Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя by Author "Бойко, Ю. Ж."
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Оздоровча і прикладна фізична культура. Її значення, завдання і засоби(ЦНТУ, 2017) Ковальов, В. О.; Бойко, Ю. Ж.Соціальні заходи суспільства спрямовані переважно на поліпшення середовища проживання і на предмети споживання, але не на виховання людини. Методичні вказівки вказують про найбільш виправданий шлях збільшення адаптаційних можливостей організму, збереження здоров'я, підготовки особистості до плідної трудової, суспільно важливої діяльності - заняття фізичною культурою і спортом, розкривають засоби професійно-прикладної фізичної підготовки та особливу значимість деяких фізичних вправ і видів спорту.Item Фізична культура і основи здорового способу життя студента. Методика самоконтролю в процесі занять фізичними вправами(ЦНТУ, 2018) Бойко, Ю. Ж.; Дейкун, Р. Л.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розкривається поняття про фізичну культуру та здоровий спосіб життя та їх значимість для життєдіяльності студента. Приводяться форми активного відпочинку, методи самоконтролю в процесі заняття фізичними вправами. Наводяться основні компоненти здорового способу життя, описується розвиток оздоровчої фізичної культури та оздоровчо-рекреаційних заходів.Item Фізична культура і система фізичного виховання у ВНЗ(ЦНТУ, 2018) Бойко, Ю. Ж.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розкривається значимість фізичної культури і спорту як дієвих чинників формування здорового способу життя студентів, описуються форми організації студентського самоврядування, зокрема спортивного клубу, організації спортивних секцій та самостійних занять фізичними вправами і спортом, приводяться методи самоконтролю за станом здоров’я.Item Фізична культура і спорт в системі загальнолюдських цінностей, забезпечення здоров'я та фахової дієздатності(ЦНТУ, 2024) Бойко, Ю. Ж.; Махно, В. В.У даних методичних рекомендаціях представлено місце та роль фізичної культури і спорту в системі загальнолюдських цінностей, а також задля забезпечення здоров’я та фахової дієздатності працівників різних галузей економіки. Фізична культура виступає як складова частина загальної та професійної культури людини, як найважливіша якісна характеристика динаміки його особистісного розвитку, як фундаментальна цінність, що визначає початок його соціокультурного буття, спосіб і міру реалізації сутнісних сил і здібностей. Феномен фізичної культури особистості студента дозволяє представити її як інтегральну якість особистості, як умову і передумову ефективної навчально-професійної діяльності, як узагальнений показник професійної культури майбутнього фахівця і як мету особистісного саморозвитку та самовдосконалення. Обґрунтовано сучасні уявлення про фізичне виховання відображають не тільки його прикладний характер, а й питання соціалізації особистості, її інтелектуальний, психологічний, духовний та творчий розвиток і довголіття. Центральним системоутворюючим фактором, що поєднує всі компоненти фізичної культури, постає фізкультурно-спортивна (фізкультурна) діяльність, спрямована на фізичне вдосконалення людини. Емоційно-цілісне ставлення до фізкультурної діяльності не формується спонтанно і не успадковується, воно набувається особистістю у процесі самої діяльності та ефективно розвивається з освоєнням знань і творчого досвіду, з проявом ініціативи та активності в істинному педагогічному процесі. Витривалість, сила, швидкість, високий рівень функціональної підготовленості організму, його працездатності можуть бути придбані тільки шляхом використання ефекту цілеспрямованого організаційного процесу адаптації організму до фізичних навантажень певного змісту, обсягу і достатньої (розумної) інтенсивності. Цінності фізичної культури в освітньому процесі необхідно розглядати як сукупність цінностей об'єктивних форм і суб'єктивних форм фізичної культури. Ціннісне ставлення особистості до фізичної культури є інтеграцією більш приватних відносин: відносин особистості до різних форм і засобів фізичної культури і включає аксіологічний, інтелектуальний, емоційний і діяльнісний компоненти.Item Фізична культура і спорт в системі загальнолюдських цінностей, забезпечення здоровя та фаховової дієздатності(ЦНТУ, 2017) Бойко, Ю. Ж.Методичні вказівки розкривають значення фізичної культури для формування та життєдіяльності особистості, підвищення соціальної і трудової активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвитку дружніх стосунків між народами і зміцнення миру. Фізична культура реалізується в таких формах, як фізичне виховання яке пов'язане з освоєнням фізичних і духовних сил людини, спорт є їх вдосконаленням, фізична рекреація - підтримкою, рухова реабілітація - відновленням. Внутрішнім наповненням кожної з них є поєднання інтелектуального, соціально-психологічного і рухового компонентів, а також певної системи потреб, здібностей, діяльності відносин та інститутів.