Економічний факультет

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 30
  • Item
    Теорія масової комунікації та інформації
    (ЦНТУ, 2024) Орлик, С. В.; Верховцева, І. Г.
    Методична розробка містить плани семінарських занять, тести для самоконтролю, літературу та методичні вказівки щодо самостійної роботи студентів з вибіркової дисципліни «Теорія масової комунікації та інформації» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
  • Item
    Інформація в архівній справі
    (ЦНТУ, 2023) Левченко, А. А.; Levchenko, A.
    Архівна справа є важливою складовою інформаційної інфраструктури суспільства, оскільки забезпечує зберігання, обробку, індексацію і доступ до цінної історичної, культурної та адміністративної інформації. Інформація в архівній справі відіграє ключову роль у забезпеченні доступу до минулого, збереженні спадкового дороговказу та підтримці прозорості управління. Archives are an important component of society's information infrastructure, as they provide storage, processing, indexing, and access to valuable historical, cultural, and administrative information. Information in the archive plays a key role in providing access to the past, preservation of the hereditary roadmap and support of management transparency.
  • Item
    Інформаційний менеджмент. Практичні завдання
    (ЦНТУ, 2022) Вишневська, В. А.; Vyshnevska, V.
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Інформаційний менеджмент» містять тематичний план та програму навчальної дисципліни, плани та завдання до практичних занять, політику організації виконання самостійної роботи. Представлена система поточного та підсумкового контролю знань, список рекомендованої літератури. Призначено для здобувачів вищої освіти освітнього рівня «Магістр», галузь знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальність 075 «Маркетинг». Methodological recommendations for practical classes in the discipline "Information Management" contain the thematic plan and program of the educational discipline, plans and tasks for practical classes, the policy of organizing independent work. The system of current and final control of knowledge, a list of recommended literature is presented. Intended for students of higher education at the Master's level, field of knowledge 07 "Management and administration", specialty 075 "Marketing".
  • Item
    Місце та роль бізнес-аналізу в системі управління підприємством
    (НАУ, 2023) Лисенко, А. М.; Акімов, С. С.; Lysenko, A.; Akimov, S.
    В роботі досліджено сутнісні особливості бізнес-аналізу, визначено його місце в системі управління підприємством у контексті взаємодії між керуючою та керованою системами, конкретизована роль бізнес-аналізу у забезпеченні адаптації підприємства до змін середовища.
  • Item
    Оптимізація методики викладання здобувачам вищої освіти
    (SWorld&ProConference, 2022) Сисоліна, Н. П.; Кононенко, Л. В.; Сисоліна, І. П.; Кононенко, С. О.; Чумаченко, О. С.; Sysolina, N.; Kononenko, L.; Sysolina, I.; Kononenko, S.; Chumachenko, O.
    У праці розглянуто трансформування освітнього середовища з метою втілення концепції сталого розвитку. Наведено переваги та недоліки дистанційної форми навчання. Зазначено, що викладач надає здобувачу вищої освіти «інформацію», яка є основою формування знань. Наголошено про важливість, для розвитку творчих здібностей, застосування акмеологічного підходу. In the work the transformation of the educational environment with the purpose of realization of the concept of sustainable development is considered. Advantages and disadvantages of distance form of study are given. It is noted that the teacher gives the student of higher education "information", which is the basis of formation of knowledge. The importance for the development of creative abilities and the application of the akmeological approach is emphasized.
  • Item
    Підходи до оптимізації методики викладання здобувачам вищої освіти за другим (магістерським) рівнем в сучасних умовах
    (Наукові перспективи, 2022) Сисоліна, Н. П.; Кононенко, Л. В.; Сисоліна, І. П.; Кононенко, С. О.; Чумаченко, О. С.; Sysolina, N.; Kononenko, L.; Sysolina, I.; Kononenko, S.; Chumachenko, O.
