Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11695
Browse
4 results
Search Results
Item Управління потенціалом конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ПП «Кіровоградптахопром», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Чуріпа, Родіон Миколайович; Churipa, RodionАктуальність теми. За останні роки відбулося значне посилення конкуренції у всіх сферах економічної діяльності. Поява великої кількості нових підприємств, лібералізація імпорту, проникнення на вітчизняний ринок іноземних компаній, розвиток ринку капіталу та акціонерних підприємств – усе це значно змінило ринкову ситуацію. Зменшення платоспроможного попиту, з одного боку, та збільшення пропозицій товарів та послуг – з іншого, створили умови, коли такі поняття як «потенціал» та «конкурентоспроможність» стали невід'ємною складовою діяльності будь-якої організації. У такій ситуації для кожного виробника стає необхідним аналіз конкурентоспроможності та розробка дієвих засобів щодо її підвищення. Так, проблема досягнення конкурентоспроможності потенціалу підприємства є дуже важливою умовою успішного функціонування кожного підприємства. Сьогодні, завдяки конкурентній боротьбі, за всієї її тонкості та динамізму, виграє той, хто проводить аналіз та бореться за свої конкурентні позиції. Щоб вижити у цій боротьбі, кожне підприємство має підвищувати рівень конкурентоспроможності як продукції, а й самої організації загалом та її потенціалу. Цим обумовлена актуальність обраної теми. Мета роботи вивчення теоретичних досліджень та розробка практичних рекомендацій по вдосконаленню процесу управління потенціалом конкурентоспроможності на підприємстві. Об’єктом роботи є процес управління потенціалом конкурентоспроможності ПП «Кіровоградптахопром». Предмет дослідження методичні та теоретичні питання, практичні інструменти управління складовими потенціалу конкурентоспроможності підприємства. Для досягнення мети були поставлені та вирішені наступні завдання: −розглянути сутність, систему елементи потенціалу конкурентоспроможностіпідприємства; −визначити методипідвищення ефективності управління потенціалу конкурентоспроможності; −проаналізувати загальну характеристику підприємства; −проаналізувати логістичну діяльність підприємства; −визначити сучасний рівень конкурентоспроможності підприємства; −розробити пропозиції дляросту потенціалу конкурентоспроможності, обґрунтувати запропоновані заходи; −визначити прогнозний економічний ефект запропонованих проектів. При дослідженні були використані такі методики: системний та комплексний підхід,методи економіко-статистичного аналізу, групування, візуалізації за допомогою графіків і таблиць, експертного оцінювання; отриману аналітичну інформацію, опрацьовано дані статистичної та бухгалтерської звітності підприємства, матеріали фахівців у галузі менеджменту та логістики, розміщені в підручниках, монографіях, наукових виданнях та електронних джерелах. Actuality of theme. In recent years, there has been a significant increase in competition in all spheres of economic activity. The appearance of a large number of new enterprises, the liberalization of imports, the penetration of foreign companies into the domestic market, the development of the capital market and joint-stock enterprises - all this significantly changed the market situation. A decrease in solvent demand, on the one hand, and an increase in the supply of goods and services, on the other, created conditions where such concepts as "potential" and "competitiveness" became an integral part of any organization's activity. In such a situation, it becomes necessary for each manufacturer to analyze competitiveness and develop effective means to increase it. Thus, the problem of achieving the competitiveness of an enterprise's potential is a very important condition for the successful functioning of every enterprise. Today, thanks to competition, for all its subtlety and dynamism, the one who conducts the analysis and fights for his competitive positions wins. To survive in this struggle, every enterprise must increase the level of competitiveness of both products and the organization itself in general and its potential. This determines the relevance of the chosen topic. The purpose of the work is to study theoretical research and develop practical recommendations for improving the process of managing the competitiveness potential at the enterprise. The object of the work is the process of managing the competitiveness potential of PE "Kirovogradptakhoprom". The subject of research is methodical and theoretical issues, practical tools for managing the components of the company's competitiveness potential. To achieve the goal, the following tasks were set and solved: −consider the essence, system, elements of the enterprise's competitiveness potential; −to determine the methods of increasing the effectiveness of management ofcompetitiveness potential; −analyze the general characteristics of the enterprise; −analyze the logistics activities of the enterprise; −to determine the current level of competitiveness of the enterprise; −develop proposals for the growth