Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667
Browse
9 results
Search Results
Item Удосконалення технології діагностування дизельних двигунів по параметрам картерних газів в КАТП «Агробудавтосервіс»(ЦНТУ, 2024-12-30) Долібський, Олексій Олексійович; Dolibskyi, OleksiiМетою даної магістерської роботи є удосконалення технології діагностування циліндро-поршневої групи дизелів за параметрами картерних газів, що забезпечує підвищення точності та достовірності діагностування при зниженні витрат та трудомісткості робіт. Об’єкт дослідження: циліндро-поршнева групи дизельних автотракторних двигунів внутрішнього згоряння та витрата картерних газів як діагностичний параметр. Предмет дослідження: залежності пливу експлуатаційних факторів та режимів роботи ДВЗ на значення параметрів картерних газів, як засобу діагностування. В роботі проведено літературний аналіз та визначено задачі наукових досліджень. Визначена методика оптимальних режимів діагностування, вибрана устаткування для моделювання факторів, що впливають на параметри картерних газів та пристрій для оцінки стану двигуна. Наведено результати експериментальних досліджень впливу факторів, що впливають на параметри картерних газів: вплив якості моторної оливи на витрату картерних газів, встановлено залежностей витрати картерних газів від прогріву ДВЗ, витрати від навантаження на двигун, витрати на різних швидкісних режимах роботи ДВЗ та зміни параметрів тиску газів у порожнині картера ДВЗ Відображено ефективність проведених досліджень для ухвалення рішень за результатами діагностування по параметрам картерних газів. The purpose of this master's thesis is to improve the technology of diagnosing the cylinder-piston group of diesel engines by crankcase gas parameters, which ensures increased accuracy and reliability of diagnostics while reducing costs and labor intensity. Object of research: cylinder-piston group of diesel autotractor internal combustion engines and crankcase gas consumption as a diagnostic parameter. Subject of research: dependence of the flow of operational factors and operating modes of the internal combustion engine on the values of crankcase gas parameters as a means of diagnostics. The work includes a literature analysis and the tasks of scientific research. The methodology of optimal diagnostic modes is determined, equipment is selected for modeling factors affecting crankcase gas parameters and a device for assessing the condition of the engine. The results of experimental studies of the influence of factors affecting the parameters of crankcase gases are presented: the influence of engine oil quality on the consumption of crankcase gases, the dependence of the consumption of crankcase gases on the warming up of the internal combustion engine, consumption on the load on the engine, consumption at different speed modes of operation of the internal combustion engine and changes in the pressure parameters of gases in the cavity of the internal combustion engine crankcase are established. The effectiveness of the conducted studies for making decisions based on the results of diagnostics on the parameters of crankcase gases is reflected.Item Дослідження шляхів підвищення паливної економічності та екологічної безпеки автомобілів з дизельними двигунами у ТОВ «Завод «Дзеркальник» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Кондрашов, Ілля Валерійович; Kondrashov, IlliaУ кваліфікаційній роботі розроблені питання забезпечення підвищення паливної економічності та екологічної безпеки автомобілів з дизельними двигунами. В роботі на основі результатів наукових досліджень методу додавання в паливо води шляхом водної інжекції було розроблено технологію підвищення паливної економічності та екологічної безпеки автомобілів з дизельними двигунами. Проаналізовано використання альтернативних видів палива, їх переваги і недоліки. Здійснений вибір оптимального методу покращення економічності та екологічних показників. Приведений метод водної інжекції наведена його сутність та переваги і недоліки, здійснений вибір необхідної кількості подавання води до впускного колектору та визначений оптимальний діаметр краплі. Визначена залежність кількості води в відсотках від циклу подачі палива. На основі проведених досліджень запропоновано рекомендації для забезпечення підвищення паливної економічності та екологічної безпеки автомобілів з дизельними двигунами. The qualification work developed issues of ensuring the improvement of fuel efficiency and environmental safety of cars with diesel engines. In the work, based on the results of scientific research on the method of adding water to fuel by water injection, a technology for improving fuel efficiency and environmental safety of cars with diesel engines was developed. The use of alternative fuels, their advantages and disadvantages were analyzed. The optimal method for improving efficiency and environmental performance was selected. The water injection method was presented, its essence and advantages and disadvantages were presented, the required amount of water supply to the intake manifold was selected and the optimal drop diameter was determined. The dependence of the amount of water in percent on the fuel supply cycle was determined. Based on the conducted research, recommendations were proposed for ensuring the improvement of fuel efficiency and environmental safety of cars with diesel engines.Item Удосконалення