Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя by Author "Ковальов, В. О."
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Нетрадиційні системи зміцнення здоров'я і фізичного оздоровлення. Методика побудови самостійних занять фізичними вправами(ЦНТУ, 2018) Ковальов, В. О.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розглядаються різні системи фізичного оздоровлення, зокрема: західні нетрадиційні системи фізичних вправ, східні нетрадиційні системи вправ. До західних традиційних систем вправ відносяться: спортивна та художня гімнастика; акробатика; прикладна, лікувальна та виробнича. Поряд з традиційними видами гімнастики надається короткий опис нетрадиційних видів: атлетичної гімнастики, спортивної аеробіки, гідро аеробіки, стрейтчінг-гімнастики, шейпінгу та ін..Item Оволодіння грою в бадмінтон – шлях до спортивного удосконалення та здорового способу життя(ЦНТУ, 2023) Ковальов, В. О.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.На сучасному етапі розвитку суспільства погіршення здоров’я населення, зокрема студентської молоді, стало загальнодержавною проблемою. Одним із нагальних завдань Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація», схваленої Указом Президента України від 9 лютого 2016 року № 42/2016, є модернізація в навчальних закладах системи фізичного виховання, яка повинна органічно поєднуватися з іншими компонентами здорового способу життя та належного рівня рухової активності. Для вирішення цих завдань потрібно шукати нові, досконалі форми й методи організації навчальних занять, упроваджувати інноваційні моделі спортивно орієнтованого фізичного виховання студентської молоді. Сучасна молодь усе більше тяжіє до «розумних» видів спорту, в яких гармонійно поєднується фізичне та розумове вдосконалення. Одним із таких видів спорту можна вважати бадмінтон. Заняття бадмінтоном вимагають прояву спеціальних фізичних і психологічних якостей: загальної витривалості, спритності та координації, оперативного та аналітичного мислення, креативності, стійкості уваги, швидкості реакції і високого рівня здоров’я. Бадмінтон є своєрідним «університетом» руху людського тіла, засобом навчання різноманітних рухових навичок. Чим вони вищі за своїм рівнем і чим багатший їх запас, тим успішніше людина оволодіває незнайомими для нього руховими завданнями. Динаміка дій у бадмінтоні дозволяє швидко довести потрібні рухи до автоматизма і тим самим звільнити свідомість для вирішення інших завдань. У сучасних умовах усе більшій кількості професій необхідне тонке м’язове чуття кисті руки та 6 пальців, на основі яких удосконалюється якість рухової діяльності. Мабуть, жодний вид спорту не має такої багатої палітри руху кисті, мікрорухів пальців, завдяки чому можна стверджувати, що бадмінтон є моделлю професійно орієнтованого фізичного виховання розвитку бадмінтону, визначається зміст навчання техніки та методики цього виду спорту, розвиток фізичних якостей, необхідних для ефективного оволодіння основами гри у процесі спортивно орієнтованого фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Посібник містить методичні рекомендації, що стосуються початкового навчання грі та спортивного удосконалення, а також рекомендації із загальної та спеціальної фізичної підготовки. Розкриваються основні тенденції розвитку бадмінтону, визначається зміст навчання техніки та методики цього виду спорту, розвиток фізичних якостей, необхідних для ефективного оволодіння основами гри у процесі спортивно орієнтованого фізичного виховання та здорового способу життя. Наведено також стислі правила гри та проведення змагань.Item Оздоровча і прикладна фізична культура. Її значення, завдання і засоби(ЦНТУ, 2017) Ковальов, В. О.; Бойко, Ю. Ж.Соціальні заходи суспільства спрямовані переважно на поліпшення середовища проживання і на предмети споживання, але не на виховання людини. Методичні вказівки вказують про найбільш виправданий шлях збільшення адаптаційних можливостей організму, збереження здоров'я, підготовки особистості до плідної трудової, суспільно важливої діяльності - заняття фізичною культурою і спортом, розкривають засоби професійно-прикладної фізичної підготовки та особливу значимість деяких фізичних вправ і видів спорту.Item Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійський іграх(ЦНТУ, 2022) Ковальов, В. О.; Мотузенко, Т. Є.; Kovalov, V.; Motuzenko, T.В методичних рекомендаціях йдеться про олімпійський рух, як громадський рух, метою якого є сприяння поширенню серед населення здорового способу життя, розвитку фізичної культури та спорту вищих досягнень на засадах і принципах Олімпійської хартії. Олімпійський рух очолює Міжнародний олімпійський комітет, якому підпорядковані 206 національних олімпійських комітетів. Вони утворюють також Асоціацію національних олімпійських комітетів. З нагоди 100-річчя олімпійського руху виникла Всесвітня асоціація олімпійців, що об’єднує учасників літніх і зимових Олімпійських ігор зі всіх країн світу через їхні національні асоціації олімпійців. Національний олімпійський комітет України координує діяльність федерацій олімпійських видів спорту в Україні та Асоціацію олімпійців України. Олімпійський рух регулюється Законом України «Про підтримку олімпійського, паралімпійського руху та спорту вищих досягнень в Україні» (2000).