Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Розробка технології ремонту коробок передач автомобілів з відновленням ведучого вала в КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-05-30) Малюк, Назар Ярославович; Maliuk, Nazar
    Розглянуто загальну будову, принцип роботи, технічні характеристики коробки передач та існуючий технологічний процес розбирання коробки передач автомобіля МАЗ-5337. Проаналізовано існуючий технологічний процес складання, випробування коробок передач та існуючий технологічний процес відновлення первинного вала. Надана коротка характеристика будови, умов роботи і основних процесів зношування коробки зміни передач. Розроблено технологічний процес розбирання вузла та технологічний процес дефектування ведучого вала коробки передач. Дана характеристика дефектів, та складено технологічні маршрути відновлення ведучого вала. Обґрунтовано і вибрано оптимальний спосіб відновлення. Розроблена структурна послідовність технологічного процесу відновлення. Здійснено вибір технологічного обладнання, оснащення, ріжучого і вимірювального інструментів та ремонтних матеріалів. Розраховано режими виконання операцій технологічних процесів та норми часу на виконання операцій технологічного процесу відновлення вала. The general structure, principle of operation, technical characteristics of the gearbox and the existing technological process of disassembling the gearbox of the MAZ-5337 car are considered. The existing technological process of assembly, testing of gearboxes and the existing technological process of restoring the primary shaft are analyzed. A brief description of the structure, operating conditions and main wear processes of the gearbox is provided. The technological process of disassembling the unit and the technological process of defecting the drive shaft of the gearbox have been developed. The characteristics of the defects are given, and the technological routes for the restoration of the drive shaft are drawn up. The optimal method of restoration is substantiated and selected. The structural sequence of the technological process of restoration has been developed. The selection of technological equipment, equipment, cutting and measuring tools and repair materials was made. The modes of execution of technological process operations and the time norms for the execution of operations of the technological process of shaft restoration have been calculated.
  • Item
    Оцінка рівня зміни динамічних властивостей легкових автомобілів в експлуатаційних умовах на ПП «Ковальов Авто» с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області
    (ЦНТУ, 2022-12-23) Терешко, Євген Миколайович; Tereshko, Yevhen
    Метою дослідження виступало встановлення впливу зміни ефективних показників двигуна та змінних експлуатаційних факторів на динамічні властивості автомобілів категорії М1. Проведена оцінка виробничого потенціалу підприємства та виконаний «SWOT-аналіз» ефективності організації його діяльності; визначене суттєве зниження ефективних показників двигунів автомобілів, що є причиною зниження їх динамічних властивостей; обґрунтована актуальність наукових досліджень роботи; визначено мету, об'єкт і предмет досліджень та сформовані основні завдання, які потребують розв’язання у роботі. Так об’єктом дослідження є динамічні властивості автомобілів категорії М1 в різних режимах руху, а предметом - виступають напрямки поліпшення динамічних властивостей автомобілів категорії М1 в експлуатаційних умовах. Основними завданнями кваліфікаційної роботи є: проведення аналітичних дослідження з оцінки динамічних властивостей легкових автомобілів; визначення основних експлуатаційних факторів, що визначають рівень динамічних властивостей легкових автомобілів; розроблення практичних рекомендації щодо експериментального визначення та відновлення динамічних властивостей легкових автомобілів. Встановлено основні показники оцінки динамічних властивостей ТЗ та розроблена удосконалена математична модель визначення коефіцієнтів динамічності автомобілів, яка дозволяє провести аналіз динамічних показників при зміні ефективних показників роботи ДВЗ та змінних дорожніх умовах. Запропоновано методику та проведені розрахунки коефіцієнтів формули С.Р. Лейдермана для побудови ЗШХ ДВЗ; розраховані зміни динамічних коефіцієнтів групи автомобілів категорії М1 при зниженні динамічних показників їх ДВЗ за ЗШХ; встановлені граничні значення коефіцієнтів динамічності дослідної групи автомобілів. Визначено особливості використання динамометричних стендів для оцінки динамічних показників автомобілів; наведені умови, правила та порядок проведення випробувань двигунів із дотриманням безпеки виробничих процесів та зроблені обґрунтовані практичні рекомендації із використання отриманих наукових результатів під час сервісу автомобілів на підприємствах галузі. The purpose of the study was to establish the influence of changes in effective engine parameters and variable operating factors on the dynamic properties of M1 category cars. An assessment of the production potential of the enterprise was carried out and a "SWOT-analysis" of the effectiveness of the organization of its activity was performed; a significant decrease in the effective performance of car engines was determined, which is the reason for the decrease in their dynamic properties; substantiated relevance of scientific work research; the goal, object and subject of research are determined and the main tasks that need to be solved in the work are formed. Thus, the object of the research is the dynamic properties of M1 category cars in different driving modes, and the subject is directions for improving the dynamic properties of M1 category cars in operational conditions. The main tasks of the qualification work are: conducting analytical research on the assessment of dynamic properties of passenger cars; determination of the main operational factors that determine the level of dynamic properties of passenger cars; development of practical recommendations for experimental determination and restoration of dynamic properties of passenger cars. The main indicators for evaluating the dynamic properties of vehicles have been established, and an improved mathematical model for determining the coefficients of dynamism of cars has been developed, which allows for the analysis of dynamic indicators when the effective performance indicators of the internal combustion engine and changing road conditions are changed. The method was proposed and the coefficients of the formula S.R. were calculated. Leiderman for the construction of ZSHH DVZ; calculated changes in the dynamic coefficients of the group of cars of the M1 category when the dynamic indicators of their internal combustion engines are reduced according to the ZSHh; the limit values of the dynamism coefficients of the experimental group of cars are set. The specifics of using dynamometric stands for evaluating the dynamic performance of cars are determined; the conditions, rules and procedure for conducting engine tests with compliance with the safety of production processes are given, and reasonable practical recommendations are made for the use of the obtained scientific results during car service at the enterprises of the industry.
