Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11697

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Методика оцінювання та засоби зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства (на прикладі ПП «Торговий дім «Перун», м. Львів)
    (ЦНТУ, 2023-12-25) Кріпак, Сергій Володимирович; Kripak Serhiy
    Мета кваліфікаційної роботи полягає в удосконаленні методики оцінювання та розробці рекомендацій зі зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства (на прикладі ПП «Торговий дім «Перун», м. Львів). Завданнями роботи є сформувати концептуальні характеристики поняття конкурентоспроможності підприємства; розробити методичний інструментарій оцінювання конкурентоспроможності торговельного підприємства; визначити методичні підходи до зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства; провести діагностику конкурентного середовища підприємства; здійснити аналіз фінансово-економічного стану підприємства; надати інтегральну оцінку стану конкурентоспроможності торговельного підприємства; ідентифікувати шляхи вдосконалення конкурентної стратегії торговельного підприємства; виявити резерви підвищення конкурентоспроможності підприємства; удосконалити положення механізму зміцнення конкурентоспроможності підприємства. Предметом дослідження є теоретико-методичні та прикладні аспекти, методичні підходи до оцінювання та зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства. Об'єктом дослідження є процеси оцінювання та зміцнення конкурентоспроможності підприємства. У першому розділі роботи обґрунтовано наукові підходи до визначення конкурентоспроможності підприємств у цілому та торгівлі зокрема, визначено методичні підходи до аналізування та організаційно-економічні особливості зміцнення конкурентних переваг торговельних підприємств. У другому розділі роботи проведено оцінку конкурентного середовища діяльності цього торговельного підприємства, проаналізовано ефективність процесу формування і використання його конкурентних переваг. У третьому розділі дослідження запропоновано управлінські рішення в частині формування й реалізації стратегії забезпечення конкурентоспроможності торговельного підприємства та спрогнозовано її стан відносно шляхів і резервів підвищення конкурентоспроможності торговельного бізнесу суб’єкта господарювання в цілому. За результатами дослідження розроблені теоретико-методичні основи управління конкурентоспроможністю торговельного підприємства, проведено аналіз стану конкурентоспроможності та розроблено положення стратегії забезпечення конкурентоспроможності ПП «Торговий дім «Перун». Одержані результати можуть бути використані при формуванні політики зміцнення конкурентоспроможності ПП «Торговий дім «Перун». The purpose of the master's thesis is to improve the evaluation methodology and develop recommendations for strengthening the competitiveness of a trading enterprise (on the example of PE "Perun Trading House", Lviv). The tasks of the work are to form the conceptual characteristics of the concept of competitiveness of a trade enterprise; to develop a methodological toolkit for assessing the competitiveness of a trade enterprise; to determine methodical approaches to strengthening the competitiveness of a trade enterprise; conduct a diagnosis of the external competitive environment of the trading enterprise;to provide an integral assessment of the state of competitiveness of the trading enterprise; analyze and identify ways to improve the competitive strategy of a trade enterprise. The subject of the research is theoretical, methodological and applied aspects, methodical approaches to the evaluation and strengthening of the competitiveness of the trading enterprise. The object of the study is the process of evaluating and strengthening the competitiveness of the enterprise. In the first section of the work, scientific approaches to determining the competitiveness of enterprises in general and trade in particular are substantiated, methodical approaches to analysis and organizational and economic features of strengthening the competitive advantages of trade enterprises are defined. In the second part of the work, an assessment of the competitive environment of this trade enterprise was carried out, the effectiveness of the process of formation and use of its competitive advantages was analyzed. In the third section of the work, management solutions are proposed in terms of forming and implementing a strategy for ensuring the competitiveness of a trading enterprise. Based on the results of the research, the theoretical and methodological foundations of the research and strengthening of the competitiveness of the trading enterprise were developed, the state of competitiveness of the PE "Perun Trading House" was analyzed, the provisions of the strategy for ensuring the competitiveness of the trading enterprise were developed. The obtained results can be used in the formation of the policy of strengthening the competitiveness of PE "Perun Trading House".
