Навчально-методичні матеріали кафедри СГМ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри СГМ by Title
Now showing 1 - 20 of 71
Results Per Page
Sort Options
Item Агрометеорологія(Мачулін, 2018) Топольний, Ф. П.; Лузан, П. Г.У навчальному посібнику коротко викладено повний зміст дисципліни «Агрометеорологія» у відповідності з програмою курсу, який читається студентам із спеціальності «Агрономія» та «Агроінженерія». У посібнику наведено особливості кліматів різних природних зон України і Кропивниччини, переваги і недоліки цих особливостей для господарської, і особливо землеробської діяльності та здоров’я людини. Навчальний посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агрономія» та «Агроінженерія», при вивченні дисциплін «Агрометеорологія» та «Технологія виробництва сільськогосподарської продукції», виконанні курсових проектів, магістерських робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр» та «магістр». Навчальний посібник призначений для студентів агротехнічних спеціальностей, а також може бути корисним для наукових співробітників, аспірантів, магістрантів, та фахівців сільського господарства.Item Агроінженерія. До виконання дипломної роботи. Магістри(ЦНТУ, 2024) Васильковський, О. М.; Петренко, Д. І.; Лещенко, С. М.; Мороз, С. М.; Нестеренко, О. В.Дипломна робота є кінцевою складовою частиною навчального процесу, активною формою самостійної дослідницької чи науково-дослідницької роботи. За характером дипломна робота є дослідно-інноваційною з відповідними вимогами до оформлення та забезпечення академічної доброчесності. Методичні рекомендації висвітлюють мету і задачі дипломної роботи, тематику, рекомендації по підбору, систематизації і вивченню спеціальної літератури, нормативно-технологічної документації по проблемах наукових досліджень, збору, аналізу і оформленню матеріалів, та містять загальні вимоги до змісту, об’єму і оформлення випускних робіт. Виконання дипломної роботи спрямовано, в першу чергу, на формування у здобувачів інтегральної компетентності «Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі агропромислового виробництва, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог». Зміст дипломної роботи формує компетентності, визначені освітньо-професійною програмою «Агроінженерія» спеціальності 208 «Агроінженерія» підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти у Центральноураїнському національному технічному університеті. Тема дипломної роботи має бути актуальною в галузі агроінженерії, бажано пов’язана з вирішенням проблем і нагальних задач агропідприємств Кіровоградського регіону (у тому числі дрібних фермерських і особистих господарств).Item Аналіз технологічних систем. Практичні роботи(ЦНТУ, 2020) Богатирьов, Д. В.; Скриннік, І. О.; Юрченко, О. В.; Мажара, В. А.Ринок сьогодні ставить високі вимоги щодо рівня професійної підготовки кадрів. Сучасний спеціаліст у галузі АПК – це не тільки носій новітніх знань, які людство накопичило за свою багатовікову історію, він повинен уміти активно, самостійно і творчо діяти в різних виробничих ситуаціях. Вміння вирішувати відповідні питання з допустимим ступенем ризику визначається рівнем його кваліфікації. Наведені рекомендації для практичної роботи, роботи для засвоєння матеріалу дисципліни АТС для подальшого використання здобувачами освіти у своїй професійній діяльності.Item Аналіз технологічних систем. Самостійні роботи(ЦНТУ, 2020) Богатирьов, Д. В.; Скриннік, І. О.; Юрченко, О. В.; Мажара, В. А.Перехід на економічні методи управління виробництвом, загострення протиріч інтенсифікації сільського господарства вимагає зміну у характері інженерної діяльності, засвоєння спеціалістами інженерної служби сучасних методів аналізу виробничих систем і ситуацій, обґрунтування рішень і стратегій. Наведені рекомендації для практичних робіт для засвоєння матеріалу дисципліни АТС для подальшого використання здобувачами освіти у своїй професійній діяльності.Item Геоінформаційні системи в екології. Практичні і самостійні заняття(ЦНТУ, 2019) Артеменко, Д. Ю.; Петренко, Д. І.; Нестеренко, О. В.; Кісільов, Р. В.