Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665
Browse
5 results
Search Results
Item Дослідження шляхів оцінки технічного стану підшипників механічної трансмісії транспортних засобів методами віброакустичного діагностування у ДП «Кіровоградський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» філія «Кіровоградська ДЕД» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Тимошенко, Андрій Сергійович; Tymoshenko, AndriiВ роботі наведений аналіз виробничої діяльності підприємства, розглянута структура підприємства та його характеристика рухомого складу автотракторного парку. Виконано аналіз стану питання за тематикою роботи. Проведений аналіз основних несправностей агрегатів трансмісії автомобілів, частота виникнення несправностей. Встановлено діагностичні ознаки несправностей агрегатів трансмісії. Проаналізовано дефекти підшипників агрегатів трансмісії та причини їх виникнення. Розглянуто відомі методи діагностування граничного стану підшипників кочення. Запропоновано в якості методу визначення технічного стану підшипників агрегатів трансмісії мето віброакустичного діагностування. Виконано експериментальні дослідження віброакустичних характеристик механічних трансмісій. The paper presents an analysis of the production activities of the enterprise, considers the structure of the enterprise and its characteristics of the rolling stock of the auto-tractor fleet. An analysis of the state of the issue on the topic of the work has been carried out. An analysis of the main malfunctions of automobile transmission units, the frequency of malfunctions has been carried out. Diagnostic signs of transmission unit malfunctions have been established. Defects of transmission unit bearings and the causes of their occurrence have been analyzed. Known methods for diagnosing the limit state of rolling bearings have been considered. The method of vibroacoustic diagnostics has been proposed as a method for determining the technical condition of transmission unit bearings. Experimental studies of vibroacoustic characteristics of mechanical transmissions have been carried out.Item Удосконалення методу експрес-діагностування технічного стану дизелів с.-г. машин у СФГ «ЛИЧУК» с. Нова Павлівка, Кропивницький район, Кіровоградська область(ЦНТУ, 2024-12-30) Ігнатов, Ігор Юрійович; Ihnatov, IhorМетою представленої роботи є забезпечення необхідного рівня надійності дизелів сільськогосподарських машин у процесі їх експлуатації застосуванням методів експрес-діагностування. Об'єкт дослідження – діагностування вмісту палива в моторному мастилі. Предметом дослідження є методи експрес-діагностування вмісту палива в моторному мастилі. Визначена роль і місце сучасного діагностування сільськогосподарських машин у підвищенні врожайності сільськогосподарських культур. Встановлено, що в сучасних умовах експлуатації застарілого машино-тракторного парку особливу увагу мають заходів щодо запобігання підвищеного зношування машин, контролю їх за показниками, в тому числі за параметрами моторних мастил з використанням експрес-методів. Аналіз існуючих методів експрес-діагностування моторного мастила в процесі експлуатації автотракторних двигунів показав, що вони здебільшого спрямовані на визначення технічного стану мастила, на зміну її фізико-хімічних властивостей, вміст продуктів спрацьовування деталей двигуна і продуктів старіння самої мастила. Розгляд існуючих конструкцій засобів для контролю властивостей мастил засвідчив, що на сьогодні існує достатньо широкий вибір приладів та уст устаткувань для проведення експрес-діагностування моторних мастил сільськогосподарських машин. Удосконалено метод оцінки працездатності моторного мастила, який базується на визначенні температури спалаху в закритому тиглі. Для контролю наявності та кількості палива в моторному мастилі за температурою спалаху необхідні: закритий електротигель малого розміру, мірна ложка і діагностична крива залежності кількості палива в мастилі від температури спалаху. Проведенні дослідження засвідчили, використання методів експрес-діагностування сільськогосподарських машин дає змогу за мінімальних трудових і матеріальних витрат забезпечити однозначне розпізнавання стану мастил і агрегатів машин та підвищити експлуатаційними методами надійність і екологічність машин. The purpose of the presented work is to ensure the required level of reliability of diesel engines of agricultural machines during their operation by using express diagnostic methods. The object of the study is the diagnosis of the fuel content in motor oil. The subject of the study is the methods of express diagnostic of the fuel content in motor oil. The role and place of modern diagnostics of agricultural machines in increasing the yield of agricultural crops is determined. It has been established that in modern conditions of operation of an outdated machine and tractor fleet, special attention is paid to measures to prevent increased wear of machines, to monitor them by indicators, including parameters of motor oils using express methods. An analysis of existing methods of express diagnostic of motor oil during the operation of auto-tractor engines showed that they are mainly aimed at determining the technical condition of the oil, at changing its physicochemical properties, the content of products of engine parts breakdown and aging products of the oil itself. The consideration of existing designs of means for controlling the properties of lubricants has shown that today there is a fairly wide selection of devices and equipment for express diagnostics of motor oils of agricultural machines. The method of assessing the performance of motor oil has been improved, which is based on determining the flash point in a closed crucible. To control the presence and amount of fuel in motor oil by flash point, the following are required: a closed electric crucible of small size, a measuring spoon and a diagnostic curve of the dependence of the amount of fuel in the oil on the flash point. The research has shown that the use of express diagnostics methods of agricultural machines allows, with minimal labor and material costs, to provide unambiguous recognition of the condition of lubricants and machine units and to increase the reliability and environmental friendliness of machines by operational methods.Item Вплив конструктивних особливостей та технічного стану гальмівних систем легкових автомобілів на показники ефективності їх гальмування в контексті проведення експертного аналізу дорожньо-транспортної пригоди на базі кафедри «Експлуатація та ремонт машин» Центральноукраїнського національного технічного університету(ЦНТУ, 2022-12-23) Димура, Олександр Миколайович; Dymura, OleksandrПроведено оцінку стану безпеки дорожнього руху в Україні та визначений його вплив на формування задач автотехнічної експертизи ДТП; обґрунтовано актуальність обраного напрямку наукових досліджень; встановлено причинно-наслідковий механізм виникнення ДТП; визначені: мета, об'єкт, предмет досліджень та поставлені основні завдання, які потребують вирішення в роботі. Так об’єктом дослідження обрано процес гальмування транспортних засобів. Предметом дослідження була оцінка ефективності гальмування транспортних засобів при дослідженні ДТП. В кваліфікаційній роботі вирішені наступні завдання: підвищено точність методу оцінки ефективності гальмування ТЗ на основі підвищення точності визначення коефіцієнту ефективності гальмування та усталеного сповільнення; розроблено та вирішена математична модель оцінки ефективності гальмування ТЗ, яка враховує реальний технічний стан елементів основної гальмівної системи; проведено оцінку адекватності запропонованої математичної моделі та методу оцінки ефективності роботи гальмівної системи ТЗ. Проаналізовані методи оцінки гальмівного та зупиночного шляхів ТЗ; сповільнення транспортних засобів під час гальмування. У відповідності до діючих нормативних положень розроблена математична модель визначення коефіцієнту ефективності гальмування ТЗ з урахуванням ступеня ефективності роботи елементів гальмівної системи автомобіля категорії М1. Визначенні вимоги та особливості проведення оцінки технічного стану гальмівної системи автомобіля при забезпеченні безпечних умов праці й зроблені рекомендації щодо застосування результатів наукового дослідження. The state of road traffic safety in Ukraine was assessed and its impact on the formation of the tasks of auto technical examination of road accidents was determined; the relevance of the chosen direction of scientific research is substantiated; the cause-and-effect mechanism of road accidents is established; defined: the goal, the object, the subject of research and the main tasks that need to be solved in the work. Thus, the object of research was the braking process of vehicles. The subject of the study was the evaluation of the braking efficiency of vehicles in the study of road accidents. In the qualification work, the following tasks were solved: the accuracy of the method of evaluating the braking efficiency of motor vehicles was increased on the basis of increasing the accuracy of determining the coefficient of braking efficiency and steady deceleration; a mathematical model for assessing the braking efficiency of vehicles was developed and solved, which takes into account the real technical condition of the elements of the main braking system; an assessment of the adequacy of the proposed mathematical model and method of evaluating the performance of the braking system of the vehicle was carried out. Analyzed methods of evaluation of braking and stopping paths of vehicles; deceleration of vehicles during braking. In accordance with the current regulatory provisions, a mathematical model was developed for determining the coefficient of braking efficiency of vehicles, taking into account the degree of efficiency of the elements of the braking system of a category M1 car. The requirements and features of the assessment of the technical condition of the braking system of the car while ensuring safe working conditions were determined and recommendations were made regarding the application of the results of scientific research.Item Оптимізація шляхів контролю технічного стану пневматичних приводів гальмівних систем вантажних автомобілів-тягачів на базі ДП «Кіровоградський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» філія «Кіровоградська ДЕД»(ЦНТУ, 2022-12-23) Арутюнян, Ігор Вартанович; Arutiunan, IhorНаведена характеристика підприємства та його діяльності. Проведено аналіз основних несправностей гальмівних систем з пневматичним приводом та їх наслідки на безпеку руху транспортних засобів. Виконано порівняльний аналіз методів діагностування гальмівних систем взагалі, а також розглянуто методи оцінки технічного стану пневматичних приводів гальмівних систем вантажних автомобілів. Запропоновано спосіб підвищення ефективності діагностування гальмівної системи з пневмоприводом та виконано попередню оцінку ефективності застосування даного методу. Досліджено вплив зміни тиску в пневматичному приводі гальм автомобілів автопоїздів на гальмівні якості автомобіля. Розроблені вимоги