Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя by Title
Now showing 1 - 20 of 38
Results Per Page
Sort Options
Item Ввідний контроль на заняттях у спеціальній медичній групі(ЦНТУ, 2023) Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розкриваються перевірка та оцінка фізичного стану здобувачів ВО, які за станом здоров'я віднесені до спеціальної медичної групи. Необхідними елементами фізичного виховання студентів, що мають відхилення в стані здоров'я, є ввідний контроль. Який дає комплексну інформацію, що дозволяє оцінювати «здоров'я» здобувачів і визначати їх біологічний вік. Фізичне виховання економічно найдоцільніший та найефективніший спосіб профілактики та лікування захворювань, зміцнення генофонду нації, розв'язання багатьох соціальних проблем. Засоби фізичної культури, що застосовуються в спеціальних медичних групах, відрізняються лише методикою. Поступове підвищення обсягу та інтенсивності фізичного навантаження дає змогу розірвати порочне коло рухової недостатності, змінити ставлення молоді до свого здоров'я, сформувати стійку мотивацію до здорового способу життя.Item Екологічно-чисте виробництво. Практичні роботи(ЦНТУ, 2024) Кропівний, В. М.; Медведєва, О. В.Методичні рекомендації з дисципліни «Екологічно чисте виробництво» призначені для студентів екологічних спеціальностей, зокрема для формування практичних навичок оцінки впливу виробництв на навколишнє середовище та впровадження екологічно чистих технологій. Практичні роботи охоплюють широкий спектр галузей, включаючи енергетику, хімічну, металургійну, машинобудівну та аграрну промисловість. У кожній роботі наводяться методи оцінювання ефективності використання ресурсів, аналізуються екологічно чисті технології та розглядаються заходи щодо мінімізації шкідливих викидів і підвищення енергоефективності. Методичні рекомендації спрямовані на формування комплексного підходу до екологізації виробничих процесів і підвищення стійкості підприємств до сучасних екологічних викликів.Item Екологія рослин і тварин. Практичні заняття(ЦНТУ, 2024) Гулай, В. В.У даних методичних рекомендаціях пропонуються до виконання практичні роботи здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 101 - екологія. Розглядається вплив основних абіотичних факторів на рослин і тварин, також вивчаються середовища існування видів та пристосування до них живих організмів.Item Засоби і системи підвищення опірності організму(ЦНТУ, 2018) Махно, В. В.Методичні рекомендації розкривають сутність системи підвищення опірності організму засобами фізичної культури і спорту та на основі гімнастики Порфирія Іванова.Item Збереження біологічного різноманіття(ЦНТУ, 2024) Гулай, В. В.Біологічне різноманіття є основою для існування людини, невід’ємною складовою довкілля. Конвенції про біологічне різноманіття визначає цей термін, «різноманітність живих організмів з усіх джерел, включаючи, серед іншого, наземні, морські та інші водні екосистеми та екологічні комплекси, частиною яких вони є: це поняття охоплює різноманітність у рамках виду, між видами і різноманітність екосистем». Посібник з дисципліни «Збереження біологічного різноманіття» сприятиме у освоєнні навчального матеріалу, проведенні досліджень та реалізації практичних заходів здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 101 - екологія.Item Збереження біологічного різноманіття. Практичні заняття(ЦНТУ, 2024) Гулай, В. В.Біологічне різноманіття є основою для існування людини, невід’ємною складовою довкілля. Конвенції про біологічне різноманіття визначає цей термін, «різноманітність живих організмів з усіх джерел, включаючи, серед іншого, наземні, морські та інші водні екосистеми та екологічні комплекси, частиною яких вони є: це поняття охоплює різноманітність у рамках виду, між видами і різноманітність екосистем». Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисциплін «Збереження біологічного різноманіття» сприятимуть у освоєнні навчального матеріалу, проведенні досліджень та реалізації практичних заходів здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 101 - екологія.Item Зміст фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи(ЦНТУ, 2019) Захарова, О. В.; Махно, В. В.В методичних рекомендаціях розкриваються фізичне виховання студентів як економічно найдоцільніший та найефективніший спосіб профілактики та лікування захворювань, зміцнення генофонду нації, розв'язання багатьох соціальних проблем. Поступове підвищення обсягу та інтенсивності фізичного навантаження дає змогу розірвати порочне коло рухової недостатності, змінити ставлення молоді до свого здоров'я, сформувати стійку мотивацію до здорового способу життя, озброїти їх системою знань з валеології, розповісти про роль фізичних вправ для здоров'я й самоконтролю.Item Методика навчання бігу на короткі дистанції (100, 200, 400 метрів) здобувачів ВО(ЦНТУ, 2024) Савченко, В. В.; Мотузенко,Т. Є.