  • Item
    Оцінка та підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Гудгрейноіл» м. Кропивницький Кіровоградської області)
    (ЦНТУ, 2023-12-25) Культенко, Дана Сергіївна; Kultenko, Dana
    У першому розділі роботи проаналізовано існуючі поняття «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства» за сутністю, виходячи з різносторонніх концепцій виникнення та підходи до вивчення зазначених термінів; з’ясовано та удосконалено поняття, досліджено різновиди факторів впливу та методи оцінки конкурентоспроможності. В другому розділі наведено загальну характеристику діяльності підприємства; проведено оцінку здатності підприємства до конкуренції на сформованому ринку в умовах воєнного стану, здійснено фінансово-економічний аналіз діяльності «ТОВ Гудгрейноіл»; визначено сильні та слабкі сторони, загрози та можливості підприємства за методикою проведення SWOT-аналізу. У третьому розділі, застосовуючи економіко-математичну модель, визначено шляхи удосконалення діяльності підприємства задля покращення його конкурентоспроможності; розроблено рекомендації щодо поліпшення діяльності ТОВ «Гудгрейноіл» та оптимізації підприємства та аргументовано доведено доцільність їх впровадження. The first section of the work analyzes the existing concepts of "competition," "competitiveness of the enterprise" in essence, based on the diverse concepts of emergence and approaches to the study of these terms; the concept has been clarified and improved, varieties of influence factors and methods for assessing competitiveness have been studied. The second section provides a general description of the enterprise; an assessment of the ability of the enterprise to compete in the existing market under martial law was carried out, a financial and economic analysis of the activities of Goodgrainoil LLC was carried out; strengths and weaknesses, threats and opportunities of the enterprise by the method of SWOT-analysis are determined. In the third section, applying the economic and mathematical model, the ways of improving the activity of the enterprise to improve its competitiveness are determined; recommendations for improving the activities of Gudgrainoil LLC and optimizing the enterprise have been developed and the feasibility of their implementation has been substantiated.
  • Item
    Удосконалення комерційної діяльності підприємства (на прикладі філії АТ «ДПЗКУ» «Хлібна база № 78», с. Злинка, Кіровоградської області)
    (ЦНТУ, 2024-01) Омельчук, Олексій Олександрович; Omelchuk, Oleksiy
    Метою даної роботи є грунтовний аналіз та виявлення можливостей для удосконалення комерційної діяльності філії АТ "ДПЗКУ" "Хлібна база № 78". У вступі роботи ретельно обґрунтовано актуальність теми, визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, а також інформаційну базу дослідження. Визначена наукова новизна дослідження та практична значущість, зазначена апробація результатів, зокрема публікації по темі дослідження. У першому розділі досліджені теоретичні основи організації і планування комерційної діяльності підприємства. Визначено, що комерційна діяльність в широкому розумінні означає економічну діяльність, спрямовану на отримання прибутку чи матеріальних вигод. Основною метою комерційної діяльності є задоволення потреб споживачів і одночасно отримання прибутку для підприємства чи особи, яка займається цією діяльністю. Зміст комерційної діяльності включає в себе різні етапи і аспекти, спрямовані на отримання прибутку шляхом обміну товарами, послугами чи іншими цінностями. Також була досліджена організаційна структура та функції комерційної служби підприємства та процес управління комерційними зв'язками підприємства. У другому розділі проведене дослідження організації і планування комерційної діяльності філії АТ «ДПЗКУ» «Хлібна база № 78». Філія "Хлібна база № 78" є самостійним структурним підрозділом Товариства, яке є правонаступником усіх прав і обов’язків "Державна продовольчо-зернова корпорація України". Філія може займатися широким спектром діяльності, включаючи: Сільське господарство; Торгівля; Виробництво та переробка; Транспорт та експедиція; Інжиніринг та будівництво; Енергетика та екологія; Інші види діяльності; Інноваційна діяльність; Сервісні послуги. Ця різноманітна діяльність дозволяє філії ефективно функціонувати в різних галузях, сприяючи розвитку та різноманіттю сільськогосподарського сектору. Проведений фінансово-економічний аналіз філії АТ «ДПЗКУ» «Хлібна база № 78» показав, що протягом 2018-2022 рр. підприємство досягло позитивного чистого фінансового результату, вказуючи на ефективність управління собівартістю та здатність забезпечувати стійкий прибуток, але