Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11697

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Напрями зростання конкурентоспроможності продукції в умовах військового стану (на прикладі ТОВ «Агротех»)
    (ЦНТУ, 2024-12) Жовтоніжко, Павло Миколайович; Zhovtonizhko, Pavlo
    В першому розділі роботи досліджувалися теоретичні засади забезпечення конкурентоспроможності продукції. Зокрема, розглянута сутність та чинники конкурентоспроможності продукції, фактори впливу на неї та особливості управління нею. У другому розділі було здійснено всебічний аналіз діяльності ТОВ «Агротех», зокрема характеристика підприємства, аналіз рівня конкурентоспроможності підприємства та здійснено кореляційно-регресійний аналіз конкурентоспроможності підприємства. В третьому розділі запропоновані напрями вдосконалення конкурентоспроможності продукції в умовах військового стану. The first section of the work investigated the theoretical principles of ensuring the competitiveness of products. In particular, the essence and factors of product competitiveness, factors influencing it and features of its management were considered. In the second section, a comprehensive analysis of the activities of LLC "Agrotech" was carried out, in particular, the characteristics of the enterprise, analysis of the level of competitiveness of the enterprise and a correlation-regression analysis of the competitiveness of the enterprise was carried out. In the third section, directions for improving the competitiveness of products in conditions of martial law are proposed.
  • Item
    Оцінка та забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємства (на прикладі ТОВ «КЗБМ №1» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2024-12-05) Гнезділов, Денис Олександрович; Hnezdilov, Denys
    У першому розділі роботи розглянуто питання сутності, видів, методів конкуренції, її значення, позитивних і негативних наслідків, особливостей впливу на економіку. На основі огляду літературних джерел виокремлено три підходи до визначення поняття «конкуренція». Розглянуто ієрархію рівнів конкурентоспроможності, проведено аналіз підходів до визначення поняття «конкурентоспроможність підприємства», виокремлено основні його характеристики, доведено, що в його основі лежить конкурентоспроможність продукції підприємства. Розглянуто особливості (ознаки) даного поняття, а також взаємозв‘язок показників у ланцюжку «якість – корисність – конкурентоспроможність» продукції. На основі проведеного дослідження, а також аналізу підходів до розуміння поняття «конкурентоспроможність продукції підприємства» (КПП) запропоновано визначення даної категорії. Проведено аналіз відомих методів оцінки конкурентоспроможності продукції, визначено переваги й недоліки кожного з них, обрано метод оцінки рівня конкурентоспроможності стінових будівельних матеріалів (БМ). У другому розділі подано загальну характеристику ТОВ «КЗБМ №1»; проведено поглиблений аналіз сучасного стану галузей будівництва та виробництва БМ України, конкурентних сил, які діють на регіональному ринку БМ та їхнього впливу на конкурентну позицію даного підприємства. Проведено аналіз його внутрішнього середовища, порівняльну оцінку рівня конкурентоспроможності рядової цегли М-100 виробництва ТОВ «КЗБМ №1» і ТОВ «СБК». Складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі виділено рушійні сили, які в стратегічному періоді в найбільшій мірі можуть вплинути на характер змін у структурі конкурентних сил у галузі виробництва БМ, обґрунтовано вибір базових та конкурентних стратегій подальшого розвитку досліджуваного підприємства. Застосування параметричного методу ціноутворення – методу багатокритеріальної оптимізації – дозволило визначити рівень «справедливої» ціни рядової цегли М-100 виробництва ТОВ «КЗБМ №1» на основі її ключових параметрів якості. The first chapter of the work examines the issue of the essence, types, methods of competition, its meaning, positive and negative consequences, and features of the impact on the economy. Based on a review of literary sources, three approaches to defining the concept of "competition" are distinguished. The hierarchy of levels of competitiveness was considered, the analysis of approaches to defining the concept of "enterprise competitiveness" was carried out, its main characteristics were singled out, and it was proved that the competitiveness of the enterprise's products is at its core. The peculiarities (signs) of this concept, as well as the relationship of indicators in the chain "quality - usefulness - competitiveness" of products, are considered. On the basis of the conducted research, as well as the analysis of approaches to understanding the concept of "competitiveness of enterprise products" (CPP), a definition of this category is proposed. The analysis of the known methods of assessing the competitiveness of products was carried out, the advantages and disadvantages of each of them were determined, and the method of assessing the level of competitiveness of wall building materials (BM) was chosen. In the second section, the general characteristics of LLC "KZBM №1" are presented; an in-depth analysis of the current state of construction and production of building materials in Ukraine, competitive forces operating in the regional market of building materials and their impact on the competitive position of this enterprise was carried out. An analysis of its internal environment, a comparative assessment of the level of competitiveness of ordinary brick M-100 produced by LLC "KZBM №1" and LLC "SBK" was carried out. A balance of external and internal environmental factors was drawn up using the SWOT analysis method. In the third section, driving forces are highlighted, which in the strategic period can have the greatest influence on the nature of changes in the structure of competitive forces in the field of BM production, and the choice of basic and competitive strategies for the further development of the enterprise under study is substantiated. The application of the parametric method of pricing - the method of multi-criteria optimization - made it possible to determine the level of the "fair" price of ordinary brick M-100 produced by LLC "KZBM №1" based on its key quality parameters.
