Кафедра деталей машин та прикладної механіки
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/787
Browse
7 results
Search Results
Item type:Item, Автобалансуючий пристрій (варіанти)(2003-11-17) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.Автобалансуючий пристрій, призначений для балансування вертикально розташованих роторів на закритичних швидкостях обертання, що містить коригуючі вантажі, які насаджені на осі, перпендикулярні валу і попарно зв'язані між собою так, що можуть повертатися навколо цих осей на рівні кути у протилежні боки, і розташований у порожнині ротора чи власного корпусу, який відрізняється тим, що порожнина частково заповнюється рідкою речовиною.Item type:Item, Автобалансуючий пристрій(2002-12-16) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.Автобалансуючий пристрій, що містить коригувальні вантажі, насаджені на осі, перпендикулярні валу і попарно зв'язані між собою з можливістю обертання навколо цих осей на рівні кути у протилежні боки, який відрізняється тим, що один з коригувальних вантажів в парі виконується меншої маси.Item type:Item, Автобалансуючий пристрій(2001-08-15) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.Автобалансуючий пристрій, що містить два з'єднаних під прямим кутом маятники і вісь, на яку вони насаджені, встановлену перпендикулярно валу з можливістю вільно обертатися навколо вала ротора, який відрізняється тим, що встановлена друга пара маятників і на повороти двох пар накладені в'язі у вигляді двох зубчастих коліс, що дозволяють їм повертатися навколо осей на рівні кути.Item type:Item, Установившиеся движения ротора, уравновешиваемого связанными корректирующими грузами с неподвижными точками на оси вала ротора(Київ, 2000) Филимонихин, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.Исследованы установившиеся движения ротора, уравновешиваемого автобалансиром, состоящим из двух связанных корректирующих грузов с неподвижными точками на оси вала ротора. Установлено существование не более шести существенно различных установившихся движений системы. Найдены условия их существования. Сформулированы условия работоспособности автобалансира.Item type:Item, Дослідження стійкості усталених рухів ротора, що рухається плоскопаралельно і автобалансирів, у яких корегуючі вантажі обертаються навколо повздовжньої і поперечної осей ротора(НУ "Львівська політехніка", 2002) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.Досліджена стійкість основних і побічних усталених рухів системи ротор – автобалансир. Ротор розташований вертикально і рухається плоскопаралельно. Автобалансир утворюється корегуючим вантажем (КВ), який може повертатися навколо повздовжньої і поперечної осей ротора, чи двома такими КВ, яки зв’язані так, що можуть повертатися навколо поперечних осей на рівні кути у протилежні боки. У випадку, коли маса КВ набагато менше маси ротора (і силами ваги можна знехтувати) встановлено, що на дорезонансних швидкостях обертання ротора асимптотично стійкі тільки побічні рухи, у яких ротор розбалансований, а на зарезонансних швидкостях - два основні рухи, у яких ротор зрівноважений. Is investigated a stability of main and spurious steady-state motions of a system rotor - autobalancer. The rotor is located vertically and makes plane-parallel motion. The autobalancer is created by corrective mass (CM), which can turn round longitudinal and cross-sectional axes of a rotor, or two such CM, which is connected so, that they can turn round cross-sectional axes on equal angles in opposite legs. In case, when the mass of CM is much less than a mass of a rotor (and gravity it is possible to neglect) is established, that below the resonance speed of the rotation of the rotor asymptotically stable is only the spurious motions, in which the rotor is unbalancing, and higher the resonance speed - two main motions, in which the rotor is balancing.Item type:Item, Забезпечення працездатності нечутливих до сил ваги некласичних автобалансирів(РВЛ КДТУ, 2003) Невдаха, Ю. А.; Nevdakha, Y.