Наукові публікації кафедри іноземних мов
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові публікації кафедри іноземних мов by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 56
Results Per Page
Sort Options
Item Діяльнісний підхід як теоретична основа організації науково-дослідницької роботи студентів у вищому навчальному закладі(УІПА, 2004) Щербина, С. В.; Scherbina, S.У статті авторкою запропоновано літературний огляд теорії діяльності та поетапного формування розумових дій як теоретичної основи організації та методики науково-дослідницької діяльності студентів у вищому навчальному закладі. Literary review of the functioning theory and the theory of stepwise intellectual activity forming as the theoretical base of organization and methods of students’ scientific research work is suggested by the author in the article.Item Принципи розумового розвитку у педагогічній спадщині Герберта Спенсера(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Миценко, В. І.Розглянуто саморозвиток індивідуальних якостей дитини, заснований на природному методі у процесі розумового розвитку та дидактичні принципи Г. Спенсера, серед яких були принцип виховання дитини згідно історичним етапам розвитку людства; принцип саморозвитку у широкому своєму понятті; принцип позитивного емоційного впливу.Item Роль вузу у формуванні професійних якостей майбутніх фахівців-економістів(Імекс-ЛТД, 2010) Миценко, В. І.У статті розкриваються питання щодо формування професійних якостей у студентів економічних спеціальностей та шляхи вдосконалення психолого-педагогічних умов у формуванні цілісної системи знань як складової професійної вихованості. The article discloses the issues of the formation of professional qualities of the students of economic specialties and the ways to improve psychological and pedagogical conditions in the formation of general system of knowledge as the constituent of high professionalism.Item Механізм творення сленгових вторинних номінацій (на матеріалі сленгових соматизмів в українській та німецькій мовах)(Видавничий дім Д. Бураго, 2011) Русановська, Т. В.У статті здійснено спробу виявити механізми творення вторинних номінацій частин тіла людини в українському й німецькому сленгу. Визначено особливості метафоричної та метонімічної моделей семантичної трансформації слів у сленгу та частоту їхнього використання в українській та німецькій мовах. In the article an attempt to identify formation mechanisms of the secondary nominations of the human body parts in the Ukrainian and German slang is made. The features of metaphoric and metonymic models of semantic transpositions are defined and their frequency in Ukrainian and German slang is determined. В статье сделана попытка выявить механизм образования вторичных номинаций частей тела человека в украинском и немецком сленге. Определены особенности метафорической и метонимической моделей семантической трансформации слов в сленгу и частоту их использования в украинском и немецком языках.Item Специфіка та умови формування професійних якостей у фахівців економічного напрямку(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Миценко, В. І.Розглянуто закономірності становлення професіонала, засоби і умови розвитку професійних якостей у фахівців економічного профілю. Проаналізовано міжпрофесійні компоненти, умови самореалізації в професійній діяльності та основні етапи становлення морально-професійних якостей особистості. Рассматриваются закономерности становления профессионала, способы и условия развития профессиональных качеств у специалистов экономического профиля. Сделан анализ компонентов разных профессий, условия самореализации в профессиональной деятельности, а также основные этапы становления нравственно-профессиональных качеств личности.Item Пошук шляхів удосконалення технічної освіти країнами Європи наприкінці ХІХ століття : історична ретроспектива(ПНУ ім. Василя Стефаника, 2011) Головко, І. О.У статті йдеться про шляхи покращення професійної підготовки висококваліфікованих робітників шляхом пошуку нових підходів та впровадження результативних технологій. Розкрито загальну актуальність цієї проблеми для країн Європи кінця ХІХ ст. та можливість запозичення історичного досвіду її вирішення для України. The article touches upon the necessity of improving workers` trade training by means of new approaches and effective teaching technologies application. The article shows the general actuality of the problem for European countries at the end of the XIX century and the possibility to put the historical experience of its solution into practice under modern conditions in Ukraine.Item Розвиток загальної освіти як передумови технічної освіти: англійський досвід(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Головко, І. О.Автор розкриває хід розвитку початкової освіти в Англії та показує її тісний зв’язок з історією англійського життя в цілому, як суспільного, так і політичного, зупиняється на специфічному процесі його історичного становлення та розвитку, прослідковує посилення ролі уряду у становленні національної системи освіти в останній третині ХІХ ст. та зв’язок початкової освіти з професійними навчальними закладами, зокрема технічними.Item Роль громадськості у розвитку технічної освіти в Англії: історичний досвід(ПНУ ім. В. Стефаника, 2011) Головко, І. О.