На сьогодні географічні інформаційні системи (ГІС) є найбільш ефективним інструментом пізнання і опису географічного середовища, що постійно змінюється. Ці системи використовуються для рішення багатьох практичних завдань, пов’язаних, так чи інакше, з просторово-розподільними даними, які використовуються для забезпечення екологічної безпеки і стійкого розвитку регіонів. Географічні інформаційні системи можуть використовуватися в таких областях, як: аналіз даних екологічного моніторингу; створення цифрових карт, що демонструють стан навколишнього середовища; аналіз змін, що відбулися в досліджуваному регіоні; прогнозування наслідків прийняття тих або інших господарських рішень.Item Законодавство, охорона праці в галузі та інженерна екологія. Практичні роботи(2024-07-19) Лузан, П. Г.; Амосов, В. В.; Лузан, О. Р.Методичні рекомендації до виконання практичних робіт для здобувачів другого (магістерського) ступеня вищої освіти спеціальності 208 "Агроінженерія" освітньо-професійна програма "Агроінженерія. Метою вивчення навчальної дисципліни «Законодавство, охорона праці в галузі та інженерна екологія» є формування знань та вмінь щодо практики використання законодавчих вимог у сфері аграрного виробництва, у сфері стану i проблем охорони праці в галузі згідно з законодавчими нормативно-правовими актами України, формування навичок з нормалізації стану навколишнього середовища в зоні впливу агропідприємств для забезпечення збалансованого природокористування, екологічно орієнтованої діяльності, ефективного впровадження природоохоронних і ресурсозберігаючих заходів.Item Конструкція, робочі процеси і розрахунок сільськогосподарських машин. Курсовий проект(ЦНТУ, 2019) Васильковський, О. М.; Лещенко, С. М.; Васильковська, К. В.; Мороз, С. М.; Петренко, Д. І.Курсовий проект є одним із поточних етапів процесу тому, що при його виконанні студент практично закріплює пройдений матеріал з спеціальних, загально-технічних та загальноосвітніх дисциплін, при цьому він набуває навичок самостійної творчої роботи, чим розвиває свої здібності до творчості у вирішенні інженерних задачItem Математичне моделювання процесів і машин(Лисенко В.Ф., 2022) Амосов, В. В.; Сало, В. М.; Свірень, М. О.У навчальному посібнику викладено основні поняття та положення математичного моделювання процесів і машин. Для отримання практичних навичок при моделюванні машин, процесів і технічних систем до складу посібника входять матеріали для виконання практичних робіт. Посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» при вивченні курсів: «Математичне моделювання сільськогосподарських машин», «Математичне моделювання процесів і систем», «Моделювання технічних систем» та ін., виконанні курсових проектів і робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». Для студентів, аспірантів і викладачів вищих закладів освіти та інженерно-технічних працівників.Item Математичне моделювання процесів і систем(ЦНТУ, 2021) Амосов, В. В.; Осипов, І. М.Методичні рекомендації сприятимуть підвищенню рівня математичної підготовки здобувачів освіти. Розглянуто побудову аналітичної ММ руху точки, чисельний розв’язок диференціального рівняння, розв'язок задачі лінійного програмування графічно та у системі Mathcad, постановка та розв'язок задач оптимізації аналітичним методом та з використанням системи Mathcad, статистична обробка результатів експериментальних досліджень.Item Математичне моделювання процесів і систем. Частина 2. Практичні роботи(ЦНТУ, 2021) Амосов, В. В.; Артеменко, Д. Ю.; Мороз, С. М.Методичні рекомендації сприятимуть підвищенню рівня математичної підготовки здобувачів освіти. Розглянуто побудову та використання ММ обробки та графічного відображення результатів експерименту, ММ системи роздачі кормів, ймовірнісну ММ сівби.Item Математичне моделювання робочих процесів машин. Практичні роботи(ЦНТУ, 2020) Амосов, В. В.; Сало, В. М.