    Сьогодні постає проблема оптимізації форм навчання у вищій школі. Одним з кардинальних завдань сьогодення є формування такого комплексу знань, який стане підґрунтям розвитку особистості як суб'єкта прогресивних перетворень. Для досягнення цієї мети є необхідним постійна оптимізація методики викладання. Особливо це стосується підготовки фахівців за другим (магістерським) рівнем. Останнім часом набуває все більшого розповсюдження така форма донесення лекційного як дистанційне навчання. При дистанційній формі навчання є можливим застосування сучасних інформаційних технологій, що значно оптимізують подання лекційного матеріалу. Дистанційна форма навчання поряд із суттєвими перевагами невільна від недоліків. Включення цифрових технологій у навчальний процес дає можливість значно його оптимізувати. Використання сучасних програмних продуктів відіграє важливу роль у фундаментальному переході від традиційної аудиторії до віртуального класу та системи дистанційного навчання. Переваги технології дистанційного навчання у тому, що вона дає можливість враховувати індивідуальні здібності, потреби, темперамент і зайнятість людини, що навчається, яка може проходити учбові курси в будь-якій послідовності, швидше або повільніше. Проте, дистанційні лекції виключають живе спілкування з викладачем. У статті розглянуті позитивні і негативні сторони дистанційного навчання, проведення бінарних лекцій, умови і можливості їх застосування в практиці учбового процесу. Розглянуто можливість застосування таких форм навчання як тьюторство і менторство. Приведено математичну модель чинників впливу на розвиток потенціалу особистості здобувача вищої освіти. Визначено, що для покращення якості майбутніх фахівців необхідно, крім комплексного, застосовувати й індивідуальний підхід. Today there is a problem of optimization of forms of education in higher school. One of the cardinal tasks of the present is formation of such a complex of knowledge which will become the basis of development of personality as a subject of progressive transformations. To achieve this goal, constant optimization of teaching methods is necessary. This is especially true for the training of specialists at the second (magister) level. Recently, such a form of presentation of the lecture as distance learning has become more and more widespread. At the distance form of training it is possible to use modern information technologies, which considerably optimize the presentation of lecture material. The distance form of training along with the essential advantages is not free from shortcomings. The inclusion of digital technologies in the educational process makes it possible to significantly optimize it. The use of modern software products plays an important role in the fundamental transition from a traditional audience to a virtual class and distance learning system.The advantages of distance learning technology are that it allows to take into account individual abilities, needs, temperament and employment of a person who studies, which can pass training courses in any sequence, faster or slower. However, remote lectures exclude live communication with the teacher. Positive and negative aspects of distance learning, conducting of binary lectures, conditions and possibilities of their application in practice of educational process are considered in the article. The possibility of applying such forms of study as tutoring and mentmaking is considered. The mathematical model of factors influencing the development of the potential of the individual candidate of higher education is given. It is determined that in order to improve the quality of future specialists it is necessary, besides complex, to apply individual approach.
  • Item
    Innovative information management technologies at small business enterprises
    (Sergeieva&Co, 2022) Smirnova, N.; Smirnova, I.; Смірнова, Н. В.; Смірнова, І. В.
    The current state of application of innovative information technologies in small businesses is considered in the article. The development of the interpretation of the term "innovation" has been studied. Factors influencing the development of information systems and technologies were grouped. Types of information systems and technologies have been studied. The problems facing domestic small businesses in the introduction of innovative information technologies have been identified. The analysis of software for management of small business was carried out. Software selection criteria were defined. За умов світових глобалізаційних процесів підвищення конкурентоздатності вітчизняних підприємств малого бізнесу пов’язане з необхідністю розширення інноваційної діяльності як фактору стабільного розвитку. Відповідно дослідження необхідності та ефективності впровадження інноваційних інформаційних технологій в умовах господарювання підприємств малого бізнесу набувають сьогодні особливої актуальності. У статті дослліджено розвиток трактування терміну «інновації». Згруповані фактори, що впливають на розвиток інформаційних систем та технологій, а також види інформаційних систем і технологій. Визначено проблеми, які постають перед вітчизняним підприємствами малого бізнесу при запровадженні інноваційних інформаційних технолдогій. Проведено аналіз програмного забезпечення для управління малого бізнесу українського виробництва та визначено критерії його вибору. Виокремлено характеристики інформаційної ситеми, які необхідно враховувати на підприємствах малого бізнесу. З’ясовано тенденції розвитку ринку інформаційного забезпечення в сфері малого бізнесу. Доведено, що специфіка інноваційної діяльності різних суб’єктів господарювання обумовлена їх організаційними особливостями та цільовим спрямуванням діяльності. Для кожного підприємства під час вибору програмного забезпечення необхідно враховувати специфіку його діяльності та визначити конкретні цілі та завдання, вирішення яких необхідно здійснювати за допомогою комп’ютерних інформаційних технологій. Лише тоді можливе раціональне планування ефективного використання інформаційних технологій у малому бізнесі.
  • Item
    Фінансова звітність підприємства як об’єкт судово-економічної експертизи
    (Центрально-Українське видавництво, 2021) Кононенко, Л. В.; Булат, Л.; Лісечко, О.
    На сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин основним джерелом отримання фінансово-економічної інформації є фінансова звітність. Саме якість і достовірність інформації, що наведена у фінансовій звітності забезпечує правильність і своєчасність прийняття управлінських рішень. Фінансова звітність, як основне джерело інформації про господарюючий суб'єкт, на сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин, достатньо часто не відображає його реальний фінансово-господарський стан, що обумовлює значущість судово-економічної експертизи фінансової звітності. At the present stage of development of socio-economic relations, the main source of financial and economic information is financial reporting. It is the quality and reliability of the information provided in the financial statements ensures the correctness and timeliness of management decisions. Financial statements, as the main source of information about the business entity, at the present stage of development of socio-economic relations, often do not reflect its real financial and economic condition, which determines the importance of forensic economic examination of financial statements.
