Підвищення якості послуг вищої освіти за допомогою гейміфікації
Loading...
Files
Date
2017
Authors
Захарова, О. В.
Грузд, А. В.
Zakharova, О.
Hruzd, А.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ЦНТУ
Abstract
Проаналізовано досвід застосування ігрових технологій при проведенні занять у вищих
навчальних закладах. Досліджено сутність понять «гейміфікація», «ігрове навчання», «гейміфікація
освіти». Здійснено порівняння традиційного підходу до навчання та гейміфікації, встановлено переваги
та недоліки. Обґрунтовано правила створення ігрового механізму. Конкретизовано способи
впровадження принципів гейміфікації. Визначено етапи проходження гри, бонусну програму, елементи,
що відображають досягнення і прогрес у навчанні. The purpose of the article is to justify the expediency of introducing the principles of gamification in the
educational process in order to improve the quality of higher education services in Ukraine.
The necessity of introducing the principles of gamification education is grounded. The essence of the
concept of «gamification» is defined. The legislative possibility of introduction of gamification technologies in
the educational process of higher educational institutions is grounded. The comparative characteristic of
advantages and disadvantages of traditional forms of training and gamification is performed. The main positive
and negative aspects of attracting gamification technologies into the educational process are specified. The main
tasks and requirements for the organization of the process of introducing gamification technologies are
formulated. The main components of the development and implementation of the game mechanism in the
learning process are determined. Examples of ways of effective use of elements of gamification in the world
with the purpose of improvement of quality of educational services and growth of competitiveness of the
graduate are resulted.
The article describes the main ways to use game elements in the learning process. The effects that the
teaching staff, students and society receive from the introduction of gamification technologies in the educational
process of the higher educational institution are specified.
Description
Keywords
гейміфікація освітнього процесу, мотивація студентів, ігрове навчання, нетрадиційне навчання, адаптивне навчання, gamification of the educational process, motivation of students, gaming, non-traditional teaching, adaptive learning
Citation
Захарова, О. В. Підвищення якості послуг вищої освіти за допомогою гейміфікації / О. В. Захарова, А. В. Грузд // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки : зб. наук. пр. - Кропивницький : ЦНТУ, 2017. - Вип. 32. - С. 113-122.