оперативного діагностування дизельних двигунів за поточними параметрами оливи у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Волков, Владислав Ігорович; Volkov, VladyslavМетою даної роботи є створення методу діагностування по параметрам поточної оливи, що дозволяє корекцією періодичності технічного обслуговування довести до мінімуму різницю між параметрами потенційного та фактичного ресурсу ДВЗ. Об’єкт дослідження – процес спрацювання поверхонь двигуна, що супроводжується експортом заліза в мастильну систему. Предмет дослідження – залежності між станом поверхонь тертя та надходженням заліза в мастильну систему двигуна. Проаналізовано основні методи діагностування ДВЗ: вібраційна діагностика, діагностика по об'єму газів, що прориваються в картер та по стану моторного оливи. Визначивши ефективність діагностування по стану оливи, визнано відсутність досліджень взаємозв’язку надходження заліза в систему з зношенням елементів ДВЗ, що і визначено задачею наукових досліджень. Вибрано устаткування та вибрана методика проведення відбору зразків, виміру зносу, розподілення заліза та дослідження вмісту заліза в зразках поточної оливи. Досліджено зношування деталей ДВЗ та визначення потенційної швидкості надходження заліза в мастильну систему в результаті зношування дзеркала ГЦ, шийок колінчастого валу та поршневих кілець. Досліджено розподіл заліза за елементами мастильної системи, та наведені результати стендових випробувань ДВЗ Д-240. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень. The purpose of this work is to create a method of diagnostics based on the parameters of the current oil, which allows, by correcting the periodicity of maintenance, to minimize the difference between the parameters of the potential and actual resource of the internal combustion engine. The object of the study is the process of wear of engine surfaces, which is accompanied by the export of iron into the lubrication system. The subject of the study is the dependence between the condition of friction surfaces and the inflow of iron into the engine lubrication system. The main methods of diagnosing internal combustion engines are analyzed: vibration diagnostics, diagnostics by the volume of gases that break into the crankcase and by the condition of the engine oil. Having determined the effectiveness of diagnostics by the condition of the oil, the lack of research on the relationship between the inflow of iron into the system and the wear of internal combustion engine elements was recognized, which was determined by the task of scientific research. The equipment was selected and the methodology for sampling, measuring wear, iron distribution and studying the iron content in samples of the current oil was selected. The wear of internal combustion engine parts and the determination of the potential rate of iron entry into the lubrication system as a result of wear of the camshaft, crankshaft journals and piston rings were investigated. The distribution of iron by the elements of the lubrication system was investigated, and the results of bench tests of the D-240 internal combustion engine were presented. The results are presented and the effectiveness of the research conducted is reflected.Item Зниження шкідливих викидів тракторних дизелів застосуванням присадок до палив у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Кашталян, Нікіта Андрійович; Kashtalian, NikitaВ роботі оцінено перспективи розширення виробничої діяльності підприємства та визначено найбільш перспективні напрямки його реорганізації; обґрунтована актуальність виконання досліджень, сформовано їх мету, об'єкт, предмет та задачі, що потребують розв’язання. Досліджено оціночні параметри токсичності відпрацьованих газів дизельних ДВЗ й ефективності застосування паливних присадок для зниження токсичності дизельних ДВЗ. Виконані експериментальні дослідження екологічних та економічних показників дизельних ДВЗ при роботі на паливах із базовими присадками. Встановлені теоретичні передумови ефективності застосування присадок до палива даного типу для зниження токсичності й димності відпрацьованих газів дизельних ДВЗ та підтверджуючі результати експериментальних досліджень ефективності дії розроблених присадок. The paper assesses the prospects for expanding the production activities of the enterprise and identifies the most promising areas for its reorganization; justifies the relevance of the research, formulates its goal, object, subject and tasks that need to be solved. The estimated parameters of the toxicity of diesel ICE exhaust gases and the effectiveness of the use of fuel additives to reduce the toxicity of diesel ICEs have been studied. Experimental studies of the environmental and economic indicators of diesel ICEs when operating on fuels with basic additives have been carried out. Theoretical prerequisites for the effectiveness of the use of additives to fuel of this type to reduce the toxicity and smoke of diesel ICE exhaust gases and confirm the results of experimental studies of the effectiveness of the developed additives have been established.Item Удосконалення методу експрес-діагностування технічного стану дизелів с.-г. машин у СФГ «ЛИЧУК» с. Нова Павлівка, Кропивницький район, Кіровоградська область(ЦНТУ, 2024-12-30) Ігнатов, Ігор Юрійович; Ihnatov, IhorМетою представленої роботи є забезпечення необхідного рівня надійності дизелів сільськогосподарських машин у процесі їх експлуатації застосуванням методів експрес-діагностування. Об'єкт дослідження – діагностування вмісту палива в моторному мастилі. Предметом дослідження є методи експрес-діагностування вмісту палива в моторному мастилі. Визначена роль і місце сучасного діагностування сільськогосподарських машин у підвищенні врожайності сільськогосподарських культур. Встановлено, що в сучасних умовах експлуатації застарілого машино-тракторного парку особливу увагу мають заходів щодо запобігання підвищеного зношування машин, контролю їх за показниками, в тому числі за параметрами моторних мастил з використанням експрес-методів. Аналіз існуючих методів експрес-діагностування моторного мастила в процесі експлуатації автотракторних двигунів показав, що вони здебільшого спрямовані на визначення технічного стану мастила, на зміну її фізико-хімічних властивостей, вміст продуктів спрацьовування деталей двигуна і продуктів старіння самої мастила. Розгляд існуючих конструкцій засобів для контролю властивостей мастил засвідчив, що на сьогодні існує достатньо широкий вибір приладів та уст устаткувань для проведення експрес-діагностування моторних мастил сільськогосподарських машин. Удосконалено метод оцінки працездатності моторного мастила, який базується на визначенні температури спалаху в закритому тиглі. Для контролю наявності та кількості палива в моторному мастилі за температурою спалаху необхідні: закритий електротигель малого розміру, мірна ложка і діагностична крива залежності кількості палива в мастилі від температури спалаху. Проведенні дослідження засвідчили, використання методів експрес-діагностування сільськогосподарських машин дає змогу за мінімальних трудових і матеріальних витрат забезпечити однозначне розпізнавання стану мастил і агрегатів машин та підвищити експлуатаційними методами надійність і екологічність машин. The purpose of the presented work is to ensure the required level of reliability of diesel engines of agricultural machines during their operation by using express diagnostic methods. The object of the study is the diagnosis of the fuel content in motor oil. The subject of the study is the methods of express diagnostic of the fuel content in motor oil. The role and place of modern diagnostics of agricultural machines in increasing the yield of agricultural crops is determined. It has been established that in modern conditions of operation of an outdated machine and tractor fleet, special attention is paid to measures to prevent increased wear of machines, to monitor them by indicators, including parameters of motor oils using express methods. An analysis of existing methods of express diagnostic of motor oil during the operation of auto-tractor engines showed that they are mainly aimed at determining the technical condition of the oil, at changing its physicochemical properties, the content of products of engine parts breakdown and aging products of the oil itself. The consideration of existing designs of means for controlling the properties of lubricants has shown that today there is a fairly wide selection of devices and equipment for express diagnostics of motor oils of agricultural machines. The method of assessing the performance of motor oil has been improved, which is based on determining the flash point in a closed crucible. To control the presence and amount of fuel in motor oil by flash point, the following are required: a closed electric crucible of small size, a measuring spoon and a diagnostic curve of the dependence of the amount of fuel in the oil on the flash point. The research has shown that the use of express diagnostics methods of agricultural machines allows, with minimal labor and material costs, to provide unambiguous recognition of the condition of lubricants and machine units and to increase the reliability and environmental friendliness of machines by operational methods.Item Підвищення ефективності експлуатації МТА в умовах підвищеного рівня запиленості повітря за рахунок забезпечення надійності роботи їх дизелів в умовах ТОВ «Калита-Нова» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Дорожінський, Олександр Леонідович; Dorozhinskyi, OleksandrВ роботі об’єктом дослідження виступає процес впливу рівня забрудненості палива кварцевим пилом на надійність роботи системи паливоподачі дизельних ДВЗ, а предметом - закономірності підвищення ефективності експлуатації МТА в умовах підвищеного рівня запиленості повітря. Досліджено рівень забрудненості дизельного палива механічними домішками та зміни функціональних характеристик МТА від рівня забрудненості дизельного палива. Досліджено вплив твердості прецизійних деталей паливної апаратури на їх зносостійкість й виконана оцінка можливості та доцільності повторного використання плунжерних пар ПНВТ. Вимоги до дизельних палив та особливості їх фільтрації й результати вибору найбільш раціональної технології фільтрації дизельного палива в експлуатаційних умовах. In the work, the object of the study is the process of the influence of the level of fuel contamination by quartz dust on the reliability of the fuel supply system of diesel internal combustion engines, and the subject is the regularities of increasing the efficiency of MTA operation in conditions of increased air dustiness. The level of diesel fuel contamination by mechanical impurities and changes in the functional characteristics of MTA depending on the level of diesel fuel contamination were