Дисертаційна робота присвячена розробці теоретичних принципів конструювання некласичних автобалансувальних пристроїв (АБП) нечутливих до сил ваги, призначених для більш точного зрівноваження вертикально розташованих роторів екстракторів, центрифуг, сепараторів, теоретичному й експериментальному визначенню умов працездатності нових пристроїв. Запропоновано усувати чутливість коригувальних вантажів (КВ) у некласичних АБП шляхом встановлення другого КВ і накладання на їх рухи в’язей. Виділені ознаки, комбінаціями яких створюються пристрої. Досліджені габаритні розміри, балансувальна ємність та інші технічні характеристики нових АБП. Теоретично й експериментально визначені умови працездатності пристроїв. Побудована модель ротора, який розташований вертикально, рухається плоскопаралельно, утримується ізотропними в’язкопружними опорами і зрівноважується запропонованим АБП. За допомогою теорії стійкості усталених рухів нелінійних автономних систем встановлена працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора. На універсальному стенді експериментально досліджена працездатність двох моделей АБП, зокрема при: різних режимах руху ротора; при зрівноваженні різних дисбалансів; дії збурень різного походження. Підтверджена працездатність пристроїв на зарезонансних швидкостях обертання ротора і переваги у роботі над АБП-прототипом. Розроблені додаткові рекомендації щодо поліпшення конструкції АБП: створювати нижній КВ меншої маси; збільшувати в’язкість сил внутрішнього опору; частково заповнювати порожнину АБП рідкою речовиною. The thesis is devoted to improving of a construction nonclassical automatic balancing devices (ABD) by a elimination of sensitivity of correcting masses (CM) to forces of weight, theoretical and experimental definition of conditions of serviceability of new devices. It is offered to eliminate sensitivity of CM in nonclassical ABD to forces of weight by installation of second CM and superposition by their movements of connections. The indications are chosen, which combinations form device by. The overall dimensions, balance capacity and other characteristics of the new ABD are investigated. Theoretically and experimentally conditions of serviceability of devices are certain. The model of a rotor is constructed which is located vertically, moves plain-parallel, is kept by isotropic viscous-elastic supports and statically is counterbalanced offered by ABD. With the help of theories of stability of the states motions of nonlinear autonomous systems and method of expansion of the roots of a polynomial on degrees of a small parameter the serviceability of devices is established on the speeds of rotation of a rotor, which is higher resonance. On the universal stand is experimentally investigated the serviceability of two models of ABD, including for: various modes of motions of a rotor; balancing various disbalances; operation of perturbations of a various origin. Is confirmed the serviceability of devices on rotation rate of a rotor, which higher that resonance one. The additional recommendations for improving a construction of ABD are produced: to execute lower CM by a smaller mass; to increase viscosity of forces of an internal resistance.Item type:Item, Уравновешивание ротора двумя связанными абсолютно твердыми телами(ИМех им. С. П. Тимошенко НАНУ, 2002) Филимонихин, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Filimonikhin, G.; Nevdaha, Y.Исследована устойчивость установившихся движений ротора, который уравновешивается двумя связанными абсолютно твердыми телами. Ротор осуществляет плоскопараллельное движение и расположен вертикально. Абсолютно твердые тела могут вращаться вместе вокруг продольной оси ротора и на равные углы в противоположные стороны вокруг поперечных осей ротора. В случае, когда масса тел намного меньше за массу ротора, установлено, что на закритических скоростях вращения ротора асимптотически устойчивы только основные установившиеся движения – движения, в которых ротор наиболее уравновешен. Досліджена стійкість усталених рухів ротора, який зрівноважується двома зв’язаними абсолютно твердими тілами. Ротор здійснює плоскопаралельний рух і розташований вертикально. Абсолютно тверді тіла можуть повертатися разом навколо подовжньої осі ротора і на рівні кути у протилежні боки навколо поперечних осей ротора. У випадку, коли маса тіл набагато менша за масу ротора, встановлено, що на за резонансних швидкостях обертання ротора асимптотично стійкі тільки основні усталені рухи – рухи, у яких ротор найбільше зрівноважений. The stability of steady-state motions of the rotor balanced by two linked absolute rigid bodies is investigated. The rotor performs the plane-parallel motions and is located vertically. Absolute rigid bodies can turn together round the rotor centerline and on equal angles in opposite sides round the rotor cross-sectional axes. It is established in the case when absolute rigid bodies weight is much less than rotor weight and additionally the overresonance rotor rotation velocities are reached then only the basic steady-state motions – the motions in which the rotor is most balanced – are asymptotically stable.