Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11697
Browse
2 results
Search Results
Item Оцінка та забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємства (на прикладі ТОВ «КЗБМ №1» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12-05) Гнезділов, Денис Олександрович; Hnezdilov, DenysУ першому розділі роботи розглянуто питання сутності, видів, методів конкуренції, її значення, позитивних і негативних наслідків, особливостей впливу на економіку. На основі огляду літературних джерел виокремлено три підходи до визначення поняття «конкуренція». Розглянуто ієрархію рівнів конкурентоспроможності, проведено аналіз підходів до визначення поняття «конкурентоспроможність підприємства», виокремлено основні його характеристики, доведено, що в його основі лежить конкурентоспроможність продукції підприємства. Розглянуто особливості (ознаки) даного поняття, а також взаємозв‘язок показників у ланцюжку «якість – корисність – конкурентоспроможність» продукції. На основі проведеного дослідження, а також аналізу підходів до розуміння поняття «конкурентоспроможність продукції підприємства» (КПП) запропоновано визначення даної категорії. Проведено аналіз відомих методів оцінки конкурентоспроможності продукції, визначено переваги й недоліки кожного з них, обрано метод оцінки рівня конкурентоспроможності стінових будівельних матеріалів (БМ). У другому розділі подано загальну характеристику ТОВ «КЗБМ №1»; проведено поглиблений аналіз сучасного стану галузей будівництва та виробництва БМ України, конкурентних сил, які діють на регіональному ринку БМ та їхнього впливу на конкурентну позицію даного підприємства. Проведено аналіз його внутрішнього середовища, порівняльну оцінку рівня конкурентоспроможності рядової цегли М-100 виробництва ТОВ «КЗБМ №1» і ТОВ «СБК». Складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі виділено рушійні сили, які в стратегічному періоді в найбільшій мірі можуть вплинути на характер змін у структурі конкурентних сил у галузі виробництва БМ, обґрунтовано вибір базових та конкурентних стратегій подальшого розвитку досліджуваного підприємства. Застосування параметричного методу ціноутворення – методу багатокритеріальної оптимізації – дозволило визначити рівень «справедливої» ціни рядової цегли М-100 виробництва ТОВ «КЗБМ №1» на основі її ключових параметрів якості. The first chapter of the work examines the issue of the essence, types, methods of competition, its meaning, positive and negative consequences, and features of the impact on the economy. Based on a review of literary sources, three approaches to defining the concept of "competition" are distinguished. The hierarchy of levels of competitiveness was considered, the analysis of approaches to defining the concept of "enterprise competitiveness" was carried out, its main characteristics were singled out, and it was proved that the competitiveness of the enterprise's products is at its core. The peculiarities (signs) of this concept, as well as the relationship of indicators in the chain "quality - usefulness - competitiveness" of products, are considered. On the basis of the conducted research, as well as the analysis of approaches to understanding the concept of "competitiveness of enterprise products" (CPP), a definition of this category is proposed. The analysis of the known methods of assessing the competitiveness of products was carried out, the advantages and disadvantages of each of them were determined, and the method of assessing the level of competitiveness of wall building materials (BM) was chosen. In the second section, the general characteristics of LLC "KZBM №1" are presented; an in-depth analysis of the current state of construction and production of building materials in Ukraine, competitive forces operating in the regional market of building materials and their impact on the competitive position of this enterprise was carried out. An analysis of its internal environment, a comparative assessment of the level of competitiveness of ordinary brick M-100 produced by LLC "KZBM №1" and LLC "SBK" was carried out. A balance of external and internal environmental factors was drawn up using the SWOT analysis method. In the third section, driving forces are highlighted, which in the strategic period can have the greatest influence on the nature of changes in the structure of competitive forces in the field of BM production, and the choice of basic and competitive strategies for the further development of the enterprise under study is substantiated. The application of the parametric method of pricing - the method of multi-criteria optimization - made it possible to determine the level of the "fair" price of ordinary brick M-100 produced by LLC "KZBM №1" based on its key quality parameters.Item Конкурентні переваги підприємства як основа його стратегічного розвитку (на прикладі ПП «Кабекслайн» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Фесенко, Едуард Олександрович; Fesenko, EduardУ першому розділі роботи розглянуто стратегічні аспекти формування й утримання конкурентних переваг підприємства, їх сутність, особливості ідентифікації, підходи до класифікації; на основі аналізу різноманітних підходів до розуміння поняття «конкурентні переваги підприємства» (КПП), базуючись на ціннісно-компетентнісному підході, запропоновано визначення даної категорії, яке повинно лягти в основу створення ефективної системи управління конкурентними перевагами будівельного підприємства; удосконалено підхід до класифікації КПП, який передбачає їхній поділ на зовнішні та внутрішні, в результаті чого розширено їх різновиди, виокремлено індикатори конкурентної слабкості підприємства, що дозволяє сформувати підґрунтя для розробки стратегій його подальшого розвитку у вигляді сформульованих чинників розвитку КПП. У другому розділі подано загальну характеристику ПП «Кабекслайн»; проведено поглиблений аналіз сучасного стану будівельної галузі України, а також регіонального ринку будівельних послуг та конкурентної позиції, яку займає на ньому дане підприємство, аналіз його внутрішнього середовища; складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі обґрунтовано чинники формування, розвитку та укріплення конкурентних переваг диверсифікованого будівельного підприємства; на основі аналізу існуючих конкурентних переваг ПП «Кабекслайн» запропоновано стратегії його подальшого розвитку; в рамках реалізації стратегії концентрованого зростання отримала економічне обґрунтування пропозиція щодо облаштування в процесі зведення житлового будинку міжквартирних укриттів-вестибюлів, що надає підприємству вагому конкурентну перевагу у вигляді пропозиції спеціалізованої послуги відповідно до нових законів і будівельних норм. In the first chapter of the work, the strategic aspects of the formation and maintenance of competitive advantages of the enterprise, their essence, peculiarities of identification, approaches to classification are considered; based on the analysis of various approaches to understanding the concept of "competitive advantages of the enterprise" (CAE), based on the value-competency approach, a definition of this category is proposed, which should form the basis of the creation of an effective system for managing the competitive advantages of a construction enterprise; the approach to the classification of CAE has been improved, which involves their division into external and internal, as a result of which their varieties have been expanded, indicators of the company's competitive weakness have been singled out, which allows to form the basis for the development of strategies for its further development in the form of formulated factors of the development of CAE. In the second section, the general characteristics of the "Kabeksline" PE are given; an in-depth analysis of the current state of the construction industry of Ukraine, as well as the regional market of construction services and the competitive position of this enterprise in it, analysis of its internal environment was carried out; a balance of factors of the external and internal environments was drawn up using the SWOT analysis method. In the third section substantiates the factors of formation, development and strengthening of competitive advantages of a diversified construction enterprise; strategies for its further development are proposed based on the analysis of the existing competitive advantages of "Kabeksline" PE; as part of the implementation of the strategy of concentrated growth, the proposal regarding the arrangement of inter-apartment shelters-lobbies during the construction of a residential building, which gives the company a significant competitive advantage in the form of a specialized service offering in accordance with new laws and building regulations, received an economic justification.