Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Інноваційні технології розвитку та ефективності функціонування автомобільного транспорту by Author "Aulin, V."
Now showing 1 - 20 of 29
Results Per Page
Sort Options
Item Автоматизация и информатизация транспортных средств на основе распределенной системы управления с интеллектуальными мехатронными модулями(ЦНТУ, 2018) Аулин, В. В.; Панков, А. А.; Черновол, М. И.; Аулін, В. В.; Панков, А. О.; Черновол, М. І.; Aulin, V.; Pankov, A.; Chernovol, M.В даний час, завдяки прогресу апаратного та програмного забезпечення, архітектура систем управління та автоматизації можлива на основі придбання окремих мехатронних модулів у мехатронних системах більш складних рівнів для конкретних завдань, заснованих на розподіленій системі управління. Реалізація апаратної платформи розподіленої системи управління з мехатронним підходом повинна здійснюватися на основі структурних рішень, які є відкритими для розвитку і мають ієрархічну структуру, зокрема на основі платформи Arduino.Item Аналіз сукупності показників стійкого розвитку інтелектуальних транспортних систем та методів їх реалізації на практиці(ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Головатий, А. О.; Рябцев, Н. О.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Holovatyi, A.; Riabtsev, N.На основі інтелектуальної транспортної системи було визначено шість груп показників, що має значний вплив на стійкий розвиток системи. З'ясовано основні методи та заходи реалізації для кожної з обраних груп. On the basis of the intelligent transport system, six groups of indicators have been identified, which has a significant impact on the sustainable development of the system. The main methods and measures of implementation for each of the selected groups are clarified.Item Вдосконалення ефективності обслуговування паливної апаратури дизеля автомобіля під час експлуатації(ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Гороховський, С. Р.; Бобков, В. Д.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Horokhovskyi, S.; Bobkov, V.Розроблена схема механізму формування витрати палива автомобілів з різним навантаженням залежно від типу та стану дорожнього покриття. Визначаються інтервали якості стану дорожнього покриття і ступінь навантаження машини. Наведено оцінку показників адаптації автомобіля до зміни факторів умов експлуатації, а також параметрів чутливості. Запропоновано двофакторну математичну модель витрати пального в автомобілі від швидкості збільшення коефіцієнта опору коченню та коефіцієнта використання вантажопідйомності. The scheme of the mechanism of formation of fuel consumption of cars with different loading depending on type and a condition of a road surface is developed. The intervals of quality of a condition of a road surface and degree of loading of the car are defined. The estimation of indicators of adaptation of the car to change of factors of operating conditions, and also parameters of sensitivity is given. A two-factor mathematical model of car fuel consumption from the rate of increase of the rolling resistance coefficient and the load capacity utilization factor is proposed.Item Вдосконалення організації ТО ходової частини автобусів(ЦНТУ, 2019) Аулін, В. В.; Здуняк, А.; Пархотюк, М. О.; Аулин, В. В.; Здуняк, A.; Пархотюк, М. О.; Aulin, V.; Zduniak, А.; Parkhotiuk, M.Item Вдосконалення технологічного процесу щоденного обслуговування рухомого складу(ЦНТУ, 2019-11-14) Аулін, В. В.; Кабашкін, І. Р.; Агапоненко, М. О.; Аулин, В. В.; Кабашкин, И. Р.; Aulin, V.; Kabashkin, I.; Ahaponenko, M.Item Вплив виробичо-технічної бази автотранспортного підприємства на ефективність його роботи та використання парку машин(ЦНТУ, 2018) Аулін, В. В.; Головатий, А. О.; Бродовий, М. В.; Aulin, V.; Holovatyi, A.; Brodovyi, M.Актуальність статті полягає у визначенні варіантів технічного розвитку АТП на основі вивчення взаємозв'язку між оновленням рухомого складу та розвитком виробничо-технічної бази. Впровадження оптимального варіанту технічного розвитку, що підвищить технічний рівень, ефективність та конкурентоспроможність автотранспортної компанії.Item Вплив режиму мащення на триботехнічні характеристики поверхні спряжень деталей дизелів автомобілів(ЦНТУ, 2018) Аулін, В. В.; Диха, О. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Dykha, O.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.У даній роботі наведено результати дослідження трибологічних процесів у разі граничного зносу сполучених деталей з модернізованими установками для таких випробувальних схем як чотирикутна піраміда і конус-три кульки, а також пристрій для нагрівання оливи двигуна. Використовуючи метод математичного планування експерименту, була розроблена модель інтенсивності зносу зразків і деталей з трьох факторів: температури, контактного тиску та вмісту присадки. Доведено адекватність моделі та визначено оптимальні параметри: вміст присадки становить 2,2%; температура оливи 50С; контактний тиск 10 МПа. Розроблено метод випробування нафтових і конструкційних матеріалів за схемою "конус-три кулі" і представлені результати випробування ширини доріжки від шляху тертя при різних температурах, вмісті присадки і тиску. Отримано відповідні графічні залежності, апроксимовані енергетичними функціями.Item Деякі аспекти наукової діяльності кафедри експлуатації та ремонту машин Центральноукраїнського національного технічного університету(ЦНТУ, 2018) Аулін, В. В.; Aulin, V.