Наукові публікації кафедри іноземних мов
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові публікації кафедри іноземних мов by Author "Головко, І. О."
Now showing 1 - 20 of 22
Results Per Page
Sort Options
Item School-based Technical Education in Late Nineteenth – Early Twentieth Centuries England(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Golovko, I.; Головко, І. О.The abstract focuses on the development of technical education at school level in England over the course of the late nineteenth – beginning of the twentieth century. It outlines its main features, strengths and weaknesses. It also reviews the policy and practice of the government as related to technical education for young people in compulsory elementary and secondary education. The adoption of the Elementary Education Act (1870) and imposing of the compulsory elementary education (1880) in Great Britain gave impulse towards the two most important dynamics, which greatly influenced the development of school-based technical and vocational education. The first one was the establishment of the local School Boards from 1872. The second dynamic was that after 1872 many SchoolBoards also established higher grade schools. They coped with the growing demand to form the post elementary education, which was used by working class children, and to impose the technical bias into the curriculum of these schools. Technical Education Act, 1889 allowed higher grade schools and secondary grammar schools, except most liberally endowed grammar schools, to take advantage of aid offered them by the government to develop science courses. Both types of school extended this work from 1889 through legislation, which allowed county and borough councils (created the previous year) to supply and aid technical education. Meanwhile, throughout this period the larger and wealthier grammar and public schools largely remained aloof from education in science and technology. Nevertheless, the broadening of secondary school curriculum towards science and technical courses proceeded slowly. That resulted in “bookish” culture of the state-maintained secondary schools and the lost opportunity of higher grade schools in promotion of technical education. However, there was a continued drive on the part of local authorities to meet a growing demand for extended education based on occupational bias. Some of the local authorities pioneered two new models of upper-elementary education. First, from 1905, in London, an alternative to secondary education was offered for those winning scholarships in elementary school via transfer to a central school. Second, also from 1905 with immediate finance provided by the Board of education non-selective junior technical schools sprang up. The large, skill-intensive industries and their associated industrial relations were obviously important in determining key structures in the overall provision of technical and vocational education. But so, too, was the role of government in setting the priorities for education, the place of local authorities, which were the key to the kind of specialist technical schools that existed in England and Wales beginning from 1905. Urban authorities also were always most likely to be interested in their development and supporting them. Розглянуто процес впровадження технічної освіти в школи Англії в кінці ХІХ – на початку ХХ ст. Виділено характерні риси технічної освіти, її сильні на слабкі сторони. Визначено роль та підходи уряду в практичному втіленні технічної освіти в національну систему шкільної освіти. Рассмотрен процесс введения технического образования на школьном уровне в Англии в конце XIX – начале ХХ ст. Выделены характерные черты технического образования, его сильные и слабые стороны. Освещены роль и подходы правительства в практическом введении технического образования в национальную систему школьного образования.Item Technical Education and Economy: Relationships and Interacting Roles (case of Victorian England)(2018) Golovko, I. O.; Головко, І. О.The article suggests the review of some scientists’ analysis whether the failure of education in the sector of technical instruction was a major contributory factor of Britain’s economic decline. It also dwells on the counter-arguments whether the level of technical education development in the late nineteenth – beginning twentieth centuries was so low in Great Britain to make negative impact on the level of the country’s economy, and whether the only technical education provision is to be blamed for it. Розглянуто аспекти впливу економічних факторів розвитку промислового суспільства на підходи до навчання спеціалістів технічного профілю. Висвітлено характерні риси педагогічних підходів до створення профільних закладів у Англії кінця ХІХ – початку ХХ ст.