Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра економіки, підприємництва та готельно-ресторанної справи by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 92
Results Per Page
Sort Options
Item Управління стратегічними можливостями підприємства (на прикладі ТОВ «Нота-Бене» м. Кіровоград)(ЦНТУ, 2021-12-10) Осіна, Ірина Анатоліївна; Osina, IrynaУ першому розділі роботи розглянуто ключові аспекти розвитку понятійного апарату стратегічних можливостей підприємства (СМП); запропоновано авторське визначення стратегічних можливостей; подано їх класифікацію за різними класифікаційними ознаками; визначено найбільш застосовувані методи діагностики стратегічних можливостей для встановлення перспектив стратегічного розвитку підприємства; з метою уніфікації підходів щодо оцінки управління СМП, розглянуто групи показників зовнішнього та внутрішнього впливів на рівень їх використання; на основі аналізу полеміки, яка точиться навколо розуміння сутності управління СМП, виокремлено підходи до його трактування та надано авторське визначення даного поняття; встановлено алгоритм управлінського реагування на зовнішні та внутрішні можливості стратегічного розвитку підприємства; розглянуто антикризові засади, основні підходи та принципи в управлінні СМП, зважаючи на ступінь загрози його кризового стану; розроблено стадії та етапи процесу управління стратегічними можливостями з урахуванням ступеня загрози кризового стану. У другому розділі подано загальну характеристику ТОВ «Нота-Бене»; проведено поглиблений аналіз будівельної галузі та безпосереднього оточення даного підприємства, аналіз його внутрішнього середовища; зроблено SNW-аналіз його сильних та слабких сторін; складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі запропоновано комплексний підхід до управління та діагностування СМП, який забезпечує ідентифікацію наявної на підприємстві ситуації на основі дослідження її параметрів, проведення змін шляхом застосування найбільш прийнятної альтернативи на основі управлінського впливу на параметри; запропоновано методичний підхід до реалізації СМП з врахуванням ступеня загрози кризового стану, який дозволяє впровадити багатоальтернативний вибір стратегії з урахуванням ефективності управління стратегічними можливостями та ступеня прояву кризового стану; визначено напрямки використання стратегічних можливостей аналізованого підприємства і стратегію його подальшого розвитку; обґрунтовано економічну ефективність швидко виходу ТОВ «Нота-Бене» на ринок альтернативних джерел енергії. In the first section of the work the key aspects of the development of the conceptual apparatus of the strategic capabilities of the enterprise are considered (SCE); the author's definition of strategic opportunities is offered; their classification is given according to various classification features; the most applied methods of diagnostics of strategic opportunities for establishment of prospects of strategic development of the enterprise are defined; in order to unify the approaches to the assessment of SCE management, groups of indicators of external and internal influences on the level of their use are considered; based on the analysis of the controversy surrounding the understanding of the essence of SCE management, the approaches to its’ interpretation are singled out and the author's definition of this concept is given; the algorithm of managerial response to external and internal possibilities of strategic development of the enterprise is established; the anti-crisis principles, basic approaches and principles in the management of SCE are considered, taking into account the degree of threat of its crisis state; developed stages and stages of the process of strategic opportunity management, taking into account the degree of threat of crisis. The second section presents the general characteristics of Nota-Bene LLC; an in-depth analysis of the construction industry and the immediate environment of the enterprise, analysis of its internal environment; SNW-analysis of its strengths and weaknesses; the balance of factors of external and internal environments according to a technique of SWOT-analysis is made. The third section proposes a comprehensive approach to the management and diagnosis of SCE, which provides identification of the situation at the enterprise based on the study of its parameters, changes by using the most acceptable alternative based on managerial influence on the parameters; a methodical approach to the implementation of the SCE is proposed, taking into account the degree of threat of crisis, which allows to implement a multi-alternative choice of strategy, taking into account the effectiveness of strategic management and the degree of crisis; the directions of use of strategic possibilities of the analyzed enterprise and strategy of its further development are defined; the economic efficiency of Nota-Bene LLC's rapid entry into the market of alternative energy sources is substantiated.Item Підвищення економічної ефективності виробництва продукції молочного скотарства (на прикладі ТОВ Фірма «ОЛТО», м. Кіровоград)(ЦНТУ, 2021-12-15) Пономаренко, Тетяна Вікторівна; Ponomarenko, TetianaУ першому розділі кваліфікаційної роботи розглядається теоретична база розвитку поняття економічної ефективності виробництва продукції з урахуванням особливостей діяльності агропідприємств. Зокрема, розкрито зміст поняття ефективність виробництва в сільськогосподарських підприємствах з позиції особливостей сільського господарства, пов’язаних з функціонуванням у цій галузі основного засобу виробництва – землі і живих організмів як засобів виробництва. Подано методологічні засади розрахунку ефективності виробництва продукції на аграрних підприємствах. У другому розділі наводиться загальна характеристика ТОВ Фірма «ОЛТО», проаналізовано особливості та сучасний стан розвитку товариства, надано оцінку показників економічної ефективності виробництва продукції молочного скотарства. У третьому розділі розглянуто напрямки підвищення ефективності виробництва продукції молочного скотарства, запропоновано рекомендації щодо підвищення ефективності виробництва молока в сільськогосподарських підприємствах, зокрема, шляхом зміни технологічного процесу, а саме способу утримання та годівлі корів молочного стада в господарстві та можливості таким чином збільшення продуктивності та підвищення ефективності. The first section of the qualification work considers the theoretical basis for the development of the concept of economic efficiency of production, taking into account the peculiarities of agricultural enterprises. In particular, the meaning of the concept of production efficiency in agricultural enterprises from the standpoint of the peculiarities of agriculture related to the functioning of the main means of production in this area - land and living organisms as means of production. Methodological bases of calculation of efficiency of production at the agricultural enterprises are given. In the second section the general characteristic of LLC firm "OLTO" is given, features and a modern condition of development of society are analyzed, the estimation of indicators of economic efficiency of manufacture of dairy products is given. The third section considers areas for improving the efficiency of dairy production, offers recommendations for improving the efficiency of milk production in agricultural enterprises, in particular, by changing the technological process, namely the method of keeping and feeding dairy cows on the farm and thus increase productivity and