  • Item
    Формування практичних рекомендацій щодо підвищення динамічних якостей легкових автомобілів на ПП «Ковальов Авто» с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області
    (ЦНТУ, 2022-12-23) Зацаринний, Сергій Віталійович; Zatsarynnyi, Serhii
    Вивчено вплив динамічних якостей легкових автомобіля на кількість ДТП. Метою роботи є розробка ефективними заходами щодо підвищення динамічних якостей легкових автомобіля. Об’єкт дослідження – динамічні властивості легкових автомобілів. Предмет дослідження – встановлення можливостей технічного вдосконалення окремих вузлів і механізмів задля підвищення динамічних якостей легкових автомобіля. Подано аналіз об’єкту дослідження. Встановлені фактори, що впливають на динамічні якості автомобілів. Виконано огляд сучасного обладнання для визначення тягово-швидкісних характеристик автомобіля. Розроблено ряд заходів задля підвищення динаміки автомобіля. Розроблені практичні рекомендації щодо підвищення динамічних якостей легкових автомобілів. Виконано обґрунтування ефективності прийнятих технічних рішень. The impact of the dynamic qualities of passenger cars on the number of road accidents was studied. The purpose of the work is to develop effective measures to improve the dynamic qualities of a passenger car. The object of research is the dynamic properties of passenger cars. The subject of the study is to establish the possibilities of technical improvement of individual components and mechanisms to improve the dynamic qualities of a passenger car. An analysis of the research object is presented. Factors affecting the dynamic qualities of cars are established. An overview of modern equipment was carried out to determine the traction and speed characteristics of the car. A number of measures have been developed to improve the car's dynamics. Practical recommendations for improving the dynamic qualities of passenger cars have been developed. The substantiation of the effectiveness of the adopted technical decisions has been carried out.
  • Item
    Вплив конструктивних особливостей та технічного стану гальмівних систем легкових автомобілів на показники ефективності їх гальмування в контексті проведення експертного аналізу дорожньо-транспортної пригоди на базі кафедри «Експлуатація та ремонт машин» Центральноукраїнського національного технічного університету
    (ЦНТУ, 2022-12-23) Димура, Олександр Миколайович; Dymura, Oleksandr
    Проведено оцінку стану безпеки дорожнього руху в Україні та визначений його вплив на формування задач автотехнічної експертизи ДТП; обґрунтовано актуальність обраного напрямку наукових досліджень; встановлено причинно-наслідковий механізм виникнення ДТП; визначені: мета, об'єкт, предмет досліджень та поставлені основні завдання, які потребують вирішення в роботі. Так об’єктом дослідження обрано процес гальмування транспортних засобів. Предметом дослідження була оцінка ефективності гальмування транспортних засобів при дослідженні ДТП. В кваліфікаційній роботі вирішені наступні завдання: підвищено точність методу оцінки ефективності гальмування ТЗ на основі підвищення точності визначення коефіцієнту ефективності гальмування та усталеного сповільнення; розроблено та вирішена математична модель оцінки ефективності гальмування ТЗ, яка враховує реальний технічний стан елементів основної гальмівної системи; проведено оцінку адекватності запропонованої математичної моделі та методу оцінки ефективності роботи гальмівної системи ТЗ. Проаналізовані методи оцінки гальмівного та зупиночного шляхів ТЗ; сповільнення транспортних засобів під час гальмування. У відповідності до діючих нормативних положень розроблена математична модель визначення коефіцієнту ефективності гальмування ТЗ з урахуванням ступеня ефективності роботи елементів гальмівної системи автомобіля категорії М1. Визначенні вимоги та особливості проведення оцінки технічного стану гальмівної системи автомобіля при забезпеченні безпечних умов праці й зроблені рекомендації щодо застосування результатів наукового дослідження. The state of road traffic safety in Ukraine was assessed and its impact on the formation of the tasks of auto technical examination of road accidents was determined; the relevance of the chosen direction of scientific research is substantiated; the cause-and-effect mechanism of road accidents is established; defined: the goal, the object, the subject of research and the main tasks that need to be solved in the work. Thus, the object of research was the braking process of vehicles. The subject of the study was the evaluation of the braking efficiency of vehicles in the study of road accidents. In the qualification work, the following tasks were solved: the accuracy of the method of evaluating the braking efficiency of motor vehicles was increased on the basis of increasing the accuracy of determining the coefficient of braking efficiency and steady deceleration; a mathematical model for assessing the braking efficiency of vehicles was developed and solved, which takes into account the real technical condition of the elements of the main braking system; an assessment of the adequacy of the proposed mathematical model and method of evaluating the performance of the braking system of the vehicle was carried out. Analyzed methods of evaluation of braking and stopping paths of vehicles; deceleration of vehicles during braking. In accordance with the current regulatory provisions, a mathematical model was developed for determining the coefficient of braking efficiency of vehicles, taking into account the degree of efficiency of the elements of the braking system of a category M1 car. The requirements and features of the assessment of the technical condition of the braking system of the car while ensuring safe working conditions were determined and recommendations were made regarding the application of the results of scientific research.