ст. згідно до нових економічних умов. Досліджено ступінь залежності економічного спаду економіки Британії через уповільнений розвиток технічної освіти наприкінці ХІХ – початку ст.Item Впровадження новітніх підходів у навчанні студентів технічних спеціальностей в Англії (кінець ХІХ – початок ХХ ст.ст.)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Головко, І. О.У статті йдеться про шляхи покращення професійної підготовки висококваліфікованих робітників шляхом впровадження новітніх підходів у навчанні спеціалістів технічних спеціальностей в Англії наприкінці ХІХ – початку ХХ ст.ст. на прикладі технічного коледжу Фінсбурі як новатора в запровадженні евристичного методу навчання. The article touches upon the necessity of improving workers’ trade training by means of new approaches and effective teaching technologies’ application in England at the end of the XIX – beginning of the XX centuries. The technical college Finsbury is taken as a prominent example of a pioneer of heuristic method’s implementation in teaching the students of technical specialties.Item Зміст іншомовної комунікативної компетентності студентів немовних ЗВО(РВВ ЦДПУ, 2021) Гавриленко, О. М.; Головко, І. О.Володіння іноземними мовами стає однією з визначальних умов особистісного та професійного становлення майбутнього конкурентоздатного фахівці. Крім цього знання мов є переконливою умовою формування особистісних, культурних та професійних особливостей студентів закладів вищої освіти. Вивчення іноземних мов є викликом сучасного суспільства і потребує розвитку лінгвістичних, психолого-педагогічних і суміжних наук. Комунікативний підхід є тут визначальним, який зумовлює розвʼязання практичних завдань вивчення іноземних мов. Зокрема, це полягає в оволодінні іншомовним спілкуванням засобами формування і розвитку комунікативної компетентності, що також сприяє розвитку особистості. Запровадженню інформаційних технології в освітній процес при вивченні навчальних предметів має здійснюватися за певної наукової концепції. Концепцію інформаційних технологій, наприклад у лінгводидактичній освіті ми уявляємо як цілісну систему взаємозв’язаних засобів і невіддільних одна від другої складових: наукових, організаційних, матеріально-технічних, фінансових, психолого-педагогічних. Зміст та форми організації мовної та мовленнєвої діяльності студентів ґрунтуються на потребі реалізації професійного спілкування, вирішенні виробничих завдань, пошуку та подальшого використання інформації іноземною мовою. Засобом, який дозволяє реалізувати висунуті потреби в формуванні іншомовної компетенції студентів технічних, IT та агротехнологічних спеціальностей є інформаційні технології.Item Корисний історичний досвід розвитку технічної освіти в Англії кінця XIX - початку ХХ ст. для України(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Головко, І. О.(uk) В статті розглядається позитивний історичний досвід сприяння розвиткові технічної освіти в країні впливовими ліврейними компаніями А нглії наприкінці X I X cm. та заснування Екзаменаційної ра ди Сіті та гільдій Лондона як атестаційної установи з акредит ації спеціалістів технічної та технологічної галузей, що заклало фундамент створення національної системи оцінювання з технічних дисциплін. (en) The article reveals the positive historical experience of influential Livery companies ’ activity for the advancement of technical education in England at the end of the XlX thcentury. It also depicts the formation of City and Guilds vocational body responsible for technological examinations that has given the impulse for creating the national technical q enlifications system.Item Навчання інтеракції як засіб інтенсифікаціїї процесу формування іншомовної комунікативної компетенції студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Щербина, С. В.; Головко, І. О.; Гавриленко, О. М.; Shcherbyna, S.; Golovko, I.; Havrylenko, O.