studied. The influence of the hardness of precision parts of fuel equipment on their wear resistance was studied and the possibility and feasibility of reusing PNVT plunger pairs were assessed. Requirements for diesel fuels and features of their filtration and the results of choosing the most rational technology for filtering diesel fuel in operating conditions.Item Дослідження раціональних параметрів нанесення газотермічних покриттів на поверхні валів дизелів мобільної сільськогосподарської техніки у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Заворотний, Владислав Олегович; Zavorotnyi, VladyslavДана робота присвячена відновленню робочих поверхонь колінчастих валів автотракторної техніки в АПК, що працюють в умовах інтенсивного абразивного зношування, плазмовим напилюванням зносостійких покриттів. Розроблені технологічні режими плазмового напилювання дисперсно-наповненого композитного матеріалу, що відрізняються коригуванням параметрів залежно від дисперсності та порошку покриття. Отримані регресійні моделі, що зв'язують параметри напилювання з фізико-механічними та експлуатаційними характеристиками сформованих покриттів. Запропоновано склад порошкового матеріалу для напилювання на робочі поверхні колінчастих валів та забезпечує високі фізико-механічні та експлуатаційні властивості відновлених поверхонь. Отримано аналітичні залежності кінематичних режимів плазмового напилювання від геометричних особливостей поверхонь шнека, товщини порошкового покриття, що формується, і температури нагрівання робочих поверхонь. В роботі запропоновано склад порошкового матеріалу для плазмового напилювання, що забезпечує високу міцність зчеплення покриття з основою. Визначено технологічні режими плазмового напилювання покриття для циліндричної поверхні колінчастого валу. This work is devoted to the restoration of the working surfaces of crankshafts of auto-tractor equipment in the agricultural and industrial complex operating under conditions of intensive abrasive wear, by plasma spraying of wear-resistant coatings. Technological modes of plasma spraying of a dispersed-filled composite material have been developed, which differ in the adjustment of parameters depending on the dispersion and powder of the coating. Regression models have been obtained that link the spraying parameters with the physical, mechanical and operational characteristics of the formed coatings. The composition of the powder material for spraying on the working surfaces of crankshafts has been proposed and provides high physical, mechanical and operational properties of the restored surfaces. Analytical dependences of the kinematic modes of plasma spraying on the geometric features of the screw surfaces, the thickness of the formed powder coating, and the heating temperature of the working surfaces have been obtained. The paper proposes a composition of powder material for plasma spraying, which ensures high adhesion strength of the coating to the base. Technological modes of plasma spraying of the coating for the cylindrical surface of the crankshaft are determined.Item Підвищення паливної економічності дизельного двигуна шляхом інжекції води в КАТП «Агробудавтосервіс»(ЦНТУ, 2024-12-30) Тук, Владислав Сергійович; Tuk, VladyslavОб’єкт дослідження – процес функціонування двигуна внутрішнього згорання при дозованій подачі води в систему впускного колектора. Предмет дослідження – залежності та закономірності впливу водної інжекції на експлуатаційні, екологічні та економічні параметри дизельного двигуна. Проаналізовано перспективи та проблеми застосування традиційних та альтернативних видів палива як передумову для підвищення паливної економічності ДВЗ, розлянуто історичну ретроспективу та технологічні способи інжекції води в двигун внутрішнього згорання, обґрунтовано напрямок та визначено задачі наукових досліджень. Вибрано устаткування для проведення досліджень та розроблена експериментальна установка для інжекції води в систему впускного колектора. The object of the study is the process of functioning of an internal combustion engine with metered water supply to the intake manifold system. The subject of the study is the dependence and regularities of the influence of water injection on the operational, environmental and economic parameters of a diesel engine. The prospects and problems of using traditional and alternative fuels as a prerequisite for increasing the fuel efficiency of an internal combustion engine are analyzed, a historical retrospective and technological methods of water injection of water into an internal combustion engine are discussed, the direction and tasks of scientific research are justified and defined. Equipment for conducting research is selected and an experimental installation for water injection of water into the intake manifold system is developed.Item Підвищення ефективності діагностування систем живлення дизельних двигунів на базі ФГ «ГОНЧАРЕНКО» с. Трепівка Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2022-12-23) Іващенко, Владислав Сергійович; Ivashchenko, VladyslavЕксплуатація сільськогосподарських машин супроводжується процесами зношування, фізичним та моральним старінням. Внаслідок цього знижуються техніко-економічні параметри застосування техніки. Для функціонування машин у справному стані слід підтримувати їх технічний стан, періодично та якісно проводити технічні обслуговування та ремонти, здійснювати зберігання техніки