Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/778

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Управління бізнес-культурою у торгівлі та ресторанному бізнесі з позицій мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності
    (ЦНТУ, 2024) Семикіна, М. В.; Савеленко, Г. В; Семикіна, А. В.; Semykina, M.; Savelenko, H.; Semykina, A.
    Стаття присвячена визначенню напрямів вдосконалення управління бізнес-культурою на основі інтеграції мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності. Досліджено та систематизовано наукові підходи до вивчення управління бізнес-культурою. З позицій сформованого автором комплексного підходу обґрунтовано переваги запропонованого визначення управління бізнес-культурою: це є цілеспрямований процес створення, підтримки та розвитку системи цінностей, норм поведінки, переконань та символів, що поділяються працівниками організації та спрямовані на досягнення її стратегічних цілей, враховуючи потреби і мотивованість персоналу, принципи соціальної відповідальності. Шляхом аналізу визначено сучасні тенденції управління бізнес-культурою. З’ясовано, що бізнес-культура зазнає значних змін під впливом глобалізації, соціально-культурних, економічних, політико-правових, технологічних чинників, змін у цінностях суспільства. Здійснено систематизацію та аналіз ключових проблем в управлінні бізнес-культурою на підприємствах торговельного та ресторанного бізнесу. Обґрунтовано роль мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності для поліпшення бізнес-культури. Розкрито механізм синергії взаємовпливу мотиваційного менеджменту і корпоративної соціальної відповідальності в системі управління бізнес-культурою. Це створює для торговельного і ресторанного бізнесу низку переваг, включаючи підвищення мотивації персоналу, покращення іміджу та репутації, зміцнення зв'язку з громадою, що несе економічні та репутаційні зиски для підприємств. Розроблено практичні рекомендації та напрями вдосконалення управління бізнес-культурою на основі інтеграції мотиваційного менеджменту та соціальної відповідальності, які мають практичне значення для підвищення ефективності торговельного та ресторанного бізнесу. This article focuses on identifying ways to improve business culture management through the integration of motivational management and social responsibility. Scientific approaches to the study of business culture management have been researched and systematized. From the perspective of the comprehensive approach developed by the author, the advantages of the proposed definition of business culture management are substantiated: it is a purposeful process of creating, maintaining and developing a system of values, behavioral norms, beliefs and symbols shared by the organization's employees and aimed at achieving its strategic goals, taking into account the needs and motivation of staff, the principles of social responsibility. Through analysis, modern trends in business culture management have been identified. It has been revealed that business culture is undergoing significant changes under the influence of globalization, sociocultural, economic, political-legal, and technological factors, as well as shifts in societal values. The key problems in managing business culture at the enterprises of trade and restaurant business are systematized and analyzed. The role of motivational management and social responsibility in improving business culture has been substantiated. The synergy mechanism of the mutual influence of motivational management and corporate social responsibility within the business culture management system has been unveiled. This creates a range of advantages for the retail and restaurant business, including increased staff motivation, enhanced image and reputation, and stronger ties with the community, which brings economic and reputational gains for enterprises. Practical recommendations and directions for improving business culture management based on the integration of motivational management and social responsibility have been developed, which have practical significance for increasing the efficiency of the retail and restaurant business.
  • Item
    Формування мотивованості персоналу в умовах інноваційних трансформацій праці, цифровізації економіки, викликів та загроз
    (ЦНТУ, 2024) Семикіна, М. В.; Костишина, А.; Семикіна, А. В.; Semykina, M.; Kostyshyna, A.; Semykina, A.
    У статті досліджується проблема мотивованості персоналу в умовах інноваційних трансформацій праці, цифровізації економіки, викликів та загроз, аналізуються фактори, що впливають на мотивацію працівників та пропонуються шляхи формування високої мотивованості персоналу. Здійснено порівняльний аналіз сутнісних характеристик мотивації праці і мотивованості персоналу. Запропоновано визначення «мотивованість персоналу», обгрунтовано особливості авторського підходу до визначення. Обґрунтовано, що мотивованість персоналу є динамічним станом, що постійно змінюється під впливом внутрішніх та зовнішніх факторів (їх змісту, сили, спрямованості) і відіграє вирішальну роль у забезпеченні ефективності та успіху підприємства. Проаналізовано вплив інноваційних трансформацій праці та цифровізації економіки на мотивацію праці, визначено позитивні і негативні наслідки такого впливу для мотивованості персоналу. Визначено роль цифрових технологій у формуванні мотиваційного середовища через розширення арсеналу інструментів та можливостей для підвищення мотивації працівників. Розкрито вплив фактору війни на мотивацію працівників. Обґрунтовано стратегічне значення проблеми формування високої мотивованості персоналу. Запропоновано низку інновацій у технологіях мотиваційного менеджменту в умовах війни та на етапі повоєнної розбудови економіки («психологічна реабілітація та стійкість», «гібридна мотивація», «патріотичний менеджмент», «цифрові драйвери мотивації», «мотивація через освіту», «синергія спільнот»). Запропоновано систему негрошових стимулів та соціальних пакетів, важливих під час війни, а також методи підвищення мотивованості персоналу підприємств на основі вдосконалення матеріальної мотивації в умовах повоєнної України. The article explores the issue of staff motivation in the context of innovative transformations in labor, the digitalization of the economy, and contemporary challenges and threats. It analyzes factors influencing employee motivation and proposes pathways for fostering high levels of staff engagement. A comparative analysis of the essential characteristics of work motivation and staff motivation is conducted. The definition of "staff motivation" is proposed, with a justification of the unique features of the author’s conceptual approach. It is substantiated that staff motivation represents a dynamic state, constantly evolving under the influence of internal and external factors (their nature, intensity, and direction), and plays a decisive role in ensuring organizational efficiency and success. The impact of innovative labor transformations and economic digitalization on work motivation is analyzed, with identification of both positive and negative consequences for staff engagement. The role of digital technologies in shaping motivational environments is highlighted, particularly through expanding the arsenal of tools and opportunities to enhance employee motivation. The influence of wartime conditions on workforce motivation is also examined. The strategic significance of cultivating highly motivated personnel is emphasized. A series of innovations in motivational management technologies are proposed for wartime conditions and the post-war economic recovery phase. These include: psychological rehabilitation and resilience, hybrid motivation, patriotic management, digital drivers of motivation, education-driven motivation, and community synergy. A system of non-monetary incentives and social support packages, critical during wartime, is outlined. Additionally, methods for improving staff motivation through enhanced material incentives in post-war Ukraine are recommended.
  • Item
    Економіка та організація торговельних підприємств: практикум
    (ЦНТУ, 2024) Семикіна, М. В.; Запірченко, Л. Д.; Матієнко, С. С.; Бугаєва, М. В.; Нісфоян, С. С.; Мельнік, М. А.; Семикіна, А. В.
    Навчальний посібник містить методичні рекомендації, тести, приклади розв’язання типових задач з основних тем курсу «Економіка та організація торговельних підприємств». Розкрито основні методичні підходи до аналізу та управління товарооборотом, товарними запасами, товарним забезпеченням, витратами, доходами, прибутком, економічними ризиками торговельного підприємства. Для студентів економічних спеціальностей, викладачів, а також менеджерів та фахівців торговельних підприємств.
  • Item
    Мотиваційні механізми розвитку економіки на етапі євроінтеграції
    (РВЛ ЦНТУ, 2022) Семикіна, М. В.; Маклаков, С. М.; Лучик, С. Д.; Запірченко, Л. Д.; Фрунза, С. А.; Сторожук, О. В.; Орлова, А. А.; Заярнюк, О. В.; Семикіна, А. В.; Іщенко, Н. А.; Коваль, Л. А.
    Монографія присвячена проблемам вдосконалення мотиваційних механізмів розвитку економіки на різних економічних рівнях на етапі євроінтеграції. Книга відображає результати теоретико-прикладних досліджень у сфері соціально-економічної мотивації персоналу, розкриває актуальні проблеми взаємовпливу мотиваційних чинників і цифровізації економіки, явища трансформації мотиваційного менеджменту в умовах зміни вимог до професійної компетентності працівників, специфіку мотиваційних механізмів у сфері праці науково-педагогічного персоналу, інклюзивного ринку праці тощо. З урахуванням досвіду ЄС розроблено науково-практичні рекомендації щодо вдосконалення мотиваційних механізмів трудової та інноваційної активності, професійного розвитку, забезпечення підвищення конкурентоспроможності людського капіталу. Книга призначена для студентів та аспірантів економічних спеціальностей, менеджерів підприємств, фахівців підрозділів з управління персоналом, профспілкових лідерів, яких цікавлять сучасні проблеми мотивації і пошук шляхів їх розв’язання з урахуванням досвіду ЄС на етапі руху України до інноваційної економіки.