  • Item
    Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства, створеного в порядку диверсифікації ( на прикладі ТОВ «Елекс БМ» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2024-12) Прихід, Ігор Михайлович; Prykhid, Ihor
    Оглянуто школи стратегічного менеджменту, викладено їх основну суть. В другому розділі спочатку проаналізовано доцільність диверсифікації, яку зробила материнська компанія досліджуваного підприємства «ELEX BM» . Проаналізованого конкурентну ситуацію в галузі виробництва гідравлічного устаткування, чим займається материнське підприємство «Гідросила», визначено гостроту конкурентної боротьби і тенденції зміни її на майбутнє. З'ясовано, що підприємства -споживачі «Гідросили» в країнах СНД втрачають свою конкурентоспроможність порівняно з закордонною технікою і зупиняють свою роботу. Підприємство втрачає ринок, оскільки основна продукція «Гідросили» йшла на складальні конвеєри машинобудівних підприємств. Підприємство переорієнтувало свою діяльність на задоволення потреб ремонтного фонду закордонної техніки. Логічно виникло питання про диверсифікацію підприємства. Керівництво «Гідросили» обґрунтовано вибрало напрямок виробництва гідравлічних екскаваторів. Наше дослідження і аналіз підтверджують правильність і обґрунтованість такого вибору. Після цього був проведений стратегічний аналіз створеного дочірнього підприємства «ELEX BM» по виробництву гідравлічних екскаваторів. Визначена гострота конкурентної боротьби в даній галузі, проаналізовані напрямки розвитку в і визначений прогноз гостроти конкурентної боротьби. З'ясовано, що попит на продукцію даної галузі є великим на даний момент і може значно збільшитися в майбутньому. Це викликано бойовими діями в Україні- необхідністю споруджувати земельні укріплення і усувати наслідки атак агресора. Після закінчення війни в Україні буде великий попит на землерийну техніку внаслідок необхідності ремонту тепло- і водопостачальних трас, а також великого обсягу будівництва. Можна бути впевненим, що продукція даної галузі буде користуватися значним попитом. На даний момент в Україні не має великих виробників землерийної техніки. Потребу в такій техніці задовольняють внаслідок імпорту продукції світових лідерів галузі. Тому ситуація в галузі складна і підприємство працює в умовах жорсткої конкуренції. Визначено конкурентні позиції досліджуваного підприємства і основних закордонних виробників, проаналізовано його стратегічні проблеми. Визначено його фінансовий стан і становище на ринку. Менеджмент підприємства активно працює в напрямку досягнення стратегічної мети- значного підвищення якості виготовлюваної техніки, досягає гарних результатів і забезпечує підприємству стабільне майбутнє. Визначено стратегічні альтернативи його розвитку- або так і залишатись малим підприємством, або розвиватись в подальшому у велике підприємство і переймати досвід у лідерів світових даної галузі. Третя альтернатива -це створення спільного підприємства з провідними виробниками землерийно-транспортної техніки. які будуть на українському ринку. Це буде найкращий шанс для підприємства «ELEX BM» запозичити нагромаджений досвід, вивчити конструкції , підвищити свій управлінський рівень. The article reviews the schools of strategic management and outlines their main essence. The second section first analyses the feasibility of diversification, which was made by the parent company of the researched enterprise ‘ELEX BM’. The competitive situation in the field of hydraulic equipment production, which is carried out by the parent company ‘Gidrosila’, is analysed, the severity of competition and trends in its change for the future are determined. It is found that the enterprises-consumers of Hydrosila in Russia and Ukraine are losing their competitiveness in comparison with foreign equipment and stop their work. The company is losing the market, as the main products of Hydrosila were used for assembly lines of machine-building enterprises. The company reoriented its activities to meet the needs of the repair stock of foreign machinery. The question of diversifying the company logically arose. The management of Hydrosila has reasonably chosen the production of hydraulic excavators. Our research and analysis confirm the correctness and validity of this choice.. After that, we conducted a strategic analysis of the newly created subsidiary ELEX BM, which manufactures hydraulic excavators. The severity of competition in this industry was determined, the directions of development were analysed, and a forecast of the severity of competition was made. It was found that the demand for products in this industry is high at the moment and may increase significantly in the future. This is due to the hostilities in Ukraine, which necessitate the construction of land fortifications and the elimination of the consequences of the aggressor's attacks. After the war is over, there will be a high demand for earthmoving equipment in Ukraine due to the need to repair heating and water supply lines, as well as a large volume of construction. We can be sure that the products of this industry will be in high demand. Currently, there are no major earthmoving equipment manufacturers in Ukraine. The need for such equipment is met by importing products from global industry leaders. Therefore, the situation in the industry is difficult and the company operates in a highly competitive environment. The competitive positions of the researched enterprise and the main foreign manufacturers are determined, its strategic problems are analysed. Its financial condition and market position are determined. The management of the enterprise is actively working towards achieving the strategic goal of significantly improving the quality of manufactured equipment, achieving good results and ensuring a stable future for the enterprise.. Strategic alternatives for its development have been identified: either to remain a small enterprise or to develop further into a large enterprise and learn from the experience of the world leaders in this industry. The third alternative is to create a joint venture with leading manufacturers of earthmoving and transport equipment that will be present in the Ukrainian market. This will be the best chance for ELEX BM to borrow the accumulated experience, study designs, and improve its management level.
  • Item
    Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства (на прикладі ТОВ «Профістан», м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2023-12) Крячко, Євгеній Юрійович; Kriachko, Yevheniy
    У першому розділі показано етапи розвитку стратегічного менеджменту як науки, його методологію, розкрито його діалектичний і раціональний підходи до стратегічного управління У другому розділі наведено характеристику досліджуваного підприємства, проведено стратегічний аналіз за методикою БКГ, тобто зовнішнього середовища, галузі і підприємства. Визначено стан зовнішнього середовища, його зміни в зв'язку з військовими діями і зміною дії конкурентних сил, проаналізовано характеристики галузі, визначена її привабливість, прибутковість, гострота конкурентної боротьби, визначено головних конкурентів підприємства, їх можливість впливати на загострення конкурентної боротьби, а також ключові фактори успіху та загальну привабливість галузі. Проаналізовано стан самого підприємства- ефективність його стратегії, проблеми, переваги, можливості і загрози, які надає зовнішнє середовище. Визначено конкурентне становище підприємства серед головних конкурентів. Проведено SWOT- аналіз підприємства. З'ясовано, що головною проблемою на даний момент є військові дії, які значно ускладнюють роботу підприємства, а також серйозна зміна конкурентного середовища внаслідок заходу на український ринок закордонних виробників сільськогосподарської техніки. Запропоновані кроки по покращенню становища підприємства, тобто розроблені стратегічні альтернативи щодо удосконалення продукції підприємства і доведення її до міжнародного рівня. Розроблені альтернативи передбачають більш активну співпрацю між українськими підприємцями і українськими науковцями, що дасть можливість створення високоякісної продукції. Для підприємства також актуальною є пропозиція подальшої диверсифікації у машинобудівну галузь. The first section shows the stages of development of strategic management as a science, its methodology, reveals its dialectical and rational approaches to strategic management The second section describes the characteristics of the enterprise under study, conducts a strategic analysis using the BCG methodology, i.e. the external environment, industry and enterprise. The state of the external environment, its changes due to military operations and changes in the impact of competitive forces are determined, the characteristics of the industry are analysed, its attractiveness, profitability, and the severity of competition are determined, the main competitors of the enterprise are identified, their ability to influence the intensification of competition, as well as the key success factors and the overall attractiveness of the industry. The state of the enterprise itself is analysed - the effectiveness of its strategy, problems, advantages, opportunities and threats posed by the external environment. The competitive position of the enterprise among its main competitors is determined. A SWOT analysis of the enterprise has been carried out. It has been found that the main problem at the moment is military actions, which significantly complicate the work of the enterprise, as well as a serious change in the competitive environment as a result of the entry of foreign producers of agricultural machinery into the Ukrainian market. The author proposes steps to improve the position of the enterprise, i.e., strategic alternatives for improving the enterprise's products and bringing them to the international level. The developed alternatives envisage more active cooperation between Ukrainian entrepreneurs and Ukrainian scientists, which will enable the creation of high-quality products. The proposal of further diversification into the machine-building industry is also relevant for the enterprise.
  • Item
    Оцінка та підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Гудгрейноіл» м. Кропивницький Кіровоградської області)
    (ЦНТУ, 2023-12-25) Культенко, Дана Сергіївна; Kultenko, Dana
    У першому розділі роботи проаналізовано існуючі поняття «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства» за сутністю, виходячи з різносторонніх концепцій виникнення та підходи до вивчення зазначених термінів; з’ясовано та удосконалено поняття, досліджено різновиди факторів впливу та методи оцінки конкурентоспроможності. В другому розділі наведено загальну характеристику діяльності підприємства; проведено оцінку здатності підприємства до конкуренції на сформованому ринку в умовах воєнного стану, здійснено фінансово-економічний аналіз діяльності «ТОВ Гудгрейноіл»; визначено сильні та слабкі сторони, загрози та можливості підприємства за методикою проведення SWOT-аналізу. У третьому розділі, застосовуючи економіко-математичну модель, визначено шляхи удосконалення діяльності підприємства задля покращення його конкурентоспроможності; розроблено рекомендації щодо поліпшення діяльності ТОВ «Гудгрейноіл» та оптимізації підприємства та аргументовано доведено доцільність їх впровадження. The first section of the work analyzes the existing concepts of "competition," "competitiveness of the enterprise" in essence, based on the diverse concepts of emergence and approaches to the study of these terms; the concept has been clarified and improved, varieties of influence factors and methods for assessing competitiveness have been studied. The second section provides a general description of the enterprise; an assessment of the ability of the enterprise to compete in the existing market under martial law was carried out, a financial and economic analysis of the activities of Goodgrainoil LLC was carried out; strengths and weaknesses, threats and opportunities of the enterprise by the method of SWOT-analysis are determined. In the third section, applying the economic and mathematical model, the ways of improving the activity of the enterprise to improve its competitiveness are determined; recommendations for improving the activities of Gudgrainoil LLC and optimizing the enterprise have been developed and the feasibility of their implementation has been substantiated.
  • Item
    Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства (на прикладі ТОВ «ВАЗ», м. Вінниця)
    (ЦНТУ, 2023-12) Сірик Владислав Іванович; Siryk Vladyslav
    У першому розділі показано етапи розвитку стратегічного менеджменту як науки, його методологію, розкрито його діалектичний і раціональний підходи до стратегічного управління У другому розділі наведено характеристику досліджуваного підприємства, проведено детальний стратегічний аналіз підприємства, тобто самого підприємства і його галузі. В галузі ми зосередились на дослідженні конкурентної боротьби перш за все с закордонними виробниками. Показано, що досліджуване підприємство і його українські конкуренти безальтернативно програють конкурентну боротьбу з закордонним виробникам. Це становить дуже серйозну загрозу для його подальшого існування. В третьому розділі сформульовані стратегічні альтернативи подальшого існування досліджуваного підприємства. Потім ці альтернативи детально проаналізовані і вибрані найкращі варіанти розвитку підприємства, які передбачають або створення стратегічного альянсу закордонним підприємством або створення кластеру з науковими організаціями, які займаються розвитком розроблюваної підприємством техніки. The first section shows the stages of development of strategic management as a science, its methodology, and reveals its dialectical and rational approaches to strategic management The second section describes the characteristics of the enterprise under study, conducts a detailed strategic analysis of the enterprise, i.e. the enterprise itself and its industry. In the industry, we focused on the study of competition, primarily with foreign producers. It has been shown that the enterprise under study and its Ukrainian competitors are losing the competition with foreign producers without any alternative. This poses a very serious threat to its further existence. The third section formulates strategic alternatives for the further existence of the researched enterprise. Then these alternatives are analysed in detail and the best options for the development of the enterprise are selected, which involve either the creation of a strategic alliance with a foreign enterprise or the creation of a cluster with scientific organisations engaged in the development of the equipment developed by the enterprise.