У статті розглядаються важливі питання активізації процесу навчання комунікативної компетенції. Також вивчається процес комунікації іноземною мовою, як надзвичайно складне явище, що виходить далеко за межі лінгвістичного аналізу. У статті акцентується увага на принципових положеннях комунікативно-орієнтованого навчання з використанням сучасних методів та засобів формування у студентів комунікативної компетенції. Докладно розглядаються психологічні та методичні аспекти формування такої компетенції, зокрема через інтенсифікацію інтерактивних прийомів роботи та навчання діалогічному мовленню на заняттях з іноземної мови.Item Політехнічна освіта в Україні та Англії : історичні паралелі (ХІХ - початок ХХ ст.)(ПНПУ, 2013) Головко, І. О.У зв’язку з актуальністю проблеми і для нашої системи освіти, вбачається цікавим в історичних паралелях виявити певні закономірності розвитку політехнічної освіти в Україні та Англії ХІХ – початку ХХ ст., як однієї з ознак загального процесу розвитку освіти, що й стало метою даної публікації. Цілком зрозуміло, що еволюційний шлях системи освіти кожної країни спирається на власну історію, традиції, рівень соціально-економічного розвитку, інститути соціально-економічної системи. У зв’язку з цим потрібно використовувати не лише сучасний, але й історичний досвід економічно та соціально розвинених західних держав. Адже сучасній освіті України доводиться долати деякі проблеми, які були актуальними для Європи ще наприкінці ХІХ ст. Проведений аналіз джерел щодо політехнічної освіти, як складової розвитку загальної системи освіти наприкінці ХІХ ст., що було викликано потребою в спеціалістах технічного профілю на виробництві. Англійський уряд прийняттям відповідних законів про технічну освіту значно сприяв її розвиткові в країні. У ході реформування своєї системи освіти Україна має враховувати історичний досвід розвинутих держав світу, зокрема Англії, у напрямках розвитку політехнічної освіти в цих країнах, з огляду на досягнутий ними кінцевий результат, який можна спостерігати зараз, на початку ХХІ ст.Item Посилення професійного спрямування середньої освіти в Англії в ході її реформування наприкінці XIX ст.(ХНУ, 2011) Головко, І. О.Розгляд вирішення проблем становлення та розвитку середньої освіти в Англії в ході її реформування наприкінці XIX ст. Надана відповідна проекція щодо подібного етапу сучасного розвитку в Україні, коли суттєво назріла потреба в кваліфікованих спеціалістах технічного профілю.Item Посилення ролі уряду у процесі становлення технічної освіти в Англії на межі ХІХ – ХХ ст.(ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2012) Головко, І. О.; Golovko, I. O.У статті автор розглядає урядові заходи щодо формування технічної освіти в Англії на межі ХІХ-ХХ ст., показує посилення ролі уряду в вирішенні цього питання, аналізує зовнішні та внутрішні фактори гальмування розвитку технічної освіти в суспільстві та висвітлює можливі заходи її подальшого реформування. В статье автор рассматривает способы формирования технического образования в Англии на границе ХIХ-ХХ веков, показывает усиление роли государства в решении этого вопроса, анализирует внешние и внутренние факторы торможения развития технического образования в обществе и отображает возможные пути его дальнейшего реформирования. The author of the article touches upon the ways of technical education system formation within the end of the XIX c. and the beginning of the XX c., and shows the strengthening of the government“s role in ruling this process. The author also analyzes the inner and outer factors of hindering the process of technical education development and reflects the possible measures of its further reformation.Item Пошук шляхів удосконалення технічної освіти країнами Європи наприкінці ХІХ століття : історична ретроспектива(ПНУ ім. Василя Стефаника, 2011) Головко, І. О.У статті йдеться про шляхи покращення професійної підготовки висококваліфікованих робітників шляхом пошуку нових підходів та впровадження результативних технологій. Розкрито загальну актуальність цієї проблеми для країн Європи кінця ХІХ ст. та можливість запозичення історичного досвіду її вирішення для України. The article touches upon the necessity of improving workers` trade training by means of new approaches and effective teaching technologies application. The article shows the general actuality of the problem for European countries at the end of the XIX century and the possibility to put the historical experience of its solution into practice under modern conditions in Ukraine.Item Причини гальмування розвитку технічної освіти в Англії в ХІХ ст. : соціально-педагогічний аспект(ГНПУ ім. О. Довженка, 2017) Головко, І. О.У статті розглянуто фактори та висвітлено причини гальмування та уповільненого розвитку технічної освіти в одній з найбільш промислово розвинутих країн Західної Європи дев’ятнадцятого століття – Англії порівняно з країнами на континенті. Досліджено вплив ідеологічних бачень таких соціальних груп, як еліти та буржуазії країни, з одного боку, та філософії принципу невтручання уряду, з іншого, на процес розвитку педагогічної думки та розбудови технічної освіти в період формування національної системи загальної освіти.Item Професіоналізація навчання іноземній мові студентів технічних спеціальностей в контексті компетентнісного підходу(РВВ ЦДПУ, 2021) Головко, І. О.; Гавриленко, О. М.Мета статті – визначити особливості професіоналізації навчання іноземній мові студентів технічних спеціальностей ЗВО згідно зі встановленими стандартами вищої школи.Item Розвиток загальної освіти як передумови технічної освіти: англійський досвід(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Головко, І. О.Автор розкриває хід розвитку початкової освіти в Англії та показує її тісний зв’язок з історією англійського життя в цілому, як суспільного, так і політичного, зупиняється на специфічному процесі його історичного становлення та розвитку, прослідковує посилення ролі уряду у становленні національної системи освіти в останній третині ХІХ ст. та зв’язок початкової освіти з професійними навчальними закладами, зокрема технічними.Item Розвиток політехнічної освіти в школах Англії (ХІХ – початок ХХ ст.)(ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2014) Головко, І. О.Установлено закономірності розвитку політехнічної освіти в школах Англії в ХІХ – на початку ХХ ст. Висвітлено зміст навчальних програм шкіл і специфіку дисциплін трудового циклу з точки зору підготовки учнів до майбутнього оволодіння професій- ними навичками та подальшого розвитку політехнічної освіти в країні.Item Розвиток технічної освіти дорослих в Англії (ХІХ – початок ХХ ст.)(TK Meganom, LLC, 2018) Головко, І. О.Розглянуто шляхи розвитку технічної освіти дорослих в Англії в ХІХ – початку ХХ ст. Виділено три етапи її історико-педагогічного розвитку як освітнього феномену – від заснованих меценатами закладів просвіти дорослих для подолання елементарної технічної безграмотності до створення державних технічних закладів різного рівня освіти. Проаналізовано еволюцію цього процесу від ідеї зародження технічної освіти дорослих до оформлення її як об’єкта державного регулювання за участю рад місцевого самоврядування після прийняття Закону про технічну освіту 1889 р. Висвітлено роль та місце технічної освіти дорослих в національній системі освіти в період, що розглядається. Показано залежність розвитку технічної освіти дорослих від суспільно-економічних умов, політики уряду, що характеризувалося зміною концептуалістики, суперечливістю, періодичністю піднесення та спаду. The process of adult technical education development in nineteenth – early twentieth England is shown. Three main stages of its historical-pedagogical development are depicted – beginning with institutions founded by some charity and voluntarist organizations’ and private individuals’ philanthropic activities to overcome elementary technical illiteracy to the development of government technical institutions of various levels of education. The evolution of this process has been analyzed from thriving the idea of adult technical education to this educational phenomenon has become taking shape as an object of government regulations under local educational authorities after Technical Instruction Act 1889 was adopted, creating the basis for systematic development through local state initiative.Item Роль громадськості у розвитку технічної освіти в Англії: історичний досвід(ПНУ ім. В. Стефаника, 2011) Головко, І. О.Стаття розкриває значну роль громадськості у розвиткові технічної освіти в Англії та показує ефективний вплив громадської думки у вирішенні проблем початкової та середньої освіти наприкінці XIX ст.; на прикладах показано глибоку зацікавленість та дієвий ентузіазм прогресивної частини англійської еліти у формуванні освіченого суспільства. The article reveals the prominent role o f the public to further the development o f technical education in England. It shows the active impact ofpublic thought on the English government in solving the educational problems at the end o f the XIX century. It also demonstrates the deep interest and active enthusiasm o f the progressive part o f the English elite in forming the educated society.Item Роль методів Visual Mind Mappings у покращенні іншомовної компетентності у студентів немовних ЗВО(РВВ ЦДПУ, 2024-06) Головко, І. О.; Holovko I.