у період з 2018 по 2021 рік підприємство зафіксувало відсутність чистого прибутку, що призвело до нульових значень рентабельності. Була здійснена оцінка організації та планування комерційної діяльності на підприємстві, що дозволила зробити відповідні висновки. У третьому розділі сформовані напрямки удосконалення комерційної діяльності досліджуваного підприємства. Стратегічне планування є важливою складовою успішної комерційної діяльності. Аналіз ринку та конкурентної ситуації, ресурсне забезпечення, планування закупівель, маркетинг та продажі, контроль та аналіз результатів - усі ці аспекти мають взаємопов'язаність і важливість для досягнення стратегічних цілей підприємства. Створення відділу закупівель в філії "Хлібна база № 78" є доцільним кроком для поліпшення ефективності закупівельної діяльності. Це дозволить оптимізувати процеси та забезпечити кращий контроль над закупівлями. Використання програмного забезпечення, такого як SAP, Microsoft, Oracle та Odoo, може значно полегшити управління матеріальними потоками та оптимізувати комерційні процеси, забезпечуючи їх автоматизацію та комплексний підхід до рішення завдань. The purpose of this work is a thorough analysis and identification of opportunities for improving the commercial activity of the branch of JSC "SFGCU" "Bread Base No. 78". The introduction of the work carefully substantiates the relevance of the topic, defines the goal, task, object and subject, as well as the information base of the research. The scientific novelty and practical significance of the research are determined, the approbation of the results, in particular publications on the topic of the research, is indicated. The first chapter examines the theoretical foundations of the organization and planning of the enterprise's commercial activity. It was determined that commercial activity in a broad sense means economic activity aimed at obtaining profit or material benefits. The main purpose of commercial activity is to satisfy the needs of consumers and at the same time to make a profit for the enterprise or person engaged in this activity. The content of commercial activity includes various stages and aspects aimed at obtaining profit through the exchange of goods, services or other values. The organizational structure and functions of the enterprise's commercial service and the process of managing the enterprise's commercial relations were also investigated. In the second chapter, a study of the organization and planning of the commercial activity of the branch of JSC "SFGCU" "Bread Base No. 78"" was conducted. The "Bread Base No. 78" branch is an independent structural subdivision of the Company, which is the legal successor of all rights and obligations of the "State Food and Grain Corporation of Ukraine". A branch can engage in a wide range of activities, including: Agriculture; Trade; Production and processing; Transport and forwarding; Engineering and construction; Energy and ecology; Other activities; Innovative activity; Service services. This diverse activity allows the branch to function effectively in various sectors, contributing to the development and diversity of the agricultural sector. The conducted financial and economic analysis of the branch of JSC "SFGCU" "Bread Base No. 78" showed that during 2018-2022 the enterprise achieved a positive net financial result, indicating the effectiveness of cost management and the ability to ensure stable profit, but in the period from 2018 to 2021 year, the company recorded the absence of net profit, which led to zero values of profitability. An assessment of the organization and planning of commercial activity at the enterprise was carried out, which made it possible to draw appropriate conclusions. In the third section, directions for improving the commercial activity of the enterprise under study are formed. Strategic planning is an important component of successful commercial activity. Analysis of the market and competitive situation, resource provision, procurement planning, marketing and sales, control and analysis of results - all these aspects are interconnected and important for achieving the strategic goals of the enterprise. The creation of a procurement department at the "Bread Base No. 78" branch is an appropriate step to improve the efficiency of procurement activities. This will allow to optimize processes and provide better control over purchases. The use of software such as SAP, Microsoft, Oracle and Odoo can significantly facilitate the management of material flows and optimize commercial processes, providing their automation and an integrated approach to solving tasks.