за оптимального витрачання трудових та матеріальних ресурсів. Значне підвищення ефективності використовуваної техніки досягається шляхом впровадження сучасних методів та засобів технічного діагностування, яке у свою чергу є найважливішою частиною планово-запобіжної системи технічного обслуговування та ремонту машин. Наукову новизну представляють: теоретичні передумови зменшення трудомісткості комплексного діагностування дизельних двигунів із ГТН та методика виконання операцій комплексного діагностування відповідно до принципів проектування технології діагностування, що дозволяє знижувати трудомісткість робіт. Практична значимість роботи полягає в удосконаленні методики та засобів діагностування дизельних двигунів з ГТН, заснованих на оцінці їх динамічних характеристик з урахуванням залежностей, що характеризують стан циліндропоршневої групи, газотурбінного нагнітача та паливної апаратури високого тиску. Застосування розробленої методики та діагностичного комплексу дозволяє визначати основні показники технічного стану дизельного двигуна, а також здійснювати постійний контроль технічного стану двигуна протягом усього періоду експлуатації, що забезпечує: можливість оцінювати загальний технічний стан дизельних двигунів та приймати рішення щодо доцільності їх подальшого використання в умовах експлуатації; зниження трудомісткості діагностування основних показників двигуна. На підставі вищевикладеного об'єктом досліджень обрано процес діагностування дизельного двигуна з газотурбінним нагнітачем (ГТН) та засоби для визначення технічного стану його систем. Предметом досліджень є залежності, що дозволяють діагностувати паливну апаратуру високого тиску, а також оцінювати стан циліндропоршневої групи та газотурбінного нагнітача дизельного двигуна на основі динамічних показників. Метою роботи є вдосконалення методики та засобів діагностування циліндропоршневої групи та систем паливо- та подачі повітря дизельних двигунів. Для досягнення поставленої мети було вирішено наступні завдання досліджень: виявити основні недоліки застосовуваних методик та технічних засобів діагностування та намітити шляхи їх удосконалення; удосконалити методику діагностування технічного стану дизельних двигунів, засновану на оцінці їх динамічних якостей та обґрунтувати структуру діагностичного комплексу; обґрунтувати параметри технічних засобів діагностування та виконати їхню виробничу перевірку. The operation of agricultural machines is accompanied by processes of wear and tear, physical and moral aging. As a result, the technical and economic parameters of the use of the equipment are reduced. In order for machines to function in good condition, their technical condition should be maintained, technical maintenance and repairs should be performed periodically and with high quality, and equipment should be stored for optimal use of labor and material resources. A significant increase in the efficiency of the used equipment is achieved through the introduction of modern methods and means of technical diagnostics, which in turn is the most important part of the preventive system of maintenance and repair of machines. The scientific novelty is represented by: theoretical prerequisites for reducing the labor-intensiveness of complex diagnostics of diesel engines with GTN and the method of performing complex diagnostic operations in accordance with the design principles of diagnostic technology, which allows reducing the labor-intensiveness of work. The practical significance of the work lies in the improvement of the methodology and means of diagnosing diesel engines with HTN, based on the assessment of their dynamic characteristics, taking into account the dependencies that characterize the state of the cylinder-piston group, gas turbine supercharger and high-pressure fuel equipment. The application of the developed methodology and diagnostic complex allows to determine the main indicators of the technical condition of the diesel engine, as well as to carry out constant control of the technical condition of the engine during the entire period of operation, which provides: the opportunity to assess the general technical condition of diesel engines and make decisions about the feasibility of their further use in operating conditions; reducing the complexity of diagnosing the main indicators of the engine. On the basis of the above, the object of research has chosen the process of diagnosing a diesel engine with a gas turbine supercharger (GTN) and means for determining the technical condition of its systems. The subject of research is dependencies that allow diagnosing high-pressure fuel equipment, as well as evaluating the state of the cylinder-piston group and the gas turbine supercharger of a diesel engine based on dynamic indicators. The purpose of the work is to improve the methods and tools for diagnosing the cylinder-piston group and the fuel and air supply systems of diesel engines. To achieve the set goal, the following research tasks were solved: to identify the main shortcomings of the applied methods and technical means of diagnosis and to outline the ways of their improvement; to improve the technique of diagnosing the technical condition of diesel engines, based on the assessment of their dynamic qualities, and to justify the structure of the diagnostic complex; justify the parameters of technical means of diagnosis and perform their production inspection.