Стаття розкриває значну роль громадськості у розвиткові технічної освіти в Англії та показує ефективний вплив громадської думки у вирішенні проблем початкової та середньої освіти наприкінці XIX ст.; на прикладах показано глибоку зацікавленість та дієвий ентузіазм прогресивної частини англійської еліти у формуванні освіченого суспільства. The article reveals the prominent role o f the public to further the development o f technical education in England. It shows the active impact ofpublic thought on the English government in solving the educational problems at the end o f the XIX century. It also demonstrates the deep interest and active enthusiasm o f the progressive part o f the English elite in forming the educated society.Item Національна ідентичність у фреймових структурах (на матеріалі сленгових соматизмів у сучасних українській і німецькій мовах)(ВНУ ім. Лесі Українки, 2011) Русановська, Т. В.; Rusanovska, T.У статті здійснено спробу виявити національні особливості у фреймових структурах вторинних номінацій частин тіла людини в українському й німецькому сленгу. Визначено поняття "соматична лексика" та структуровано загальний фрейм "частини тіла людини", а також встановлено ступінь його вербалізації в українському й німецькому сленгу. Охарактеризовано вплив ментальних стереотипів на семантичну трансформацію слів у сленгу. In the article an attempt to identify the national features in the frame structures of the secondary nominations of the human body parts in the Ukrainian and German slang is made. The concept of "somatic vocabulary" is defined and the general frame of "Parts of Human Body" is structured, and the level of its verbalization in the Ukrainian and German slang is also determined. The analysis of the influence of mental stereotypes on the semantic transformation of the words in slang is also carried out in the paper. В статье представлена попытка определить национальные особенности во фреймовых структурах вторичных номинаций частей тела человека в украинском и немецком сленге. Определено понятие "соматическая лексика" и структурирован общий фрейм "части тела человека", а также определен уровень его вербализации в украинском и немецком сленге. Охарактеризировано влияние ментальных стереотипов на семантическую трансформацию слов в сленге.Item Посилення професійного спрямування середньої освіти в Англії в ході її реформування наприкінці XIX ст.(ХНУ, 2011) Головко, І. О.Розгляд вирішення проблем становлення та розвитку середньої освіти в Англії в ході її реформування наприкінці XIX ст. Надана відповідна проекція щодо подібного етапу сучасного розвитку в Україні, коли суттєво назріла потреба в кваліфікованих спеціалістах технічного профілю.Item Тенденції професійного спрямування середньої освіти в Англії в процесі її реформування (початок XX ст.)(ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2012) Головко, І. О.Стаття надає коротку характеристику середнім повчальніш закладам Англії на початку XX ст. та показує вжиті заходи щодо спрямування середньої освіти в процесі Ті реформування в бік професійної підготовки молоді, зокрема, технічної освіти. The unit gives a short summary of the secondary schools in England at the beginning of the XX century and shows the applied measures of the improvement of the secondary education towards its professional orientation, technical, in particular.Item Посилення ролі уряду у процесі становлення технічної освіти в Англії на межі ХІХ – ХХ ст.(ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2012) Головко, І. О.; Golovko, I. O.У статті автор розглядає урядові заходи щодо формування технічної освіти в Англії на межі ХІХ-ХХ ст., показує посилення ролі уряду в вирішенні цього питання, аналізує зовнішні та внутрішні фактори гальмування розвитку технічної освіти в суспільстві та висвітлює можливі заходи її подальшого реформування. В статье автор рассматривает способы формирования технического образования в Англии на границе ХIХ-ХХ веков, показывает усиление роли государства в решении этого вопроса, анализирует внешние и внутренние факторы торможения развития технического образования в обществе и отображает возможные пути его дальнейшего реформирования. The author of the article touches upon the ways of technical education system formation within the end of the XIX c. and the beginning of the XX c., and shows the strengthening of the government“s role in ruling this process. The author also analyzes the inner and outer factors of hindering the process of technical education development and reflects the possible measures of its further reformation.Item Технічна освіта в Англії : шляхи розбудови (кінець ХІХ – початок ХХ століття)(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2012) Головко, І. О.; Golovko, I.У статті розглядаються шляхи розбудови технічної освіти Англії в останні десятиліття XIX та на початку XX століть, аналізуються її складові, їх функції, а також форми та методи навчання, які запроваджувалися в ході підготовки фахівців технічного профілю. The article reviews the ways of the technical education expansion in England within the last three decades of the XIX – beginning of the XX centuries. It also comprises the partial analyses of its components, their func¬tions, as well as the forms and methods of teaching applied during the technical specialists training.Item The role of informational and communicational technologies in the formation of professional qualities of future economists(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Mytsenko, V.; Миценко, В. І.The problems of the formation of informational and communicational technologies of the future economist were considered. The essence of the notion of “informational and communicational technologies” was defined. The aspects of informational and communicational technologies and their objectives were considered. У статті розглянуті проблеми формування інформаційно-комунікаційних технологій майбутнього економіста. Визначається сутність поняття «інформаційно-комунікаційні технології». Наводяться аспекти інформаційно-комунікаційних технологій та цілі, на які вони орієнтуються. В статье рассмотрены проблемы формирования информационно-коммуникационных технологий будущего экономиста. Определяется сущность понятия «информационно-коммуникационные технологии». Приводятся аспекты информационно-коммуникационных технологий и цели, на которые они ориентируются.Item Політехнічна освіта в Україні та Англії : історичні паралелі (ХІХ - початок ХХ ст.)(ПНПУ, 2013) Головко, І. О.У зв’язку з актуальністю проблеми і для нашої системи освіти, вбачається цікавим в історичних паралелях виявити певні закономірності розвитку політехнічної освіти в Україні та Англії ХІХ – початку ХХ ст., як однієї з ознак загального процесу розвитку освіти, що й стало метою даної публікації. Цілком зрозуміло, що еволюційний шлях системи освіти кожної країни спирається на власну історію, традиції, рівень соціально-економічного розвитку, інститути соціально-економічної системи. У зв’язку з цим потрібно використовувати не лише сучасний, але й історичний досвід економічно та соціально розвинених західних держав. Адже сучасній освіті України доводиться долати деякі проблеми, які були актуальними для Європи ще наприкінці ХІХ ст. Проведений аналіз джерел щодо політехнічної освіти, як складової розвитку загальної системи освіти наприкінці ХІХ ст., що було викликано потребою в спеціалістах технічного профілю на виробництві. Англійський уряд прийняттям відповідних законів про технічну освіту значно сприяв її розвиткові в країні. У ході реформування своєї системи освіти Україна має враховувати історичний досвід розвинутих держав світу, зокрема Англії, у напрямках розвитку політехнічної освіти в цих країнах, з огляду на досягнутий ними кінцевий результат, який можна спостерігати зараз, на початку ХХІ ст.Item Науково-навчальний текст як інтегральний феномен(НаУ “Острозька академія”, 2013) Гречихіна, Н. В.У статті розглядається науково-навчальний текст (ННТ) як інтегральне явище шляхом систематизації його сутнісних рис. Автор визначає тематичність, термінологічність та вторинність основними ознаками ННТ, категорії якого виявляють специфіку. The paper focuses on the analysis of academic texts (AT) as an integral phenomenon by way of systematizing their relevant features. The author singles out thematic, and terminological character, and secondary nature as differential features of texts under study.Item Впровадження новітніх підходів у навчанні студентів технічних спеціальностей в Англії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.ст.)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Головко, І. О.У статті йдеться про шляхи покращення професійної підготовки висококваліфікованих робітників шляхом впровадження новітніх підходів у навчанні спеціалістів технічних спеціальностей в Англії наприкінці ХІХ – початку ХХ ст.ст. на прикладі технічного коледжу Фінсбурі як новатора в запровадженні евристичного методу навчання. The article touches upon the necessity of improving workers’ trade training by means of new approaches and effective teaching technologies’ application in England at the end of the XIX – beginning of the XX centuries. The technical college Finsbury is taken as a prominent example of a pioneer of heuristic method’s implementation in teaching the students of technical specialties.Item Економічний англомовний дискурс у ключових концептах(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Гречихіна, Н. В.Стаття присвячена проблемі концептосфери економічного англомовного дискурсу. Визначено ECONOMY/ ЕКОНОМІКА як макро-концепт, а також обґрунтовано статус концептів MARKET / РИНОК, GOODS / ТОВАР і MONEY / ГРОШІ як ключових у цьому типі дискурсy. The paper explores the problem of the conceptual sphere of economic English discourse. The concept ECONOMY/ ЕКОНОМІКА is defined as the macro-concept, while the concepts MARKET / РИНОК, GOODS / ТОВАР and MONEY / ГРОШІ are classified as the key concepts in this type of discourse.Item Архетипні уявлення у вторинній номінації соматизмів (на матеріалі українського та німецького сленгу)(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Русановська, Т. В.У статті розглядаються сленгові вторинні номінації соматизмів української та німецької мов, досліджуються архетипи колективного невідомого у їхньому прояві на мовному рівні, зокрема як на чинників вибору номінації реалій. У ході аналізу виділяються основні архетипні риси українських та німецьких сленгових вторинних номінацій соматизмів: антропоморфність, біоморфізм, а також характеризується новий технократичний архетип сприйняття та відповідна йому модель вторинної номінації. The article observes the slang secondary nominations of somatisms in the Ukrainian and German languages and investigates the archetypes of the collective nonconscious within their linguistic level realization as the factor of the realia nomination choice. In the process of the analysis the main archetypal signs of the slang secondary nominations of the somatisms in Ukrainian and German are identified: antropomorphity and biomorphism; the new technocratic perception archetype and the corresponding secondary nomination model are also characterized.Item Розвиток політехнічної освіти в школах Англії (ХІХ – початок ХХ ст.)(ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2014) Головко, І. О.Установлено закономірності розвитку політехнічної освіти в школах Англії в ХІХ – на початку ХХ ст. Висвітлено зміст навчальних програм шкіл і специфіку дисциплін трудового циклу з точки зору підготовки учнів до майбутнього оволодіння професій- ними навичками та подальшого розвитку політехнічної освіти в країні.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »