Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 22
  • Item
    Роль еквідистантності спряжень деталей машин в їх припрацюванні
    (НУБіП, 2022) Аулін, В. В.; Чернай, А. Є.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Chernai, A.; Hrynkiv, A.
  • Item
    Інноваційна технологія припрацювання спряжень деталей транспортних машин та мобільної сільськогосподарської техніки
    (НУБіП, 2021) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Чернай, А. Є.; Слонь, В. В.; Лукашук, А. П.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Chernai, A.; Slon, V.; Lukashuk, A.
  • Item
    Забезпечення належного рівня довговічності зубчастих передач електрохімічним їх припрацюванням
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Чернай, А. Є.; Данілов, О. О.; Галінський, Є. С.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Chernai, A.; Danilov, O.; Halinskyi, E.
    Розглядається підвищення довговічності зубчастих коліс шляхом їх електрохімічної обкатки. З теоретичної точки зору показано визначення раціональної тривалості обкатки з урахуванням ймовірності безвідмовної роботи та розподілу температурного поля. Були використані різні матеріали та варіанти технологій обкатки, і було знайдено варіант, який враховує контекстну міцність та сприйнятливу кінетичну в’язкість мастильного середовища. The increase of durability of gears by their electrochemical running-in is considered. From a theoretical point of view, it is shown to determine the rational duration of running-in, taking into account the probability of failure-free operation and temperature field distribution. Different materials and variants of running-in technologies were used and a variant was found that takes into account the contextual strength and receptive kinetic viscosity of the lubricating medium.
  • Item
    Підвищення стійкості та керованості транспортного засобу шляхом удосконалення конструктивних параметрів підвіски
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Чернай, А. Є.; Уманенко, О. О.; Монолій, А. О.; Притула, С. І.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Chernai, A.; Umanenko, O.; Monolii, A.; Prytula, S.
    Проаналізовано технічні несправності передньої підвіски, рульового управління та гальмівної системи автобусів, а також таких експлуатаційних властивостей, як стійкість та керованість та вплив на них ряду факторів. Виконано теоретичні дослідження закономірностей формування зазорів у передній підвісці та рульовому керуванні. Запропоновано модернізовану підвіску для автобуса БАЗ 08110. Побудовано та проаналізовано кінематичні схеми рульового приводу автобуса з нероздільними та розрізними поздовжніми тягами. Кінематика передньої підвіски та управління рульовим управлінням шасі автобуса, а також стабілізація динамічної нейтралі підвіски автобуса за рахунок вдосконалення його конструкції. The technical malfunctions of the front suspension, steering and braking system of buses are analyzed, as well as such operational properties as stability and controllability and the influence of a number of factors on them. Theoretical researches of regularities of formation of backlashes in a forward suspension bracket and a steering are executed. The modernized suspension for the bus BAZ 08110 is offered. The kinematic schemes of a steering drive of the bus with inseparable and split longitudinal drafts are constructed and analyzed. The kinematics of the front suspension and steering control of the bus chassis, as well as the stabilization of the dynamic neutral of the bus suspension by improving its design.
  • Item
    Creation of theoretical bases of tribotechnologies of running-in and restoration as means of effective increase of operational wear resistance of motor transport and mobile agricultural machinery
    (ХНУ, 2021) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Slon, V.; Chernai, A.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Слонь, В. В.; Чернай, А. Є.
    The bases for creation of theoretical bases of tribotechnologies of running-in and restoration of conjugations of details of systems and units of motor transport and mobile agricultural machinery are defined. The specifics of selective transfer on the surface of contacting parts of machines and creation of servito films, formation of coatings during running-in and restoration from antifriction materials, which are a part of additives in motor and transmission oil, are considered. A number of tribophysicochemical processes that occur in the conjugations of parts materials and how they affect the creation of tribotechnologies of running-in and restoration are clarified. The creation of tribotechnologies using geomodifiers is considered. It is proposed to build a single theory of tribotechnologies of running-in and recovery on the basis of the mechanism of triboplasm formation in the conjugations of parts of systems and units of machines. It is also proposed to add to this the thermofluctuation theory of S.M. Zhurkova taking into account the change of dilaton and compression bonds of atoms of materials of tribocouples of details with creation of local areas of deformations of compression and tension and zones of thermoplastic deformation. Визначено підстави для створення теоретичних основ триботехнологій припрацювання і відновлення спряжень деталей систем і агрегатів автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки. Розглянуто специфіку вибіркового переносу на поверхні контактуючих деталей машин та створення сервовитних плівок, формування покриттів при припрацюванні і відновленні з антифрикційних матеріалів, що входять до складу присадок в моторну та трансмісійну оливу. З'ясовано ряд трибофізикохімічних процесів, які відбуваються в спряженнях матеріалів деталей, та як вони впливають на створення триботехнологій припрацювання та відновлення. Розглянуто створення триботехнологій при використанні геомодифікаторів. Запропоновано єдину теорію триботехнологій припрацювання і відновлення будувати на основі механізму утворення трибоплазми в спряженнях деталей систем і агрегатів машин. Також запропоновано до цього додати термофлуктуаційну теорію С.М. Журкова з урахуванням зміни дилатонних і компресонних зв'язків атомів матеріалів трибоспряжень деталей з створенням локальних областей деформацій стиску і розтягу та зон термопластичної деформації.
  • Item
    New approach to elucidating the physical nature of the processes that occur in the friction zone of mates of machine parts
    (ХНУ, 2020) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrinkiv, A.; Chernai, A.; Zhylova, I.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Чернай, А. Є.; Жилова, І. В.
    Dislocations in the crystal structures of materials with the implementation of the proton cycle and the conversion of hydrogen into helium. It has been shown that this makes it possible to change the idea of the mechanocaloric effect, the process of friction and wear, and to substantiate a number of effects and processes from the physical positions of nanotribology. This will allow the creation of competitive tribotechnologies in various industries. З'ясовано, що при фрикційному контакті в окремих локальних ділянках тонкого поверхневого шару деталей при значних напруженнях і деформаціях та високих контактних температур матеріал зони трибоконтакту деталей переходить в особливий активізуючий нестійкий стан магми-плазми або трибоплазми. Загальні питання, в яких з'ясовується природа процесів тертя та зношування спряжень деталей, розглянуто на більш високому фундаментальному рівні із залученням нанотрибології. Проаналізовано ряд процесів, якими супроводжуються взаємодії трибоспряжень деталей.: механоемісійні, механохімічні, газорозрядні та ін., трибохімічні реакції, потоки частинок з великою енергією: збуджених молекул, атомів, іонів, швидких електронів, фононів (звукових квантів та квантів електромагнітного випромінювання). Виявлено закономірності адитивності пружної та магнітної післядій в об'ємних частинах і поверхневих шарах деталей трибоспряжень з феромагнітних матеріалів і сплавів. Також встановлена закономірність адитивності дифузійної післядії в їх поверхневих шарах. Побудовано трибофізичну модель самоорганізації на основі вуглецево-азотного циклу реалізацій трибохімічних реакцій, які мають зміст термоядерних реакцій синтезу і які можливо розглядати на нанорівні. В цих реакціях атом вуглецю відіграє роль каталізатора процесу злиття протонів з подальшим перетворенням в радіоактивний ізотоп, який розпадається на звичайний вуглець і гелій. З'ясовано, що механізм реакцій ядерного синтезу в поверхневих шарах деталей трибоспряжень, обумовлений спрямованим переміщенням дислокацій в кристалічних структурах матеріалів з реалізацією протонного циклу та перетворенням водню в гелій. Показано, що зазначене дає можливість змінити уявлення про механокалоричний ефект, процес тертя і зношування та обґрунтувати ряд ефектів і процесів з фізичних позицій нанотрибології. Це дасть можливість створити конкурентоспроможні триботехнології в різних галузях.
  • Item
    Оптимальне керування режимами функціонування трибоспряженнями деталей систем і агрегатів транспортних машин
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, C. В.; Гриньків, А. В.; Чернай, А. Є.; Лукашук, А. П.; Аулин, В. В.; Лысенко, С. В.; Гринькив, А. В.; Чернай, А. Е.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Chernai, A.; Lukashuk, A.