Методичні рекомендації сприятимуть підвищенню рівня підготовки здобувачів освіти, кваліфікованій постановці завдань досліджень, грамотному вибору математичного апарата для моделювання, використанню сучасних програмних засобів та наочному представленню результатів досліджень.Item Математичне моделювання сільськогосподарських машин. Практичні роботи(ЦНТУ, 2020) Амосов, В. В.; Артеменко, Д. Ю.; Мороз, С. М.Методичні рекомендації сприятимуть підвищенню рівня математичної підготовки здобувачів освіти. Розглянуто використання готових ММ СГМ, ММ руху часток, задачу лінійного програмування, ММ системи роздачі кормів, ймовірнісну ММ сівби насіння та графічне відображення результатів експерименту.Item Машини для обробітку ґрунту та внесення добрив(Мачулін, 2016) Сало, В. М.; Лещенко, С. М.; Лузан, П. Г.; Мачок, Ю. В.; Богатирьов, Д. В.У навчальному посібнику наведена інформація про технічне забезпечення сучасних технологічних процесів обробітку ґрунту та внесення добрив. Розглянуті особливості конструкції та основні регулювання сільськогосподарських машин закордонного, вітчизняного виробництва та розроблених і впроваджених у виробництво авторами посібника. Для отримання практичних навичок при використанні сільськогосподарських машин до складу посібника входять матеріали для виконання практичних робіт та тестові завдання самоконтролю знань. Посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агрономія», «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» при вивченні дисциплін «Механізація, електрифікація та автоматизація сільськогосподарського виробництва», «Сільськогосподарські машини» та ін., виконанні курсових, дипломних проектів і робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр». Для студентів, аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів, агрономічних та інженерно-технічних працівників сільського господарства.Item Машини для обробітку ґрунту та внесення добрив. Практичні роботи(ЦНТУ, 2023) Сало, В. М.; Лещенко, С. М.; Лузан, П. Г.; Мачок, Ю. В.; Лузан, О. Р.; Нестеренко, О. В.Головними задачами, на вирішення яких спрямований матеріал даних методичних вказівок, є: - надання студентам в розрізі описового курсу навичок в користуванні найбільш поширеними в світовій практиці за конструктивними рішеннями сільськогосподарськими машинами на прикладі окремих промислових зразків вітчизняного виробництва; - вивчення умов функціонування сільськогосподарської техніки; - засвоєння особливостей роботи окремих вузлів, які за конструктивним рішенням мають значне поширення в світовій практиці.Item Машини для сівби, садіння та догляду за посівами(Лисенко В.Ф., 2022-12) Сало, В.М.; Лещенко, С.М.; Лузан, П.Г.; Сало, Л.В.У навчальному посібнику наведена інформація про технічне забезпечення сучасних технологічних процесів сівби, садіння сільськогосподарських культур та догляду за посівами. Розглянуті особливості конструкції та основні регулювання сільськогосподарських машин вітчизняного та закордонного виробництва. Для отримання практичних навичок при використанні сільськогосподарських машин до складу посібника входять матеріали для виконання практичних робіт та тестові завдання для самоконтролю знань. Посібник орієнтовано для використання при підготовці фахівців зі спеціальностей: «Агрономія», «Агроінженерія», «Галузеве машинобудування» при вивченні дисциплін «Механізація, електрифікація та автоматизація сільськогосподарського виробництва», «Сільськогосподарські машини» та ін., виконанні курсових, випускних кваліфікаційних робіт на здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «магістр». Для студентів, аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів, агрономічних та інженерно-технічних працівників сільського господарства.Item Машини для сівби, садіння, догляду за посівами та збирання врожаю. Практичні роботи(ЦНТУ, 2023) Сало, В. М.; Лещенко, С. М.; Мачок, Ю. В.; Богатирьов, Д. В.