Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11697

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства, створеного в порядку диверсифікації ( на прикладі ТОВ «Елекс БМ» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2024-12) Прихід, Ігор Михайлович; Prykhid, Ihor
    Оглянуто школи стратегічного менеджменту, викладено їх основну суть. В другому розділі спочатку проаналізовано доцільність диверсифікації, яку зробила материнська компанія досліджуваного підприємства «ELEX BM» . Проаналізованого конкурентну ситуацію в галузі виробництва гідравлічного устаткування, чим займається материнське підприємство «Гідросила», визначено гостроту конкурентної боротьби і тенденції зміни її на майбутнє. З'ясовано, що підприємства -споживачі «Гідросили» в країнах СНД втрачають свою конкурентоспроможність порівняно з закордонною технікою і зупиняють свою роботу. Підприємство втрачає ринок, оскільки основна продукція «Гідросили» йшла на складальні конвеєри машинобудівних підприємств. Підприємство переорієнтувало свою діяльність на задоволення потреб ремонтного фонду закордонної техніки. Логічно виникло питання про диверсифікацію підприємства. Керівництво «Гідросили» обґрунтовано вибрало напрямок виробництва гідравлічних екскаваторів. Наше дослідження і аналіз підтверджують правильність і обґрунтованість такого вибору. Після цього був проведений стратегічний аналіз створеного дочірнього підприємства «ELEX BM» по виробництву гідравлічних екскаваторів. Визначена гострота конкурентної боротьби в даній галузі, проаналізовані напрямки розвитку в і визначений прогноз гостроти конкурентної боротьби. З'ясовано, що попит на продукцію даної галузі є великим на даний момент і може значно збільшитися в майбутньому. Це викликано бойовими діями в Україні- необхідністю споруджувати земельні укріплення і усувати наслідки атак агресора. Після закінчення війни в Україні буде великий попит на землерийну техніку внаслідок необхідності ремонту тепло- і водопостачальних трас, а також великого обсягу будівництва. Можна бути впевненим, що продукція даної галузі буде користуватися значним попитом. На даний момент в Україні не має великих виробників землерийної техніки. Потребу в такій техніці задовольняють внаслідок імпорту продукції світових лідерів галузі. Тому ситуація в галузі складна і підприємство працює в умовах жорсткої конкуренції. Визначено конкурентні позиції досліджуваного підприємства і основних закордонних виробників, проаналізовано його стратегічні проблеми. Визначено його фінансовий стан і становище на ринку. Менеджмент підприємства активно працює в напрямку досягнення стратегічної мети- значного підвищення якості виготовлюваної техніки, досягає гарних результатів і забезпечує підприємству стабільне майбутнє. Визначено стратегічні альтернативи його розвитку- або так і залишатись малим підприємством, або розвиватись в подальшому у велике підприємство і переймати досвід у лідерів світових даної галузі. Третя альтернатива -це створення спільного підприємства з провідними виробниками землерийно-транспортної техніки. які будуть на українському ринку. Це буде найкращий шанс для підприємства «ELEX BM» запозичити нагромаджений досвід, вивчити конструкції , підвищити свій управлінський рівень. The article reviews the schools of strategic management and outlines their main essence. The second section first analyses the feasibility of diversification, which was made by the parent company of the researched enterprise ‘ELEX BM’. The competitive situation in the field of hydraulic equipment production, which is carried out by the parent company ‘Gidrosila’, is analysed, the severity of competition and trends in its change for the future are determined. It is found that the enterprises-consumers of Hydrosila in Russia and Ukraine are losing their competitiveness in comparison with foreign equipment and stop their work. The company is losing the market, as the main products of Hydrosila were used for assembly lines of machine-building enterprises. The company reoriented its activities to meet the needs of the repair stock of foreign machinery. The question of diversifying the company logically arose. The management of Hydrosila has reasonably chosen the production of hydraulic excavators. Our research and analysis confirm the correctness and validity of this choice.. After that, we conducted a strategic analysis of the newly created subsidiary ELEX BM, which manufactures hydraulic excavators. The severity of competition in this industry was determined, the directions of development were analysed, and a forecast of the severity of competition was made. It was found that the demand for products in this industry is high at the moment and may increase significantly in the future. This is due to the hostilities in Ukraine, which necessitate the construction of land fortifications and the elimination of the consequences of the aggressor's attacks. After the war is over, there will be a high demand for earthmoving equipment in Ukraine due to the need to repair heating and water supply lines, as well as a large volume of construction. We can be sure that the products of this industry will be in high demand. Currently, there are no major earthmoving equipment manufacturers in Ukraine. The need for such equipment is met by importing products from global industry leaders. Therefore, the situation in the industry is difficult and the company operates in a highly competitive environment. The competitive positions of the researched enterprise and the main foreign manufacturers are determined, its strategic problems are analysed. Its financial condition and market position are determined. The management of the enterprise is actively working towards achieving the strategic goal of significantly improving the quality of manufactured equipment, achieving good results and ensuring a stable future for the enterprise.. Strategic alternatives for its development have been identified: either to remain a small enterprise or to develop further into a large enterprise and learn from the experience of the world leaders in this industry. The third alternative is to create a joint venture with leading manufacturers of earthmoving and transport equipment that will be present in the Ukrainian market. This will be the best chance for ELEX BM to borrow the accumulated experience, study designs, and improve its management level.
  • Item
    Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства (на прикладі ТОВ «Профістан», м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2023-12) Крячко, Євгеній Юрійович; Kriachko, Yevheniy
    У першому розділі показано етапи розвитку стратегічного менеджменту як науки, його методологію, розкрито його діалектичний і раціональний підходи до стратегічного управління У другому розділі наведено характеристику досліджуваного підприємства, проведено стратегічний аналіз за методикою БКГ, тобто зовнішнього середовища, галузі і підприємства. Визначено стан зовнішнього середовища, його зміни в зв'язку з військовими діями і зміною дії конкурентних сил, проаналізовано характеристики галузі, визначена її привабливість, прибутковість, гострота конкурентної боротьби, визначено головних конкурентів підприємства, їх можливість впливати на загострення конкурентної боротьби, а також ключові фактори успіху та загальну привабливість галузі. Проаналізовано стан самого підприємства- ефективність його стратегії, проблеми, переваги, можливості і загрози, які надає зовнішнє середовище. Визначено конкурентне становище підприємства серед головних конкурентів. Проведено SWOT- аналіз підприємства. З'ясовано, що головною проблемою на даний момент є військові дії, які значно ускладнюють роботу підприємства, а також серйозна зміна конкурентного середовища внаслідок заходу на український ринок закордонних виробників сільськогосподарської техніки. Запропоновані кроки по покращенню становища підприємства, тобто розроблені стратегічні альтернативи щодо удосконалення продукції підприємства і доведення її до міжнародного рівня. Розроблені альтернативи передбачають більш активну співпрацю між українськими підприємцями і українськими науковцями, що дасть можливість створення високоякісної продукції. Для підприємства також актуальною є пропозиція подальшої диверсифікації у машинобудівну галузь. The first section shows the stages of development of strategic management as a science, its methodology, reveals its dialectical and rational approaches to strategic management The second section describes the characteristics of the enterprise under study, conducts a strategic analysis using the BCG methodology, i.e. the external environment, industry and enterprise. The state of the external environment, its changes due to military operations and changes in the impact of competitive forces are determined, the characteristics of the industry are analysed, its attractiveness, profitability, and the severity of competition are determined, the main competitors of the enterprise are identified, their ability to influence the intensification of competition, as well as the key success factors and the overall attractiveness of the industry. The state of the enterprise itself is analysed - the effectiveness of its strategy, problems, advantages, opportunities and threats posed by the external environment. The competitive position of the enterprise among its main competitors is determined. A SWOT analysis of the enterprise has been carried out. It has been found that the main problem at the moment is military actions, which significantly complicate the work of the enterprise, as well as a serious change in the competitive environment as a result of the entry of foreign producers of agricultural machinery into the Ukrainian market. The author proposes steps to improve the position of the enterprise, i.e., strategic alternatives for improving the enterprise's products and bringing them to the international level. The developed alternatives envisage more active cooperation between Ukrainian entrepreneurs and Ukrainian scientists, which will enable the creation of high-quality products. The proposal of further diversification into the machine-building industry is also relevant for the enterprise.
  • Item
    Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства (на прикладі ТОВ «ВАЗ», м. Вінниця)
    (ЦНТУ, 2023-12) Сірик Владислав Іванович; Siryk Vladyslav
    У першому розділі показано етапи розвитку стратегічного менеджменту як науки, його методологію, розкрито його діалектичний і раціональний підходи до стратегічного управління У другому розділі наведено характеристику досліджуваного підприємства, проведено детальний стратегічний аналіз підприємства, тобто самого підприємства і його галузі. В галузі ми зосередились на дослідженні конкурентної боротьби перш за все с закордонними виробниками. Показано, що досліджуване підприємство і його українські конкуренти безальтернативно програють конкурентну боротьбу з закордонним виробникам. Це становить дуже серйозну загрозу для його подальшого існування. В третьому розділі сформульовані стратегічні альтернативи подальшого існування досліджуваного підприємства. Потім ці альтернативи детально проаналізовані і вибрані найкращі варіанти розвитку підприємства, які передбачають або створення стратегічного альянсу закордонним підприємством або створення кластеру з науковими організаціями, які займаються розвитком розроблюваної підприємством техніки. The first section shows the stages of development of strategic management as a science, its methodology, and reveals its dialectical and rational approaches to strategic management The second section describes the characteristics of the enterprise under study, conducts a detailed strategic analysis of the enterprise, i.e. the enterprise itself and its industry. In the industry, we focused on the study of competition, primarily with foreign producers. It has been shown that the enterprise under study and its Ukrainian competitors are losing the competition with foreign producers without any alternative. This poses a very serious threat to its further existence. The third section formulates strategic alternatives for the further existence of the researched enterprise. Then these alternatives are analysed in detail and the best options for the development of the enterprise are selected, which involve either the creation of a strategic alliance with a foreign enterprise or the creation of a cluster with scientific organisations engaged in the development of the equipment developed by the enterprise.