Навчальний матеріал з легкої атлетики для студентів ЦНТУ фокусується на спринтерський біг (100, 200, 400 м). Рекомендації включають техніку бігу, тренування, стратегії змагань та підготовку організму до фізичного навантаження. Матеріал містить огляд технічних аспектів бігу, практичні поради для підготовки до змагань, психологічну підготовку, відновлення після тренувань, запобігання травмам, раціональне харчування та режим дня. Мета даного посібника – надати систематизовану інформацію та практичні поради з підготовки та вдосконалення техніки бігу на короткі дистанції. Враховуючи високий рівень конкуренції та потребу у збалансованому підході до тренувань, ці рекомендації спрямовані на досягнення оптимальних результатів та підтримку загального фізичного здоров'я. Також забезпечити здобувачів комплексним підходом до підготовки у легкоатлетичних дисциплінах для досягнення високих результатів на спортивних змаганнях.Item Методика проведення занять з футболу зі студентами ЦНТУ в академічних групах та самостійно(ЦНТУ, 2017) Махно, В. В.В методичних вказівка розкривається методика проведення занять з футболу зі студентами ЦНТУ в академічних групах та самостійно. Що є надзвичайно важливо в навчанні техніки рухів в футболі особливо коли час для навчання в академічних заняттях обмежений. Надаються рекомендації щодо самостійних занять та опанування технікою окремих вправ та складових елементів гри у футбол.Item Методика проведення занять зі студентами спеціальної медичної групи(ЦНТУ, 2017) Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розкриваються мета та особливості організації роботи зі студентами спеціальної медичної групи на заняттях з фізичного виховання. Надаються методи побудови занять, приклади формування переліку захворювань та відхилень в стані здоров’я, підходи щодо організації і проведення занять, надається комплекс вправ дихальної гімнастики.Item Методичні вказівки з оздоровчого бігу та ходьби для студентів звільнених за станом здоров’я від занять з фізичного виховання.(ЦНТУ, 2021) Липчанська, Л. М.; Савченко, В. В.В методичних вказівках розкривається значимість оздоровчого бігу і ходьби з оздоровчого бігу та ходьби для зміцнення здоров’я для студентів звільнених за станом здоров’я від занять з фізичного виховання. Наводяться різновиди техніки оздоровчого бігу і ходьби. Даються рекомендації щодо планування тренування та дозування навантажень та ведення щоденника тренувань.Item Методичні рекомендації для проведення практичних занять дисципліни Українська мова (за професійним спрямуванням)(ЦНТУ, 2023) Бабич, Т. В.Закріплення української мови в усіх сферах життєдіяльності людини та впровадження її у професійну діяльність кожного фахівця сформує нову генерацію конкурентноспроможних, грамотних, компетентних, які б досконало володіли українською літературною мовою висококваліфікованих спеціалістів. Курс «Українська мова (за професійним спрямуванням)» переносить традиційні акценти із засвоєння норм української літературної мови на формування навичок професійної комунікації, на розвиток культури мови, мислення та поведінки особистості, студіювання особливостей фахової мови.Item Методичні рекомендації до виконання і захисту кваліфікаційної роботи магістра зі спеціальності 101 - екологія(ЦНТУ, 2023) Медведєва, О. В.; Аулін, В. В.; Коломієць, Л. В.; Лузан, П. Г.; Мірзак, Т. П.; Дубина, А. О.Методичні рекомендації до виконання і захисту кваліфікаційної роботи магістра зі спеціальності 101 – Екологія спрямовані на надання студентам необхідних знань і навичок для успішного підготовки, структурування, оформлення та представлення магістерської роботи. Рекомендації висвітлюють основні етапи проведення наукового дослідження в галузі екології, починаючи від вибору теми й постановки мети до аналізу результатів та формування висновків. Методичні рекомендації призначені для магістрантів спеціальності 101 – Екологія, наукових керівників, а також осіб, які займаються методичним супроводом досліджень у сфері екології.Item Нетрадиційні системи зміцнення здоров'я і фізичного оздоровлення. Методика побудови самостійних занять фізичними вправами(ЦНТУ, 2018) Ковальов, В. О.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розглядаються різні системи фізичного оздоровлення, зокрема: західні нетрадиційні системи фізичних вправ, східні нетрадиційні системи вправ. До західних традиційних систем вправ відносяться: спортивна та художня гімнастика; акробатика; прикладна, лікувальна та виробнича. Поряд з традиційними видами гімнастики надається короткий опис нетрадиційних видів: атлетичної гімнастики, спортивної аеробіки, гідро аеробіки, стрейтчінг-гімнастики, шейпінгу та ін..Item Оволодіння грою в бадмінтон – шлях до спортивного удосконалення та здорового способу життя(ЦНТУ, 2023) Ковальов, В. О.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.