  • Item
    Збереження і розвиток трудового потенціалу підприємства в умовах кризи коронавірусу (на прикладі ТОВ «Ельбрук Плюс» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2021-12-15) Довганич, Юлія Олександрівна; Dovhanych, Yuliia
    Мета дослідження полягає у розробці методологічних засад та науково-практичних рекомендацій щодо збереження і розвитку трудового потенціалу підприємства з урахуванням специфіки його діяльності, організації праці персоналу та тенденцій розвитку цієї галузі в умовах кризи коронавірусу. У першому розділі роботи узагальнено теоретичну базу у сфері розвитку і збереження трудового потенціалу підприємства, зокрема запроваджено єдиний понятійний апарат та теоретичні основи: визначено «трудовий потенціал персоналу», структуру та чинники розвитку трудового потенціалу персоналу, місце трудового потенціалу у системі категорій у сфері економіки праці та управління персоналом; досліджено напрями розвитку та управління розвитком трудового потенціалу персоналу підприємства, зокрема розмежовано поняття «розвиток персоналу», «формування» та «розвиток трудового потенціалу персоналу»; виявлено специфіку та зміст управління розвитком трудового потенціалу персоналу, визначено напрямки його розвитку; розглянуто фактори впливу на трудовий потенціал працівників підприємства в умовах кризи коронавірусу, зокрема визначено окремо вплив на ринок праці екзогенного фактора – Covid-19. У другому розділі роботи досліджена загальна організаційно-економічна характеристика ТОВ «Ельбрук Плюс» та специфіка його підприємницької і виробничої діяльності; здійснений фінансово-економічний аналіз ТОВ «Ельбрук Плюс»; проведена оцінка трудового потенціалу ТОВ «Ельбрук Плюс». У третьому розділі роботи сформовані методичні підходи до збереження і розвитку трудового потенціалу ТОВ «Ельбрук Плюс» в умовах кризи коронавірусу, зокрема запропоновано напрями удосконалення управління внутрішньою мобільністю персоналу підприємства в мовах кризи коронавірусу, сформовано комплексні підходи до управління розвитком трудового потенціалу підприємства в умовах кризи коронавірусу, а також запропонований комплексний механізм збереження і розвитку трудового потенціалу підприємства в умовах кризи коронавірусу. The purpose of the study is to develop methodological principles and scientific and practical recommendations for the preservation and development of labor potential of the enterprise, taking into account the specifics of its activities, staffing and development trends in this industry in the crisis of coronavirus. The first part summarizes the theoretical basis in the development and preservation of labor potential of the enterprise, in particular introduced a single conceptual apparatus and theoretical foundations: identified "labor potential of personnel", structure and factors of labor potential of personnel, place of labor potential in the category of categories in labor economy and personnel management; the directions of development and management of development of labor potential of the personnel of the enterprise are investigated, in particular the concepts "development of personnel", "formation" and "development of labor potential of personnel" are distinguished; identified the specifics and content of managing the development of labor potential of staff, identified areas of its development; factors of influence on labor potential of employees of the enterprise in the conditions of crisis of a coronavirus are considered, in particular influence on the labor market of the exogenous factor - Covid-19 is separately defined. The second part of the work examines the general organizational and economic characteristics of LLC "Elbrook Plus" and the specifics of its business and production activities; financial and economic analysis of LLC "Elbrook Plus" was carried out; the labor potential of LLC "Elbrook Plus" was assessed. In the third part the methodical approaches to preservation and development of labor potential of LLC "Elbrook Plus" in the crisis of coronavirus are formed, in particular the directions of improvement of management of internal mobility of personnel of the enterprise in the crisis of coronavirus are offered, and also the complex mechanism of preservation and development of labor potential of the enterprise in the conditions of crisis of a coronavirus is offered.