  • Item
    Небезпека кадрових катастроф на підприємствах регіону як результат втрат людського капіталу
    (Academy of Management and Administration, 2018) Семикіна, М. В.; Семикіна, А. В.; Мельнік, А. В.
  • Item
    Економіка праці та соціально-трудові відносини. Практикум
    (Лисенко В. Ф., 2020) Семикіна, М. В.; Бугаєва, М. В.; Запірченко, Л. Д.; Орлова, А. А.; Семикіна, А. В.; Мельнік, А. В.
    Навчальний посібник містить методичні рекомендації, тести, приклади розв’язання задач з основних тем курсу економіки праці та соціально-трудових відносин. Для студентів та аспірантів економічних спеціальностей, викладачів, а також менеджерів, фахівців з економіки та підприємництва, яких цікавлять прикладні аспекти економіки праці та соціально-трудових відносин.
  • Item
    Людський капітал: реалії та перспективи відтворення та використання в економіці регіону
    (2017) Семикіна, А. В.; Мельнік, А. В.; Semykina, A.; Melnik, A.
    Поглиблено визначення сутності людського капіталу з обґрунтуванням ролі основних чинників його сучасного формування, використання та розвитку. Здійснено порівняння тенденцій демографічного розвитку населення на світовому, національному та регіональному рівнях. Розкрито особливості та ключові проблеми формування та використання людського капіталу в економіці на прикладі Кіровоградської області у порівнянні з іншими регіонами країни. Здійснено комплексну оцінку стану та перспектив формування людського капіталу регіону. Розроблено пропозиції щодо подолання виявлених негативних тенденцій у формуванні людського капіталу Кіровоградської області, його розвитку та використанні в економіці регіону з урахуванням руху країни у напрямі євроінтеграції. Углублено определение сущности человеческого капитала с обоснованием роли основных факторов его современного формирования, использования и развития. Осуществлено сопоставление тенденций демографического развития населения на мировом, национальном и региональном уровнях. Раскрыты особенности и ключевые проблемы формирования и использования человеческого капитала в экономике на примере Кировоградской области по сравнению с другими регионами страны. Проведена комплексная оценка состояния и перспектив формирования человеческого капитала региона. Разработаны предложения по преодолению выявленных негативных тенденций в формировании человеческого капитала Кировоградской области, его развитии и использовании в экономике региона с учетом движения страны в направлении евроинтеграции. The definition of the human capital essence with the substantiation of the role of current formation’s main factors, use and development has been deepened. The comparison of the trends of demographic development at different levels: world, national and regional has been carried out. The peculiarities and key problems of the formation and use of human capital in the economy on the example of the Kirovohrad region in comparison with other regions of the country have been revealed. The comprehensive assessment of the state and prospects for the formation of human capital of the region has been carried out. The proposals for overcoming the identified negative tendencies in the formation of human capital of Kirovohrad region, its development and use in the economy of the region, taking into account Ukraine’s desire for European integration, has been developed.
  • Item
    Конкурентоспроможність людського капіталу на молодіжному ринку праці
    (НУК, 2015) Семикіна, М. В.; Семикіна, А. В.; Голбанос, С. С.; Semykina, M.; Semykina, A.; Golbanos, S.
    Запропоновано класифікацію чинників формування конкурентоспроможності людського капіталу. На основі результатів соціологічного дослідження виявлено причини, які заважають молоді реалізувати свої конкурентні переваги у сфері праці. Розроблено пропозиції щодо подолання перешкод у використанні людського капіталу на молодіжному ринку праці. The essence of the concepts «competitiveness of the human capital», «competitive advantages of youth in labor market» have been disclosed in the article. The classification of factors of formation of human capital competitiveness has been developed. The specific factors influencing realization of competitive advantages of youth in labor market have been defined. The interrelation of competitive advantages and human capital quality of youth has been revealed. The tendencies of economic activity and youth employment structure have been analyzed. The results of sociological research revealed the factors interfering realization of competitive advantages of youth in employment. The suggestions concerning overcoming of obstacles in realization of the human capital in youth labor market have been developed.