Основні показники наукової діяльності професорсько- викладацького колективу та магістрантів кафедри "Експлуатація та ремонт машин" ЦНТУ свідчать про наявний високий рівень та перспективи подальшого наукового розвитку кафедри.Item Забезпечення належного рівня довговічності зубчастих передач електрохімічним їх припрацюванням(ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Чернай, А. Є.; Данілов, О. О.; Галінський, Є. С.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Chernai, A.; Danilov, O.; Halinskyi, E.Розглядається підвищення довговічності зубчастих коліс шляхом їх електрохімічної обкатки. З теоретичної точки зору показано визначення раціональної тривалості обкатки з урахуванням ймовірності безвідмовної роботи та розподілу температурного поля. Були використані різні матеріали та варіанти технологій обкатки, і було знайдено варіант, який враховує контекстну міцність та сприйнятливу кінетичну в’язкість мастильного середовища. The increase of durability of gears by their electrochemical running-in is considered. From a theoretical point of view, it is shown to determine the rational duration of running-in, taking into account the probability of failure-free operation and temperature field distribution. Different materials and variants of running-in technologies were used and a variant was found that takes into account the contextual strength and receptive kinetic viscosity of the lubricating medium.Item Математичний апарат оцінки надійності багатофункціональних транспортних систем(ЦНТУ, 2018) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Луценко, А. С.; Aulin, V.; Holub, D.; Lutsenko, A.Розглянуто функціональне резервування як одним з методів забезпечення та підвищення надійності транспортних систем, який припускає наявність у учасників транспортного процесу додаткових функціональних можливостей перемикання на резервні режими роботи при виникненні позаштатних ситуацій.Item Метод оцінки зносостійкості упорного підшипника кочення в механізмі зчеплення автомобіля(ЦНТУ, 2018) Диха, О. В.; Бабак, О. П.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Dykha, O.; Babak, О.; Aulin, V.; Hrynkiv, А.Запропоновано метод оцінки зносостійкості та надійності упорного підшипника в механізмі зчеплення транспортного засобу. Розроблено алгоритм методу та наведені основи формули для оцінки, установка для тестів на тертя кочення. Запропоновано модель зносу та формули для визначення його параметрів. Розглянуто основні показники надійності та наведені формули для їх розрахунку. Наведено приклади розрахунку підшипників 8204 і 8211.Item Метод управління технічним станом рухомого складу при оперативному (поточному) та довгостроковому плануванні технічного обслуговування(ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Чуж, Д. О.; Тирса, Я. В.; Сидоренко, І. В.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Chuzh, D.; Tyrsa, Ya.; Sydorenko, I.Розглянуто стратегії та тактики обслуговування та ремонту рухомого складу автотранспортного підприємства, а також низку проблем, що виникають одночасно. Обґрунтовано можливі шляхи вирішення цих проблем. Визначено обов’язкові профілактичні, контрольно-діагностичні роботи та прогнозування терміну служби та усунення несправностей. Запропоновано неоднорідні марковські моделі функціональної надійності автомобілів з урахуванням аварійного ремонту та профілактичного обслуговування. Побудовано інформаційний графік виготовлення деталі або складання вузла, системи забезпечення експлуатаційної надійності автомобілів. Strategies and tactics of maintenance and repair of rolling stock of the motor transport enterprise and also a number of problems which arise at the same time are considered. Possible ways to solve these problems are substantiated. Mandatory preventive, control and diagnostic works and forecasting of service life and troubleshooting are defined. Inhomogeneous Markov models of functional reliability of cars taking into account emergency repair and preventive maintenance are offered. The information graph of manufacturing of a detail or assembly of knot, system of maintenance of operational reliability of cars is constructed.Item Методи підвищення експлуатаційної надійності елементів ходової частини автомобіля(ЦНТУ, 2018) Аулін, В. В.; Сандул, В. В.; Маковкін, О. М.; Aulin, V.; Sandul, V.; Makovkin, O.