  • Item
    Брендингова політика як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Швейне виробництво «Мрія Є» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2021-12-15) Ванельчук, Дарія Віталіївна; Vanelchuk, Dariia
    Мета дипломної магістерської роботи полягає у розробці теоретичних та методичних положень та практичних рекомендацій щодо вдосконалення брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Мрія Є» м. Кропивницький Кіровоградської області). Завданнями роботи є дослідити теоретичні аспекти конкурентоспроможності підприємства; окреслити особливості впливу брендингової політики на конкурентоспроможність підприємства; систематизувати методичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства та брендинг як один із методів управління; здійснити характеристику організаційної структури ТОВ «Мрія Є» та аналіз фінансово-економічного стану підприємства; провести оцінку реалізації брендингової політики на ТОВ «Мрія Є»; надати науково-практичні рекомендації щодо вдосконалення брендингової політики ТОВ «Мрія Є» як фактора підвищення конкурентоспроможності підприємства. Предметом дослідження є організаційно-економічні відносини, що виникають у процесі формування та реалізації брендингової політики підприємства з метою підвищення його конкурентоспроможності. Об'єктом дослідження є підприємство, що орієнтоване на використання брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності. Перший розділ роботи присвячений теоретико-методичним аспектам конкурентоспроможності підприємства. У другому розділі здійснено дослідження брендингової політики ТОВ «Мрія Є». Третій розділ висвітлює напрями вдосконалення брендингової політики ТОВ «Мрія Є». За результатами дослідження сформульовані концептуальні аспекти вдосконалення брендингової політики підприємства, побудована організаційно-економічна модель формування брендингової політики ТОВ «Мрія Є» та розроблені методичні рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі організаційно-економічної моделі формування брендингової політики. Одержані результати можуть бути використані при побудові якісної брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Мрія Є». Theme of master's thesis: «Branding policy as a factor of increasing of enterprise competitiveness». The purpose of the master's thesis is to develop theoretical and methodological provisions and practical recommendations for improving branding policy as a factor in increasing of enterprise competitiveness (for example, LLC «Mriya Ye», Kropyvnytskyi Kirovograd region). The objectives of the work are to explore the theoretical aspects of enterprise competitiveness; outline the features of the impact of branding policy on the competitiveness of the enterprise; to systematize the methodological aspects of enterprise competitiveness management and branding as one of the management methods; to characterize the organizational structure of LLC «Mriya Ye» and analyze the financial and economic condition of the enterprise; to evaluate the implementation of the branding policy at LLC «Mriya Ye»; provide scientific and practical recommendations for improving the branding policy of LLC «Mriya Ye» as a factor in increasing the competitiveness of the enterprise. The subject of the study is the organizational and economic relations that arise in the process of formation and implementation of branding policy of the enterprise in order to increase its competitiveness. The object of the study is an enterprise focused on the use of branding policy as a factor in increasing competitiveness. The first part of the work is devoted to theoretical and methodological aspects of enterprise competitiveness. The second section examines the branding policy of LLC «Mriya Ye». The third section highlights the areas of improvement of the branding policy of LLC «Mriya Ye». According to the results of the research the conceptual aspects of improving the branding policy of the enterprise are formulated, the organizational and economic model of branding policy formation of LLC «Mriya Ye» is built and methodical recommendations are developed to increase the competitiveness of the enterprise on the basis of organizational and economic model of branding policy formation. The obtained results can be used in building a quality branding policy as a factor in increasing the competitiveness of LLC «Mriya Ye».