Навчально-методичні матеріали кафедри СГМ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри СГМ by Subject "агроінженерія"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
Item Агроінженерія. До виконання дипломної роботи. Магістри(ЦНТУ, 2024) Васильковський, О. М.; Петренко, Д. І.; Лещенко, С. М.; Мороз, С. М.; Нестеренко, О. В.Дипломна робота є кінцевою складовою частиною навчального процесу, активною формою самостійної дослідницької чи науково-дослідницької роботи. За характером дипломна робота є дослідно-інноваційною з відповідними вимогами до оформлення та забезпечення академічної доброчесності. Методичні рекомендації висвітлюють мету і задачі дипломної роботи, тематику, рекомендації по підбору, систематизації і вивченню спеціальної літератури, нормативно-технологічної документації по проблемах наукових досліджень, збору, аналізу і оформленню матеріалів, та містять загальні вимоги до змісту, об’єму і оформлення випускних робіт. Виконання дипломної роботи спрямовано, в першу чергу, на формування у здобувачів інтегральної компетентності «Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі агропромислового виробництва, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог». Зміст дипломної роботи формує компетентності, визначені освітньо-професійною програмою «Агроінженерія» спеціальності 208 «Агроінженерія» підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти у Центральноураїнському національному технічному університеті. Тема дипломної роботи має бути актуальною в галузі агроінженерії, бажано пов’язана з вирішенням проблем і нагальних задач агропідприємств Кіровоградського регіону (у тому числі дрібних фермерських і особистих господарств).Item Машини для обробітку ґрунту та внесення добрив(Мачулін, 2016) Сало, В. М.; Лещенко, С. М.; Лузан, П. Г.; Мачок, Ю. В.; Богатирьов, Д. В.У навчальному посібнику наведена інформація про технічне забезпечення сучасних технологічних процесів обробітку ґрунту та внесення добрив. Розглянуті особливості конструкції та основні регулювання сільськогосподарських машин закордонного, вітчизняного виробництва та розроблених і впроваджених у виробництво авторами посібника. Для отримання практичних навичок при використанні сільськогосподарських машин до складу посібника входять матеріали для виконання практичних робіт та тестові завдання самоконтролю знань. Посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агрономія», «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» при вивченні дисциплін «Механізація, електрифікація та автоматизація сільськогосподарського виробництва», «Сільськогосподарські машини» та ін., виконанні курсових, дипломних проектів і робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр». Для студентів, аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів, агрономічних та інженерно-технічних працівників сільського господарства.Item Методичні вказівки до виконання практичних робіт з курсів «Технологія механізованих робіт в рослинництві» та «Машиновикористання в рослинництві»(ЦНТУ, 2018) Сало, В. М.; Лещенко, С. М.; Петренко, Д. І.; Васильковський, О. М.; Лузан, П. Г.У результаті виконання практичних завдань студенти засвоюють особливості проектування технологічних процесів в рослинництві з метою отримання максимальних врожаїв із мінімальними витратами та забезпечуючи збереження родючості ґрунтів; загальні засади розв’язання актуальних завдань комплексної механізації аграрного виробництва, ефективного використання ресурсів та управління виробничими процесами, проектування експлуатаційного і технологічного регламентів з урахуванням умов господарств.Item Методичні рекомендації до оформлення випускної кваліфікаційної роботи. Агроінженерія. Магістри(ЦНТУ, 2020) Васильковський, О. М.; Петренко, Д. І.; Васильковська, К. В.; Лещенко, С. М.; Мороз, С. М.Магістерська кваліфікаційна робота є кінцевою складовою частиною навчального процесу, активною формою самостійної науково-дослідницької роботи в магістратурі. За характером магістерська робота є дослідно-конструкторською з відповідними вимогами до оформлення з обов’язковою перевіркою на доброчесність у програмах з виявлення плагіату. Методичні рекомендації призначені для виконання магістерських робіт за спеціальністю 208 – Агроінженерія, у відповідності до освітньої програми «Агроінженерія». Рекомендації висвітлюють мету і задачі випускної роботи, тематику, рекомендації по підбору, систематизації і вивченню спеціальної літератури, нормативно-технологічної документації по проблемам наукових досліджень, збору, аналізу і оформленню матеріалів. У методичних рекомендаціях викладені загальні вимоги до змісту, об’єму і оформлення магістерських робіт.Item Методичні рекомендації до оформлення кваліфікаційної роботи здобувачів першого (бакалаврського) освітнього рівня за освітньо-професійною програмою 208 «Агроінженерія»(ЦНТУ, 2019) Сало, В. М.; Петренко, Д. І.; Лещенко, С. М.; Васильковський, О. М.Виконання кваліфікаційної роботи – заключний етап навчання студента, метою якого є закріплення та розширення теоретичних і практичних знань, отриманих при навчанні у ЗВО, розвиток навичок самостійної роботи по вирішенню складних спеціалізованих інженерних завдань та прикладних задач, пов’язаних з ефективним застосуванням сільськогосподарської техніки і механізованих технологій в агропромисловому виробництві. В даних методичних рекомендаціях викладені основні вимоги і вказівки з усіх видів робіт над кваліфікаційною роботою, приведений ряд довідкових матеріалів і пояснень, що використовуються при виконанні роботи, а також вказаний розширений список навчальної і іншої спеціальної літератури. Все це буде сприяти підвищенню якості виконання кваліфікаційних робіт.Item Методичні рекомендації до оформлення кваліфікаційної роботи здобувачів першого (бакалаврського) освітнього рівня за освітньо-професійною програмою 208 «Агроінженерія»(ЦНТУ, 2022-09-28) Петренко, Д. І.; Лещенко, С. М.; Сало, В. М.; Васильковський, О. М.; Бевз, О. В.; Магопець, С. О.Кваліфікаційна робота – це навчальний конструкторський документ, що складається із графічних (креслення) і текстових (пояснювальна записка) документів. Тому оформлення кваліфікаційної роботи як конструкторського документа повинно відповідати «Єдиній системі конструкторської документації» (ЄСКД), необхідним «Державним стандартам України» (ДСТУ) та «Єдиній системі допусків та посадок країн економічної взаємодопомоги» (ЕСДП СЕВ) на конструкторські документи. В даних методичних рекомендаціях викладені основні вимоги і вказівки з усіх видів робіт над кваліфікаційною роботою, приведений ряд довідкових матеріалів і пояснень, що використовуються при виконанні роботи, а також вказаний розширений список навчальної і іншої спеціальної літератури. Все це буде сприяти підвищенню якості виконання кваліфікаційних робіт.Item Механізація вирощування сільськогосподарських культур в спорудах закритого ґрунту. Практичні роботи(ЦНТУ, 2017) Осипов, І. М.; Сисоліна, І. П.Методичні рекомендації призначені для вивчення теоретичних питань та отримання практичних навичок студентами з курсу дисципліни «Механізація вирощування сільськогосподарських культур в спорудах закритого ґрунту», а також список рекомендованої літератури.Item Наскрізна програма. Для студентів спеціальності 208 "Агроінженерія"(ЦНТУ, 2018) Мачок, Ю. В.; Сисоліна, І. П.; Васильковський, О. М.Наскрізна програма і методичні вказівки містять усі види виробничих практик, передбачені навчальним планом для студентів напряму підготовки 208 "Агроінженерія" та спеціальності 8.10010203 "Механізація сільського господарства"Item Основи агроінженерії та інформаційні технології. Практичні роботи(2023-08-30) Амосов В.В.; Петренко Д.І.; Мороз С.М.Практичні роботи з курсу «Основи агроінженерії та інформаційні технології» призначені для набуття студентами навичок пошуку інформації в мережі Internet, користування інформаційними системами для дистанційного навчання, використання середовища MathCAD для розв’язку математичних задач, початкових знань зі створення 2D креслень та роботи в 3D моделюванні з використанням програми SolidWorks.Item Програма державної атестації здобувачів першого «бакалаврського» освітнього рівня за освітньо-професійною програмою 208 «Агроінженерія»(ЦНТУ, 2018) Петренко, Д. І.; Васильковський, О. М.; Лещенко, С. М.; Лузан, П. Г.