Наукові публікації кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1364
Browse
3 results
Search Results
Item Українська мова професійного спрямування в технічному університеті(Zdar nad Sazavou, 2022) Бабич, Т. В.; Бабич, К. Ю.У цій науковій роботі проаналізовано сучасні принципи викладання української мови професійного спрямування у технічний вищих навчальних закладах. Це сприятиме покращенню формування мовно-професійної компетентності фахівців технічних спеціальностей рівня освіти «бакалавр» при їх підготовці у вищих навчальних закладах та допоможе здобувачам вищої освіти заповнити прогалини у знаннях з української мови, сформувати культуру фахової мови, а також ґрунтовно оволодіти та усвідомити майстерність усного та писемного фахового мовлення. Така необхідність зумовлена значно підвищеними вимогами до якісної підготовки спеціалістів технічних спеціальностей та сформувати фахівців нової генерації. Сьогодні вони повинні мати належний інтелектуальний потенціал, бути конкурентноздатними, з глибокими знаннями сучасної української мови, яка задовольнила б їхні професійні потреби, а також забезпечила майбутніх фахівців технічної сфери належним рівнем культури усного та писемного професійного мовлення, у тому числі, належне володіння професійною термінологією.Item Роль суб`єктивного чинника у зміні семантики слів у сучасній українській пісні(ІТТА, 2021) Бабич, Т. В.Традиційно мовознавці виокремлюють дві основних групи таких чинників: 1) внутрішні (власне мовні) та зовнішні (позамовні). У цій публікації розглянемо суб’єктивний аспект, який сформований із цілої низки найрізноманітніших явищ із культурного, соціального, політичного, та економічного відповідної епохи. Іх вплив на семантику слів в цілому і в художньому тексті зокрема величезний. Крім того, при аналізі поетичного тексту, винятково важливого значення набуває необхідність розкриття закономірностей розумових процесів пізнавальної діяльності автора, виявлення різних комбінацій елементів його естетичного пошуку. Наслідок такої діяльності яскраво виявляється в поетичних творах і впливає, крім іншого, на особливості значень використовуваних слів. Враховуючи твердження про слово як мовну одиницю, що розкриває саме те значення, яке витворюється у процесі реалізації гносеологічної функції мови, однак у художньому творі найтонші смислові відтінки його значень визначається особливостями індивідуальної когнітивної діяльності людини. Як і будь-яка пізнавальна або мовна діяльність не може повністю абстрагуватися від власного ставлення до висловлюваного й так або так дає йому свою оцінку. стає виявом відтворення суб’єктом об’єктивних явищ. Особистісне “я” людини, його внутрішній світ передбачають творче декодування дійсності та накладають певний відбиток на ті образи, що формуються у свідомості під упливом явищ та предметів навколишнього світу.Item Інтерактивні методи на початковому етапі навчання української мови як іноземної(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2022) Ліпатова, М. В.; Бабич, Т. В.; Щербина, С. В.В умовах інтеграції вищої освіти України до системи європейської освіти великого значення набуває підвищення ефективності та якості навчання іноземних студентів, для яких володіння мовою навчання є гарантією якісної професійної підготовки. Це зумовлює необхідність модернізації процесу мовної підготовки інокомунікантів, вдосконалення методів та підходів до навчання української мови як іноземної як засобу отримання професійних знань з обраної спеціальності, так і можливості задовольнити комунікативні потреби у ситуаціях щоденного спілкування, адаптуватися в новому соціально-культурному середовищі. Тому ключовим питанням викладання української мови як іноземної є пошук ефективних методик навчання. Мовознавцями визнано, що отримання знань, формування вмінь і навичок, розвиток особистісних якостей учня є найефективнішими, якщо в освітньому процесі використовують інтерактивні форми і методи.