Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Навчально-методичні матеріали кафедри екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя by Author "Мотузенко, Т. Є."
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Ввідний контроль на заняттях у спеціальній медичній групі(ЦНТУ, 2023) Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розкриваються перевірка та оцінка фізичного стану здобувачів ВО, які за станом здоров'я віднесені до спеціальної медичної групи. Необхідними елементами фізичного виховання студентів, що мають відхилення в стані здоров'я, є ввідний контроль. Який дає комплексну інформацію, що дозволяє оцінювати «здоров'я» здобувачів і визначати їх біологічний вік. Фізичне виховання економічно найдоцільніший та найефективніший спосіб профілактики та лікування захворювань, зміцнення генофонду нації, розв'язання багатьох соціальних проблем. Засоби фізичної культури, що застосовуються в спеціальних медичних групах, відрізняються лише методикою. Поступове підвищення обсягу та інтенсивності фізичного навантаження дає змогу розірвати порочне коло рухової недостатності, змінити ставлення молоді до свого здоров'я, сформувати стійку мотивацію до здорового способу життя.Item Методика проведення занять зі студентами спеціальної медичної групи(ЦНТУ, 2017) Мотузенко, Т. Є.В методичних рекомендаціях розкриваються мета та особливості організації роботи зі студентами спеціальної медичної групи на заняттях з фізичного виховання. Надаються методи побудови занять, приклади формування переліку захворювань та відхилень в стані здоров’я, підходи щодо організації і проведення занять, надається комплекс вправ дихальної гімнастики.Item Нетрадиційні системи зміцнення здоров'я і фізичного оздоровлення. Методика побудови самостійних занять фізичними вправами(ЦНТУ, 2018) Ковальов, В. О.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розглядаються різні системи фізичного оздоровлення, зокрема: західні нетрадиційні системи фізичних вправ, східні нетрадиційні системи вправ. До західних традиційних систем вправ відносяться: спортивна та художня гімнастика; акробатика; прикладна, лікувальна та виробнича. Поряд з традиційними видами гімнастики надається короткий опис нетрадиційних видів: атлетичної гімнастики, спортивної аеробіки, гідро аеробіки, стрейтчінг-гімнастики, шейпінгу та ін..Item Оволодіння грою в бадмінтон – шлях до спортивного удосконалення та здорового способу життя(ЦНТУ, 2023) Ковальов, В. О.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.На сучасному етапі розвитку суспільства погіршення здоров’я населення, зокрема студентської молоді, стало загальнодержавною проблемою. Одним із нагальних завдань Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація», схваленої Указом Президента України від 9 лютого 2016 року № 42/2016, є модернізація в навчальних закладах системи фізичного виховання, яка повинна органічно поєднуватися з іншими компонентами здорового способу життя та належного рівня рухової активності. Для вирішення цих завдань потрібно шукати нові, досконалі форми й методи організації навчальних занять, упроваджувати інноваційні моделі спортивно орієнтованого фізичного виховання студентської молоді. Сучасна молодь усе більше тяжіє до «розумних» видів спорту, в яких гармонійно поєднується фізичне та розумове вдосконалення. Одним із таких видів спорту можна вважати бадмінтон. Заняття бадмінтоном вимагають прояву спеціальних фізичних і психологічних якостей: загальної витривалості, спритності та координації, оперативного та аналітичного мислення, креативності, стійкості уваги, швидкості реакції і високого рівня здоров’я. Бадмінтон є своєрідним «університетом» руху людського тіла, засобом навчання різноманітних рухових навичок. Чим вони вищі за своїм рівнем і чим багатший їх запас, тим успішніше людина оволодіває незнайомими для нього руховими завданнями. Динаміка дій у бадмінтоні дозволяє швидко довести потрібні рухи до автоматизма і тим самим звільнити свідомість для вирішення інших завдань. У сучасних умовах усе більшій кількості професій необхідне тонке м’язове чуття кисті руки та 6 пальців, на основі яких удосконалюється якість рухової діяльності. Мабуть, жодний вид спорту не має такої багатої палітри руху кисті, мікрорухів пальців, завдяки чому можна стверджувати, що бадмінтон є моделлю професійно орієнтованого фізичного виховання розвитку бадмінтону, визначається зміст навчання техніки та методики цього виду спорту, розвиток фізичних якостей, необхідних для ефективного оволодіння основами гри у процесі спортивно орієнтованого фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Посібник містить методичні рекомендації, що стосуються початкового навчання грі та спортивного удосконалення, а також рекомендації із загальної та спеціальної фізичної підготовки. Розкриваються основні тенденції розвитку бадмінтону, визначається зміст навчання техніки та методики цього виду спорту, розвиток фізичних якостей, необхідних для ефективного оволодіння основами гри у процесі спортивно орієнтованого фізичного виховання та здорового способу життя. Наведено також стислі правила гри та проведення змагань.Item Олімпійський рух в Україні. Участь спортсменів України в Олімпійський іграх(ЦНТУ, 2022) Ковальов, В. О.; Мотузенко, Т. Є.; Kovalov, V.; Motuzenko, T.В методичних рекомендаціях йдеться про олімпійський рух, як громадський рух, метою якого є сприяння поширенню серед населення здорового способу життя, розвитку фізичної культури та спорту вищих досягнень на засадах і принципах Олімпійської хартії. Олімпійський рух очолює Міжнародний олімпійський комітет, якому підпорядковані 206 національних олімпійських комітетів. Вони утворюють також Асоціацію національних олімпійських комітетів. З нагоди 100-річчя олімпійського руху виникла Всесвітня асоціація олімпійців, що об’єднує учасників літніх і зимових Олімпійських ігор зі всіх країн світу через їхні національні асоціації олімпійців. Національний олімпійський комітет України координує діяльність федерацій олімпійських видів спорту в Україні та Асоціацію олімпійців України. Олімпійський рух регулюється Законом України «Про підтримку олімпійського, паралімпійського руху та спорту вищих досягнень в Україні» (2000).Item Організація занять з прикладної фізичної підготовки(ЦНТУ, 2020) Ковальв, В. О.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.; Остроухов, О. В.В методичних рекомендаціях розкривається сутність професійно прикладної фізичної підготовки з урахуванням умов праці. Формулюються основні поняття та даються методики розвитку основних фізичних якостей. Наводяться комплекси фізичних вправ щодо зміцнення фізичного стану здоров’я.Item Формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до фізичної культури за програмою дисципліни «Основи здорового способу життя»(ЦНТУ, 2024) Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.Методичні рекомендації «Формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до фізичної культури за програмою дисципліни «Основи здорового способу життя», які містить інформацію про здоровий спосіб життя, його роль в навчанні і подальшій професійній діяльності здобувачів вищої освіти, розкриває зміст, інформацію і довідковий матеріал, якими викладачі та студенти оперують в процесі навчання та тренування. Методичні вказівки адресовані здобувачам вищої освіти і викладачам вищих навчальних закладів, які займаються фізичною культурою і спортом. Визначено сутнісні характеристики феномену «здорового способу життя» як педагогічної проблеми. Формування здорового способу життя є предметом наукового інтересу широкого кола сучасних вітчизняних і зарубіжних учених, вимагаючи конкретизації в межах нашої наукової розвідки. Важливість такого дослідження закріплена численними державними документами, законами, постановами й указами, що визначають формування навичок і здібностей учня до формування, збереження і зміцнення здоров’я одним із пріоритетних завдань сучасної вітчизняної середньої школи.Item Фізична культура і основи здорового способу життя студента. Методика самоконтролю в процесі занять фізичними вправами(ЦНТУ, 2018) Бойко, Ю. Ж.; Дейкун, Р. Л.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розкривається поняття про фізичну культуру та здоровий спосіб життя та їх значимість для життєдіяльності студента. Приводяться форми активного відпочинку, методи самоконтролю в процесі заняття фізичними вправами. Наводяться основні компоненти здорового способу життя, описується розвиток оздоровчої фізичної культури та оздоровчо-рекреаційних заходів.Item Фізична культура і система фізичного виховання у ВНЗ(ЦНТУ, 2018) Бойко, Ю. Ж.; Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.В методичних вказівках розкривається значимість фізичної культури і спорту як дієвих чинників формування здорового способу життя студентів, описуються форми організації студентського самоврядування, зокрема спортивного клубу, організації спортивних секцій та самостійних занять фізичними вправами і спортом, приводяться методи самоконтролю за станом здоров’я.