Метою державної атестації є комплексна перевірка знань студентів, які вони отримали в результаті вивчення циклу дисциплін, передбачених освітньо-професійною програмою та навчальними планами у відповідності з першим (бакалаврським) освітнім рівнем. Державна атестація охоплює дисципліни професійної підготовки студентів відповідно до освітньо-професійної програми підготовки. Студент повинен продемонструвати фундаментальні і професійно-орієнтовані уміння та знання щодо узагальненого об’єкта праці і здатність вирішувати типові професійні завдання, передбачені для відповідного освітнього рівня.Item Програма дослідницької практики(ЦНТУ, 2024) Мачок, Ю. В.; Лещенко, С. М.; Петренко, Д. І.; Васильковський, О. М.Магістр – ступінь вищої освіти, що здобувається на другому рівні вищої освіти на базі освітнього ступеня бакалавра та присуджується закладом вищої освіти за результатами успішного проходження здобувачем вищої освіти відповідної освітньої програми. Дослідницька практика є обов’язковою освітньою компонентою професійної підготовки освітньо-професійної програми «Агроінженерія» для здобуття ступеня вищої освіти магістра за спеціальністю 208 «Агроінженерія». Метою практики є набуття професійних навичок та вмінь здійснення дослідницької діяльності. Методичні рекомендації призначені для організації та проведення дослідницької практики здобувачів вищої освіти на другому рівні вищої освіти освітньо-професійної програми «Агроінженерія» Центральноукраїнського національного технічного університету.Item Програма дослідницької практики. Освітньо-професійна програма «Агроінженерія». Магістри(ЦНТУ, 2022-08-30) Мачок Ю.В.; Лещенко С.М.; Петренко Д.І.; Васильковський О.М.Дослідницька практика є обов’язковою освітньою компонентою професійної підготовки освітньо-професійної програми «Агроінженерія» для здобуття ступеня вищої освіти магістра за спеціальністю 208 «Агроінженерія». Метою практики є набуття професійних навичок та вмінь здійснення дослідницької діяльності. Методичні рекомендації призначені для організації та проведення дослідницької практики здобувачів вищої освіти на другому рівні вищої освіти освітньо-професійної програми «Агроінженерія» Центральноукраїнського національного технічного університету.Item Програма навчальної, технологічних та переддипломної практик(ЦНТУ, 2023) Мачок, Ю. В.; Лещенко, С. М.; Петренко, Д. І.; Васильковський, О. М.Програма і методичні рекомендації містять усі види виробничих практик, передбачених навчальним планом бакалаврської підготовки. Програма кожного виду практики виділена в самостійний розділ, загальні питання і методичні рекомендації проведення практик виділені в спеціальні розділи.Item САПР машин. Самостійні роботи(ЦНТУ, 2020) Осипов, І. М.Останнім часом важко уявити собі сучасне промислове підприємство чи конструкторське бюро без комп'ютерів і спеціальних програм, призначених для розробки конструкторської документації. Застосування обчислювальної техніки в області машинобудування стало безперечним фактом, довело свою високу ефективність. Саме життя змушує керівників підприємств і фахівців займатися питаннями автоматизації роботи конструкторських і технологічних підрозділів . Перехід на машинне проектування дозволяє істотно скоротити терміни розробки конструкторської і технологічної документації і тим самим прискорити початок виробництва нових виробів. Одночасно підвищується якість як самих конструкторських розробок, так і документації, що випускається. Креслення самої конкурентоздатної продукції, виконані вручну на кульмані, сьогодні роблять негативне враження на партнерів, ставлячи під питання укладання вигідних контрактів. Та ж ситуація складається і в області освіти. Сьогодні вищі і середні спеціальні навчальні заклади приділяють велику увагу застосуванню комп'ютерної техніки при навчанні студентів. Вже в рамках вузу студенти освоюють самі перспективні технології проектування, здобувають навички роботи з комп'ютером і системами машинної графіки. Падіння цін на обчислювальну техніку зробило сучасний комп'ютер доступним для домашнього використання. Це дозволяє студентам працювати із системами автоматизованого проектування не тільки в рамках аудиторних годин, але і на персональних комп'ютерах. У цьому випадку можна