Навчально-методичні матеріали кафедри історії, археології, інформаційної та архівної справи
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри історії, археології, інформаційної та архівної справи by Author "Барабаш, В. А."
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item Документна лінгвістика(ЦНТУ, 2020) Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.Мета вивчення курсу: активізувати, поглибити знання ділової української мови. Формувати систему знань про специфіку структурної та змістової організації текстів службових документів. Виробляти уміння моделювати тексти службових документів різних жанрів відповідно до певної комунікативної ситуації.Item Документознавство(ЦНТУ, 2020) Кулешов, С. Г.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.Для підготовки фахівців зі спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» документознавство є базовою, загальнопрофесійною дисципліною, яка закладає теоретичні основи для всіх спеціальних дисциплін документознавчого циклу. Даний курс тісно повязаний з таким навчальними дисциплінами: «Архівознавство», «Бібліогафознавство», «Книгознавство», «Діловодство», «Аналітико-синтетична переробка інформації», «Музеєзнавство», «Інформатика». Документознавство подається як навчальна дисципліна, що вивчає найбільш стабільні й довготривалі характеристики, загальні властивості, ознаки й функції документа, що має слугувати дослідженню особливостей та закономірностей створення й функціонування систем документації, забезпеченню суспільства якісною документованою інформацією, розв’язанню концептуальних питань із теорії документної інформації в різних сферах практичної роботи.Item Документознавство(ЦНТУ, 2019) Барабаш, В. А.; Лукашевич, О. А.Item Документознавство. Курсова робота(ЦНТУ, 2020) Кулешов, С. Г.; Орлик, С. В.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.Курсова робота – одна з основних і ефективних форм індивідуальної роботи студентів. Вона не тільки підбиває підсумки вивчення теоретичного курсу. Виконання курсової роботи допомагає студентам закріпити знання, виробити навички самостійного виконання науково-практичних досліджень.Item Методика викладання у вищій школі(ЦНТУ, 2023) Барабаш, В. А.; Римар, С. П.Нові суспільні виклики вимагають модернізації освітньої системи з метою забезпечення високого рівня якості вищої освіти на основі збереження її фундаментальності та відповідності перспективним потребам особистості, суспільства, держави. У сучасних умовах реформування системи освіти України набула актуальності проблема профпідготовки фахівців. Її розв’язання полягає у збереженні та примноженні національних освітніх традицій, відкритості зарубіжному досвіду, втіленні перспективних технологій розвитку, навчання, викладання у ЗВО. У цьому процесі особливої актуальності набувають методика, методи, технології та техніки викладання дисциплін у ВШ. New social challenges require the modernization of the educational system in order to ensure a high level of quality of higher education based on preserving its fundamentality and meeting the prospective needs of the individual, society, and the state. In the modern conditions of reforming the education system of Ukraine, the problem of professional training of specialists has gained relevance. Its solution lies in the preservation and multiplication of national educational traditions, openness to foreign experience, and the implementation of promising technologies for development, training, and teaching in higher education institutions. In this process, methods, methods, technologies and techniques of teaching disciplines in higher education institutions become especially relevant.Item Педагогіка вищої школи(ЦНТУ, 2020) Барабаш, В. А.Вивчення педагогіки вищої школи – важлива умова формування загальної та педагогічної культури викладача вищого навчального закладу будь-якого профілю, оскільки вона озброює знаннями про процеси розвитку теорії та практики виховання і навчання студентів, сприяє становленню світогляду, педагогічного професіоналізму. Основні теоретичні положення курсу розглядаються через призму психологічних механізмів, закономірностей природнього розвитку, його пізнавальної діяльності, становлення особистісних рис, що є умовою творчого пошуку викладачем шляхів і методів, впливу на особистість у процесі взаємодії з нею. Особлива увага приділяється формуванню педагогічної техніки викладача вищої школи, специфіці психолого-педагогічної діяльності викладача вищої школи, педагогічному менеджменту. Поряд із цим висвітлюються різноманітні аспекти навчально-виховної роботи зі студентською молоддю. Мета навчальної дисципліни «Педагогіка вищої школи» – підготовка здобувачів вищої освіти за ІІІ науково-освітнім рівнем «доктор філософії» до виконання обов’язків викладача закладу вищої освіти; проведення науково-пошукової роботи та до керівництва дослідницькою роботою студентів; організації навчально-виховного процесу в освітніх закладах.Item Сучасне документознавство за кордоном(ЦНТУ, 2020) Кулешов, С. Г.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.