На сучасному етапі розвитку суспільства погіршення здоров’я населення, зокрема студентської молоді, стало загальнодержавною проблемою. Одним із нагальних завдань Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація», схваленої Указом Президента України від 9 лютого 2016 року № 42/2016, є модернізація в навчальних закладах системи фізичного виховання, яка повинна органічно поєднуватися з іншими компонентами здорового способу життя та належного рівня рухової активності. Для вирішення цих завдань потрібно шукати нові, досконалі форми й методи організації навчальних занять, упроваджувати інноваційні моделі спортивно орієнтованого фізичного виховання студентської молоді. Сучасна молодь усе більше тяжіє до «розумних» видів спорту, в яких гармонійно поєднується фізичне та розумове вдосконалення. Одним із таких видів спорту можна вважати бадмінтон. Заняття бадмінтоном вимагають прояву спеціальних фізичних і психологічних якостей: загальної витривалості, спритності та координації, оперативного та аналітичного мислення, креативності, стійкості уваги, швидкості реакції і високого рівня здоров’я. Бадмінтон є своєрідним «університетом» руху людського тіла, засобом навчання різноманітних рухових навичок. Чим вони вищі за своїм рівнем і чим багатший їх запас, тим успішніше людина оволодіває незнайомими для нього руховими завданнями. Динаміка дій у бадмінтоні дозволяє швидко довести потрібні рухи до автоматизма і тим самим звільнити свідомість для вирішення інших завдань. У сучасних умовах усе більшій кількості професій необхідне тонке м’язове чуття кисті руки та 6 пальців, на основі яких удосконалюється якість рухової діяльності. Мабуть, жодний вид спорту не має такої багатої палітри руху кисті, мікрорухів пальців, завдяки чому можна стверджувати, що бадмінтон є моделлю професійно орієнтованого фізичного виховання розвитку бадмінтону, визначається зміст навчання техніки та методики цього виду спорту, розвиток фізичних якостей, необхідних для ефективного оволодіння основами гри у процесі спортивно орієнтованого фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Посібник містить методичні рекомендації, що стосуються початкового навчання грі та спортивного удосконалення, а також рекомендації із загальної та спеціальної фізичної підготовки. Розкриваються основні тенденції розвитку бадмінтону, визначається зміст навчання техніки та методики цього виду спорту, розвиток фізичних якостей, необхідних для ефективного оволодіння основами гри у процесі спортивно орієнтованого фізичного виховання та здорового способу життя. Наведено також стислі правила гри та проведення змагань.Item Оздоровча і прикладна фізична культура. Її значення, завдання і засоби(ЦНТУ, 2017) Ковальов, В. О.; Бойко, Ю. Ж.Соціальні заходи суспільства спрямовані переважно на поліпшення середовища проживання і на предмети споживання, але не на виховання людини. Методичні вказівки вказують про найбільш виправданий шлях збільшення адаптаційних можливостей організму, збереження здоров'я, підготовки особистості до плідної трудової, суспільно важливої діяльності - заняття фізичною культурою і спортом, розкривають засоби професійно-прикладної фізичної підготовки та особливу значимість деяких фізичних вправ і видів спорту.Item Оздоровче і прикладне значення занять фізичною культурою і спортом. Методика формування професійно важливих рухових якостей і навичок(ЦНТУ, 2021) Махно, В. В.; Остроухов, О. В.; Савченко, В. В.В методичних вказівках розкривається оздоровче і прикладне значення занять фізичною культурою і спортом. Надаються методики формування професійно важливих рухових якостей і навичок засобами фізичної культури і спорту, які в свою чергу посилюють функції опорно-рухового апарату і активізацію обміну речовин.Item Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійський іграх(ЦНТУ, 2022) Ковальов, В. О.; Мотузенко, Т. Є.; Kovalov, V.; Motuzenko, T.В методичних рекомендаціях йдеться про олімпійський рух, як громадський рух, метою якого є сприяння поширенню серед населення здорового способу життя, розвитку фізичної культури та спорту вищих досягнень на засадах і принципах Олімпійської хартії. Олімпійський рух очолює Міжнародний олімпійський комітет, якому підпорядковані 206 національних олімпійських комітетів. Вони утворюють також Асоціацію національних олімпійських комітетів. З нагоди 100-річчя олімпійського руху виникла Всесвітня асоціація олімпійців, що об’єднує учасників літніх і зимових Олімпійських ігор зі всіх країн світу через їхні національні асоціації олімпійців. Національний олімпійський комітет України координує діяльність федерацій олімпійських видів спорту в Україні та Асоціацію олімпійців України. Олімпійський рух регулюється Законом України «Про підтримку олімпійського, паралімпійського руху та спорту вищих досягнень в Україні» (2000).Item Організація занять з прикладної фізичної підготовки(ЦНТУ, 2020) Ковальв, В. О.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.; Остроухов, О. В.В методичних рекомендаціях розкривається сутність професійно прикладної фізичної підготовки з урахуванням умов праці. Формулюються основні поняття та даються методики розвитку основних фізичних якостей. Наводяться комплекси фізичних вправ щодо зміцнення фізичного стану здоров’я.Item Основи атлетизму. Методика заняття з атлетичної гімнастики(ЦНТУ, 2018) Ковальв, В. О.; Савченко, В. В.В методичних вказівках розкривається вплив атлетичної гімнастики на розвиток м'язової системи, на дихальну, імунну, серцево-судинну та інших життєво важливих систем, збільшення міцності кісток і зв'язок, зниження можливості виникнення різних травм. Інтенсивно працюючі м'язи використовують підшкірний жир, що призводить до зменшення його шару і робить фігуру більш стрункою, підсилюється кровообіг у м'язах і шкірі та покращується живлення цих тканин. Одночасно з розвитком фізичних якостей виховується сила волі, мужність, вміння долати труднощі.