry of Ukraine has been under the largest pressure in the world since the Second World War. The economy of the country, which has experienced large-scale aggression from the last empire of the planet, is making every effort to survive and function properly. This scientific work “sheds light” on how, over the decade of 2014-2024, The Hotel and Restaurant Industry of Ukraine not only survived, but also actively participated in the processes of transformation, modernization, innovation and building partnership relationships with consumers. The main statistical trends of the dynamics of the HoReCa sector of the Ukrainian economy are analyzed. The scale and consequences of the targeted destruction of hotel and restaurant infrastructure facilities from Odessa to Lviv by the russian army with the aim of intimidating and spreading depressive and panic moods among the population of the rear regions of the state are shown. The effectiveness of involving social networks in advertising and information popularization of restaurant business establishments is revealed. In Ukraine, over the past decade, social networks have become a field of fierce competition between hotel and restaurant establishments for the attention of potential consumers. It is social networks that form consumer motivational ratings today and provide businesses with a number of effective tools to stimulate attention to brands. This scientific work analyzes the effectiveness of involving these tools of e-promotion and e-competition in Ukraine. The effectiveness of sales of own products of Ukrainian restaurants and food enterprises through global e-commerce platforms is increasing year by year. Marketplaces have become a field of intense competition between craft producers of gastronomic products for the attention of potential consumers. The article analyzes the potential for the development of a network of craft e-shops on the Etsy platform in the current crisis realities of small businesses in Ukraine.Item type:Item, Стратегії ведення готельного бізнесу у період воєнного стану(Юлія Чабаненко, 2025) Рутинський, М. Й.; Надемський, Є. П.Item type:Item, Трансформація ринкової ніші парк-отелів у період воєнного стану(Юлія Чабаненко, 2025) Рутинський, М. Й.; Павленко, М. О.Item type:Item, Hotel and rеstorant business of Ukraine in the crisis realities of wartime(Baltija Publishing, 2025) Rutynskyi, M.; Рутинський, М. Й.Item type:Item, Тренди транскордонної мобільності та бізнес-активності українців у республіці Польща(ЦНТУ, 2024) Рутинський, М. Й.; Quirini-Popławski, Ł.Item type:Item, Готельно-ресторанний бізнес України: трансформації в реаліях воєнного часу(Юлія Чабаненко, 2024) Рутинський, М. Й.