  • Item
    Підходи до управління соціальними витратами підприємств аграрного сектору економіки
    (2020) Юрченко, О. В.; Туболець, І. І.; Yurchenko, O.; Tubolets, I.
    Формування конкурентоспроможного аграрного виробництва, яке сьогодні постає домінантним сектором національної економіки та інструментом нарощування потужного експортного потенціалу України, неможливе без вирішення гострих соціальних проблем сільських територій, що потребує здійснення соціальної діяльності. Відповідно до стану їх розвитку та фінансових можливостей органів самоврядування саме соціальна діяльність аграрного підприємства є необхідною умовою розвитку сільських територій. У цьому зв’язку вбачається пряма залежність між соціальною діяльністю та відповідальністю аграрного підприємства, що призведе до зростання добробуту населення місцевості, де воно функціонує. Кожна діяльність підприємства вимагає здійснення витрат (споживання ресурсів), що зумовлює необхідність досліджувати проблему виокремлення соціальних витрат, як окремого керованого об’єкта в системі управління соціальною діяльністю аграрних підприємств. У статті обґрунтовано шляхи удосконалення теоретичних та методичних засад управління соціальними витратами аграрних підприємств. Надано практичні рекомендації щодо використання системного управління соціальними витратами підприємств аграрного сектору економіки, сутність якого полягає у здійсненні такими підприємствами активної соціальної діяльності. З метою оцінки системного управління соціальними витратами аграрного підприємства розроблено удосконалену комплексну систему оцінки ефективності реалізації такого управління. Удосконалено алгоритм поетапної реалізації системного управління соціальними витратами підприємства аграрного сектору економіки. The formation of competitive agricultural production, which today is the dominant sector of the national economy and a tool for building a strong export potential of Ukraine, is impossible without solving the acute social problems of rural areas, which requires social activities. According to the state of development of rural communities in rural areas and the financial capabilities of selfgovernment bodies, it is the social activity of an agricultural enterprise that is a necessary condition for the development of rural areas. In this regard, there is a direct relationship between social activities and the responsibility of the agricultural enterprise, which will increase the welfare of the population of the area where it operates. Each activity of the enterprise requires the implementation of costs (consumption of resources), which necessitates the study of the problem of separation of social costs as a separate managed object in the management system of social activities of agricultural enterprises. The article substantiates the ways to improve the theoretical and methodological principles of managing the social costs of agricultural enterprises. Practical recommendations on the use of systematic management of social expenditures of enterprises in the agricultural sector of the economy, the essence of which is to carry out active social activities by such an enterprise. In order to assess the systematic management of social costs of the agricultural enterprise developed an improved omprehensive system for assessing the effectiveness of such management. The algorithm of stage-by-stage realization of system management of social expenses of the enterprise of agrarian sector of economy is improved. The algorithm of step-by-step realization of system management of social expenses of the agrarian enterprise which provides: the analysis of internal and external environment on the basis of the generated information is improved; determination of the mission, goals and objectives of the agricultural enterprise, development of strategy, principles of social activity and responsibility; development of tactics for managing the social costs of an agricultural enterprise, planning and forecasting current and future social costs; implementation of the strategy and principles of social activity and responsibility of the agricultural enterprise; implementation of management accounting and the formation of information and analytical basis of costs of the agricultural enterprise; evaluation and control of strategy implementation, efficiency of system management of social expenses of agricultural enterprise.
  • Item
    Методика формування інформаційно-дослідницьких компетентностей у здобувачів вищої освіти засобами цифрових технологій
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Кононенко, С. О.; Кононенко, Л. В.; Манойленко, Н. В.
    У статті досліджено вплив цифрових технологій на методику формування інформаційно-дослідницьких компетентностей у здобувачів вищої освіти. Зазначено, що сучасне суспільство характеризується стрімким розвитком цифрових технологій. Розглянуті основні з них, які як очікується, призведуть до найбільш суттєвих змін в усіх сферах життєдіяльності людини. Досліджено переваги та недоліки використання найбільш поширених із цифрових технологій, що використовуються у сучасній вищий школі, а саме: платформ Moodle і Zoom. Розглянуті категорії «інформація» та «знання», встановлено їх відмінності. Зазначено, що у процесі освіти відбувається отримання здобувачем «інформації», яку він за певних умов може трансформувати на «знання». Доведено, що цей процес у сучасному середовище значно оптимізується за умов сформованих інформаційно-дослідницьких компетентностей. Також зазначено, що за умов наявності цих компетентностей людина отримує здатність до перманентного навчання протягом всього свого життя.