Посібник відповідає чинній навчальній програмі з документознавства для студентів освітньої програми 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Висвітлено актуальні питання розвитку документології за кордоном у XX столітті. Проаналізовано діяльність міжнародної мережі «Академія документів», яка уможливлює вільне обговорення вченими, художниками, практичними працівниками та студентами будь-яких об’єктів як документів і будь-яких процесів як документаційних (документальних). Узагальнено внесок відомих зарубіжних учених з документології. У Додатках представлено тематику та основні смислові аспекти матеріалів «Академії документів», а також хрестоматію наукових праць відомих вітчизняних та зарубіжних учених: Поля Отле, Валентини Бездрабко, Ю. Гарфілда, Ю. Столярова. Для здобувачів вищої освіти та всіх зацікавлених проблемами розвитку документології.Item Українська мова. Науковий стиль мовлення (економічний профіль)(ЦНТУ, 2023) Ліпатова, М. В.; Барабаш, В. А.Посібник відповідає чинній навчальній програмі з української мови для іноземних студентів першого року навчання та актуальний діяльнісним підходом до опанування базовою практичною граматикою і лексичним мінімумом. Дібрані вправи, завдання та текстовий матеріал формують мовленнєву компетентність іноземних студентів у комунікаційних ситуаціях за принципами послідовності й наступності. Подано достатню кількість пояснень, пам’яток, зразків виконання завдань, аби навчальний посібник можна було використовувати не тільки для занять в аудиторії, але й вибірково для самостійної роботи іноземців. Пособие соответствует действующей программе по украинскому языку для иностранных студентов первого года обучения и актуально деятельностным подходом к овладению базовой практической грамматикой и лексическим минимумом. Подобранные упражнения, задания и текстовой материал формируют речевую компетентность иностранных студентов в коммуникативных ситуациях в соответствии с принципами последовательности и преемственности. Предложено достаточное количество объяснений, памяток, образцов выполнения заданий, чтобы учебное пособие можно было использовать не только для занятий в аудитории, но и выборочно для самостоятельной работы иностранцев.Item Філософія культури(ЦНТУ, 2023) Стежко, З. В.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.Навчальний посібник у рамках заявленої дисципліни знайомить з особливостями філософського осмислення духовної культури, її основними характеристиками та проблемами, співвідношенням традиційної та нетрадиційної, елітарної та масової культури, а також з провідними тенденціями сучасного світового та вітчизняного культурного розвитку. Рекомендований для магістрантів та аспірантів гуманітарних спеціальностей. The study guide within the declared discipline introduces the peculiarities of the philosophical understanding of spiritual culture, its main characteristics and problems, the relationship between traditional and non-traditional, elite and mass culture, as well as the leading trends of modern world and domestic cultural development. Recommended for master's and postgraduate students of humanitarian specialties.Item Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. 1 рівень(ЦНТУ, 2020) Кулешов, С. Г.; Орлик, С. В.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.Перший освітній ступінь вищої освіти «Бакалавр» здобувається та присуджується закладом вищої освіти України в результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти освітньо-професійної програми. Підготовка здобувача вищої освіти завершується захистом кваліфікаційної роботи. Метою методичних рекомендацій є розкриття організаційних, теоретичних, методичних засад написання та захисту випускної кваліфікаційної роботи бакалаврського рівня. Рекомендації містять системний виклад основних вимог до підготовки випускної кваліфікаційної роботи (вибір теми; структурування роботи; пошук, відбір та опрацювання джерел і літератури; методи дослідження; оформлення роботи) та процедури її захисту. Методичні рекомендації подають орієнтовну структуру і зміст роботи, формулювання актуальності, мети, завдань, об’єкта та предмета дослідження, загальних висновків.Item Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. 2 рівень(ЦНТУ, 2020) Орлик, В. М.; Кулешов, С. Г.; Орлик, С. В.; Ніколаєв, М. І.; Бондаренко, О. В.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.; Коломієць, О. Б.; Лукашевич, О. А.Слово «магістр» (від лат. magister – начальник, наставник) означало титул посадових осіб у Давньому Римі, високий придворний титул у Візантії, а в середні віки – главу духовно-лицарського ордена або викладача семи вільних мистецтв (гуманітарних наук). В останньому випадку це було дуже почесне учене звання, що прагнули одержати його здобувачі за допомогою підготовки і захисту серйозної наукової праці – магістерської дисертації. У США, Великобританії й інших країнах з англо-американською системою вищої освіти магістр – це академічний ступінь, присуджуваний особам, які закінчили університет або прирівняний до нього вищий навчальний заклад і мають ступінь бакалавра, що пройшли додатковий курс упродовж 1–2 років, що склали спеціальний іспит і захистили дисертацію. В Україні магістр – це не вчене звання і не ступінь, а освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця. Відповідно до Закону про вищу освіту другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідає восьмому рівню Національної рамки кваліфікацій і передбачає здобуття особою поглиблених теоретичних та/або практичних знань, умінь, навичок за обраною спеціальністю (чи спеціалізацією), загальних засад методології наукової та/або професійної діяльності, інших компетентностей, достатніх для ефективного виконання завдань інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності.