Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/8404

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 29
  • Item
    Аналіз сукупності показників стійкого розвитку інтелектуальних транспортних систем та методів їх реалізації на практиці
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Головатий, А. О.; Рябцев, Н. О.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Holovatyi, A.; Riabtsev, N.
    На основі інтелектуальної транспортної системи було визначено шість груп показників, що має значний вплив на стійкий розвиток системи. З'ясовано основні методи та заходи реалізації для кожної з обраних груп. On the basis of the intelligent transport system, six groups of indicators have been identified, which has a significant impact on the sustainable development of the system. The main methods and measures of implementation for each of the selected groups are clarified.
  • Item
    Забезпечення належного рівня довговічності зубчастих передач електрохімічним їх припрацюванням
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Чернай, А. Є.; Данілов, О. О.; Галінський, Є. С.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Chernai, A.; Danilov, O.; Halinskyi, E.
    Розглядається підвищення довговічності зубчастих коліс шляхом їх електрохімічної обкатки. З теоретичної точки зору показано визначення раціональної тривалості обкатки з урахуванням ймовірності безвідмовної роботи та розподілу температурного поля. Були використані різні матеріали та варіанти технологій обкатки, і було знайдено варіант, який враховує контекстну міцність та сприйнятливу кінетичну в’язкість мастильного середовища. The increase of durability of gears by their electrochemical running-in is considered. From a theoretical point of view, it is shown to determine the rational duration of running-in, taking into account the probability of failure-free operation and temperature field distribution. Different materials and variants of running-in technologies were used and a variant was found that takes into account the contextual strength and receptive kinetic viscosity of the lubricating medium.
  • Item
    Роль інтелектуальних інформаційних систем у транспортних і виробничих підприємствах та їх класифікація
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Головатий, А. О.; Лисенко, С. В.; Лівіцький, О. М.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Holovatyi, A.; Lysenko, S.; Livitskyi, O.
    Розглянуто принципи, на яких базуються інтелектуальні інформаційні системи на транспортних та промислових підприємствах. Класифікація інформаційних систем проводилась із використанням методу штучного інтелекту. З'ясовано роль системи самонавчання в інтелектуальних інформаційних системах, заснованих на методах автоматичної класифікації ситуацій із реальної практики. Звертається увага на індуктивні та адаптивні інформаційні системи на транспортних та промислових підприємствах у напрямку штучного інтелекту. The principles on which intelligent information systems at the transport and industrial enterprises are based are considered. Classification of information systems was performed using the method of artificial intelligence. The role of self-learning system in intelligent information systems based on methods of automatic classification of situations from real practice is clarified. Attention is paid to inductive and adaptive information systems in transport and industrial enterprises in the direction of artificial intelligence.
  • Item
    Інтелектуальні елементи експертних систем в галузі транспорту і виробництва
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Лівіцький, О. М.; Кернус, Р. О.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Livitskyi, O.; Kernus, R.
    Розглянуто розробку експертних систем з використанням елементів технологій створення штучного інтелекту. Порівняльний аналіз виявив відмінності між системами штучного інтелекту та звичайними програмними системами. Наведено класифікацію експертних систем за різними ознаками. Виділено етапи їх існування та масштаби, що характеризують складність завдань. Виділено інструменти розробки інтелектуальних експертних систем. Вказано структуру процесу прийняття рішень в експертних системах, виділено ряд аспектів реалізації технології створення інтелектуальних експертних систем. Подано три основні принципи проектування інтелектуальних експертних систем та сформульовано основні вимоги. Development of expert systems with use of elements of technologies of creation of artificial intelligence is considered. Comparative analysis revealed differences between artificial intelligence systems and conventional software systems. The classification of expert systems on various grounds is given. The stages of their existence and the scales that characterize the complexity of the tasks are highlighted. The tools of development of intelligent expert systems are allocated. The structure of the process of decision making in expert systems is indicated, a number of aspects of realization of technology of creation of intelligent expert systems are allocated. Three main principles of designing intelligent expert systems are given and the main requirements are formulated.
