Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11697
Browse
4 results
Search Results
Item Діагностика рівня диверсифікації на підприємстві (на прикладі ТОВ «АГРОФІРМА СОЮЗ» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Москаленко, Дмитро Валерійович; Moskalenko, DmytroУ вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, інформаційну базу дослідження. У першому розділі визначено сутність, роль диверсифікації аграрного виробництва, характеристика видів диверсифікації та значення у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. У другому розділі роботи визначено організаційні характеристики та види діяльності підприємства; проведено аналіз фінансово-господарської діяльності закладу; проведено аналіз фінансового стану товариства. Третій розділ роботи висвітлює розроблену концепцію диверсифікації виробничої діяльності товариства. The introduction substantiates the relevance of the topic, defines the goal, task, object and subject, information base of the research. In the first chapter, the essence and role of diversification of agricultural production, the characteristics of the types of diversification and their importance in increasing the competitiveness of the enterprise are determined. In the second section of the work, the organizational characteristics and types of activities of the enterprise are defined; an analysis of the institution's financial and economic activity was carried out; an analysis of the company's financial condition was carried out. The third section of the work highlights the developed concept of diversification of the company's production activities.Item Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства, створеного в порядку диверсифікації ( на прикладі ТОВ «Елекс БМ» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Прихід, Ігор Михайлович; Prykhid, IhorОглянуто школи стратегічного менеджменту, викладено їх основну суть. В другому розділі спочатку проаналізовано доцільність диверсифікації, яку зробила материнська компанія досліджуваного підприємства «ELEX BM» . Проаналізованого конкурентну ситуацію в галузі виробництва гідравлічного устаткування, чим займається материнське підприємство «Гідросила», визначено гостроту конкурентної боротьби і тенденції зміни її на майбутнє. З'ясовано, що підприємства -споживачі «Гідросили» в країнах СНД втрачають свою конкурентоспроможність порівняно з закордонною технікою і зупиняють свою роботу. Підприємство втрачає ринок, оскільки основна продукція «Гідросили» йшла на складальні конвеєри машинобудівних підприємств. Підприємство переорієнтувало свою діяльність на задоволення потреб ремонтного фонду закордонної техніки. Логічно виникло питання про диверсифікацію підприємства. Керівництво «Гідросили» обґрунтовано вибрало напрямок виробництва гідравлічних екскаваторів. Наше дослідження і аналіз підтверджують правильність і обґрунтованість такого вибору. Після цього був проведений стратегічний аналіз створеного дочірнього підприємства «ELEX BM» по виробництву гідравлічних екскаваторів. Визначена гострота конкурентної боротьби в даній галузі, проаналізовані напрямки розвитку в і визначений прогноз гостроти конкурентної боротьби. З'ясовано, що попит на продукцію даної галузі є великим на даний момент і може значно збільшитися в майбутньому. Це викликано бойовими діями в Україні- необхідністю споруджувати земельні укріплення і усувати наслідки атак агресора. Після закінчення війни в Україні буде великий попит на землерийну техніку внаслідок необхідності ремонту тепло- і водопостачальних трас, а також великого обсягу будівництва. Можна бути впевненим, що продукція даної галузі буде користуватися значним попитом. На даний момент в Україні не має великих виробників землерийної техніки. Потребу в такій техніці задовольняють внаслідок імпорту продукції світових лідерів галузі. Тому ситуація в галузі складна і підприємство працює в умовах жорсткої конкуренції. Визначено конкурентні позиції досліджуваного підприємства і основних закордонних виробників, проаналізовано його стратегічні проблеми. Визначено його фінансовий стан і становище на ринку. Менеджмент підприємства активно працює в напрямку досягнення стратегічної мети- значного підвищення якості виготовлюваної техніки, досягає гарних результатів і забезпечує підприємству стабільне майбутнє. Визначено стратегічні альтернативи його розвитку- або так і залишатись малим підприємством, або розвиватись в подальшому у велике підприємство і переймати досвід у лідерів світових даної галузі. Третя альтернатива -це створення спільного підприємства з провідними виробниками землерийно-транспортної техніки. які будуть на українському ринку. Це буде найкращий шанс для підприємства «ELEX BM» запозичити нагромаджений досвід, вивчити конструкції , підвищити свій управлінський рівень. The article reviews the schools of strategic management and outlines their main essence. The second section first analyses the feasibility of diversification, which was made by the parent company of the researched enterprise ‘ELEX BM’. The competitive situation in the field of hydraulic equipment production, which is carried out by the parent company ‘Gidrosila’, is analysed, the severity of competition and trends in its change for the future are determined. It is found that the enterprises-consumers of Hydrosila in Russia and Ukraine are losing their competitiveness in comparison with foreign equipment and stop their work. The company is losing the market, as the main products of Hydrosila were used for assembly lines of machine-building enterprises. The company reoriented its activities to meet the needs of the repair stock of foreign machinery. The question of diversifying the company logically arose. The management of Hydrosila has reasonably chosen the production of hydraulic excavators. Our research and analysis confirm the correctness and validity of this choice.. After that, we conducted a strategic analysis of the newly created subsidiary ELEX BM, which manufactures hydraulic excavators. The severity of competition in this industry was determined, the directions of development were analysed, and a forecast of the severity of competition was made. It was found that the demand for products in this industry is high at the moment and may increase significantly in the future. This is due to the hostilities in Ukraine, which necessitate the construction of land fortifications and the elimination of the consequences of the aggressor's attacks. After the war is over, there will be a high demand for earthmoving equipment in Ukraine due to the need to repair heating and water supply lines, as well as a large volume of construction. We can be sure that the products of this industry will be in high demand. Currently, there are no major earthmoving equipment manufacturers in Ukraine. The need for such equipment is met by importing products from global industry leaders. Therefore, the situation in the industry is difficult and the company operates in a highly competitive environment. The competitive positions of the researched enterprise and the main foreign manufacturers are determined, its strategic problems are analysed. Its financial condition and market position are determined. The management of the enterprise is actively working towards achieving the strategic goal of significantly improving the quality of manufactured equipment, achieving good results and ensuring a stable future for the enterprise.. Strategic alternatives for its development have been identified: either to remain a small enterprise or to develop further into a large enterprise and learn from the experience of the world leaders in this industry. The third alternative is to create a joint venture with leading manufacturers of earthmoving and transport equipment that will be present in the Ukrainian market. This will be the best chance for ELEX BM to borrow the accumulated experience, study designs, and improve its management level.Item Розробка стратегії диверсифікації діяльності аграрного підприємства (на прикладі ТОВ «Вагро-Україна» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12) Тюленєв, Ігор Вікторович; Tiuleniev, IhorУ вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, інформаційну базу дослідження. У першому розділі визначено сутність, роль диверсифікації аграрного виробництва, характеристика характеристика видів диверсифікації та значення у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. У другому розділі роботи визначено організаційні характеристики та види діяльності підприємства; проведено аналіз фінансово-господарської діяльності закладу; проведено аналіз фінансового стану товариства. Третій розділ роботи висвітлює розроблену концепцію диверсифікації виробничої діяльності товариства. The introduction substantiates the relevance of the topic, defines the goal, task, object and subject, information base of the research. In the first chapter, the essence and role of diversification of agricultural production, the characteristics of the characteristics of the types of diversification and their importance in increasing the competitiveness of the enterprise are determined. In the second section of the work, the organizational characteristics and types of activities of the enterprise are defined; an analysis of the institution's financial and economic activity was carried out; an analysis of the company's financial condition was carried out. The third section of the work highlights the developed concept of diversification of the company's production activities.Item Дослідження стратегій підприємства та удосконалення в умовах змін економічного середовища (на прикладі «Кіровоградський завод вагодозуючого обладнання», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-15) Лаврик, Олександр Сергійович; Lavrik, OleksandrУ першому розділі роботи викладено сутність стратегічного управління як методів ефективного управління в ринковій економіці, розкрито сутність та процедуру стратегічного управління, викладено процедуру стратегічного аналіз та викладено процес розробки стратегії. . В другому розділі подано загальну характеристику підприємства, проведено стратегічний аналіз підприємства, ( зовнішного середовища. галузі за методикою PESTEL).проміжного середовища (галузі) – обсягів ринку, платоспроможності покупців і їх груп, структурних тенденцій, прибутковості, аналіз гостроти конкурентної боротьби за методикою М. Портера, прогноз змін їх дії на майбутнє, вивчення конкурентів та проноз їх дій, визначення ключових факторів успіху в конкурентній боротьбі, аналіз загальної привабливості галузі і її перспектив по забезпеченню високого рівня прибутковості внутрішнього середовища, складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі досліджено спсоби подолання кризового становища підприємства, визначено стратегічні напрямки зміцнення його конкурентних позицій шляхом неспорідненої диверсифікації тавиходу на закордонні ринки, досліджено способи подолання кризового становища. The first chapter of the paper tells about the sense of strategic management as the methods of efficient management in market economy, defines the essence and procedure of strategic management, presents the procedure of the strategic analysis and the process of strategy development. The second chapter presents the general characteristics of the enterprise, gives the strategic analysis of the enterprise (external environment, according to PESTEL method), of industry – market volume, solvency of customers and their groups, structural tendencies, profitability, the analysis of the severity of the competition according to M. Porter’s methodology, projection of the changes of its influence on the future, studies of the competitors and the projection of their activities, determines the key success factors in competition, gives the analysis of the general industry appeal and its prospects to ensure the high level of profitability of inner environment, presents the balance between the factors of the external and inner environments according to SWOT-analysis methodology. The third chapter researches the ways of overcoming the crisis situation in the enterprise, determines the strategic directions for strengthening its competitive position through unrelated diversification and foreign markets entry.