Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1365
Browse
Item Використання можливостей ігрових видів спорту в процесі формування здорового способу життя студентів(ЦНТУ, 2025) Андрощук, I. O.; Липчанська. Л. М.; Мотузенко, Т. Є.Навчальний посібник «Використання можливостей ігрових видів спорту в процесі формування здорового способу життя студентів», який містить інформацію про ігрові види спорту, їх роль в навчанні і подальшій професійній діяльності студентів, розкриває зміст ігрових видів спорту, інформацію і довідковий матеріал та спортивний словник термінів українською та англійською мовами, якими викладачі та студенти оперують в процесі навчання та тренування. Навчальний посібник адресований студентам і викладачам вищих навчальних закладів, які спілкуються українською і англійською мовами і займаються фізичною культурою і спортомItem Наукові шляхи формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя(ЦНТУ, 2024) Ковальов, В. О.; Липчанська. Л. М.; Махно, В. В.Методичні рекомендації “Наукові шляхи формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя”, які містять інформацію про здоровий спосіб життя, його роль в навчанні і подальшій професійній діяльності здобувачів вищої освіти, розкривають зміст, інформацію і довідковий матеріал, якими викладачі та студенти оперують в процесі навчання та тренування. Методичні рекомендації адресовані здобувачам вищої освіти і викладачам вищих навчальних закладів, які займаються фізичною культурою і спортом. Визначено сутнісні характеристики феномену «здорового способу життя» як педагогічної проблеми. Формування здорового способу життя є предметом наукового інтересу широкого кола сучасних вітчизняних і зарубіжних учених, вимагаючи конкретизації в межах нашої наукової розвідки. Важливість здійсненого дослідження закріплена численними державними документами, законами, постановами й указами, що визначають формування навичок і здібностей здобувачів вищої освіти до формування, збереження і зміцнення здоров’я одним із пріоритетних завдань сучасної вітчизняної системи освіти.Item Особливості, механізми, методики формування у здобувачів вищої освіти адаптації до фізичних навантажень в умовах системної тренувальної діяльності(ЦНТУ, 2025) Савченко, В. В.; Липчанська. Л. М.; Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розглядаються особливості, механізми і методики формування у здобувачів вищої освіти адаптації до фізичних навантажень в умовах системної тренувальної діяльності. Фізичні навантаження, як невід'ємний елемент здорового способу життя, відіграють вирішальну роль у зміцненні загального фізичного стану та підвищенні рівня навчальної діяльності студентів. Дослідження, проведені у даній галузі, свідчать про складність та багатогранність адаптаційних механізмів, що залучають різні системи організму, включаючи кардіо-респіраторну, нервову та м'язову системи. В процесі дослідження були розроблені та впроваджені модельні характеристики, які дозволяють ефективно оцінювати стан довгострокової адаптації організму до фізичних навантажень. Ми дійшли висновку ,що застосування цих моделей у практиці допомагає виявити оптимальні методики тренувань, що сприяють гармонійному розвитку фізичних та психофізіологічних якостей студента. Це, в свою чергу, сприяє підвищенню рівня їхньої витривалості, працездатності та загального благополуччя. Результати дослідження підтверджують важливість системного підходу до фізичної активності студентів, підкреслюючи значущість регулярних тренувань у формуванні стійких адаптаційних змін. В рекомендаціях підкреслюється необхідність індивідуалізації тренувальних програм, з урахуванням індивідуальних особливостей кожного студента, що дозволяє досягти найвищих результатів у процесі адаптації.