Підвищення довговічності деталей шатунно-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання сучасними методами реновації на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024-01-30

Authors

Парфенюк, Валентин Володимирович
Parfeniuk, Valentyn

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ЦНТУ

Abstract

Метою представленої роботи є підвищення якості відновлення деталей двигунів внутрішнього згорання. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення бронзових втулок двигунів внутрішнього згорання. Предметом дослідження є робоча поверхня бронзової втулки. З’ясовано, що спряження «шатунна втулка – поршневої палець» працює в граничній фазі тертя за високих питомих тисків і навантажень за наявності абразиву. Показано, що для відновлення бронзових втулок з незначними зносами доцільним представляється використання вібраційного розкочування. Для збільшення опорної площі вібророзкатаної поверхні можливе використання деформуючого протягування. Аналіз зносного стану показав, що кількість втулок із зносом до 0,05 мм становить 9,3%. Запропонована комплексна технологія відновлення бронзових втулок з використанням технології вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням дозволяє досягати граничного ступеня зміцнення оброблюваної поверхні. Доведено, що вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням забезпечує підвищення зносостійкості. в умовах граничного і сухого тертя. Розроблений технологічний процес відновлення шатунних втулок з використанням вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням може бути використаний для підвищення довговічності сполучення «втулка - поршневий палець». The purpose of the presented work is to improve the quality of restoration of internal combustion engine parts. The object of research is the technological process of restoration of bronze bushings of internal combustion engines. The subject of the research is the working surface of the bronze sleeve. It was found that the conjugation "connecting rod sleeve - piston pin" works in the limit phase of friction at high specific pressures and loads in the presence of an abrasive. It is shown that it is advisable to use vibration rolling to restore bronze bushings with minor wear. To increase the support area of the vibro-rolled surface, it is possible to use deforming drawing. Analysis of the wear state showed that the number of bushings with wear up to 0.05 mm is 9.3%. The proposed complex technology of restoration of bronze bushings using the technology of vibro-rolling with subsequent deforming drawing allows to achieve the maximum degree of strengthening of the treated surface. It has been proven that vibro-rolling followed by deforming drawing provides increased wear resistance. in conditions of marginal and dry friction. The developed technological process of restoring connecting rod bushings using vibro-rolling with subsequent deforming drawing can be used to increase the durability of the "sleeve - piston pin" connection.

Description

Keywords

довговічність, деталі, шатунно-поршнева группа, сучасні методи реновації, durability, details, connecting rod-piston group, modern methods of renovation

Citation

Парфенюк, В. В. Підвищення довговічності деталей шатунно-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання сучасними методами реновації на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький : кваліфікаційна магістерська робота : спец. 208 «Агроінженерія» / наук. кер. І. В. Шепеленко ; Центральноукраїн. нац. техн. ун-т. - Кропивницький : ЦНТУ, 2023. – 77 с.