безпеки під час проведення технічного обслуговування автомобілів та виконання робіт по обслуговуванню та ремонту гальмівних систем. Об'єктом дослідження є методичне забезпечення технології попередження дорожньо-транспортної пригоди автомобіля при гальмуванні по фактору технічного стану пневмоприводів гальмівних механізмів. Предметом дослідження є методика стендового контролю технічного стану пневмоприводів гальмівних механізмів автомобіля. The characteristics of the enterprise and its activities are given. An analysis of the main malfunctions of brake systems with a pneumatic drive and their consequences on the safety of the movement of vehicles was carried out. A comparative analysis of the methods of diagnosing braking systems in general was performed, as well as the methods of assessing the technical condition of pneumatic actuators of brake systems of trucks were considered. A method of increasing the efficiency of diagnosing a brake system with a pneumatic drive is proposed, and a preliminary assessment of the effectiveness of the application of this method is performed. The influence of the change in pressure in the pneumatic drive of the brakes of road trains on the braking qualities of the car was studied. Safety requirements have been developed during the maintenance of cars and the performance of maintenance and repair of brake systems. The object of the study is the methodical provision of the technology of prevention of a traffic accident of a car during braking based on the factor of the technical condition of the pneumatic actuators of the braking mechanisms. The subject of the research is the technique of bench control of the technical condition of the pneumatic actuators of the car's braking mechanisms.Item Дослідження роботи турбокомпресорів ДВЗ сільськогосподарської техніки у ФГ «ГОНЧАРЕНКО» с. Трепівка Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2023-12-23) Хавтулярін, Андрій Олегович; Havtularin, AndrewНезважаючи на стрімкий розвиток систем двигунів внутрішнього згорання (ДВЗ) довговічність деяких систем залишається низькою, до таких систем відноситься наддув в якому використовується нагнітач (турбокомпресор). Вихід з ладу турбокомпресора тягне за собою порушення нормальної роботи ДВЗ і як наслідок, простої техніки на ремонтних базах, а також зниження економічної ефективності його роботи. Існують два типи турбокомпресорів, а саме з механічним та турбінним приводами (якщо брати останній то він використовує енергію відпрацьованих газів, яка перетворюється на крутний момент, що приводить у дію турбокомпресор). Аналізуючи роботу турбокомпресора можна зробити висновок що деякі його деталі під час експлуатації піддаються зносу. Відмови турбокомпресорів відбуваються в результаті зносу поверхонь валу ротора, підшипника, середнього корпусу, диска ущільнення компресора, масловідбивача, кілець ущільнювачів. Через те, що вартість нового турбокомпресора в залежно від моделей і виробника складає від 6,0 тис. грн. до 30,0 тис. грн. На даний момент існують різні методи ремонту. Однак застосування одних передбачає велику трудомісткість за низьких витратах на запасні частини, що не доцільно, застосування інших – низьку трудомісткість ремонту, за високої вартості запасних частин, що становить до 70 % вартості нового турбокомпресора, що, своєю чергою, економічно невигідно. Крім цього застосування одного методу не завжди дозволяє відновлювати 100 % деталей турбокомпресора. Ефективність ремонту обумовлюється в основному наявністю в більшості деталей залишкових ресурсів довговічності закладених ще на етапі їх проектування і виготовлення. Тому для економії матеріальних ресурсів доцільно впроваджувати у виробництво спосіб вторинного використання деталей списаних машин. Despite the rapid development of internal combustion engine (ICE) systems, the durability of some systems remains low, such systems include supercharging in which a supercharger (turbocharger) is used. The failure of the turbocharger entails a violation of the normal operation of the internal combustion engine and, as a result, simple equipment at repair bases, as well as a decrease in the economic efficiency of its operation. There are two types of turbochargers, namely with mechanical and turbine drives (if you take the latter, it uses the energy of the exhaust gases, which is converted into torque, which drives the turbocharger). Analyzing the operation of the turbocharger, we can conclude that some of its parts are subject to wear and tear during operation. Failures of turbocompressors occur as a result of wear of the surfaces of the rotor shaft, bearing, middle housing, compressor sealing disk, oil deflector, and sealing rings. Due to the fact that the cost of a new turbocharger, depending on the model and manufacturer, is from UAH 6,000. up to UAH 30,000 Currently, there are various methods of repair. However, the use of some involves high labor intensity at low costs for spare parts, which is not advisable, the use of others - low labor intensity of repair, at high cost of spare parts, which is up to 70% of the cost of a new turbocharger, which, in turn, is economically unprofitable. In addition, the use of one method does not always allow restoring 100% of turbocharger parts. The effectiveness of the repair is determined mainly by the presence in most parts of residual durability resources laid down at the stage of their design and manufacture. Therefore, in order to save material resources, it is advisable to introduce into production a method of secondary use of scrapped machine parts.