У статті досліджується концепція використання методології візуально ментального картографування (Visual Mind Mappings) як спосіб покращення іншомовної компетентності у процесі навчання іноземної мови здобувачів освіти немовних ЗВО. Визначено прийоми аплікації концепції Visual Mind Mappings у процесі навчально-викладацької діяльності та розглянуто такі підметоди як Creative Effective Assignments (Створення ефективних завдань), Collaborative Learning in Group Projects (Спільне навчально-групове опанування); Lecture Slides Mapping (Відображення слайдів лекції) крізь призму їхнього використання у процесі покращення іншомовної компетентності студентів немовних ЗВО. Виокремлено особливості використання методу ментального картографування у науково-педагогічному процесі в режимі онлайн та офлайн відповідно. Концептуалізовано наукові погляди на реалізацію за допомогою Visual Mind Mappings принципів особистісного розвитку та стимулювання загального мовного потенціалу здобувача освіти немовного ЗВО. Визначено переваги та недоліки використання методології Visual Mind Mappings у мовних класах (Mind Mapping Techniques in the Language Classroom Concept) для здобувачів іншомовних компетентностей різного віку. Інноваційність упровадження ментального картографування у процесі викладання іноземної мови здобувачам освіти немовних ЗВО оптимізує зусилля студентів у роботі з інформаційними масивами для вивчення іноземної мови. Імплементація виділених у статті підметодів Visual Mind Mappings крізь призму їхнього використання у процесі викладання / навчання сприяє покращенню іншомовної компетентності та підвищенню виробничої ефективності студентів, спрямована на укріплення самооцінки студента відносно власних комунікативно-мовних можливостей та компетентностей представників однієї академічної групи, є ефективним засобом інтерактивного відображення навчально-академічного матеріалу за допомогою технологічних інструментів, як-от PowerPoint та ін. Також концепція викладання іноземних мов за принципом Visual Mind Mappings дозволяє провадити модель неперервної мовної освіти, що засновується на концепції інклюзивного опанування іноземних мов. Підхід включає як комунікативно-теоретичні, так і інтерактивні (зображувальні) методи взаємодії із аудиторією з метою стимулювання академічної діяльності останніх в умовах мовно-розвиткової активності, спрямованої на набуття навичок лексичного, синтаксичного та граматичного мовного профілів.Item Роль політехнікумів у системі технічної освіти в Англії(Дніпропетровськ, 2014) Головко, І. О.Огляд вкладу Політехнічних інститутів Лондона щодо розвитку технічної та комерційної освіти у країні. Удосконалення системи викладання технічними навчальними закладами усієї Великобританії. Успішна доказова доцільність їхнього існування в плані еволюційного розвитку комплексної моделі навчання в процесі переходу у ХХ ст.Item Тенденції професійного спрямування середньої освіти в Англії в процесі її реформування (початок XX ст.)(ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2012) Головко, І. О.Стаття надає коротку характеристику середнім повчальніш закладам Англії на початку XX ст. та показує вжиті заходи щодо спрямування середньої освіти в процесі Ті реформування в бік професійної підготовки молоді, зокрема, технічної освіти. The unit gives a short summary of the secondary schools in England at the beginning of the XX century and shows the applied measures of the improvement of the secondary education towards its professional orientation, technical, in particular.Item Тенденції розвитку вищої освіти в Англії (ХІХ – початок ХХ ст.)(НПУ ім. М. П. Драгоманова, КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Головко, І. О.Розглянуто ідеал класичної освіти в університетах Англії – Оксфордському та Кембриджському у контексті академічної університетської освіти. Проаналізовано ряд демократичних реформ у структурі соціального складу контингенту студентів університетів та в їх навчальних планах. Простежено процес становлення сучасної вищої школи всередині традиційного університету, шляхом його модифікації, та зародження нових міських університетів, спрямованих на професіоналізацію навчання.