Методичні рекомендації до виконання практичних робіт мають на меті вивчення будови та основних регулювань зернотукової сівалки, сівалок точного висіву, культиваторів для міжрядного обробітку ґрунту, малооб’ємного штангового обприскувача, косарок, зернозбирального комбайна, бурякозбирального агрегату.Item Машини для тваринництва. Лабораторні роботи(КДТУ, 2003) Матвєєв, К. Д.; Осипов, І. М.; Лузан, П. Г.В методичних вказівках розглядаються наступні питання: 1. Водопостачання тваринницьких ферм, будова та принцип роботи автонапувалок; 2. Подрібнювач каменевідокремлювач– мийка коренеплодів ИКМ-5. Загальна будова, принцип роботи та регулювання з експериментально-теоретичним дослідженням; 3. Експериментально-теоретичне дослідження подрібнювача кормів барабанного типу; 4. Призначення, загальна будова, принцип дії і підготовка до роботи змішувача кормів СКО-Ф-6; 5. Оцінка якості подрібнення зернових кормів молотковою дробаркою; 6. Мобільні кормороздавачі. Загальна будова, технологічний процес та підготовка до роботи; 7. Вивчення і аналіз роботи тритактного доїльного апарата “Волга”; 8. Доїльна установка АДМ-8. Призначення. загальна будова і принцип роботи; 9. Загальна будова, технологічний процес, регулювання і підготовка молочних сепараторів до експлуатації; 10. Скребкові транспортери ТСН-3,0Б і ТСН-160 для видалення гною.Item Машиновикористання в рослинництві. Практичні роботи(ЦНТУ, 2021) Лузан, П. Г.; Осипов, І. М.; Лузан, О. Р.Після вивчення навчальної дисципліни студенти отримують знання основних принципів механізації технологічних процесів, раціонального комплектування, розрахунку продуктивності та експлуатаційних витрат при роботі агрегатів, форм та методів технічного сервісу в умовах ринкових відносин і вміння правильно використовувати машинно-тракторний парк, комплектувати широкозахватні і енергозберігаючі агрегати, вибирати ефективні способи руху агрегатів, аналізувати продуктивність і експлуатаційні витрати різноманітних агрегатів, розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі виробництва сільськогосподарської продукції, збирати, аналізувати, використовувати, упорядковувати, забезпечувати співвідношення та інтерпретувати інформацію стосовно розроблення та реалізації стратегії розвитку нових технологій вирощування сільськогосподарських культур, розраховувати, проектувати, досліджувати технології виробництва сільськогосподарської продукції, кваліфіковано і обґрунтовано використовувати фахові знання для розв’язування галузевих задач, застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у галузі виробництва сільськогосподарської продукції.Item Машиновикористання у рослинництві. Курсова робота(КНТУ, 2004) Лузан, П. Г.; Осипов, І. М.; Мороз, С. М.; Мартиненко, С. В.; Глобенко, Г. О.Курсова робота обов’язкова складова частина курсу “Машиновикористання у рослинництві” для студентів агрономів. Мета курсової роботи – поглиблення і закріплення теоретичних і практичних знань, отриманих студентами при вивченні курсу та за період проходження виробничої практики, систематизація і закріплення знань студентів з загальнотехнічних і спеціальних дисциплін, вдосконалення навиків самостійної роботи з літературою, застосовування отриманих теоретичних знань при розробці організаційних питань щодо впровадження в сільськогосподарське виробництво нових прогресивних технологій та ефективного використання техніки.Item Меліоративні машини. Лабораторні роботи(ЦНТУ, 2020) Мороз, С. М.; Богатирьов, Д. В.; Васильковський, О. М.; Анісімов, О. В.; Нестеренко, О. В.Без проведення меліоративних робіт, тобто без значного поліпшення основного засобу виробництва — ґрунту, вкладені в сільськогосподарське виробництво капітальні витрати не можуть дати бажаного результату, тому меліорація земель є важливою складовою комплексу заходів щодо інтенсифікації сільського господарства. Залежно від умов і поставлених завдань виконують гідротехнічні, культуртехнічні та агрохімічні меліорації.