У статті показано вплив надійності автомобільних амортизаторів на безпеку дорожнього руху. Обґрунтовано економічну доцільність системи безперервного моніторингу технічного стану автомобільних амортизаторів, що дозволяє уникнути витрат на дороге діагностичне обладнання, витрати робочої сили на операторів і зниження коефіцієнта технічної готовності транспортних засобів. Вплив деталей амортизатора зношується на динамічні характеристики і коефіцієнт опору. Вперше автор показує осцилюючу одномасову конструкцію схеми для повної підвіски вібраційної системи автомобіля, яка враховує нелінійність і асиметрію динамічних характеристик демпфера. Підхід до моніторингу технічного стану автомобільних амортизаторів, що дозволяє оперативно оцінювати їх придатність для подальшого використання шляхом зсуву спектральної щільності вертикального прискорення підвісної маси.Item Методика та принципи дослідження загальних закономірностей тертя та зношування деталей автомобіля(ЦНТУ, 2019-11-14) Аулін, В. В.; Ляшук, О. Л.; Гупка, А. Б.; Аулин, В. В.; Aulin, V.; Liashuk, O.; Hupka, A.Item Моделювання теплового стану деталей поршневого компресора транспортних машин та механізмів(ЦНТУ, 2020) Кабашкін, І.; Аулін, В. В.; Кузик, О. В.; Коваленко, В. О.; Петровський, М. Ю.; Лукашук, І. П.; Kabashkin, I.; Aulin, V.; Kuzyk, O.; Kovalenko, V.; Petrovskyi, M.; Lukashuk, I.Побудовано теплофізичну модель санкцій поршневого компресора. Вибираються контрольні точки, в яких вивчаються поточні температури, щільність газу, його швидкість і коефіцієнти теплопередачі. Дано аналіз отриманих результатів, і найбільш значущі контрольні точки поверхні теплообміну з'єднані в зворотному порядку санкцій компресора. A thermal physical model of reciprocating compressor sanctions is constructed. Control points are selected, in which the current temperatures, gas density, its speed and heat transfer coefficients are studied. The analysis of the obtained results is given and the most significant control points of the heat exchange surface are connected by the reverse order of the compressor sanctions.Item Обґрунтування методів зовнішнього рихтування кузовів автомобілів за допомогою магнітно-імпульсної обробки(ЦНТУ, 2020) Граковскі, О.; Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Пяткевич, Я. Б.; Бобков, В. Д.; Резніченко, В. Ю.; Hrakovski, O.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Piatkevych, Ya.; Bobkov, V.З теоретичної точки зору представлено фізичне обґрунтування сутності магнітно-імпульсної обробки. Визначено залежність електродинамічних сил, що збуджуються в металевій пластині, від фази діючого магнітного поля в центрі котушки. Запропоновано схему розрахункової моделі інструменту із внутрішнім отвором конічного профілю. Розглянуто радіальний розподіл магнітного поля на поверхні металу. Проведено експериментальну апробацію запропонованого способу випрямлення кузовів автомобілів. From the theoretical point of view the physical substantiation of essence of magnetic-pulse processing is presented. The dependence of the electrodynamic forces excited in the plate metal on the phase of the acting magnetic field at the center of the coil is determined. The scheme of the calculation model of the tool with an internal aperture of a conic profile is offered. The radial distribution of the magnetic field on the metal surface is considered. An experimental approbation of the proposed method of straightening car bodies was carried out.Item Повышение надежности зубчатых зацеплений при электрохимико-механической приработке(ЦНТУ, 2019-11-14) Аулин, В. В.; Замота, Т. Н.; Бондарец, О. А.; Аулін, В. В.; Бондарець, О. А.; Aulin, V.; Zamota, T.; Bondarets, O.Item Проблеми впровадження інтелектуальних транспортних та виробничих систем(ЦНТУ, 2019-11-14) Аулін, В. В.; Голуб, Д. В.; Гриньків, А. В.; Головатий, А. О.; Аулин, В. В.; Гринькив, А. В.; Головатый, А. О.; Aulin, V.; Holub, D.; Hrynkiv, A.; Holovatyi, A.Item Підвищення експлуатаційної надійності елементів трансмісії(ЦНТУ, 2019) Аулін, В. В.; Кондратьєв, С. В.; Аулин, В. В.; Кондратьев, С. В.; Aulin, V.; Kondratiev, S.Item Підвищення стійкості та керованості транспортного засобу шляхом удосконалення конструктивних параметрів підвіски(ЦНТУ, 2020) Аулін, В. В.; Гриньків, А. В.; Чернай, А. Є.; Уманенко, О. О.; Монолій, А. О.; Притула, С. І.; Aulin, V.; Hrynkiv, A.; Chernai, A.; Umanenko, O.; Monolii, A.; Prytula, S.Проаналізовано технічні несправності передньої підвіски, рульового управління та гальмівної системи автобусів, а також таких експлуатаційних властивостей, як стійкість та керованість та вплив на них ряду факторів. Виконано теоретичні дослідження закономірностей формування зазорів у передній підвісці та рульовому керуванні. Запропоновано модернізовану підвіску для автобуса БАЗ 08110. Побудовано та проаналізовано кінематичні схеми рульового приводу автобуса з нероздільними та розрізними поздовжніми тягами. Кінематика передньої підвіски та управління рульовим управлінням шасі автобуса, а також стабілізація динамічної нейтралі підвіски автобуса за рахунок вдосконалення його конструкції. The technical malfunctions of the front suspension, steering and braking system of buses are analyzed, as well as such operational properties as stability and controllability and the influence of a number of factors on them. Theoretical researches of regularities of formation of backlashes in a forward suspension bracket and a steering are executed. The modernized suspension for the bus BAZ 08110 is offered. The kinematic schemes of a steering drive of the bus with inseparable and split longitudinal drafts are constructed and analyzed. The kinematics of the front suspension and steering control of the bus chassis, as well as the stabilization of the dynamic neutral of the bus suspension by improving its design.