efficiency.Item Управління економічною безпекою підприємства в умовах пандемії (на прикладі ТДВ «М’ясокомбінат «Ятрань» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2021-12-15) Ковальова, Валерія Віталіївна; Kovalova, ValeriiaМетою дослідження є розроблення теоретичних засад і практичних рекомендацій щодо управління економічною безпекою підприємства в умовах пандемії Covid-19 на прикладі економічної діяльності ТДВ «М’ясокомбінат «Ятрань». Завданнями роботи є уточнення понятійного апарату, зокрема сутність категорії «економічна безпека підприємства», чинники впливу, основи управління; розглянути пандемію Covid-19 як один із чинників впливу на економічну безпеку підприємства, визначити її загрозливі наслідки для економіки України та суб’єктів підприємницької діяльності; визначити зміну підходів до управління економічною безпекою підприємств в умовах пандемії; розглянути загальну характеристику економічної діяльності ТДВ «М’ясокомбінат «Ятрань», його структуру та організацію безпеки; дослідити стан економічної безпеки ТДВ «М’ясокомбінат «Ятрань» з позицій фінансово-економічного підходу; здійснити оцінку впливу екзогенних та ендогенних чинників на функціональні складові економічної безпеки підприємства; визначити основні напрями управління економічною безпекою підприємства з урахуванням чинника пандемії; запропонувати трансформований механізм управління системою економічної безпеки підприємства в умовах довготривалої пандемії; розробити схему впровадження превентивних заходів як умови забезпечення економічної безпеки підприємства в умовах пандемії. У першому розділі кваліфікаційної роботи досліджені теоретичні основи управління економічною безпекою підприємства з урахуванням чинника пандемії. У другому розділі кваліфікаційної роботи був здійснений аналіз управління економічною безпекою підприємства в умовах пандемії (на прикладі ТДВ «М’ясокомбінат «Ятрань», зокрема проведена загальна характеристика економічної діяльності підприємств та його організаційної структури, визначений стан економічної безпеки підприємства з позицій фінансово-економічного підходу та здійснена оцінка впливу екзогенних та ендогенних чинників на функціональні складові економічної безпеки підприємства. У третьому розділі кваліфікаційної роботи були запропоновані теоретико-методичні засади вдосконалення управління економічною безпекою підприємства в умовах пандемії. Зокрема автором розроблені основні напрями управління економічною безпекою підприємства з урахуванням чинника пандемії, напрями трансформації механізму управління системою економічної безпеки підприємства в умовах довготривалої пандемії та алгоритм впровадження превентивних заходів як умова забезпечення економічної безпеки підприємства в умовах пандемії. Одержані результати можуть бути використані при формуванні системи управління економічною безпекою підприємницької діяльності в умовах пандемії. The purpose of master's thesis is to develop theoretical foundations and practical recommendations for managing the economic security of business in the context of the Covid-19 pandemic. The tasks of master's thesis are to clarify the conceptual apparatus, including the essence of the category "economic security of the enterprise", factors of influence, foundations of management; consider the Covid-19 pandemic as one of the factors influencing the economic security of the enterprise, determine its threatening consequences for the Ukrainian economy and business entities; identify changes in approaches to managing the economic security of enterprises in a pandemic; to consider the general characteristics of the economic activity of ALC "Meat-processing plant "Yatran", its structure and organization of safety; to investigate the state of economic security of ALC "Meat-processing plant "Yatran" from the standpoint of a financial and economic approach; to assess the impact of exogenous and endogenous factors on the functional components of the economic security of the enterprise; determine the main directions of managing the economic security of the enterprise, taking into account the pandemic factor; to propose the transformed mechanism for managing the economic security system of the enterprise in a long-term pandemic; to develop the scheme for the implementation of preventive measures as a condition for ensuring the economic security of the enterprise in a pandemic. The first chapter of the master's thesis explores the theoretical foundations of managing the economic security of the enterprise, taking into account the factor of a pandemic. In the second chapter of the master's thesis study, an analysis of the management of the economic security of the enterprise in a pandemic was carried out (using the example of ALC "Meat Processing Plant "Yatran", in particular, a general characteristic of the economic activity of the enterprise and its organizational structure was carried out, the state of economic security of the enterprise was determined from the standpoint of a financial and economic approach and the assessment of the influence of exogenous and endogenous factors on the functional components of the economic security of the enterprise was carried out. In the third chapter of the master's thesis study the theoretical and methodological foundations for improving the management of the economic security of the enterprise in a pandemic were proposed. In particular, the author developed the main directions for managing the economic security of the enterprise taking into account the pandemic factor, directions for transforming the mechanism for managing the economic security system of the enterprise in a long-term pandemic and an algorithm for the implementation of preventive measures as a condition for ensuring the economic security of the enterprise in a pandemic. The results can be used in the formation of the system for managing the economic security of entrepreneurial activity in a pandemic.Item Оцінка фінансово-економічного стану підприємства та розробка заходів щодо його поліпшення (на прикладі ТОВ «Моноліт-РРА» м. Кіровоград)(ЦНТУ, 2021-12-15) Ростальна, Інна Миколаївна; Rostalna, InnaУ першому розділі роботи розглянуто сутність фінансового стану, обговорено особливості фінансового аналізу будівельних підприємств та ринку виробництва бетону. В другому розділі подано загальну характеристику підприємства, проведено аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства за допомогою проведення PETS-аналізу та аналізу п’яти сил конкуренції Портера. Також проаналізовано як підприємство використовує наявні виробничі ресурси, виконано факторний аналіз рентабельності сукупного капіталу підприємства, а також проведено аналіз фінансової стійкості підприємства. У третьому розділі обґрунтовано вибір ефективної управлінської стратегії за допомогою метода побудови дерева рішень та вибрано оптимальний інвестиційний проект. In the first section of the work the essence of the financial condition is considered, the peculiarities of the financial analysis of construction enterprises and the concrete production market are discussed. The second section presents the general characteristics of the company, analyzes the external and internal environment of the company using PETS analysis and analysis of the five forces of competition Porter. It also analyzes how the company uses the available production resources, performed a factor analysis of the return on total capital of the company, as well as an analysis of the financial stability of the company. The third section substantiates the choice of an effective management strategy using the method of building a decision tree and selects the optimal investment project.Item Напрями розвитку потенціалу підприємства (на прикладі ТОВ «Охоронно-пожежний захист» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2021-12-15) Терешко, Ірина Миколаївна; Tereshko, IrynaВ першому розділі роботі досліджувалися питання теоретико-методологічних засад оцінки потенціалу підприємства, уточнено та доповнено поняття потенціал підприємства, запропонована узагальнена система факторів розвитку потенціалу підприємства. В другому розділі проведено SWOT-аналіз, оцінка ефективності потенціалу ТОВ «Охоронно-пожежний захист» і можливостей розвитку. Була розроблена графоаналітична модель потенціалу підприємства. В третьому розділі набуло подальшого розвитку моделювання потенціалу підприємства, з врахуванням закону Ешбі; запропоновано унікальний підхід до визначення функціонування та розвитку потенціалу підприємства через його властивості; визначено напрями розвитку потенціалу підприємства, враховуючи особливості його діяльності, серед яких є проведення рекламних акцій на Інтернет-площадках, запровадження на підприємстві станції зарядки вуглекислотних вогнегасників CFA-4 покращить якість та конкурентоспроможність продукції. In the first section of the work the issues of theoretical and methodological bases of enterprise potential assessment were investigated, the concept of enterprise potential was specified and supplemented, a generalized system of factors of enterprise potential development was proposed. In the second section, a SWOT-analysis, assessment of the effectiveness of the potential of LLC "Fire Protection" and development opportunities. A graph-analytical model of the enterprise's potential was developed. In the third section, the modeling of enterprise potential was further developed, taking into account Ashby's law; the unique approach to definition of functioning and development of potential of the enterprise through its properties is offered; identified areas of development of the company's potential, taking into account the peculiarities of its activities, including advertising campaigns on Internet sites, the introduction of charging stations for carbon dioxide fire extinguishers CFA-4 will improve the quality and competitiveness of products.Item Підвищення ефективності господарської діяльності підприємства (на прикладі ТОВ «Коліймаш», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2021-12-15) Лунгул, Ігор Олегович; Lungul, IhorУ першому розділі роботи викладено теоретичні відомості про організаційні заходи щодо підвищення ефективності діяльності на підприємстві, що є необхідною і вирішальною передумовою систематичного розширеного відтворення, відноситься до числа ключових категорій ринкової економіки, яка безпосередньо пов'язана з досягненням кінцевої мети розвитку виробництва в цілому і кожного підприємства окремо. Розглянуто ключові напрями підвищення ефективності господарювання. В другому розділі подано загальну характеристику підприємства, проведено поглиблений аналіз показників ефективності господарювання, аналіз внутрішнього середовища, структури управління, техніко-технологічної бази, собівартості продукції, рентабельності, ліквідності, кореляційно-регресійний аналіз ключових чинників ефективності. В третьому розділі сформульовано економічна сутність проекту створення на підприємстві виробничої дільниці з прийому, переробки та реалізації металобрухту, розраховано інвестиційні витрати у створення дільниці, визначено планові фінансово-економічні результати діяльності дільниці, розраховані показники економічної ефективності проекту створення на підприємстві виробничої дільниці з переробки металобрухту. The first section of the work presents theoretical information about organizational measures to improve the efficiency of activities at an enterprise, which is a necessary and decisive condition for systematic expanded reproduction, is one of the key categories of a market economy, directly related to the achievement of the ultimate goal of development of production as a whole and each enterprise separately. ... The key directions of increasing the efficiency of management are considered. In the second section, a general description of the enterprise is presented, an in-depth analysis of economic efficiency indicators, an analysis of the internal environment, management structure, technical and technological base, production costs, profitability, liquidity, correlation and regression analysis of key efficiency factors is carried out. The third section formulates the economic essence of the project for creating a production site at the enterprise for receiving, processing and selling scrap metal, calculating the investment costs for creating the site, determining the planned financial and economic results of the site's activities, calculating the economic efficiency indicators of the project for creating a production site for processing scrap metal at the enterprise.Item Брендингова політика як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Швейне виробництво «Мрія Є» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2021-12-15) Ванельчук, Дарія Віталіївна; Vanelchuk, DariiaМета дипломної магістерської роботи полягає у розробці теоретичних та методичних положень та практичних рекомендацій щодо вдосконалення брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Мрія Є» м. Кропивницький Кіровоградської області). Завданнями роботи є дослідити теоретичні аспекти конкурентоспроможності підприємства; окреслити особливості впливу брендингової політики на конкурентоспроможність підприємства; систематизувати методичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства та брендинг як один із методів управління; здійснити характеристику організаційної структури ТОВ «Мрія Є» та аналіз фінансово-економічного стану підприємства; провести оцінку реалізації брендингової політики на ТОВ «Мрія Є»; надати науково-практичні рекомендації щодо вдосконалення брендингової політики ТОВ «Мрія Є» як фактора підвищення конкурентоспроможності підприємства. Предметом дослідження є організаційно-економічні відносини, що виникають у процесі формування та реалізації брендингової політики підприємства з метою підвищення його конкурентоспроможності. Об'єктом дослідження є підприємство, що орієнтоване на використання брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності. Перший розділ роботи присвячений теоретико-методичним аспектам конкурентоспроможності підприємства. У другому розділі здійснено дослідження брендингової політики ТОВ «Мрія Є». Третій розділ висвітлює напрями вдосконалення брендингової політики ТОВ «Мрія Є». За результатами дослідження сформульовані концептуальні аспекти вдосконалення брендингової політики підприємства, побудована організаційно-економічна модель формування брендингової політики ТОВ «Мрія Є» та розроблені методичні рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі організаційно-економічної моделі формування брендингової політики. Одержані результати можуть бути використані при побудові якісної брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Мрія Є». Theme of master's thesis: «Branding policy as a factor of increasing of enterprise competitiveness». The purpose of the master's thesis is to develop theoretical and methodological provisions and practical recommendations for improving branding policy as a factor in increasing of enterprise competitiveness (for example, LLC «Mriya Ye», Kropyvnytskyi Kirovograd region). The objectives of the work are to explore the theoretical aspects of enterprise competitiveness; outline the features of the impact of branding policy on the competitiveness of the enterprise; to systematize the methodological aspects of enterprise competitiveness management and branding as one of the management methods; to characterize the organizational structure of LLC «Mriya Ye» and analyze the financial and economic condition of the enterprise; to evaluate the implementation of the branding policy at LLC «Mriya Ye»; provide scientific and practical recommendations for improving the branding policy of LLC «Mriya Ye» as a factor in increasing the competitiveness of the enterprise. The subject of the study is the organizational and economic relations that arise in the process of formation and implementation of branding policy of the enterprise in order to increase its competitiveness. The object of the study is an enterprise focused on the use of branding policy as a factor in increasing competitiveness. The first part of the work is devoted to theoretical and methodological aspects of enterprise competitiveness. The second section examines the branding policy of LLC «Mriya Ye». The third section highlights the areas of improvement of the branding policy of LLC «Mriya Ye». According to the results of the research the conceptual aspects of improving the branding policy of the enterprise are formulated, the organizational and economic model of branding policy formation of LLC «Mriya Ye» is built and methodical recommendations are developed to increase the competitiveness of the enterprise on the basis of organizational and economic model of branding policy formation. The obtained results can be used in building a quality branding policy as a factor in increasing the competitiveness of LLC «Mriya Ye».Item Збереження і розвиток трудового потенціалу підприємства в умовах кризи коронавірусу (на прикладі ТОВ «Ельбрук Плюс» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2021-12-15) Довганич, Юлія Олександрівна; Dovhanych, YuliiaМета дослідження полягає у розробці методологічних засад та науково-практичних рекомендацій щодо збереження і розвитку трудового потенціалу підприємства з урахуванням специфіки його діяльності, організації праці персоналу та тенденцій розвитку цієї галузі в умовах кризи коронавірусу. У першому розділі роботи узагальнено теоретичну базу у сфері розвитку і збереження трудового потенціалу підприємства, зокрема запроваджено єдиний понятійний апарат та теоретичні основи: визначено «трудовий потенціал персоналу», структуру та чинники розвитку трудового потенціалу персоналу, місце трудового потенціалу у системі категорій у сфері економіки праці та управління персоналом; досліджено напрями розвитку та управління розвитком трудового потенціалу персоналу підприємства, зокрема розмежовано поняття «розвиток персоналу», «формування» та «розвиток трудового потенціалу персоналу»; виявлено специфіку та зміст управління розвитком трудового потенціалу персоналу, визначено напрямки його розвитку; розглянуто фактори впливу на трудовий потенціал працівників підприємства в умовах кризи коронавірусу, зокрема визначено окремо вплив на ринок праці екзогенного фактора – Covid-19. У другому розділі роботи досліджена загальна організаційно-економічна характеристика ТОВ «Ельбрук Плюс» та специфіка його підприємницької і виробничої діяльності; здійснений фінансово-економічний аналіз ТОВ «Ельбрук Плюс»; проведена оцінка трудового потенціалу ТОВ «Ельбрук Плюс». У третьому розділі роботи сформовані методичні підходи до збереження і розвитку трудового потенціалу ТОВ «Ельбрук Плюс» в умовах кризи коронавірусу, зокрема запропоновано напрями удосконалення управління внутрішньою мобільністю персоналу підприємства в мовах кризи коронавірусу, сформовано комплексні підходи до управління розвитком трудового потенціалу підприємства в умовах кризи коронавірусу, а також запропонований комплексний механізм збереження і розвитку трудового потенціалу підприємства в умовах кризи коронавірусу. The purpose of the study is to develop methodological principles and scientific and practical recommendations for the preservation and development of labor potential of the enterprise, taking into account the specifics of its activities, staffing and development trends in this industry in the crisis of coronavirus. The first part summarizes the theoretical basis in the development and preservation of labor potential of the enterprise, in particular introduced a single conceptual apparatus and theoretical foundations: identified "labor potential of personnel", structure and factors of labor potential of personnel, place of labor potential in the category of categories in labor economy and personnel management; the directions of development and management of development of labor potential of the personnel of the enterprise are investigated, in particular the concepts "development of personnel", "formation" and "development of labor potential of personnel" are distinguished; identified the specifics and content of managing the development of labor potential of staff, identified areas of its development; factors of influence on labor potential of employees of the enterprise in the conditions of crisis of a coronavirus are considered, in particular influence on the labor market of the exogenous factor - Covid-19 is separately defined. The second part of the work examines the general organizational and economic characteristics of LLC "Elbrook Plus" and the specifics of its business and production activities; financial and economic analysis of LLC "Elbrook Plus" was carried out; the labor potential of LLC "Elbrook Plus" was assessed. In the third part the methodical approaches to preservation and development of labor potential of LLC "Elbrook Plus" in the crisis of coronavirus are formed, in particular the directions of improvement of management of internal mobility of personnel of the enterprise in the crisis of coronavirus are offered, and also the complex mechanism of preservation and development of labor potential of the enterprise in the conditions of crisis of a coronavirus is offered.Item Удосконалення ефективності виробничої діяльності підприємства (на прикладі ТОВ «Завод «Дзеркальник», м. Кіровоград)(ЦНТУ, 2021-12-15) Буянова, Анастасія Віталіївна; Buianova, AnastasiiaУ першому розділі роботи розглянуто сутність економічної ефективності, методи оцінки ефективності діяльності підприємства. У другому розділі здійснено аналіз фінансових активів ТОВ „Завод „Дзеркальник”, оцінку рентабельності діяльності підприємства, оцінку виробничої діяльності. У третьому розділі надано пропозиції щодо впровадження сучасних методів оцінки ефективності та здійснено оцінку економічної привабливості та ефективності. The first chapter deals with the nature of economic efficiency, methods of assessing the effectiveness of a company. The second chapter presents the analysis of financial assets of LLC "Factory "Dzerkalnyk", assessment of profitability of the company, assessment of production activities. The third chapter presents proposals for the introduction of modern methods of efficiency assessment and evaluation of economic attractiveness and efficiency.Item Удосконалення кадрової політики підприємства (на прикладі АТП 1161 м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Задорожнiй, Анатолій Леонідович; Zadorozhnii, AnatoliyУ першому розділі роботи розглянуто сутність та видів кадрової політики, цілі оцінки персоналу. В другому розділі здійснено аналіз ефективності персоналу та кадрової політики АТП 1161 (за результатами опитування експертів). У третьому розділі надано пропозиції щодо підвищення ефективності кадрової політики. The first chapter deals with the essence and types of personnel policy, goals of personnel evaluation. The second chapter presents the analysis of personnel efficiency and personnel policy ATP 1161 (according to the results of a survey of experts). The third chapter presents proposals for the increasing the effectiveness of personnel policy.).Item Визначення потенціалу конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Ельбрук Плюс» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Дегрик, Ігор Сергійович; Dehryk, IhorАктуальність теми. Фактором успіху компанії в умовах ринкових відносин − це високий рівень конкурентоспроможності його продукції. Потенціал конкурентоспроможності підприємства відображає ступінь переваги сукупності показників оцінки його можливостей, над сукупністю аналогічних показників підприємств-конкурентів. При наявності у підприємства широкого набору компетенцій високої якості, то є всі передумови передумови для перемоги в конкурентній боротьбі. Мета роботи є визначити величину потенціалу конкурентоспроможності ТОВ «Ельбрук Плюс», дослідити його конкурентне середовище і розробити заходи для зростання конкурентного потенціалу підприємства. Об’єктом роботи є конкурентоспроможність ТОВ «Ельбрук Плюс» в сучасних умовах. Предмет дослідження є теоретичні і методичні основи формування конкурентоспроможності підприємства, напрями підвищення його конкурентного потенціалу. Для досягнення мети були поставлені та вирішені наступні завдання: - дослідити економічну сутність поняття «конкурентного потенціалу» та виділити основні її складові; - виявити головні фактори, які впливають на конкурентоспроможність ТОВ «Ельбрук Плюс»та розкрити особливості їх виникнення; - визначити та проаналізувати основні принципи системи управління потенціалом конкурентоспроможності на підприємстві; - оцінити потенціал конкурентоспроможності ТОВ «Ельбрук Плюс» на основі розглянутих методів дослідження; - визначити основні проблеми та запропонувати заходи підвищення конкурентоспроможності підприємства з метою зміцнення конкурентних позицій на ринку. При дослідженні були використані такі методики: спостереження – за допомогою якого був здійснений моніторинг вітчизняних комунальних підприємств; графічно-аналітичний метод – для наочної ілюстрації досліджуваних явищ та процесів за допомогою рисунків та діаграм; економіко-математичні методи – для здійснення безпосередньої оцінки конкурентоспроможності результатів діяльності підприємств та для обчислення рівня платоспроможності, прибутковості та ліквідності підприємства; порівняння – для дослідження особливостей сучасної конкуренції в комунальній сфері; опитування – для одержання інформації про важливість реалізації соціальних проектів; аналіз і синтез – для обґрунтування теоретичних положень та практичних рекомендацій; узагальнення – за допомогою якого було зроблено загальні висновки. Actuality of theme. A factor of the company's success in terms of market relations is the high level of competitiveness of its products. The potential of the enterprise's competitiveness reflects the degree of superiority of the set of indicators for assessing its capabilities over the set of similar indicators of competing enterprises. If the enterprise has a wide range of high-quality competences, then all the prerequisites for victory in the competition are present. The purpose of the work is to determine the value of the competitive potential of "Elbrook Plus" LLC, to investigate its competitive environment and to develop measures to increase the competitive potential of the enterprise. The object of the work is the competitiveness of "Elbrook Plus" LLC in modern conditions. The subject of the study is the theoretical and methodical basis of the formation of the competitiveness of the enterprise, directions for increasing its competitive potential. To achieve the goal, the following tasks were set and solved: - investigate the economic essence of the concept of "competitive potential" and identify its main components; - identify the main factors affecting competitiveness "Elbrook Plus" LLC and to reveal the peculiarities of their occurrence; - to define and analyze the main principles of the management system of the potential of competitiveness at the enterprise; - assess the potential of competitiveness of "Elbrook Plus" LLC based on the considered research methods; - identify the main problems and propose improvement measures competitiveness of the enterprise in order to strengthen the competitive positions on the market. The following methods were used during the research: observation - with the help of which the monitoring of domestic utility enterprises was carried out; graphic and analytical method - for visual illustration of the studied phenomena and processes with the help of drawings and diagrams; economic-mathematical methods - for direct evaluation of the competitiveness of enterprise results and for calculating the level of solvency, profitability and liquidity of the enterprise; comparison - to study the features of modern competition in the utility sector; survey - to obtain information about the importance of implementing social projects; analysis and synthesis - to justify theoretical provisions and practical recommendations; generalization - with the help of which general conclusions were made.Item Розробка заходів по підвищенню ефективності виробничої діяльності (на прикладі ПАТ АТП 13555 м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Кирпач, Олександр Юрійович; Kyrpach, OleksandrУ першому розділі розглянуто обґрунтування механізму використання виробничих ресурсів; оцінка виробничого потенціалу підприємства; ефективність використання виробничих ресурсів; управління виробничим потенціалом підприємства. У другому розділі здійснено аналіз використання основних виробничих фондів підприємства; аналіз використання трудового потенціалу; аналіз використання оборотних фондів та фінансових результатів роботи підприємства. У третьому розділі зазначено проблеми ефективного функціонування автотранспортних підприємств та визначено заходи щодо підвищення ефективності виробничої діяльності АТП 13555. The first chapter deals with the nature justification of the mechanism of use of production resources; assessment of the production potential of the enterprise; efficiency of use of production resources; management of the production potential of the enterprise. The second chapter presents the analysis of of the use of the main production assets of the enterprise was carried out; analysis of the use of labor potential; analysis of the use of working capital and financial results of the enterprise. The third chapter the problems of the effective functioning of motor transport enterprises are indicated and measures to increase the efficiency of the production activity of ATP 13555 are defined.Item Оцінка та напрями підвищення ефективності господарської діяльності підприємства (на прикладі Акціонерне товариство «Укрпошта» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Мілютін, Максим Юрійович; Milyutin, MaksymВ першому розділі роботі досліджувалися питання теоретико-методологічних основ оцінки ефективності господарської діяльності підприємства. Запропонована оцінка господарської діяльності через оцінку виробництва та реалізації продукції підприємства В другому розділі проведено організаційно-економічну характеристику АТ «Укрпошта», оцінку забезпеченості підприємства виробничими ресурсами та ефективності їх використання, аналіз господарської діяльності АТ «Укрпошта». В третьому розділі визначенні напрями розвитку потенціалу підприємства, враховуючи особливості його діяльності, серед яких є доавтоматизація стаціонарних сільських відділень та впровадження CRM-систем у діяльність АТ «Укрпошта». In the first section of the paper the questions of theoretical and methodological bases of estimation of efficiency of economic activity of the enterprise were investigated. The proposed assessment of economic activity due to the evaluation of production and sale of the enterprise products In the second section the organizational and economic characteristic of JSC "Ukrposhta", estimation of the enterprise's security with production resources and their efficiency, analysis of the economic activity of JSC "Ukrposhta" was carried out. In the third section, the direction of development of the potential of the enterprise, taking into account the peculiarities of its activity, among which are the pre-automation of stationary rural branches and the introduction of CRM-systems into the activity of JSC "Ukrposhta".Item Шляхи формування конкурентних переваг підприємства (на прикладі Комунальне підприємство «Елегант М» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Проценко, Наталія Олександрівна; Protsenko, NataliyaАктуальність теми. Однією з основних засад успішного підприємства в умовах ринкових відносин є наявність конкурентних переваг порівняно з іншими виробниками подібних товарів та послуг. Кoнтрoль за кoнкурентами і пoстійне відстеження власнoї пoзиції на ринку дoзвoлить комунальному підприємству пошиву одягу «Елегант М» розробити ефективну систему управління конкурентоспроможністю. Метою дослідження є формування фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності Комунального підприємство «Елегант М». Об’єктом дослідження є виробничо-господарська діяльність та процеси формування фінансово-економічного механізму забезпечення конкуренто-спроможності КП «Елегант М». Предметом дослідження є теоретико-методичні та прикладні аспекти управління конкурентоспроможністю КП «Елегант М» на ринку послуг пошиву одягу та фінансово-економічний механізм її забезпечення. Завдання дослідження: визначити теоретико-методичні основи формування конкурентоспроможності підприємства; розглянути методи оцінки конкурентоспроможності підприємства; здійснити аналіз та оцінку господарської діяльності КП «Елегант М»; виявити особливості розвитку та тенденції ринку послуг пошиву та ремонту одягу; розробити та обґрунтувати організаційно-економічні заходи щодо формування конкурентоспроможності підприємства. Використана методика дослідження. В рамках дослідження використовуються змістовні (класичні) методи оцінки конкурентоспроможності підприємств, такі як: методи, що базуються на оцінці конкурентоспроможності продукції (продуктові); матричні методи; методи, що базуються на теорії ефективної конкуренції (операційні); комплексні методи та методи оцінки вартості бізнесу. Вихідні дані. Статут підприємства; статична звітність підприємства за 2019-2021 р.р.; планові та звітні показники роботи підприємства за досліджуваний період; інформація про споживачів, конкурентів підприємства, нормативні та законодавчі акти України. Actuality of theme. One of the main foundations of a successful enterprise in the conditions of market relations is the presence of competitive advantages compared to other producers of similar goods and services. Control over competitors and constant monitoring of one's own position on the market will allow the utility company "Elegant M" to develop an effective competitiveness management system. The purpose of the study is the formation of a financial and economic mechanism for ensuring the competitiveness of the "Elegant M" utility company. The object of the research is production and economic activity and the processes of forming a financial and economic mechanism for ensuring the competitiveness of KP "Elegant M". The subject of the study is the theoretical, methodological and applied aspects of managing the competitiveness of KP "Elegant M" on the market of tailoring services and the financial and economic mechanism of its support. The task of the research: to determine the theoretical and methodological foundations of the formation of the competitiveness of the enterprise; consider the methods of assessing the competitiveness of the enterprise; carry out an analysis and assessment of the economic activity of KP "Elegant M"; to reveal the peculiarities of the development and trends of the market of tailoring and clothing repair services; to develop and substantiate organizational and economic measures for the formation of the enterprise's competitiveness. The research method used. Within the framework of the research, meaningful (classical) methods of assessing the competitiveness of enterprises are used, such as: methods based on the assessment of the competitiveness of products (product); matrix methods; methods based on the theory of effective competition (operational); comprehensive methods and business valuation methods. Output data. The statute of the enterprise; static reporting of the enterprise for 2019-2021; planned and reported performance indicators of the enterprise for the researched period; information about consumers, competitors of the enterprise, regulatory and legislative acts of Ukraine.Item Управління інноваційним розвитком аграрних підприємств (на прикладі ФГ «Землероб» м. Новоукраїнка, Кіровоградська область)(ЦНТУ, 2022-12-06) Кирпач, Ярослав Павлович; Kirpach, YaroslavУ першому розділі дипломної роботи розглядається теоретичні аспекти інноваційного розвитку агропідприємств та сучасні підходи до управління інноваційним розвитком. Проаналізовано вітчизняні тенденції інноваційного розвитку агропідприємств. У другому розділі наводиться загальна характеристика управлінської структури ФГ «Землероб», проаналізовано особливості та сучасний стан розвитку господарства, надано оцінку показників економічної діяльності та інноваційних можливостей господарства. У третьому розділі розглянуто напрямки вдосконалення управління інноваційним розвитком аграрних підприємств, зокрема, оптимізація алгоритму управління інноваційним рішенням, та запропоновано декілька стратегій впровадження інновацій у господарстві, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності підприємства. In the first chapter of the thesis, the theoretical aspects of the innovative development of agricultural enterprises and modern approaches to the management of innovative development are considered. Domestic trends in the innovative development of agricultural enterprises are analyzed. In the second chapter, the general characteristics of the management structure of FH "Zemlerob" are given, the peculiarities and current state of the farm's development are analyzed, and an assessment of the indicators of economic activity and innovative possibilities of the farm is provided. In the third section, directions for improving the management of innovative development of agricultural enterprises are considered, in particular, the optimization of the management algorithm of innovative solutions, and several strategies for the introduction of innovations in the economy are proposed, which will contribute to increasing the efficiency of the enterprise.Item Оцінка та розвиток потенціалу підприємства (на прикладі «Приватне підприємство Кіровоградптахопром» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Боздаган’ян, Михайло Володимирович; Bozdagan’yan, MykhayloВ першому розділі роботі досліджувалися питання теоретико-методологічних засад оцінки потенціалу підприємства, набуло подальшого розвитку моделювання рентабельності. Досліджено стан галузі птахівництва. В другому розділі проведено оцінку ефективності потенціалу ПП «Кіровоградптахопром» і можливостей розвитку. Була розроблена графоаналітична модель потенціалу підприємства. В третьому розділі визначені напрями розвитку потенціалу підприємства. Запропоновано впровадити технологію вироблення яєчного порошку, провести удосконалення на підприємстві ветеринарних заходів, покращить якість та конкурентоспроможність продукції. In the first section of the paper the questions of theoretical and methodological principles of estimation of potential of the enterprise were investigated, further development of profitability modeling was started. The state of poultry industry has been investigated. In the second ection, the efficiency of the potential of the ―Private enterprise Kirovohradptakhoprom‖ and the possibilities of development were evaluated. A graphical analytical model of the potential of the enterprise was developed. In the third section the directions of development of potential of the enterprise are defined. It is proposed to introduce the technology of egg powder production, to improve veterinary measures at the enterprise, to improve quality and competitiveness of products.Item Підвищення економічної ефективності діяльності аграрних підприємств (на прикладі ТОВ «Агрогрупа Деметра» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-06) Абрамов, Артем Олександрович; Abramov, ArtemУ першому розділі викладено сутність та класифікація ефективності діяльності підприємства, уточнено комплекс факторів, які можуть забезпечити значні темпи зростання ефективності діяльності підприємства. У другому розділі висвітлено господарсько – правові засади підприємства, його характеристику, проведено аналіз фінансово – економічного стану, а також проаналізовано узагальнюючі та диференційовані показники ефективності діяльності досліджуваного підприємства. У третьому розділі визначено перспективні напрямки та заходи підвищення ефективності діяльності агропідприємства, а також обґрунтовано найбільш оптимальний варіант використання агрокоптерів у товаристві. In the first chapter, the essence and classification of the efficiency of the enterprise's activity are outlined, the complex of factors that can ensure significant growth rates of the enterprise's efficiency are clarified. In the second section, the economic and legal foundations of the enterprise, its characteristics, an analysis of the financial and economic condition, and general and differentiated performance indicators of the enterprise under study are analyzed. In the third section, perspective directions and measures to improve the efficiency of agricultural enterprise are defined, and the most optimal option for using agrocopters in society is justified.Item Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства (на прикладі ТОВ «Монтажні системи» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-10) Хіміч, Юлія Анатоліївна; Khimich, YuliyaУ першому розділі роботи розглянуто ключові аспекти теорії управління конкурентоспроможністю підприємств, її сучасний стан та особливості розвитку; на основі складеного переліку змістовних характеристик поняття «конкурентоспроможність підприємства» (КП) запропоновано визначення даної категорії, яке повинно лягти в основу створення ефективної системи управління конкурентоспроможністю електромонтажного підприємства; проведено аналіз найбільш застосовуваних методів оцінки КП з метою вибору найбільш прийнятного для електромонтажного підприємства; на основі аналізу полеміки, яка точиться навколо розуміння сутності стратегічного управління конкурентоспроможності підприємства (УКП), виокремлено підходи до його трактування та надано авторське визначення даного поняття. У другому розділі подано загальну характеристику ТОВ «Монтажні системи»; проведено поглиблений аналіз регіонального ринку електромонтажних послуг та конкурентної позиції, яку займає на ньому дане підприємство, аналіз його внутрішнього середовища; зроблено SNW-аналіз сильних та слабких сторін ТОВ; складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі обґрунтовано вибір методики оцінки конкурентоспроможності електромонтажного підприємства; на основі результатів проведеного експертного та соціологічного досліджень розраховано рівень інтегрального показника якості електромонтажних послуг ТОВ «Монтажні системи»; проведено оцінку рівня його конкурентоспроможності; визначено склад і характеристику основних елементів системи стратегічного УКП; особливу увагу приділено формуванню сукупності принципів, які мають бути покладені в основу створення ефективної системи стратегічного УКП, слугувати досягненню цілей об‘єкта управління; розроблено дієві пропозиції щодо стратегії подальшого розвитку аналізованого підприємства. In the first chapter of the work, the key aspects of the theory of enterprise competitiveness management, its current state and development features are considered; on the basis of a compiled list of meaningful characteristics of the concept of "enterprise competitiveness" (EC), a definition of this category is proposed, which should form the basis of the creation of an effective management system for the competitiveness of an electrical installation enterprise; the analysis of the most used methods of EC assessment was carried out in order to choose the most suitable one for the electrical installation company; on the basis of the analysis of the controversy surrounding the understanding of the essence of the strategic management of the competitiveness of the enterprise (MCE), the approaches to its interpretation are singled out and the author's definition of this concept is given. In the second section, a general description of Montageni Systyme LLC is presented; an in-depth analysis of the regional market of electrical installation services and the competitive position of this enterprise in it, analysis of its internal environment was carried out; a SNW analysis of the strengths and weaknesses of the LLC was made; a balance of factors of the external and internal environments was drawn up using the SWOT analysis method. In the third section, the choice of the methodology for assessing the competitiveness of the electrical installation enterprise is substantiated; based on the results of the conducted expert and sociological research, the level of the integral indicator of the quality of electrical installation services of Montagehni System LLC was calculated; the level of its competitiveness was assessed; the composition and characteristics of the main elements of the strategic MCE system are determined; special attention is paid to the formation of a set of principles that should be the basis for creating an effective system of strategic MCE, serve to achieve the goals of the management object; effective proposals regarding the strategy of further development of the analyzed enterprise were developed.Item Оптимізація виробничих витрат на основі логістичних підходів (на прикладі ТОВ «Профі Стан» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-12) Гончарук, Олександра Валеріївна; Goncharuk, OleksandraУ першому розділі роботи розглянуто сутність поняття «витрати» та його економічна характеристика; на основі узагальнення і доповнення інформації з наукових джерел удосконалено підходи до класифікації витрат та видів