of competitiveness potential, substantiate the proposedmeasures; −determine the forecast economic effect of the proposed projects. The following methods were used in the research: systematic and complex approach, methodsof economic and statistical analysis, grouping, visualization using graphs and tables, expert evaluation; obtained analytical information, processed data from statistical and accounting reports of the enterprise, materials of specialists in the field of management and logistics, placed in textbooks, monographs, scientific publications and electronic sources.Item Оцінка та підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства побутових послуг (на прикладі КП «Елегант М», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Щербина, Олександра Сергіївна; Shcherbyna, OleksandraАктуальність дослідження обумовлене тим, що сучасний ринок вкрай непостійний. Пасивність у його дослідженні означає, що своє становище підприємство віддає на волю ринку, кидає на самоплив, чого допускати не можна. Для того, щоб свідомо впливати на хід продажу свого продукту на ринку, а тим самим і на забезпечення доходу, потрібно зайняти по відношенню до ринку активну позицію. Маркетинг є втіленням цієї активної позиції. У ринковій економіці, за економічними законами, підприємство має забезпечити певний рівень прибутку. Внаслідок цього воно може існувати лише в тому випадку, якщо весь час розвивається, крокує в ногу з прогресом. Підприємство має забезпечувати акумулювання коштів, які дозволяють утримувати себе, здійснювати оновлення та вдосконалення свого виробничого апарату. Таке акумулювання підприємство може забезпечити лише за успішної реалізації свого продукту (послуги) на ринку. Спостереження та аналіз діяльності кoнкурентів і дослідження безперервно власних пoзицій та конкурентоспроможності на ринку дає можливість побачити потреби потенційних покупців і надати потрібну продукцію вчасно. Маючи актуальну інформацію про слабкі та сильні стoрoни власнoгo підприємства, та кoнкуруючих виробників продукції у даному сегменті, є мoжливість вірно oцінити їх цілі та комплексний пoтенціал, розробити ефективну стратегію. Метою дослідження є пошук резервів підвищення ефективності господарювання КП «Елегант М» шляхом формування фінансово-економічного механізму покращення конкурентних позицій підприємства із застосуванням маркетингового підходу. Об’єктом дослідження є господарська діяльність ательє «Елегант М» та процеси використання інструментів маркетингу для ефективної роботи фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентних переваг та розвитку підприємства. Предметом дослідження є вивчення теоретичних, методологічних та прикладних аспектів використання інструментів маркетингу для управління конкурентними перевагами базового підприємства послуг пошиву та ремонту одягу. При дослідженні були використані методи аналізу ефективності господарської діяльності, такі як: методи, що базуються на оцінці фінансово-економічного стану, статистичного аналізу, SWOT-аналіз, PEST-аналіз, проектний аналіз, графічні методи. Для здійснення дослідження в якості інформаційної бази були використані наукові праці вітчизняних та зарубіжних економістів, діючі міжнародні стандарти бухгалтерського обліку, вітчизняні нормативні та законодавчі акти, матеріали інтернет-видань, дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності КП «Елегант М». Для досягнення мети були поставленні такі завдання: − визначити теоретичні та методичні засоби маркетингу для покращення конкурентоспроможності підприємства сфери послуг; − визначити сутність поняття «маркетинговий підхід» та особливості оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства; − розглянути методи оцінки ефективності маркетингової діяльності; − виконати аналіз та оцінку господарювання ательє за останні роки; − визначити ринкову позицію підприємства порівняно з конкурентами; − розробити організаційно-економічні заходи для розвитку конкурентних переваг підприємства; − показати рівень економічної ефективності запропонованих заходів для підвищення прибутковості підприємств. The relevance of the research is due to the fact that the modern market is extremely unstable. Passivity in his research means that the company leaves its position to the will of the market, leaves it to its own devices, which cannot be allowed. In order to consciously influence the course of selling your product on the market, and thereby ensuring income, you need to take an active position in relation to the market. Marketing is the embodiment of this active position. In a market economy, according to economic laws, an enterprise must ensure a certain level of profit. As a result, it can exist only if it develops all the time, keeps pace with progress. The enterprise must ensure the accumulation of funds that allow it to support itself, update and improve its production apparatus. The company can provide such accumulation only if its product (service) is successfully sold on the market. Observing and analyzing the activities of competitors and continuously researching one's own positions and competitiveness on the