  • Item
    Метод управління технічним станом рухомого складу при оперативному (поточному) та довгостроковому плануванні технічного обслуговування
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Чуж, Д. О.; Тирса, Я. В.; Сидоренко, І. В.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Chuzh, D.; Tyrsa, Ya.; Sydorenko, I.
    Розглянуто стратегії та тактики обслуговування та ремонту рухомого складу автотранспортного підприємства, а також низку проблем, що виникають одночасно. Обґрунтовано можливі шляхи вирішення цих проблем. Визначено обов’язкові профілактичні, контрольно-діагностичні роботи та прогнозування терміну служби та усунення несправностей. Запропоновано неоднорідні марковські моделі функціональної надійності автомобілів з урахуванням аварійного ремонту та профілактичного обслуговування. Побудовано інформаційний графік виготовлення деталі або складання вузла, системи забезпечення експлуатаційної надійності автомобілів. Strategies and tactics of maintenance and repair of rolling stock of the motor transport enterprise and also a number of problems which arise at the same time are considered. Possible ways to solve these problems are substantiated. Mandatory preventive, control and diagnostic works and forecasting of service life and troubleshooting are defined. Inhomogeneous Markov models of functional reliability of cars taking into account emergency repair and preventive maintenance are offered. The information graph of manufacturing of a detail or assembly of knot, system of maintenance of operational reliability of cars is constructed.
  • Item
    Підвищення стійкості та керованості транспортного засобу шляхом удосконалення конструктивних параметрів підвіски
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Чернай, А. Є.; Уманенко, О. О.; Монолій, А. О.; Притула, С. І.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Chernai, A.; Umanenko, O.; Monolii, A.; Prytula, S.
    Проаналізовано технічні несправності передньої підвіски, рульового управління та гальмівної системи автобусів, а також таких експлуатаційних властивостей, як стійкість та керованість та вплив на них ряду факторів. Виконано теоретичні дослідження закономірностей формування зазорів у передній підвісці та рульовому керуванні. Запропоновано модернізовану підвіску для автобуса БАЗ 08110. Побудовано та проаналізовано кінематичні схеми рульового приводу автобуса з нероздільними та розрізними поздовжніми тягами. Кінематика передньої підвіски та управління рульовим управлінням шасі автобуса, а також стабілізація динамічної нейтралі підвіски автобуса за рахунок вдосконалення його конструкції. The technical malfunctions of the front suspension, steering and braking system of buses are analyzed, as well as such operational properties as stability and controllability and the influence of a number of factors on them. Theoretical researches of regularities of formation of backlashes in a forward suspension bracket and a steering are executed. The modernized suspension for the bus BAZ 08110 is offered. The kinematic schemes of a steering drive of the bus with inseparable and split longitudinal drafts are constructed and analyzed. The kinematics of the front suspension and steering control of the bus chassis, as well as the stabilization of the dynamic neutral of the bus suspension by improving its design.
  • Item
    Термонапружений стан зносостійкого шару деталі транспортного засобу при електроконтактній наплавці
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Жилова, І. В.; Вербицький, О. В.; Постовалов, С. І.; Півняк, Є. А.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Zhylova, I.; Verbytskyi, О.; Postovalov, S.; Pivniak, E.
    Проведено математичне моделювання локальних та інтегральних показників термонапруженого раціонального стану зносостійкого шару при електроконтактному наплавленні. Запропоновано розрахункові схеми перегородки по довжині та для ділянки на вході в область та в термодинамічному джерелі. Отримано розподіл температури нагрівання дроту та подвоєного коефіцієнта деформаційного опору по довжині джерела термодеформації та нормальних контактних напружень по довжині та ширині термодинамічного джерела в напрямку електроконтакту. Запропоновано схеми відновлення зношених шийок валів. Mathematical modeling of local and integral indicators of the thermostressed rational state of the wear-resistant layer during electrocontact surfacing is carried out. The calculated schemes of partition along the length and for the section at the entrance in the region and in the thermodynamic source are offered. The distribution of wire heating temperature and double the coefficient of deformation resistance along the length of the thermodeformation source and normal contact stresses along the length and width of the thermodynamic source at the electrocontact direction is obtained. Schemes of restoration of worn necks of shafts are offered.
  • Item
    Обґрунтування методів зовнішнього рихтування кузовів автомобілів за допомогою магнітно-імпульсної обробки
    (ЦНТУ, 2020) Граковскі, О.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Пяткевич, Я. Б.; Бобков, В. Д.; Резніченко, В. Ю.; Hrakovski, O.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Piatkevych, Ya.; Bobkov, V.
    З теоретичної точки зору представлено фізичне обґрунтування сутності магнітно-імпульсної обробки. Визначено залежність електродинамічних сил, що збуджуються в металевій пластині, від фази діючого магнітного поля в центрі котушки. Запропоновано схему розрахункової моделі інструменту із внутрішнім отвором конічного профілю. Розглянуто радіальний розподіл магнітного поля на поверхні металу. Проведено експериментальну апробацію запропонованого способу випрямлення кузовів автомобілів. From the theoretical point of view the physical substantiation of essence of magnetic-pulse processing is presented. The dependence of the electrodynamic forces excited in the plate metal on the phase of the acting magnetic field at the center of the coil is determined. The scheme of the calculation model of the tool with an internal aperture of a conic profile is offered. The radial distribution of the magnetic field on the metal surface is considered. An experimental approbation of the proposed method of straightening car bodies was carried out.
  • Item
    Моделювання теплового стану деталей поршневого компресора транспортних машин та механізмів
    (ЦНТУ, 2020) Кабашкін, І.; Аулін, В. В.; Кузик, О. В.; Коваленко, В. О.; Петровський, М. Ю.; Лукашук, І. П.; Kabashkin, I.; Aulin, V.; Kuzyk, O.; Kovalenko, V.; Petrovskyi, M.; Lukashuk, I.
    Побудовано теплофізичну модель санкцій поршневого компресора. Вибираються контрольні точки, в яких вивчаються поточні температури, щільність газу, його швидкість і коефіцієнти теплопередачі. Дано аналіз отриманих результатів, і найбільш значущі контрольні точки поверхні теплообміну з'єднані в зворотному порядку санкцій компресора. A thermal physical model of reciprocating compressor sanctions is constructed. Control points are selected, in which the current temperatures, gas density, its speed and heat transfer coefficients are studied. The analysis of the obtained results is given and the most significant control points of the heat exchange surface are connected by the reverse order of the compressor sanctions.
  • Item
    Вдосконалення ефективності обслуговування паливної апаратури дизеля автомобіля під час експлуатації
    (ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Гороховський, С. Р.; Бобков, В. Д.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Horokhovskyi, S.; Bobkov, V.
    Розроблена схема механізму формування витрати палива автомобілів з різним навантаженням залежно від типу та стану дорожнього покриття. Визначаються інтервали якості стану дорожнього покриття і ступінь навантаження машини. Наведено оцінку показників адаптації автомобіля до зміни факторів умов експлуатації, а також параметрів чутливості. Запропоновано двофакторну математичну модель витрати пального в автомобілі від швидкості збільшення коефіцієнта опору коченню та коефіцієнта використання вантажопідйомності. The scheme of the mechanism of formation of fuel consumption of cars with different loading depending on type and a condition of a road surface is developed. The intervals of quality of a condition of a road surface and degree of loading of the car are defined. The estimation of indicators of adaptation of the car to change of factors of operating conditions, and also parameters of sensitivity is given. A two-factor mathematical model of car fuel consumption from the rate of increase of the rolling resistance coefficient and the load capacity utilization factor is proposed.