собівартості; визначено найбільш застосовувані методи обліку витрат та калькулювання собівартості продукції, їхні особливості і області застосування; розглянуто сучасні підходи до управління витратами; особливу увагу приділено вирішенню проблем контролю і скорочення витрат, а також питанням формування центрів витрат і центрів відповідальності за функціональною й територіальною ознаками; запропоновано узагальнену модель управління витратами на основі конкретизації характеристик і процедур, які стосуються мети, основних напрямків, принципів, підходів й інформаційного забезпечення даного процесу; розглянуто реалізацію основних положень процесу управління витратами у межах логістичної діяльності на основі узагальнення типів логістичних рішень, визначення критеріїв їх прийняття та методів їх формування. У другому розділі подано загальну характеристику ТОВ «Профі Стан; проведено поглиблений фінансово-економічний аналіз діяльності даного підприємства на основі оцінки рівня та динаміки матеріальних, трудових, фінансових ресурсів, а також аналізу маркетингового напрямку, обсягів реалізації продукції (послуг), структури та динаміки витрат; надано оцінку ймовірності банкрутства підприємства на основі аналізу показників його фінансової стійкості. У третьому розділі сформульовано першочергові заходи, які необхідно вжити для запобігання банкрутства аналізованого підприємства та підвищення ефективності його діяльності; на основі методу «витрати – обсяг – прибуток» визначено точку беззбитковості виробництва та коефіцієнт економічної безпеки а також зроблено висновки щодо зниження фінансового ризику за рахунок зміни структури витрат, необхідних для виробництва та реалізації продукції; для покращення матеріально-технічного забезпечення підприємства і уникнення дефіциту найбільш затребуваних ресурсів застосовано методику моделювання роботи системи управління запасами за різних ситуацій (без збоїв у постачанні, з однією затримкою у постачанні та неодноразових затримках), на основі аналізу наслідків цих ситуацій для досліджуваного підприємства, з метою досягнення стабільності роботи системи, запропоновано коригування її вихідних параметрів. In the first section of the work, the essence of the concept of "costs" and its economic characteristics are considered; on the basis of summarizing and supplementing information from scientific sources, approaches to the classification of costs and types of cost have been improved; the most used methods of cost accounting and product costing, their features and areas of application are determined; modern approaches to cost management are considered; special attention is paid to solving the problems of control and cost reduction, as well as the formation of cost centers and centers of responsibility according to functional and territorial characteristics; a generalized cost management model is proposed based on the specification of characteristics and procedures related to the purpose, main directions, principles, approaches and information support of this process; the implementation of the main provisions of the cost management process within the logistics activity is considered based on the generalization of the types of logistics decisions, the definition of the criteria for their adoption and the methods of their formation. The second section provides a general description of Profi Stan LLC; an in-depth financial and economic analysis of the activity of this enterprise was carried out based on an assessment of the level and dynamics of material, labor, and financial resources, as well as an analysis of the marketing direction, the volume of sales of products (services), the structure and dynamics of costs; an estimate of the probability of bankruptcy of the enterprise is provided based on the analysis of indicators of its financial stability. The third section formulates priority measures that must be taken to prevent bankruptcy of the analyzed enterprise and increase the efficiency of its activity; on the basis of the "costs - volume - profit" method, the break-even point of production and the coefficient of economic security were determined, as well as conclusions were made regarding the reduction of financial risk due to the change in the structure of costs necessary for the production and sale of products; in order to improve the material and technical support of the enterprise and avoid the shortage of the most demanded resources, the methodology of modeling the operation of the inventory management system in various situations (without supply failures, with one delay in supply and repeated delays) was applied, based on the analysis of the consequences of these situations for the enterprise under study, with in order to achieve the stability of the system, it is proposed to adjust its initial parameters.Item Дослідження стратегій підприємства та удосконалення в умовах змін економічного середовища (на прикладі «Кіровоградський завод вагодозуючого обладнання», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2022-12-15) Лаврик, Олександр Сергійович; Lavrik, OleksandrУ першому розділі роботи викладено сутність стратегічного управління як методів ефективного управління в ринковій економіці, розкрито сутність та процедуру стратегічного управління, викладено процедуру стратегічного аналіз та викладено процес розробки стратегії. . В другому розділі подано загальну характеристику підприємства, проведено стратегічний аналіз підприємства, ( зовнішного середовища. галузі за методикою PESTEL).проміжного середовища (галузі) – обсягів ринку, платоспроможності покупців і їх груп, структурних тенденцій, прибутковості, аналіз гостроти конкурентної боротьби за методикою М. Портера, прогноз змін їх дії на майбутнє, вивчення конкурентів та проноз їх дій, визначення ключових факторів успіху в конкурентній боротьбі, аналіз загальної привабливості галузі і її перспектив по забезпеченню високого рівня прибутковості внутрішнього середовища, складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі досліджено спсоби подолання кризового становища підприємства, визначено стратегічні напрямки зміцнення його конкурентних позицій шляхом неспорідненої диверсифікації тавиходу на закордонні ринки, досліджено способи подолання кризового становища. The first chapter of the paper tells about the sense of strategic management as the methods of efficient management in market economy, defines the essence and procedure of strategic management, presents the procedure of the strategic analysis and the process of strategy development. The second chapter presents the general characteristics of the enterprise, gives the strategic analysis of the enterprise (external environment, according to PESTEL method), of industry – market volume, solvency of customers and their groups, structural tendencies, profitability, the analysis of the severity of the competition according to M. Porter’s methodology, projection of the changes of its influence on the future, studies of the competitors and the projection of their activities, determines the key success factors in competition, gives the analysis of the general industry appeal and its prospects to ensure the high level of profitability of inner environment, presents the balance between the factors of the external and inner environments according to SWOT-analysis methodology. The third chapter researches the ways of overcoming the crisis situation in the enterprise, determines the strategic directions for strengthening its competitive position through unrelated diversification and foreign markets entry.