  • Item
    Спосіб діагностування трансмісій автомобілів
    (2019-11-25) Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Гриньків, А. В.; Караічев, О. О.; Панков, А. О.; Лисенко, С. В.; Великодний, Д. О.; Чернай, А. Є.; Aulin, V.; Zamota, T.; Hrynkiv, A.; Karaichev, O.; Pankov, A.; Lysenko, S.; Velykodnyi, D.; Chernai, A.
    Спосіб діагностування трансмісій автомобіля полягає в безперервному визначенні сумарного кутового зазору під час експлуатації. На вихідних елементах рухомих ланок механічної трансмісії автомобіля послідовно наносять магнітні мітки в контрольних точках, а саме на вихідному валу коробки перемикання передач, ведучому валу головної передачі, півосі, над якими нерухомо кріпляться датчики Холла, за допомогою аналізу сигналу з яких визначається зазор зчленованих ланок трансмісії автомобіля підчас експлуатації.
  • Item
    Роль та властивості граничного змащувального шару у підвищені довговічності спряжень деталей мобільної сільськогосподарської техніки
    (ХНТУСГ, 2019-04) Чернай, А. Є.; Лукашук, А. П.; Chernai, A.; Lukashuk, A.
    Граничні оливні плівки будь-якого походження та структури мають здатність до самогенерації, якщо зберігаються умови і компоненти для їх відновлення. Зокрема, якщо в процесі використання оливних середовищ відбувається спрацювання легуючих елементів, то в результаті старіння олив при експлуатації вузлів і агрегатів машин створюються умови для утворення в них сполук, що є матеріалом для побудови граничних шарів. Boundary oil films of any origin and structure have the ability to self-generate, provided the conditions and components are maintained to restore them. In particular, if alloying elements are triggered during the use of olive media, then as a result of the aging of the oils during operation of the units and machine components, conditions are created for the formation of compounds in them, which is the material for the construction of boundary layers.
  • Item
    Features of electrochemical-mechanical running-in of chrome-plated piston rings to the cast-iron surface of the cylinder liner under different friction modes
    (ХНУ, 2019) Aulin, V.; Zamota, T.; Hrynkiv, A.; Lysenko, S.; Chernovol, M.; Chernai, A.; Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Гриньків, А. В.; Лисенко, С. В.; Черновол, М. І.; Чернай, А. Є.
    In this paper, the laws of the electrochemical - mechanical running-in (ECMR) are considered. For elimination of inaccuracies of form of details and errors of assembling mechanism expose to running-in which running- in of the surfaces take place. The most effective factor of acceleration of running-in is to use the combined processes at running- in surfaces. One of them is ECMR. The results of experimental studies have shown that the the processes of ECMR pass in the environment of electrolyte, which influences efficiency of process, mode of friction at running-in pair and speed of electrochemical reactions. The essence of ECMR consists of the following: working motion for details of mechanism is given, between details an electrolyte is pumping and cutoff alternating current. Due to joint electrochemical-mechanical influence there is a rapid adaptation of one surface to other. The most effective factor of ECMR is electrochemical, at which it is easy to electrochemical stripping of material from the run-in surface due to anodal dissolution at the hydrodynamic lubrication rate. У цій роботі розглядаються закони електрохіміко-механічного припрацювання (ЕХМП). Для усунення неточностей форми деталей та помилок збирального механізму виконують обкату, в якій відбувається припрацювання поверхонь. Найефективнішим фактором прискорення обкатки в роботі є використання комбінованих процесів на поверхнях тертя. Один з них - ЕХМП. Результати експериментальних досліджень показали, що процеси ЕХМП проходять у середовищі електроліту, що впливає на ефективність процесу, режим тертя при запуску пари та швидкість електрохімічних реакцій. Суть ЕХМП полягає в наступному: задається робочий рух для деталей механізму, між деталями пропускають електроліт і підключення змінного струму. Завдяки спільному електрохіміко-механічному впливу відбувається швидке припрацювання однієї поверхні до іншої. Найбільш ефективним факторомЕХМП є електрохімічний, при якому легко проводити електрохімічне знімання матеріалу з поверхні, завдяки анодному розчиненню зі швидкістю гідродинамічного мащення.