говорити не про поверхневе знайомство з предметом, а про його реальне освоєння. Лабораторні роботи виконуються в системі КОМПАС-3D в спеціалізованій лабораторії на сучасних комп’ютерах під управлінням операційної системи Windows. Система КОМПАС-ГРАФИК-3D - це потужна інженерна система автоматизації проектування найрізноманітніших об'єктів: від найпростіших деталей, вузлів до складних машинобудівних, архітектурних і будівельних об'єктів. Аргументи на користь вибору САПР КОМПАС-ГРАФИК-3D як інструменту вирішення конструкторських та технологічних завдань: 1. Простота освоєння і застосування системи, зручний інтерфейс і доброзичлива система допомоги. 2. Велика кількість навчально-методичних матеріалів. 3. Прийнятні вимоги до конфігурації апаратного забезпечення. 4. Повна відповідність системи вимогам ЄСКД. 5. Відповідність системи принципам CALS-технологій (комп'ютерна підтримка на всіх етапах проектування і виробництва продукції). 6. Широке поширення у всіх галузях промисловості. 7. Програмний комплекс КОМПАС-ГРАФИК-3D - ключовий елемент в побудові інформаційного ланцюжка, що включає розрахункові системи і САПР більш високого рівня.Item САПР процесів, машин та обладнання АПВ. Частина 1. 2D креслення в Компас-График. Лабораторні роботи(ЦНТУ, 2019) Осипов, І. М.; Сисоліна, І. П.Останнім часом важко уявити собі сучасне промислове підприємство чи конструкторське бюро без комп'ютерів і спеціальних програм, призначених для розробки конструкторської документації. Застосування обчислювальної техніки в області машинобудування стало безперечним фактом, довело свою високу ефективність. Саме життя змушує керівників підприємств і фахівців займатися питаннями автоматизації роботи конструкторських і технологічних підрозділів . Перехід на машинне проектування дозволяє істотно скоротити терміни розробки конструкторської і технологічної документації і тим самим прискорити початок виробництва нових виробів. Одночасно підвищується якість як самих конструкторських розробок, так і документації, що випускається. Креслення самої конкурентноздатної продукції, виконані вручну на кульмані, сьогодні роблять негативне враження на партнерів, ставлячи під питання укладання вигідних контрактів. Система КОМПАС-ГРАФИК-3D - це потужна інженерна система автоматизації проектування найрізноманітніших об'єктів: від найпростіших деталей, вузлів до складних машинобудівних, архітектурних і будівельних об'єктів.Item Сільськогосподарські машини(КНТУ, 2015) Сало, В. М.; Лузан, П. Г.; Лещенко, С. М.; Мачок, Ю. В.; Лузан, О. Р.Головними задачами, на вирішення яких спрямований матеріал даних методичних вказівок, є - надання студентам в розрізі описового курсу навичок в користуванні найбільш поширеними в світовій практиці за конструктивними рішеннями сільськогосподарськими машинами на прикладі окремих промислових зразків вітчизняного виробництва; вивчення умов функціонування сільськогосподарської техніки; засвоєння особливостей роботи окремих вузлів, які за конструктивним рішенням мають значне поширення в світовій практиці.Item Теорія коливальних процесів. Практичні роботи(ЦНТУ, 2019) Осипов, І. М.Теорія коливальних процесів – дисципліна самостійного вибору ВНЗ, що вивчає одне з найбільш поширених явищ у природі, фізиці, механіці - коливання елементів конструкцій, які часто являються причиною багатьох аварій. Тому при проектуванні механічних систем інженеру необхідно знати основні властивості та закони коливань. Механічні коливання можуть бути як корисними, так і некорисними для людини. Тому існують дві задачі теорії коливань: збудити малою силою корисні коливання та послабити шкідливі. До числа корисних можна віднести коливання, які використовуються при вібротранспортуванні, забиванні свай, обробці та укладанні ґрунтів та ін. Шкідливими являються: коливання неврівноважних обертальних частин машин, коливання різця при обробці металу, коливання станків та т.п. Мета дисципліни - ознайомлення з сучасним станом теорії коливних процесів, розгляд основних підходів та методів розв’язування задач, які виникають у різних галузях людської діяльності. а також придбання практичних умінь та навичок дослідження і розрахунку окремих елементів машин.