market makes it possible to see the needs of potential buyers and provide the necessary products on time. Having up-to-date information about the weak and strong points of our own company and competing manufacturers of products in this segment, it is possible to correctly assess their goals and complex potential, to develop an effective strategy. The purpose of the study is to find reserves for improving the efficiency of the management of the "Elegant M" KP by forming a financial and economic mechanism for improving the competitive positions of the enterprise using a marketing approach. The object of the study is the economic activity of the "Elegant M" atelier and the processes of using marketing tools for the effective operation of the financial and economic mechanism of ensuring competitive advantages and the development of the enterprise. The subject of the research is the study of theoretical, methodological and applied aspects of using marketing tools to manage the competitive advantages of the basic enterprise of clothing tailoring and repair services. The research used methods of analyzing the efficiency of economic activity, such as: methods based on the assessment of financial and economic status, statistical analysis, SWOT analysis, PEST analysis, project analysis, graphical methods. Scientific works of domestic and foreign economists, current international accounting standards, domestic normative and legislative acts, materials of online publications, accounting and financial reporting data of KP "Elegant M" were used as an information base for the research. To achieve the goal, the following tasks were set: − to determine the theoretical and methodical means of marketing to improve the competitiveness of the enterprise in the service sector; − determine the essence of the concept of "marketing approach" and the features of evaluating the effectiveness of the marketing activity of the enterprise; − consider methods of evaluating the effectiveness of marketing activities; − perform an analysis and assessment of the management of the atelier in recent years; − determine the market position of the enterprise compared to competitors; − to develop organizational and economic measures for the development of the company's competitive advantages; − show the level of economic efficiency of the proposed measures to increase the profitability of enterprises.Item Управління інвестиційною діяльністю як фактором забезпечення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТДВ «Коліймаш», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Лунгул, Олег Васильович; Lungul, OlehАктуальність теми. За останні роки відбулося значне посилення конкуренції у всіх сферах економічної діяльності. Поява великої кількості нових підприємств, лібералізація імпорту, проникнення на вітчизняний ринок іноземних компаній, розвиток ринку капіталу та акціонерних підприємств – усе це значно змінило ринкову ситуацію. Зменшення платоспроможного попиту, з одного боку, та збільшення пропозицій товарів та послуг – з іншого, створили умови, коли такі поняття як «потенціал» та «конкурентоспроможність» стали невід'ємною складовою діяльності будь-якої організації. У такій ситуації для кожного виробника стає необхідним аналіз конкурентоспроможності та розробка дієвих засобів щодо її підвищення. Так, проблема досягнення конкурентоспроможності потенціалу підприємства є дуже важливою умовою успішного функціонування кожного підприємства. Сьогодні, завдяки конкурентній боротьбі, за всієї її тонкості та динамізму, виграє той, хто проводить аналіз та бореться за свої конкурентні позиції. Щоб вижити у цій боротьбі, кожне підприємство має підвищувати рівень конкурентоспроможності як продукції, а й самої організації загалом та її потенціалу. Цим обумовлена актуальність обраної теми. Мета роботи вивчення теоретичних досліджень та розробка практичних рекомендацій по вдосконаленню процесу управління потенціалом конкурентоспроможності на підприємстві. Об’єктом роботи є процес управління потенціалом конкурентоспроможності ТДВ «Коліймаш». Предмет дослідження методичні та теоретичні питання, практичні інструменти управління складовими потенціалу конкурентоспроможності підприємства. Для досягнення мети були поставлені та вирішені наступні завдання: − розглянути сутність, систему елементи потенціалу конкурентоспроможності підприємства; − визначити методи підвищення ефективності управління потенціалу конкурентоспроможності; − проаналізувати загальну характеристику підприємства; − проаналізувати логістичну діяльність підприємства; − визначити сучасний рівень конкурентоспроможності підприємства; − розробити пропозиції для росту потенціалу конкурентоспроможності, обґрунтувати запропоновані заходи; − визначити прогнозний економічний ефект запропонованих проектів. При дослідженні були використані такі методики: системний та комплексний підхід, методи економіко-статистичного аналізу, групування, візуалізації за допомогою графіків і таблиць, експертного оцінювання; отриману аналітичну інформацію, опрацьовано дані статистичної та бухгалтерської звітності підприємства, матеріали фахівців у галузі менеджменту та логістики, розміщені в підручниках, монографіях, наукових виданнях та електронних джерелах. Actuality of theme. In recent years, there has been a significant increase in competition in all spheres of economic activity. The appearance of a large number of new enterprises, the liberalization of imports, the penetration of foreign companies into the domestic market, the development of the capital market and joint-stock enterprises - all this significantly changed the market situation. A decrease in solvent demand, on the one hand, and an increase in the supply of goods and services, on the other, created conditions where such concepts as "potential" and "competitiveness" became an integral part of any organization's activity. In such a situation, it becomes necessary for each manufacturer to analyze competitiveness and develop effective means to increase it. Thus, the problem of achieving the competitiveness of an enterprise's potential is a very important condition for the successful functioning of every enterprise. Today, thanks to competition, for all its subtlety and dynamism, the one who conducts the analysis and fights for his competitive positions wins. To survive in this struggle, every enterprise must increase the level of competitiveness of both products and the organization itself in general and its potential. This determines the relevance of the chosen topic. The purpose of the work is to study theoretical research and develop practical recommendations for improving the process of managing the competitiveness potential at the enterprise. The object of the work is the process of managing the competitiveness potential of TDV "Koliimash". The subject of research is methodical and theoretical issues, practical tools for managing the components of the company's competitiveness potential. To achieve the goal, the following tasks were set and solved: − consider the essence, system, elements of the enterprise's competitiveness potential; − to determine the methods of increasing the effectiveness of management of competitiveness potential; − analyze the general characteristics of the enterprise; − analyze the logistics activities of the enterprise; − to determine the current level of competitiveness of the enterprise; − develop proposals for the growth of competitiveness potential, substantiate the proposed measures; − determine the forecast economic effect of the proposed projects. The following methods were used in the research: systematic and complex approach, methods of economic and statistical analysis, grouping, visualization using graphs and tables, expert evaluation; obtained analytical information, processed data from statistical and accounting reports of the enterprise, materials of specialists in the field of management and logistics, placed in textbooks, monographs, scientific publications and electronic sources.Item Напрями розвитку потенціалу підприємства (на прикладі ТОВ «Охоронно-пожежний захист» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2021-12-15) Терешко, Ірина Миколаївна; Tereshko, IrynaВ першому розділі роботі досліджувалися питання теоретико-методологічних засад оцінки потенціалу підприємства, уточнено та доповнено поняття потенціал підприємства, запропонована узагальнена система факторів розвитку потенціалу підприємства. В другому розділі проведено SWOT-аналіз, оцінка ефективності потенціалу ТОВ «Охоронно-пожежний захист» і можливостей розвитку. Була розроблена графоаналітична модель потенціалу підприємства. В третьому розділі набуло подальшого розвитку моделювання потенціалу підприємства, з врахуванням закону Ешбі; запропоновано унікальний підхід до визначення функціонування та розвитку потенціалу підприємства через його властивості; визначено напрями розвитку потенціалу підприємства, враховуючи особливості його діяльності, серед яких є проведення рекламних акцій на Інтернет-площадках, запровадження на підприємстві станції зарядки вуглекислотних вогнегасників CFA-4 покращить якість та конкурентоспроможність продукції. In the first section of the work the issues of theoretical and methodological bases of enterprise potential assessment were investigated, the concept of enterprise potential was specified and supplemented, a generalized system of factors of enterprise potential development was proposed. In the second section, a SWOT-analysis, assessment of the effectiveness of the potential of LLC "Fire Protection" and development opportunities. A graph-analytical model of the enterprise's potential was developed. In the third section, the modeling of enterprise potential was further developed, taking into account Ashby's law; the unique approach to definition of functioning and development of potential of the enterprise through its properties is offered; identified areas of development of the company's potential, taking into account the peculiarities of its activities, including advertising campaigns on Internet sites, the introduction of charging stations for carbon dioxide fire extinguishers CFA-4 will improve the quality and competitiveness of products.